به وبلاگ تخصصی حقوقی احج خوش امدید.احج مخفف انجمن حقوقدانان جوان میباشد و معنای خاص دیگری ندارد وبلاگ احج به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده .با تشکر از بازدید شما وبلاگ تخصصی حقوقی احج
وبلاگ تخصصی حقوقی احج
اخبار و روزنامه و مقالات و دانلود نرم افزارهای حقوقی 
قالب وبلاگ
مدیر وبلاگ(محمد حاجی حسینی
اخرین نوشته های وبلاگ احج
سایتها و وبلاگهای حقوقی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ahaj و آدرس ahaj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نظر سنجی در مورد عملکرد وبلاگ
قرآن آنلاین




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
31 فروردين 1391 - شماره 3391
 
 

http://www.jamejamonline.ir/Media/pdfs/1391/01/30/100809740494.pdf      :    لینک دانلود

تمام صفحات روزنامه ی جام جم

 

منبع:جام جم

[ پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, ] [ 23:20 ] [ محمد حاجی حسین ]
دزد سابقه‌دار كه در جريان تعقيب و گريز پليسي، با ورود به يك ساختمان 3 طبقه در سه‌راهي ورامين، قصد داشت به زور وارد خانه‌اي شود و دست به گروگانگيري بزند، از سوي پليس هدف شليك گلوله قرار گرفت و زخمي شد.

به گزارش جام‌جم، ساعت 6 بامداد ديروز ـ چهارشنبه ـ يكي از ساكنان محله ابن بابويه در شهر ري در حال ترك خانه‌اش بود كه مشاهده كرد، مرد جواني وسايل درون خودرويش را دزديده و گوني به دست در حال دور شدن از محل است.

در اين هنگام مرد صاحبخانه با داد و فرياد از همسايه‌ها كمك خواست و به تعقيب سارق پرداخت. سارق نيز با چاقو او را تهديد كرد تا تعقيبش نكند.

در جريان اين تعقيب و گريز، متهم با نزديك شدن به يك خودروي عبوري، قصد داشت آن را بدزدد تا با آن فرار كند.

متهم جوان به همين نيت به سمت راننده رفت و وقتي ديد او يك مامور انتظامي است، با دستپاچگي گوني اموال مسروقه را زمين انداخت و پا به فرار گذاشت.

مالباخته در تعقيب دزد اموالش بود

مامور انتظامي وقتي از خودرو پياده و متوجه شد مالباخته در تعقيب سارق اموالش بوده، موضوع را تلفني به همكارانش در كلانتري 172 خبر داد و پياده به تعقيب دزد فراري پرداخت.

در حالي كه اين تعقيب و گريز ادامه داشت، سارق مسيرش را تغيير داد و به سمت سه‌راهي ورامين حركت كرد و وارد يك ساختمان 3 طبقه شد. مامور انتظامي نيز به دنبال متهم وارد ساختمان شد.

فرار به سمت يك ساختمان

متهم پس از ورود به ساختمان خواست خود را به پشت‌بام برساند، اما چون راه پشت‌بام مسدود بود، دوباره به طبقه سوم بازگشت. در همين موقع ماموران كلانتري و گشت‌هاي انتظامي در محل حادثه به همكارشان ملحق شدند.

در حالي كه محل به محاصره پليس درآمده بود، متهم از پله‌هاي اضطراري ساختمان بالا رفت و با چاقو و افشانه‌اي كه در اختيار داشت، ماموران را تهديد مي‌كرد تا از محل دور شوند.

حمله متهم به خانه يك شهروند

در اين هنگام دزد فراري بدون توجه به اخطار ماموران به سمت طبقه سوم ساختمان رفت و با زدن ضربه‌هايي به در آپارتمان، از ساكنان آنجا ‌خواست تا در را باز كنند.

ماموران از ترس اين‌كه سارق به ساكنان خانه آسيبي برساند و دست به گروگانگيري بزند، به گفت‌و‌گو با او پرداختند تا خود را تسليم كند.

عمليات روانكاوانه پليس

عمليات روانكاوانه پليس ادامه داشت تا اين‌كه متهم وقتي ديد ساكنان خانه حاضر به بازكردن در آپارتمان نيستند و هرلحظه حلقه محاصره پليس تنگ‌تر مي‌شود، بدون عملي كردن نقشه گروگانگيري از پله‌ها پايين آمد.

در اين مرحله ماموران با شليك چند تير هوايي از متهم خواستند خود را تسليم كند، اما او از طبقه دوم خود را به سمت پله‌هاي اضطراري رساند تا وارد ساختمان كناري شود.

شليك به سوي متهم

ماموران كه متوجه قصد متهم شده بودند، با استفاده از قانون به‌كارگيري سلاح به سوي او شليك كردند.

متهم در حالي كه زخمي شده بود، باز هم قصد فرار داشت اما توسط ماموران دستگير و به يك مركز درماني منتقل شد.

مادر و پسر از روز وحشت گفتند

مادر و پسري كه سارق قصد داشت به زور وارد خانه‌شان شود، براي تحقيقات به مركز پليس منتقل شدند.

آنها به ماموران گفتند در خانه خواب بوده‌اند كه ناگهان صداي ضربه‌هايي را به در آپارتمان شنيده‌اند، اما قصد بازكردن در را داشته‌اند كه ناگهان با شنيدن صداي ماموران انتظامي كه با اخطار به متهم مي‌خواستند خود را تسليم كند، در را باز نكرده‌اند و متهم نيز در اجراي نقشه گروگانگيري ناكام مانده است.

در مرحله مقدماتي تحقيقات معلوم شد، برگه‌اي كه از متهم زخمي كشف شده، متعلق به مردي است كه آخرين روز اسفند سال گذشته اموال خودرويش از سوي همين دزد زخمي به سرقت رفته و متهم پس از سپردن كفالت در دادسرا آزاد شده تا بقيه اموال او را پس دهد، اما ديگر از وي خبري نشده است.

دزد زخمي سابقه‌دار بود

با اطلاعات به دست آمده از اين مرد و مشخص شدن هويت متهم، پليس به بررسي سوابق او پرداخت و مشخص شد دزد زخمي يك متهم سابقه‌دار است كه چند بار به اتهام سرقت اموال درون خودرو، سرقت از اماكن خصوصي و خريد و فروش اموال دزدي دستگير و زنداني شده است. با مشخص شدن هويت متهم و سوابق كيفري او، پرونده قضايي تشكيل شد و براي ادامه تحقيقات در اختيار كار آگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي تهران قرار گرفت.

آخرين گزارش خبرنگار ما حاكي است، متهم به دليل شدت جراحات به يكي از بيمارستان‌هاي تهران منتقل شده است تا پس از بهبود به پليس آگاهي منتقل و بازجويي شود.

[ پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, ] [ 23:19 ] [ محمد حاجی حسین ]

كارگر يك نمايشگاه خودرو كه شبانه وارد محل كارش شده و 14 ميليون تومان پول از گاوصندوق سرقت كرده بود، از سوي پليس كرمانشاه دستگير شد.

به گزارش «جام‌جم»، چند روز پيش صاحب يك نمايشگاه خودرو با حضور در محل كارش مشاهده كرد در گاوصندوق نيمه‌باز است.

او با بررسي محتويات گاوصندوق ديد 14 ميليون تومان پول موجود در آن سرقت شده است.

به اين ترتيب در تماس با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 موضوع را خبر داد.

با حضور ماموران در محل حادثه و بررسي موضوع معلوم شد احتمالا سارق يك آشنا بوده كه براحتي وارد نمايشگاه خودرو شده و پول‌ها را سرقت كرده است.

با تشكيل پرونده قضايي در اين رابطه، تحقيقات پليس براي شناسايي و دستگيري سارق آغاز شد تا اين كه روز بعد شاكي با حضور در پليس آگاهي كرمانشاه، به ماموران اطلاع داد، كارگر نمايشگاه از روز سرقت به محل كارش مراجعه نكرده و ناپديد شده است.

با اطلاعات به دست آمده، ماموران به جستجوي كارگر نمايشگاه خودرو كه تنها مظنون پرونده بود پرداختند تا اين كه روز گذشته او را در يكي از محله‌هاي شهر دستگير كردند.

متهم با انتقال به پليس آگاهي در بازجويي اعتراف كرد به دليل اختلاف مالي با كارفرمايش 14 ميليون تومان پول از گاوصندوق مغازه سرقت كرده است.

بنا بر اين گزارش، متهم با قرار قانوني روانه زندان شد.

[ پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, ] [ 23:17 ] [ محمد حاجی حسین ]

مرد جواني كه پس از شنيدن پاسخ منفي از دختر مورد علاقه‌اش، به قصد انتقام عكس‌هاي خانوادگي او را دزديده و در فيس‌بوك منتشر كرده بود، از سوي پليس فتاي آذربايجان شرقي دستگير شد.

به گزارش ايسنا، سرهنگ مصطفي حدادي، رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان آذربايجان‌شرقي درباره اين پرونده گفت: چند روز پيش زني با حضور در پليس فتاي تبريز عليه خواستگار سابق خود به اتهام انتشار عكس‌هاي خانوادگي‌اش در صفحه فيس‌بوك شكايت كرد.

در پي اين شكايت تحقيقات پليس براي دستگيري جوان خواستگار آغاز شد.

حدادي افزود: جستجو براي دستگيري متهم فراري ادامه داشت تا اين كه او 2 روز پيش، شناسايي و دستگير شد.

متهم با انتقال به پليس فتاي استان آذربايجان‌شرقي در بازجويي گفت: به دختر جوان علاقه‌مند بودم اما او به خواستگاري من پاسخ منفي داد. من هم به فكر انتقام‌گيري از او افتادم و كليد منزلشان را دزديد‌م.

وي افزود: در تعطيلات نوروز كه خانواده شاكي در مسافرت بودند، وارد منزل آنان شده و از عكس‌هاي خانوادگي دختر شاكي و وسايل شخصي او عكسبرداري كردم و با ايجاد صفحه فيس‌بوك به نام اين دختر در اينترنت اطلاعات شخصي او را منتشر كردم.

بنابراين گزارش، متهم با قرار قانوني روانه زندان شد. تحقيقات تكميلي از او ادامه دارد.

[ پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, ] [ 23:14 ] [ محمد حاجی حسین ]
متهم پس از ارتکاب جنايت در روستا 6 سال به طور مخفيانه زندگي مي کرد
اعدامي فراري در مشهد دستگير شد
يك مرد روستايي كه پس از جنايت، متواري و به طور غيابي از سوي دادگاه كيفري استان كرمانشاه به مرگ محكوم شده بود، پس از 6 سال فرار در مشهد شناسايي و دستگير شد.

به گزارش «جام‌جم»، رسيدگي به اين پرونده روز 24 مرداد سال 85 در پي تماس يك مرد از روستايي در شهرستان كنگاور استان كرمانشاه با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر درگيري ميان 2 خانواده روستايي در دستور كار پليس قرار گرفت.

ماموران اداره آگاهي كنگاور با اطلاع از موضوع به روستاي محل حادثه اعزام و متوجه شدند يك مرد ميانسال بر اثر ضربه چاقو زخمي و عامل جنايت نيز متواري شده است. در پي اين حادثه مرد زخمي به بيمارستان انتقال يافت اما با وجود تلاش پزشكان تسليم مرگ شد.

به دنبال مرگ اين مرد، پرونده‌اي تشكيل و جسد به پزشكي قانوني منتقل شد.

دستگيري شركت‌كنندگان در نزاع

ماموران با تحقيق از همسايه‌هاي محل حادثه متوجه شدند اين جنايت در پي درگيري اعضاي 2 خانواده روستايي با هم، رقم خورده است.

به اين ترتيب با مشخص شدن هويت افراد شركت‌كننده در اين نزاع مرگبار، آنها دستگير و به پليس آگاهي منتقل شدند.

در تحقيق از متهمان معلوم شد، آنها از چندي پيش اختلاف‌هايي با هم داشته‌اند كه تاكنون نيز ادامه داشته اما با بالا گرفتن اختلاف ميان 2 خانواده، آنها با يكديگر درگير و در جريان آن، مرد ميانسال كشته شده است.

با اطلاعات به دست آمده از افراد شركت‌كننده در نزاع دسته جمعي منجر به قتل و مشخص شدن هويت قاتل، او تحت تعقيب قرار گرفت.

متهم به قتل، غيابي به اعدام محكوم شد

در حالي كه متهم فراري هنوز شناسايي و دستگير نشده بود، پرونده با صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري استان كرمانشاه ارسال و افراد شركت‌كننده در نزاع محاكمه شدند، اما با توجه به اين كه عامل جنايت دستگير نشده بود، قضات دادگاه به طور غيابي او را محاكمه و به اعدام محكوم كردند.

حكم صادره پس از تاييد در ديوان عالي كشور به واحد اجراي احكام دادگستري كرمانشاه ارسال شد تا به محض دستگيري متهم، اجرا شود.

پس از صدور اين حكم، ماموران در جستجوي عامل جنايت بودند تا اين كه اطلاع يافتند متهم فراري به مشهد رفته و مخفيانه زندگي مي‌كند.

به اين ترتيب با مشخص شدن محل اختفاي قاتل، ماموران اداره آگاهي كرمانشاه با هماهنگي قضايي به شهر مشهد اعزام شده، قاتل فراري را 2 روز پيش دستگير و به اداره آگاهي كرمانشاه منتقل كردند.

تحقيقات تكميلي از متهم درباره جنايتي كه مرتكب شده، آغاز شده است.

 
[ پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, ] [ 23:11 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: سارق حرفه‌اي كه براي فرار از دست پليس، اطراف مخفيگاه‌هاي خود را با ده‌ها دوربين مداربسته كنترل مي‌كرد با چندين قبضه سلاح به اتفاق همسرش كه او را در سرقت‌ها همراهي مي‌كرد، دستگير شد.

به گزارش جام‌جم، 15 اسفند سال گذشته مردي با مراجعه به ماموران كلانتري 139 مرزداران از سرقت كيف حاوي اسناد و مدارك بانكي از داخل خودرويش خبر داد.

با تشكيل پرونده و ارجاع آن به پايگاه دوم پليس آگاهي، مالباخته براي مسدود كردن حساب شخصي خود به بانك مراجعه كرد اما متوجه شد سارق يا سارقان قبل از مسدود شدن حساب، هشت ميليون تومان از حسابش برداشت كرده‌اند.

كارآگاهان با اعزام به شعبه بانك محل برداشت وجه نقد در خيابان آيت‌الله كاشاني، متوجه شدند فردي حدود 35 ساله با ارائه مدارك شناسايي داخل كيف سرقت شده، هشت ميليون تومان از حساب مالباخته برداشت كرده است.

ماموران​با بازبيني تصاوير دوربين‌هاي مداربسته بانكي تصوير متهم را شناسايي كردند. در اين ارتباط يك مغازه طلافروشي در غرب تهران نيز شناسايي و معلوم شد، سارق همراه زن جواني از اين طلافروشي پنج ميليون تومان طلا و جواهرات خريده‌اند.

كارآگاهان با بررسي تصاوير به دست آمده از شعبه بانك و طلافروشي، اطمينان يافتند كه سارق با هويت مالباخته اقدام به برداشت وجه و خريد طلا كرده است.

ماموران با بهره‌گيري از تصاوير دوربين‌هاي مداربسته و بانك مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسايي يكي از مجرمان حرفه‌اي به نام عليرضا 37 ساله شدند كه نخستين بار، 15 سال پيش به اتهام سرقت خودرو دستگير شده بود.

با بررسي سوابق متهم مشخص شد عليرضا پس از آزادي از زندان، به سرقت از خانه‌ها روي آورده كه دوباره دستگير و براي چندين سال روانه زندان شده و پس از آزادي، به مصرف موادمخدر از نوع شيشه اعتياد پيدا كرده است.

دزد غرب تهران

در ادامه رسيدگي به پرونده و با طرح شكايت‌هاي مشابه در ارتباط با سرقت اسناد و مدارك همراه مالباختگان از داخل خودرو، ماموران در تحقيقات خود متوجه شدند عليرضا پس از سرقت اسناد و مدارك مالباختگان، با جعل مدارك آنها اقدام به برداشت وجوه نقد از حساب‌هاي بانكي افراد كرده است.

به اين ترتيب عليرضا به عنوان سارق اموال و مدارك بسياري از مالباختگان بويژه در غرب تهران شناسايي و معلوم شد متهم با هويت جعلي يك واحد مسكوني در منطقه شهرزيبا اجاره كرده است.

ماموران با شناسايي مخفيگاه عليرضا شامگاه 27 فروردين وارد مخفيگاه وي شدند اما او دقايقي قبل از ورود كارآگاهان متواري شده بود. ماموران همسر وي را پيش از اقدام به فرار، دستگير كردند.

از مخفيگاه متهم تعداد زيادي اسناد و مدارك متعلق به مالباختگان كشف و در ادامه بازرسي معلوم شد مخفيگاه متهم مجهز به سيستم دوربين‌هاي مداربسته است.

عليرضا با نصب اين سيستم تمامي مناطق و زواياي اطراف خانه خود را تحت پوشش تصويري قرار داده بود و به كمك همين سيستم بود كه از حضور كارآگاهان مطلع و طي چند دقيقه از محل متواري شده بود.

همسر متهم به نام مينا 35 ساله در آغاز تحقيقات زبان به اعتراف گشود و گفت كه همسرش مخفيگاه ديگري در منطقه جنت‌آباد شمالي در اختيار دارد.

با شناسايي دومين مخفيگاه متهم، بلافاصله كارآگاهان پايگاه دوم به اين محل اعزام شدند. ماموران با اطلاع از اين‌كه اين مخفيگاه نيز همانند مخفيگاه اول متهم مجهز به دوربين‌هاي مداربسته است، ابتدا ساختمان را محاصره كردند و سپس وارد مخفيگاه متهم شدند.

در حالي كه متهم تلاش داشت تا همانند بار اول از دست آنها متواري شود، در محاصره تيم‌هاي پليس آگاهي و پايگاه دوم قرار گرفته و سرانجام ساعت 22 همان روز دستگير شد.

در بازرسي از دومين مخفيگاه وي نيز علاوه بر سيستم دوربين‌هاي مداربسته، چند قبضه سلاح كمري كشف شد.با اعتراف متهم به ده‌ها فقره سرقت و جعل اسناد مالباختگان و برداشت غير قانوني از حساب بانكي آنها، تحقيق در اين زمينه ادامه دارد.

سرهنگ عباسعلي محمديان رييس پليس آگاهي تهران بزرگ روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اسناد و مدارك كشف شده از متهم اصلي پرونده و همچنين تجميع پرونده‌هاي مشابه در پايگاه دوم پليس آگاهي، ده‌ها نفر از مالباختگان شناسايي شده‌اند.

وي از تمامي مالباختگاني كه طي شش ماه گذشته و در سطح شهر تهران بويژه در مناطق غرب و شمال غرب اموال آنها از درون خودروها به سرقت رفته است، دعوت کرد براي طرح و پيگيري شكايات خود به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان آزادي، خيابان زنجان شمالي مراجعه كنند.

 
[ چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:52 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: دو سارق به عنف و کيف قاپ که در آخرين زورگيري خود مرتکب قتل شده بودند، با تلاش مأموران شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، رييس پليس آگاهي استان البرز گفت: اسفندماه سال 90 طي تماس تلفني شهروندان با مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر اينکه در منطقه حسين آباد مهرشهر کرج دو نفر زورگير فردي را با چاقو به قتل رسانده و متواري شده اند، بلافاصله مأموران کلانتري 17 مهرويلا و کارآگاهان پليس آگاهي به منطقه مورد نظر اعزام و رسيدگي به موضوع شناسايي قاتلان را در دستور کار خود قرار دادند.

وي افزود: با بررسي هاي صورت گرفته و اظهارات شاهدان حادثه مشخص شد که روز حادثه دو سارق زورگير قصد داشتند از خانم جواني زورگيري کنند اما وقتي با مقاومت وي مواجه مي شوند، اقدام به ضرب و شتم و آزار و اذيت وي مي کنند و خانم جوان نيز با صداي بلند درخواست کمک مي کند که در همين حين يکي از کسبه محل به نام «مصطفي» با شنيدن درخواست کمک، سريعا به کمک خانم جوان مي رود اما سارقان با او درگير شده و با وارد کردن چندين ضربه چاقو به شکم وي، او را به قتل رسانده و متواري مي شوند.

سرهنگ حميدرضا گل صباحي خاطرنشان کرد: با توجه به ارتکاب انواع جرائم خشن ازسوي متهمان دستگير شده و احتمال اينکه افراد ديگري در دام اين زورگيران گرفتار شده باشند متصور است، بازپرس پرونده دستور چاپ عکس بدون پوشش متهمان را صادر کرد تا شهروندان در صورت شناسايي آنان و داشتن هر نوع شکايتي، به اداره مبارزه با جرائم جنايي پليس آگاهي استان البرز واقع در کرج – ميدان طالقاني مراجعه کنند.

[ چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:50 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: فرمانده پليس فرودگاه هاي كشور از کشف بيش از 10 کيلوگرم شيشه در فرودگاه مهرآباد خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سردار نبي الله حيدري گفت: ماموران پليس مستقر در ترمينال چهار فرودگاه مهرآباد صبح روز دوشنبه 28 فروردين ماه حين چك و بازرسي مسافران خروجي به مقصد بندرعباس، به دو نفر از مسافران اين پرواز مشكوك شدند.

وي گفت: پليس در بازرسي از بار همراه متهمان جمعاً 10 كيلو و چهارصد و بيست گرم مواد مخدر صنعتي از نوع شيشه كشف کردند.

فرمانده پليس فرودگاه هاي کشور افزود: اين مقدار مواد مكشوفه به طرز ماهرانه اي به صورت دو بسته پنج كيلو و 200 گرمي در كف چمدان ها جاسازي شده بود.

سردار حيدري تصريح کرد: متهمان در تحقيقات پليسي اعتراف کردند که قرار بود اين مواد را از بندر عباس به كشورهاي جنوب شرقي آسيا منتقل کند.

رييس پليس فرودگاه هاي کشور خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکيل پرونده به مراجع قضايي تحويل داده شد.

[ چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:49 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: رييس پليس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي از انهدام 899 باند قاچاق کالا در سال 1390 خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سرهنگ فتح الله زمانيان گفت: بالغ بر هشت هزار ميليارد ريال، ارزش کالاهاي مکشوفه در سال گذشته بوده که در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل، 40 درصد افزايش يافته است.

وي از انهدام 899 باند در حوزه قاچاق کالا و ارز خبر داد و افزود: اين ميزان نسبت به سال گذشته، 12 درصد افزايش يافته است.

سرهنگ زمانيان تصريح کرد: با توجه به تدابير هيات رييسه ناجا در راستاي برخورد با باندهاي کلان و رسيدگي به پرونده هاي بالاي صد ميليون تومان در سال گذشته، دو هزار و 227 پرونده بالاي صد ميليون تومان تشکيل شد.

وي همچنين از تشکيل، 63 هزار و 348 هزار پرونده با موضوع قاچاق کالا و ارز خبر داد و خاطرنشان کرد: به جهت رويکرد مبارزه اي درسال 90 شاهد کاهش پرونده ها بوديم.

رييس پليس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي همچنين تعداد متهمان دستگير شده در سال 90 را بالغ بر 76 هزار و 790 نفر اعلام کرد و افزود: متهمان دستگير شده با مراجع قضايي تحويل داده شدند.

سرهنگ زمانيان با اشاره به افزايش 23 درصدي کشف سلاح از کشف 24 هزار قبضه سلاح در سال گذشته خبر داد.

و با اشاره به کشف 82 ميليون عدد مواد محترقه قاچاق و پرخطر در سال 90، افزود: با اجراي طرح هاي منطقه اي و سراسري مبارزه با قاچاق مواد محترقه در کشور، شاهد افزايش 300 درصدي کشفيات مواد محترقه در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل بوديم.

اين مقام انتظامي در خصوص ميزان کشفيات سوخت قاچاق طي سال 90، گفت: 68 ميليون ليتر سوخت قاچاق طي سال گذشته کشف شد که در مقايسه با مدت مشابه ، 129 درصد افزايش يافته است.

وي افزود: در بخش قاچاق کالا 40 درصد افزايش کشفيات را داشتيم که در گمرک به ثبت رسيد و اين ميزان حاکي از اقدامات خوب پليس در مرزها مي باشد.

رييس پليس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي خاطرنشان کرد: موضوع مبارزه با قاچاق، موضوعي است که از سال هاي گذشته شروع شده و امسال نيز با اجراي طرح ها و برنامه هاي جديد، ادامه خواهد داشت.

 
[ چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:48 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: دو مرد جوان که پس از سرقت کارت عابربانک با استفاده از آن اقدام به خريد طلا کرده بودند با بازبيني دوربين مدار بسته شناسايي و توسط پليس آگاهي کرمانشاه دستگير شدند.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، با ارجاع يک فقره پرونده از مراجع قضايي کرمانشاه به پليس آگاهي استان مبني بر سرقت عابربانک و برداشت از حساب بانکي، پيگيري موضوع به شعبه 4 اداره مبارزه با سرقت آن پليس محول شد.

در تحقيقات بعمل آمده از شاکي پرونده که شهروندي تهراني است مشخص شد، کارت عابربانک وي روز پنجم فروردين ماه سال جاري هنگام مسافرت از تهران به کرمانشاه در اتوبوس مسافربري بين شهري به سرقت رفته و مبلغ 26 ميليون ريال نيز از آن برداشت شده است.

اين خبر مي افزايد ، پيگيري ماموران پليس آگاهي و همکاري کارشناسان بانک مربوطه حکايت از آن داشت، متهمان با استفاده از کارت عابر بانک اقدام به خريد طلا و جواهرات نموده اند که با اقدامات صورت گرفته طلافروشي هاي مذکور شناسايي شدند.

با توجه به مجهز بودن طلا فروشي هاي ذکر شده به دوربين مداربسته، با هماهنگي مقام قضايي فيلم دوربين واحد هاي صنفي مورد اشاره اخذ و با بازبيني آن دو متهم تحت تعقيب شناسايي شدند. 

سرانجام با کار اطلاعاتي حساب شده ماموران شعبه 4 اداره مبارزه با سرقت آگاهي کرمانشاه متهمان در يکي از محلات مرکزي شهر کرمانشاه شناسايي و در يک اقدام غافلگيرانه دستگير شدند.

گفتني است؛ متهمان پس از بازگرداندن پول شاکي ، با دستور مقام قضايي روانه زندان مرکزي کرمانشاه شدند.

[ چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:47 ] [ محمد حاجی حسین ]
آيا قوانين اسيد‌پاشي باز دارنده‌اند؟
جام جم آنلاين: پاشيدن اسيد بر اندام ديگري به دلايل گوناگون كه بيشتر از سوي مردان صورت مي‌گيرد موضوع تازه‌اي نيست، ولي متاسفانه مقابله جدي نكردن مسوولان در پيشگيري از وقوع اين عمل خشونت‌بار باعث شده است تا در سال‌هاي اخير بر تعداد اين جرم افزوده شود.

اين موضوع پيش از سال 1337 نيز در جامعه ايران مطرح و باعث اخلال در امنيت مردم شده بود تا اين كه درآن سال ماده واحده‌اي با عنوان ماده واحده لايحه قانوني مربوط به مجازات اسيدپاشي به تصويب رسيد كه بر اساس آن مجازات اسيدپاشي منجر به قتل، اعدام در نظر گرفته شد و اگر پاشيدن اسيد منجر به مرض دايمي يا از دست دادن يكي از حواس مي‌گرديد، مرتكب، به حبس با اعمال شاقه و اگر موجب قطع يا نقصان يا از كار افتادن عضو گردد، به حبس از 2 تا 5 سال محكوميت مي‌يافت.

 

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:41 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: دختر جواني كه به انگيزه انتقام جويي به صورت و بدن پسر جواني اسيد پاشي كرده بود دستگير شد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم انلاين به نقل از پايگاه خبري پليس، ماموران پليس آگاهي همدان به دنبال گزارش يكي از بيمارستان هاي اين شهرستان به مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره اسيدپاشي بلافاصله براي بررسي موضوع عازم بيمارستان شدند.

 در بررسي هاي صورت گرفته اين ماموران مشخص شد پسر 21 ساله اي به نام "م-خ" از ناحيه دو چشم و ساير اعضاي بدن مورد اسيد پاشي قرار گرفته و دچار سوختگي بيش از 60 درصد گرديده است.

ماموران دريافتند كه اسيدپاشي توسط دختر 18 ساله اي به نام "ب-م" انجام شده كه دستگيري وي در دستور كار اين پليس قرار گرفت كه در نهايت با هماهنگي مقام قضايي نامبرده دستگير و تحت تحقيقات فني پليس قرار گرفت.

 متهم پس از اعتراف به بزه انتسابي، انگيزه خود را از اين اقدام جنون آميز، اغفال توسط فرد مصدوم ذكر كرد كه در اين خصوص پرونده تشكيل و جهت سير مراحل قانوني روانه مراجع قضايي شد.

[ چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:40 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: سرهنگ علي باسلوسي، از دستگيري يک سارق خودرو با شليک گلوله پليس در بزرگراه باکري خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاين به نقل از سايت پليس، اين مقام انتظامي گفت: مدتي پيش دستگيري يک سارق خودروي سابقه دار در دستور کار ماموران اين يگان قرار مي گيرد و ماموران تجسس کلانتري براي شناسايي متهم اقدامات خود را آغاز مي کنند تا اينکه کار به نتيجه رسيده و موفق مي شوند اين متهم را که يکي از سارقان سابقه دار خودرو بود، شناسايي کنند.

وي افزود:در چندي مرحله اين فرد تحت تعقيب قرار مي گيرد و محل اختفاي وي شناسايي مي شود اما هر بار که ماموران براي دستگيري وي اقدام مي کنند اين فرد موفق مي شود پيش از اعزام ماموران محل اختفاي خود را عوض کند تا اينکه شب گذشته در يک قرار ملاقات صوري اين متهم پس از تعقيب و گريزي کوتاه و شليک اولين گلوله تسليم و براي بازجويي به کلانتري منتقل شد.

سرهنگ باسلوسي اظهار داشت: متهم که "علي" معروف به "کوکي" بود، بازداشت، خودروي مسروقه همراهش به پارکينگ کلانتري منتقل شد و خود متهم توسط اورژانس به بيمارستان منتقل شد که پس از مداوا براي بازجويي به کلانتري منتقل و در تحقيقات انجام شده به جرايم خود مبني بر سرقت خودرو اعتراف کرد.

براي تحقيقات در مورد سرقت هاي احتمالي ديگر، متهم به پايگاه دوم پليس آگاهي منتقل شد.

 
[ چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:25 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: سرهنگ عليرضا محرابي ريیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگيري يکي از اراذل و اوباش لويزان معروف به «فلفلي»، خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، مدتي پيش با شکايت ساکنان محدوده خيابان لويزان در خصوص اقدمات شرورانه يکي از اراذل و اوباش اين محدوده و ايجاد مزاحمت براي شهروندان، تيمي از ماموران دايره عمليات پليس امنيت عمومي تهران بزرگ براي بررسي موضوع به محل اعزام شدند که موفق شدند اين متهم به معروف به «فلفلي» را شناسايي و براي دستگيري وي اقدام کنند.

ريیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: خانواده اين متهم به محض مشاهده ماموران اقدام به ايجاد جوسازي و درگيري با ماموران کرده و قصد داشتند اين متهم را فراري دهند که در اين زمينه با ماموران درگير شدند که طي آن با سلاح سرد و چوب قصد جلوگيري از انجام وظيفه ماموران را داشتند.

وي افزود: در اين بين، برادران، دوستان و همچنين پدر نامبرده با چوب و شيشه به سه مامور اعزامي حمله کرده که ماموران براي آرام سازي آنها اقدام به شليک چهار تير هوايي کردند و ضمن هماهنگي با ديگر تيم هاي گشتي پليس، هشت نفر از شرکت کنندگان در درگيري به نام هاي «علي»، «محمد»، «حميدرضا»، «مجيد»، «مجيد»، «محمد»، «زينب» و «زهرا» را که از اقوام و فاميل متهم بودند، دستگير کردند.

سرهنگ محرابي گفت: در بازرسي انجام شده از منزل متهمان چهار عدد گرز، يک عدد افشانه گاز اشک آور، دو قبضه چاقو، يک عدد پنجه بوکس، تعدادي مشروبات الکلي و تعدادي سلاح سرد نامتعارف کشف و ضبط شد که کليه متهمان براي سير مراحل قانوني به پايگاه پليس امنيت عمومي منتقل شدند.

[ چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:23 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: سه دزد كه اموال منازل و مغازه‌ها را سرقت مي‌كردند، از سوي پليس آگاهي مشهد دستگير شدند و در بازجويي راز سرقت صندوقچه طلا و جواهرات قديمي را نيز فاش كردند.

به گزارش «جام‌جم»، اوايل فروردين اعضاي خانواده‌اي نيمه شب هنگام بازگشت به خانه‌شان مشاهده كردند، قفل در آپارتمان تخريب و مقاديري پول و صندوقچه طلا و جواهرات قديمي‌شان به سرقت رفته است.

مرد صاحبخانه با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مشهد تماس گرفت و موضوع را خبر داد.

ماموران كلانتري با حضور در محل سرقت احتمال دادند سارقان كه به طرز ماهرانه‌اي اموال را دزديده‌اند، از افراد سابقه‌دار باشند.

در مرحله اول تحقيق از شاكي آغاز و معلوم شد، طلا و جواهرات به سرقت رفته از اجداد همسرش نسل به نسل به مادر همسرش و سپس به همسرش رسيده است.

‌ سرقت طلا و جواهرات قديمي

در مرحله بعد مشخص شد، طلا و جواهرات قديمي از سوي مرد شاكي و همسرش در صندوق امانات يكي از بانك‌ها نگهداري مي‌شده و همسرش فقط در ايام عيد آنها را از بانك تحويل مي‌گرفته و پس از چند روز دوباره به صندوق امانات بانك برمي‌گردانده است.

در پي شكايت اين مرد و با تشكيل پرونده قضايي، تحقيقات پليسي براي شناسايي و دستگيري سارقان مرموز آغاز شد.

در ادامه تحقيقات افراد ديگري نيز با حضور در مركز پليس، شكايت‌هاي مشابهي را مطرح كردند.

‌ شكايت‌ها يكي پس از ديگري

با جمع‌بندي اين اطلاعات و در تحقيقات از همسايه‌هاي شاكيان معلوم شد، آنها يك مرد جوان را پيش از سرقت از منازل در حال پرسه زدن در كوچه و خيابان مشاهده كرده‌اند.

تصاوير رايانه‌اي به دست آمده از اين مرد غريبه نيز با هم مطابقت داشت.

به اين ترتيب با بررسي آلبوم مجرمان سابقه‌دار پليس آگاهي مشهد معلوم شد تصوير رايانه‌اي از متهم تحت تعقيب پليس با يك دزد حرفه‌اي مطابقت دارد.

‌ دستگيري دزد حرفه‌اي در آرايشگاه

در اين مرحله ماموران پاتوق اين متهم را كه يك آرايشگاه مردانه بود، شناسايي و چند روز پيش وي را دستگير كردند.

متهم با انتقال به پليس آگاهي در بازجويي گفت: مدتي پيش در پي آزادي از زندان و آشنايي با 2 مرد سارق، تصميم به سرقت گرفتيم.

‌ اعتراف به دزدي‌هاي سريالي

متهم به سرقت با اشاره به نحوه دزدي‌هايشان گفت: ابتدا با جعل عنوان مامور اداره برق و گاز به در منازل مردم در محله‌هاي مختلف مشهد مي‌رفتيم و وقتي متوجه مي‌شديم كسي در منزل حضور ندارد، ساعاتي بعد با تخريب قفل در پول، طلا و اموال قيمتي را دزديده و متواري مي‌شديم.

متهم اضافه كرد: در جريان يكي از سرقت‌ها از يك خانه مقاديري پول و يك صندوقچه حاوي طلا و جواهرات قديمي دزديديم.

وي يادآور شد: علاوه بر اين سرقت‌هاي سريالي، اموال چند مغازه را دزديده‌ايم. اموال دزدي، طلا و جواهرات قديمي را نيز به مالخر مي‌فروختيم و پول‌ها را ميان يكديگر تقسيم مي‌كرديم.

در پي اعتراف متهم، دو همدست فراري او دستگير شدند و گفته‌هاي وي را مبني بر سرقت‌هاي سريالي از منازل و مغازه‌ها تاييد كردند.

بنابراين گزارش، خريدار اموال مسروقه نيز دستگير و بخشي از اموال دزديده شده و صندوقچه طلا و جواهرات يكي از شاكيان در محل اختفاي او كشف و ضبط شد. متهمان با قرار قانوني روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.

 
[ چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:22 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: پسر 11 ساله به خاطر سخت بودن درس‌ها و فشار خانواده‌اش در تهران خودكشي كرد.

شامگاه ديروز مرگ مشكوك پسر 11 ساله‌اي به ماموران كلانتري شهرك وليعصر در جنوب تهران گزارش شد.

ماموران پس از حضور در محل با جسد پسر بچه‌اي روبه‌رو شدند كه آثار كبودي روي گردنش مشاهده مي‌شد.

والدين پسر 11 ساله در تحقيقات گفتند: امروز خارج از خانه بوديم. وقتي شب بازگشتيم با جسد حلق‌آويز پسرمان روبه‌رو شديم.

در ادامه يك نامه در كنار جسد پيدا شد كه پسر دانش‌آموز در آن نوشته بود با توجه به‌سختي درس‌هايش و فشار، خودكشي كرده است.

با اعلام موضوع به قاضي درودگر، بازپرس ويژه قتل تهران، جسد براي تعيين علت مرگ به پزشكي قانوني منتقل شد.

تيمي از ماموران اداره دهم پليس آگاهي نيز تحقيقات در اين زمينه را آغاز كردند.(مهر)

yk9ni710rozd5za8bn.gif

[ چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:18 ] [ محمد حاجی حسین ]

متن کامل لوایح قضایی  

برگرفته از سایت قوه ی قضاییه

برای دانلود لوایح به ادامه ی مطلب رجوع نمایید

 

 

yk9ni710rozd5za8bn.gif


ادامه مطلب
[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:5 ] [ محمد حاجی حسین ]
[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:1 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: دو برادر ايلامي كه به منظور انتقام‌گيري از همسر برادرشان و دختر 19 ساله او با پاشيدن اسيد بر سر و صورتشان، مرگ نوعروس را رقم زده بودند، امروز ـ شنبه ـ در دادگاه كيفري استان ايلام محاكمه مي‌شوند.

به گزارش «جام‌جم»، رسيدگي به اين پرونده 18 تير سال گذشته در پي‌وقوع يك حادثه اسيدپاشي آغاز شد و ماموران انتظامي با حضور در محل حادثه ـ خيابان مفتح شهرستان سرابله در استان ايلام ـ در تحقيق از همسايه‌ها متوجه شدند يك مادر و دختر نو عروس او كه با اسيد مورد حمله قرار گرفته و آسيب ديده‌اند، به بيمارستان انتقال يافته‌اند.

در پي اين حادثه موضوع به بازپرس كشيك دادسراي ايلام، گزارش و با تشكيل پرونده‌اي در اين ارتباط عموي خانواده براي تحقيقات به پليس آگاهي منتقل شد.

عموي خانواده در بازجويي گفت با شنيدن صداي كمك‌خواهي همسر برادرم ـ زيور ـ و دختر 19 ساله‌اش، آنها را به كمك همسرم به بيمارستان منتقل كرديم كه در ميانه راه دست‌هاي من و همسرم نيز بر اثر اسيدي كه روي مادر و دختر پاشيده شده بود، دچار سوختگي شد.

در ادامه همسر اين مرد نيز در بازجويي با ادعاي اين كه قصد نجات مادر و دختر جوان را داشته است، گفت كه نمي‌داند عامل اسيدپاشي كيست.

در اين مرحله تحقيق از مادر و دختر آسيب ديده آغاز شد. دختر جوان به ماموران گفت: شب حادثه عموي خود را ـ در حالي كه سطلي در دست داشته ـ بالاي سر خود و مادرش مشاهده كرده است.

مرگ نوعروس

در مرحله بعد، مادر و دختر آسيب ديده به بيمارستان شهيد مطهري تهران انتقال يافتند و در حالي كه تلاش پزشكان براي نجات آنها آغاز شده بود، مادر خانواده زنده مانداما دختر جوانش به نام «يثري » كه قرار بود تا چند روز ديگر به خانه بخت برود، تسليم مرگ شد.

به اين ترتيب جستجو‌ها براي دستگيري عامل حادثه ادامه يافت تا اين كه عموي مقتول به نام يادگار به عنوان تنها مظنون پرونده بازداشت شد.

اعتراف به متهم بودن برادر

متهم با انتقال به پليس آگاهي ايلام در بازجويي نقش خود را در اسيدپاشي انكار و برادر ديگرش اسفنديار را عامل آن معرفي كرد.در پي اظهارات اين مرد، برادرش نيز دستگير شد اما در بازجويي اظهارات برادر خود را انكار كرد.

تحقيقات از اين دو برادر ادامه داشت تا اين كه شش ماه پس از وقوع اين حادثه مرگبار، هر دو برادر به اسيدپاشي اعتراف اما درباره انگيزه‌شان از اين اقدام سكوت كردند تا سرانجام مدتي پيش در تحقيقات گفتند به خاطر اختلاف خانوادگي اين نقشه هولناك را عملي كرده‌اند.

انتقام‌گيري؛ تنها انگيزه متهمان

اسفنديار ـ ‌يكي از متهمان ـ به پليس گفت: سال‌ها پيش برادر كوچك‌ترم فوت كرد و همسر و دخترش در طبقه دوم خانه برادر ديگرمان –يادگار – سكونت داشتند. در اين مدت چند بار از همسر برادر مرحومم خواستگاري كردم اما او به درخواستم پاسخ منفي داد و به من گفت ديگر به ملاقات او و دخترش نيايم. از همان موقع در صدد انتقام از او بودم.

متهم اضافه كرد: مدتي پيش از حادثه، خواهرزاده همسر يادگار از برادرزاده‌ام –يثري – خواستگاري كرد كه او هم با پاسخ منفي يثري و مادرش رو‌به‌رو شد.چند ماه بعد يثري با پسر ديگري عقد كرد و قرار بود تيرماه –زمان وقوع حادثه – به خانه بخت برود اما حماقت من به زندگي او پايان داد.

متهم يادآور شد: چند روز مانده به عروسي يثري وقتي از برادرم يادگار شنيدم كه آنها خانه‌اي اجاره كرده و قصد نقل مكان دارند ظرف سه ليتري اسيد را –كه از قبل تهيه كرده بودم- به برادرم يادگار دادم تا نقشه اسيدپاشي را عملي كند.

اعتراف عموي اسيدپاش

در پي اعتراف متهم، برادرش يادگار نيز در بازجويي درباره شب حادثه گفت: از همسر برادرم و دخترش كينه به دل گرفته و درصدد انتقام از آنها بوديم تا اين كه چند شب پيش از حادثه برادرم ظرف اسيد را به من داد و خواست به زن برادرم و دخترش آسيب برسانم كه موافقت كردم. متهم اضافه كرد: نيمه شب وارد خانه شان در طبقه دوم ساختمان شدم و مشاهده كردم هر دو در يكي از اتاق‌ها خوابيده‌اند. در اين هنگام اسيد را بر سر و صورتشان پاشيدم كه با دادو فرياد بيدار شدند اما من به فرياد‌هاي كمك خواهي آنها توجه نكردم.

متهم يادآور شد: همان موقع طلاهاي مادر و دختر را از كيفشان سرقت كرده و به خانه‌مان بازگشتم. 10 دقيقه بعد همسرم با شنيدن صداي كمك خواهي آنها، از من خواست به منزل زيور برويم. براي اين كه همسرم متوجه ماجرا نشود، همراه او به خانه همسر برادرم رفته و به كمك همسايه‌ها آن دو را به بيمارستان رسانديم تا كسي به من شك نكند.

وي يادآور شد: از يكي از اقوامم خواستم طلاها را بفروشد و ظرف اسيد را نيز به كانال آب انداختم تا ماموران مدركي عليه من پيدا نكنند. با اعتراف اين دو برادر متهم، آنها روانه زندان شدند و پرونده شان با صدور كيفر خواست به دادگاه كيفري استان ايلام ارسال شد.

قرار است آنها امروز به اتهام اسيد پاشي به چهره زن جوان و نوعروس فوت شده محاكمه شوند.

[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:7 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: مقامات پليس نيجريه اعلام كردند در حمله به يك پرورشگاه در جنوب اين كشور زنان بارداري را يافتند كه نوزادان آنها پس از تولد براي انجام مراسم سنتي از جمله جادوگري به فروش مي رفتند.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاين به نقل از خبرگزاري فرانسه، اويكا اورجي، مقام پليس ايالت آكوا ايبوم در جنوب نيجريه گفت: در پي اطلاعاتي كه پليس در مورد فعاليت هاي مشكوك در يك پرورشگاه دريافت كرد با حمله به اين محل ماموران يك "كارخانه بچه سازي" را كشف كردند. 

وي افزود: در اين عمليات، ماموران هفت زن جوان 18 تا 20 ساله را كه سه نفر از آنها باردار بودند  يافتند. مدير پرورشگاه، همسرش و يك همدست آنها توسط ماموران دستگير شدند.

اورجي خاطرنشان كرد: دستگيرشدگان در زندان بوده  و در مقابل دادگاه حاضر خواهند شد و تحقيقاتي در حال انجام است تا مشخص شود، آيا زنان جوان نيز مجرم هستند يا خير. اين زنان هم اكنون در بازداشتگاه به سر مي برند.

وي توضيح داد: دستگيرشدگان اغلب زنان جوان را در ازاي پرداخت 70 هزار نايرا ( معادل 340 يورو) تشويق به باردار شدن كرده و پس تولد نوزادان، آنها را به اشخاصي كه مراسم سنتي، قرباني يا جادوگري انجام مي‌دهند ، مي فروختند . اين نخستين "كارخانه بچه سازي " نيست كه در اين نيجريه كشف و منهدم مي شود.

در اكتبر 2011 ، پليس 17 زن نوجوان را در ايالت آنامبرا جنوب نيجريه در خانه اي كشف كرد كه نوزادان آنها پس از تولد فروخته مي شدند.

چند ماه پيش از اين نيز 32 زن نوجوان در اتاق هاي يك بنياد به اصطلاح خيريه كشف شدند كه روساي بنياد آنها را با تهديد مجبور به باردار شدن كرده و نوزادان آنها را در ايالت آبيا درجنوب نيجريه به فروش مي رساندند.

همواره موارد قاچاق انسان در كشورهاي آفريقاي غربي گزارش مي شوند. در اين كشورها كودكان خردسال را براي كار در مزارع، معادن، كارگاه ها و يا خدمتكاري منازل به صورت برده از خانواده هايشان  مي خرند.

درموارد ديگري كودكان براي كار در شبكه هاي فحشا و در موارد ديگري براي قرباني كردن يا مراسم جادوي سياه خريد و فروش مي شوند. مترجم : بهرام افتخاري

[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:6 ] [ محمد حاجی حسین ]
ام جم آنلاين: زني كه لوازم منزل شهروندان تالشي را سرقت كرده بود، دستگير شد.

به گزارش ايسنا، در پي گزارش مردمي مبني بر سرقت لوازم منزل برخي شهروندان تالشي، بررسي موضوع در دستوركار كارآگاهان پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت.

ماموران در بررسي‌هاي خود از وجود تعداد زيادي از اموال مسروقه در منزل زني مطلع شدند و بادستور مقام قضايي از اين منزل بازرسي كردند.

در بازرسي از خانه زن متهم 13 تخته فرش ماشيني، 2 دستگاه تلويزيون، يك دستگاه ال‌سي‌دي، تعدادي كيف زنانه، 13عدد گوشي موبايل، 8 عدد پايپ مخصوص استعمال موادمخدر، مقاديري پارچه، 6 قطعه روفرشي و چند قلم خرده‌ريز را كشف و ضبط و زن سارق نيز دستگير شد.

متهم در بازجويي‌ها به سرقت يك دستگاه پژو405 و نيز دزديدن اموال مردم با همدستي فردي ديگر، اعتراف كرد.

تاكنون 6 نفر از مالباختگان شناسايي و اموال مسروقه به آنان پس داده شده است. كارآگاهان درصدد شناسايي مالباختگان و همدست متهم هستند.

[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:5 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: دختر جوانی که در دره وردیج واقع در ارتفاعات غرب تهران گرفتار شده بود با تلاش نجاتگران آتش نشانی تهران از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاين به نقل از پایگاه خبری 125، در پی درخواست کمک برای نجات یک کوهنورد ازسامانه 125 آتش نشانی تهران، بلافاصله گروه امداد و نجات 8 این سازمان در ساعت 20:30دقیقه دیشب به محل حادثه در کوه های اطراف روستای وردیج اعزام شدند.

بهرام علی بكی رئیس گروه نجاتگران ایستگاه 76 كه بلافاصله خود را به محل حادثه رسانده بود دراین باره اظهار داشت : به گفته اهالی روستا و شاهدین، این زن جوان از ساعت 17 بعداز ظهر روز گذشته در اثر آسیب دیدگی مچ پا در اواسط یکی از دره ها به هنگام صعود، دچار آسیب دیدگی شد.

وی افزود: وقتی که این دختر نتوانست به مسیر خود ادامه دهد وهمراهان وی هم قادر به بالا كشیدن وی نشدند، بالاخره همراهان وی طی تماس با سامانه 125 از عمق دره، سازمان آتش نشانی تهران را از این حادثه مطلع کرده و استمداد طلبیدند.

علی بكی در خصوص جزيیات عملیات نجات گفت: نجاتگران آتش نشانی با راهنمایی اهالی روستا درتاریکی هوا به جستجو در دره های اطراف پرداختند و سرانجام فرد حادثه دیده را در عمق دره یافتند.

وی خاطر نشان کرد: گروه امداد و نجات آتش نشانی بلافاصله به عمق 100 متری دره رفته وموفق شدند در مدت زمان كوتاهی این کوهنورد جوان را که به علت آسیب دیدگی از قسمت مچ پا قادر به حرکت نبود با استفاده از تجهیزات ویژه نجات از جمله طناب و برانکارد مخصوص به بالا ی دره منتقل کردند.

این فرمانده آتش نشانی هم چنین اظهار داشت: مصدوم با کمک نجاتگران پس ازعبور از مسیر های سخت و صعب العبورکوهستان و انتقال به سطح جاده توسط آمبولانس به مرکز درمانی اعزام شد.

علی بكی درخصوص علت این حادثه گفت: نا آشنایی وبی احتیاطی شخص درهنگام حركت در مسیر صعب العبور دره از عوامل اصلی گرفتار شدن این دخترجوان بود.

 
[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:3 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان ايلام از دستگيري فردي خبر داد که با راه اندازي سايت جعلي و آگهي استخدام اقدام به کلاهبرداري مي کرد.

به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سرهنگ نعمت قباد زاده گفت:اين فرد با راه اندازي سايت محلي با ادعاي اعلام نتيجه آزمون استخدامي يکي از ادارات از مردم کلاهبرداري مي کرده است.

وي اضافه کرد: بررسي هاي پليس فتا مشخص کرد اين فرد از طريق توزيع فرم هاي مربوطه و درج آگهي و نصب در سطح شهر تبليغات گسترده اي انجام و در صدد جلب اعتماد مردم برآمده است.

رييس پليس فتا ايلام با اشاره به اينکه 170نفر از شهروندان ايلامي در دام تبليغات دروغين اين فرد گرفتار شده اند، گفت: متهم از هر نفر مبلغ 126 هزار ريال کلاهبرداري کرده است.

وي افزود: از آنجايي که ارائه خدمات توسط نهاد هاي دولتي و شرکت هاي خصوصي به روش اينترنتي در جامعه روبه افزايش است در نتيجه جرايمي مانند کلاهبرداري در فضاي مجازي روبه افزايش است.

سرهنگ قبادزاده به مردم توصيه کرد: به هيچ وجه در سايت هاي گمنام و نامعتبر به دنبال فعاليت هاي اقتصادي نروند.

[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:2 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: دو سارق مامورنما با ادعاي اين‌كه در جستجوي يك دزد خطرناك هستند، به قصد سرقت وارد يك جايگاه سوخت در مشهد شده و صاحب آنجا را گروگان گرفتند، اما ناكام مانده و دستگير شدند.

به گزارش «جام‌جم»، چند روز پيش دو مرد وارد يك جايگاه سوخت در مشهد شدند و با معرفي خود به عنوان ماموران انتظامي، به صاحب جايگاه گفتند‌ مدتي است در جستجوي يك دزد سابقه‌دار بوده و اطلاع يافته‌اند او به اين محل رفت و آمد مي‌كند.

اين ماموران يادآور شدند، متهم تحت تعقيب يك دزد مسلح‌ مخوف است كه با حمله به مردم، اموالشان را مي‌دزدد.

آنها از صاحب جايگاه خواستند براي ادامه صحبت به دفتر كارش بروند كه اين مرد هم آنها را به محل كارش دعوت كرد.

هنوز دقايقي از حضور آن دو مرد در دفتركار صاحب جايگاه نگذشته بود كه يكي از آنها با سلاح كلت او را گروگان گرفت و با تهديد از وي خواست پول، دسته چك و اموال قيمتي‌اش را به آنها تحويل دهد.

هوشياري كارگر، جان صاحب كارش را نجات داد

در حالي كه سارقان مامورنما، صاحب جايگاه را كتك مي‌زدند تا كليد گاوصندوق را بگيرند، يكي از كارگران كه متوجه حضور مردان غريبه در دفتر كار كارفرمايش شده بود، بلافاصله زنگ خطر جايگاه سوخت را به صدا در آورد و در تماس با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 براي نجات جان كارفرمايش كمك خواست.

دزدان مامورنما با شنيدن صداي آژير در حالي كه دستپاچه شده بودند، با زنداني كردن صاحب جايگاه سوخت در محل كارش، بي‌آن‌كه بتوانند سرقتي انجام دهند، سوار خودرويشان شدند تا فرار كنند.

در اين هنگام‌ ماموران انتظامي كه در محل حادثه حضور يافته بودند، با سد كردن راه خودرو، متهمان را دستگير و از خودروي آنها يك قبضه سلاح كلت كمري تقلبي كشف و ضبط كردند.

اعتراف دزدان

متهمان با انتقال به پليس آگاهي در بازجويي گفتند‌ در زمينه سرقت فعاليت دارند و اغلب با جعل عنوان پليس، مردم را فريب داده و اموالشان را مي‌دزديدند.

در ادامه معلوم شد، دزدان مامورنما از چند روز پيش‌ نقشه دزدي مسلحانه از اين جايگاه سوخت را طراحي كرده اما موفق نشده و دستگير شده‌اند.

بنابراين گزارش، دزدان مامورنما با قرار قانوني روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.

 
[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:1 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: سارق حرفه‌اي و سابقه‌دار كه قصد سرقت كيف يك زن جوان را داشت با مقاومت اين زن و حضور بموقع مردم دستگير شد و به ده‌ها فقره سرقت اعتراف كرد.
به گزارش «جام‌جم»، چند روز پيش ماموران گشت كلانتري 131 شهرري هنگام گشتزني در خيابان شهيد غيوري متوجه درگيري سرنشين يك دستگاه موتورسيكلت با تعدادي از شهروندان و يك زن شدند، اما راننده موتور با ديدن ماموران قصد فرار داشت كه دستگير و به كلانتري انتقال يافت.

با دستگيري سرنشين موتورسيكلت به نام صابر 24 ساله، زن جواني كه با وي درگير شده بود، به ماموران گفت: سرنشين موتورسكيلت قصد سرقت كيفم را داشت كه با مقاومت من، يكباره كنترل موتورسيكلت را از دست داد. در اين هنگام تعدادي از اهالي محل به كمك من آمده و مانع فرار سارق شدند.

با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور حسيني، بازپرس شعبه دوم دادسراي عمومي و انقلاب دادسراي شهرري متهم براي تحقيقات و بررسي سوابق در اختيار پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

كارآگاهان پايگاه نهم به محض مشاهده متهم، او را به عنوان يكي از مجرمان سابقه‌دار كه پيش از اين سال 89 به اتهام زورگيري دستگير شده بود، شناسايي كردند.

به اين ترتيب متهم زبان به اعتراف گشود و به ده‌ها فقره كيف‌قاپي از زنان به شيوه گردنبند قاپي اعتراف كرد.

باتوجه به اعتراف صريح متهم به ده‌ها فقره سرقت و كيف‌قاپي در سطح مناطق شهرري و دولت‌آباد، كارآگاهان پايگاه نهم با بررسي سرقت‌هاي مشابه موفق به شناسايي تعدادي از مالباختگاني شدند كه كيفشان توسط متهم سرقت شده بود.

زن جواني با حضور در پايگاه نهم پس از شناسايي متهم به كارآگاهان گفت: 26 اسفند در خيابان دهخدا، پياده در حال حركت به سمت خانه بودم كه ناگهان متهم با يك دستگاه موتورسيكلت سبز به من نزديك شد و در يك لحظه كيف‌دستي‌ام را سرقت كرد.

زن ديگري نيز پس از شناسايي متهم، با اشاره به اين كه در زمان سرقت از سوي وي مورد حمله و تهديد قرار گرفته است، عنوان كرد: 11 اسفند در كوچه پرهيزگار قصد برداشتن وسايل از داخل خودرو را داشتم كه ناگهان سرنشين يك دستگاه موتورسيكلت به سوي من حمله‌ور شد و كيف حاوي 500 هزار تومان وجه نقد و مدارك شناسايي‌ام را سرقت كرد.

سرهنگ كارآگاه مرتضي رستمي، رييس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ در اين ارتباط گفت: با توجه به اعترافات صريح متهم و شناسايي تعدادي از مالباختگان، مناطقي از محل‌هاي ارتكاب سرقت در دولت آباد، صفائيه، خيابان غيوري، خيابان شهيد سرگرد محمدي و جوانمرد قصاب شناسايي شده است كه با حضور ده‌ها مالباخته در پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ و شناسايي متهم مشخص شد وي در سرقت كيف و لوازم همراه زنان، خودش سرقت‌ها را مرتكب شده و همدستي نداشته است.

در حال حاضر تحقيقات براي شناسايي ديگر مالباختگان و جرايم ارتكابي متهم در دستور كار كارآگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:0 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: يك نوزاد دختر كه هنگام تولد مرده اعلام شده بود پس از گذشت 10 ساعت در تابوت كوچكش در محل نگهداري اجساد زنده پيدا شد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاين به نقل از هافتينگتون پست، يك مقام اداره بهداشت ايالت چاكو در شمال شرق آرژانتين گفت: اين نوزاد دختر پس از تولد مرده تشخيص داده شد و در داخل تابوتي در محل نگهداري اجساد در بيمارستان پراندو شهر رزيسيتنسيا گذاشته شد.

رافائل ساباتينلي، معاون اداره بهداشت ايالت چاكو افزود: مادر نوزاد اصرار داشت  بار ديگر نوزادش را ببيند و همين مساله باعث نجات جان اين نوزاد شد.

آناليا بوتر، مادر نوزاد در گفت و گو با رسانه هاي محلي گفته است: شب به همراه شوهرم به محل نگهداري اجساد بيمارستان پراندو رفتم تا يك بار ديگر نگاهي به تابوت بياندازم. ناگهان صداي ضعيفي شنيدم، نوزادم را ديدم كه بدنش به دليل سرماي هوا از لايه نازكي مانند شبنم پوشيده شده است.

ساباتينلي خاطر نشان كرد: كليه پرسنل بيمارستان كه در بروز اين حادثه ناگوار دخالت داشته اند ، مجازات خواهند شد.

خوسه لوئيس ميرينو، مدير بيمارستان مدعي است كه نوزاد دچار هيپوترمي بوده و همين مساله موجب شد كه تصور كنند او مرده به دنيا آمده است.

والدين نوزاد كه قصد داشتند نام دخترشان را لوسيانا آبيگيل بگذارند پس از اين واقعه معجزه آسا نام او را « لوز ميلاگروس» به معناي نور معجزه در زبان اسپانيايي تغيير دادند. مترجم: بهرام افتخاري

[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:59 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: مردي كه در پي توهم ناشي از مصرف موادمخدر گمان مي‌برد پرنده شده و مي‌تواند پرواز كند، از پل يكي از بزرگراه‌هاي تهران به پايين سقوط كرد و روي يك خودروي در حال حركت افتاد.

به گزارش «جام‌جم»، چند روز پيش زني با يك دستگاه خودروي پژو هنگام گذر از زير پل منتهي به بزرگراه اشرفي اصفهاني بود كه ناگهان فردي روي سقف خودرويش سقوط كرد.

زن كه بشدت وحشت كرده بود، به سختي خودرو را كنترل كرد تا مانع از برخورد با ديگر خودرو‌هاي در حال حركت شود.

او خودرو را به حاشيه بزرگراه هدايت كرد و سراسيمه پياده شد. در همين موقع مردي را ديد كه روي سقف خودرويش افتاده و آن را تخريب كرده است.

چند بار مرد غريبه را صدا زد، اما پاسخي نشنيد. بنابراين با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس گرفت و با گزارش موضوع، درخواست كمك كرد.

سقوط مرد غريبه روي خودرو

ماموران انتظامي با حضور در بزرگراه مشاهده كردند مردي بي‌هوش روي سقف خودروي پژو افتاده است و با توجه به لباس‌هاي كهنه كه به تن داشت، احتمال دادند يك معتاد كارتن‌خواب باشد.

به اين ترتيب مرد بي‌هوش كه از ناحيه دست و پا بشدت آسيب ديده بود، به يكي از مراكز درماني منتقل و تلاش پزشكان براي نجات جان وي آغاز شد.

با تشكيل پرونده قضايي در شعبه چهارم بازپرسي دادسراي ناحيه 2 تهران، تحقيقات در اين باره آغاز و مرد مصدوم پس از بهبود نسبي براي تحقيقات به كلانتري منتقل شد.

مرد معتاد از زندگي‌اش گفت

اين مرد در اظهاراتش گفت: چند سالي است كه موادمخدر مصرف مي‌كنم. به خاطر اين كه با دزديدن اموال و پول‌هاي خانواده‌ام موادمخدر تهيه مي‌كردم، آنها مرا از خانه بيرون كردند و من سرگردان خيابان‌ها شدم.

وي اضافه كرد: شب‌ها را در پارك مي‌خوابيدم و صبح‌ها در محله‌هاي شهر پرسه مي‌زدم و با سرقت وسايل مغازه‌ها و جمع‌آوري ضايعات، هزينه زندگي و موادمخدرم را تامين مي‌كردم. چند بار به اتهام ولگردي و اعتياد دستگير و مدتي زنداني شدم.

مرد معتاد يادآور شد: پس از بيرون آمدن از زندان، با گدايي روزگار مي‌گذراندم تا اين كه با مرد معتادي دوست شدم و او مرا به مصرف موادمخدر (شيشه) تشويق كرد و به اين ترتيب هزينه اعتيادم سنگين‌تر شد.

مرد شيشه‌اي گمان مي‌كرد پرنده شده

مرد معتاد درباره روز حادثه گفت: آن روز بيش از حد مواد مخدر (شيشه) مصرف كرده و دچار توهم شده بودم. گمان مي‌بردم پرنده شده‌ام و بايد پرواز كنم. يك ساعت در خيابان‌هاي شهر پرسه زدم تا اين كه سر از روي يك پل درآوردم.

وي اضافه كرد: يك بار از روي پل به پايين آمده و دوباره به محل اول خود بازگشتم. به حالت پرواز چند بار دست‌هايم را به حركت درآورده و بعد روي نرده پل رفتم و يك‌باره فرياد زدم، آسمان من آمدم.

مرد معتاد يادآور شد: در حالي كه دست‌هايم را به بالا و پايين تكان مي‌دادم، به خيال اين كه پرواز مي‌كنم يك‌باره سقوط كردم و ديگر چيزي نفهميدم.

بنابراين گزارش، زن راننده با توجه به اين كه خودرويش در اين حادثه خسارت زيادي ديده بود، عليه وي شكايت كرد.

به اين ترتيب مرد معتاد بازداشت و براي او قرار قانوني صادر شد.

تحقيقات تكميلي در اين باره ادامه دارد.

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:45 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: مديرعامل شرکت بهره‌برداري متروي تهران از کاهش بلوتوث هاي غير اخلاقي در مترو خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، علي محمد قلي ها با اشاره به فعاليت هاي فرهنگي مترو، گفت: با برنامه ريزي هاي فرهنگي، جايگزيني بلوتوث هاي مفيد و... به شدت شاهد کاهش تبادل بلوتوث هاي غير اخلاقي در مترو هستيم.

وي با بيان اين که در ايستگاه هاي مترو مکان هايي با عنوان «با من در ميان بگذار» پيش بيني کرده ايم، گفت: اين طرح در گذشته نيز در مترو تهران اجرا شده بود و در ايام خاص روحانيون و کارشناسان مذهبي در ايستگاه هاي مترو به سوالات شهروندان پاسخ مي دادند اما در طرح جديد تنوع کارشناسان بيشتر است و بر اساس ايام مختلف کارشناسان مرتبط به اين غرفه‌ها مي آيند.

مديرعامل شرکت بهره‌برداري متروي تهران افزود: در هفته سلامت، پزشکان براي پاسخ به پرسش هاي پزشکي، در ايام مذهبي مانند ماه رمضان روحانيون و روانشناسان و مشاوران خانواده نيز در اين غرفه ها به مشکلات و پرسش هاي مسافران مترو پاسخ مي دهند.

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:44 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: كارگر جوانی بر اثر سقوط از طبقه منفی 2 به طبقه منفی 4 یك ساختمان درحال ساخت در میدان آرژانتین جان خود را از دست داد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاين به نقل از پایگاه 125، ريیس ایستگاه 11 آتش نشانی در مورد این حادثه گفت: در ساعت 9:40 صبح امروز بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 11و گروه نجات 13 راهی محل حادثه در میدان آرژانتین، خیابان زاگرس شدند.

وی گفت: این کارگر 25 ساله دریك پروژه ساختمانی در طبقه منفی 2 ساختمان اسكلت بندی مشغول کار بود كه ناگهان به پایین سقوط كرد كه پس از معاینه عوامل اورژانس، فوت این شخص، تایید شد.

محمدرضا وکیلی افزود: عوامل اورژانس زودتر به محل حادثه اعزام شده بودند و در همان لحظات اولیه مرگ این فرد را تائید و برای انتقال وی به سطح از سازمان آتش نشانی درخواست کمک کردند.

ريیس ایستگاه 11 آتش نشانی بی احتیاطی و عدم رعایت موازین ایمنی توسط این کارگر جوان را علت بروز این حادثه ذكر كرد و گفت: البته تحقیقات بیشتر درمورد این حادثه مرگبار هم چنان از سوی كارشناسان این سازمان و نیروی انتظامی ادامه دارد.

سازمان آتش نشانی ضمن درخواست از سازندگان ساختمان ها بویژه ساختمان های بلند مرتبه مبنی بر رعایت دقیق نكات ایمنی و تعبیه و تامین حفاظ و امكانات ایمنی مناسب، هشدار می دهد كه به خاطر حفظ جان و سلامتی خود و كارگران دقیقاً در محیط های كاری موازین و دستورالعمل های ایمنی هم چنین بهداشت كار را رعایت كنند و كارگران هم در هنگام كار حتماً از وسایل و تجهیزات ایمنی مناسب استفاده نمایند.

 
[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:42 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: فردي كه با ارسال ايميل‌هاي تهديدآميز موجب سلب آرامش يكي از شهروندان اصفهاني شده بود، از سوي پليس فتاي اين استان دستگير و به جرم خود اعتراف كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پليس، سرهنگ خسروي، رييس پليس فتاي استان اصفهان گفت: در پي شكايت فردي مبني بر دريافت چندين ايميل غيراخلاقي و تهديد‌آميز، ماموران تحقيقات خود را آغاز كردند و پس از بررسي آدرس الكترونيكي شاكي متوجه شدند وي تعداد 41 نامه الكترونيكي حاوي مطالب و تصاوير مستهجن دريافت كرده و اين اواخر نيز فرد ارسال‌كننده شاكي را تهديد به انتشار تصاوير شخصي وي كرده است. با به دست آمدن اين اطلاعات، متهم توسط كارشناسان پليس فتا شناسايي و دستگير شد.

معاونت اجتماعي پليس فتاي ناجا در اين باره گفت: برخي كاربران تصور مي‌كنند با استفاده از فيلترشكن‌ها مي‌توانند هويت خود را در فضاي مجازي پنهان نگه دارند، اما پليس فتا با امكانات تخصصي و كارشناسان فني، اين كاربران خاطي را شناسايي مي‌كند.

وي افزود: ايجاد مزاحمت و ارسال ايميل‌هاي غيراخلاقي يا تهديدآميز براي ديگر كاربران، عملي غيرقانوني است و پليس با اين كاربران برخورد قانوني و قاطع خواهد داشت.

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:41 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: رييس پليس آگاهي استان البرز از دستگيري فردي که با معرفي خود به عنوان سردفتر دفترخانه اي در تهران به جعل اسناد مبادرت کرده بود، خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سرهنگ حميدرضا گل صباحي گفت: ماموران کلانتري 14 رسالت در حين گشت زني در منطقه «عظيميه» كرج به يکدستگاه خودرو زانتيا نقره اي رنگ مشکوک شده و پس از توقف خودرو در بازرسي از آن يک عدد مهر برجسته دفتر خانه اسناد رسمي ، يک برگ شناسنامه خودرو جعلي ، يک عدد مهر شرکت بازرگاني ، يکدستگاه شوکر ، 80 گرم ترياک و يک عدد کيف حاوي بيش از 300 برگ تصاوير سندهاي مالکيت خودرو ، وکالتنامه ، مبايعه نامه و يک جلد شناسنامه جعلي را کشف و ضبط کردند.

وي اظهارداشت: با توجه به مدارک به دست آمده ، راننده خودرو به نام «مسعود - د» دستگير و به همراه مدارک مکشوفه جهت بررسي موضوع به پليس آگاهي منتقل شد.

سرهنگ گل صباحي تصريح کرد: متهم در بازجويي هاي ماموران ، ابتدا منکر جعل اسناد و کلاهبرداري شده و خود را به عنوان سردفتر دفترخانه اي در تهران معرفي کرد که با استعلام ماموران مشخص شد که موضوع کذب بوده و متهم با سوء استفاده از عنوان سردفتر از مهر برجسته دفتر خانه جهت جعل اسناد استفاده مي کرده است.

رييس پليس آگاهي استان البرز افزود: با توجه به شواهد موجود متهم که چاره اي جز اعتراف نداشت به جرم خود مبني بر جعل و کلاهبرداري اعتراف کرده و در اين خصوص نيز پنج نفر شاکي شناسايي شدند.

گفتني است؛ متهم همراه با پرونده متشکله پس از انتقال به دادسرا به جرم جعل سند و استفاده از سند مجعول به حبس و جزاي نقدي محکوم شد.

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:41 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: رييس كلانتري 129 جامي از دستگيري مامور قلابي که با تهيه بيسيم و جعل کارت خود را مامور يكي از ارگان هاي دولتي معرفي مي كرد، خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سرهنگ ايرج بهادري گفت: چندي پيش ماموران اين كلانتري از طريق تماس تعدادي از شهروندان تهراني با مرکز فوريتهاي پليسي 110تهران بزرگ در جريان حضور مرد جواني که ضمن معرفي خود به عنوان مامور قصد اخاذي از مردم را در مركز تهران داشت قرار گرفته و به سرعت وارد عمل شدند.

وي افزود: با وصول اين خبر ماموران کلانتري به سرعت به محل اعزام شدند و به بررسي موضوع پرداختند.

رييس كلانتري 129 جامي  اضافه كرد: تحقيقات پليسي حکايت از آن داشت که متهم با جعل کارت شناسايي و با استفاده از آلات و ادوات پليسي نظير بيسيم، دستبند قصد اخاذي از شهروندان را دارد.

سرهنگ بهادري با اشاره به اجراي طرح مهار در منطقه، اظهار داشت:متهم طي يک عمليات پليسي به سرعت دستگير و براي تحقيقات بيشتر به کلانتري منتقل شد.

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:40 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ اعضاي باند سارقان مسلحي را كه قصد داشتند با سرقت يك دستگاه خودرو، دست به ديگر سرقت‌هاي مسلحانه بزنند، دستگير كردند.

به گزارش «جام‌جم»، در روز‌هاي پاياني سال گذشته فردي با حضور در كلانتري 171 طي شكايتي اعلام كرد خودروي پرايد او توسط سه سارق مسلح به سلاح سرد و سلاح كمري سرقت شده است.

با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور رييس دادگاه شهرآفتاب در ضلع غربي حرم امام خميني (ره)، پرونده براي رسيدگي و تحقيقات تخصصي در اختيار پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از مراجعه به پايگاه نهم آگاهي به كارآگاهان گفت: در ميدان آزادي، سه جوان با كرايه دربست خودرو به مقصد شهرك «مرتضي‌گرد» سوار خودرو شدند. در ادامه مسير اين سه جوان در حالي كه يكي از آنها در صندلي جلو و دو نفر ديگر در صندلي عقب ماشين نشسته بودند، با تهديد چاقو و سلاح، خودرويم را در كنار اتوبان متوقف و مرا از خودرو پياده و آن را سرقت كرده و متواري شدند.

با اطلاعات به‌دست آمده از مالباخته، مشخصات خودروي سرقتي همراه مشخصات ظاهري سه سارق مسلح در سيستم جامع پليس ثبت و دستور توقيف خودرو و دستگيري سرنشينان آن نيز صادر شد.

پس از اعلام سرقت دو روز گذشته ماموران گشت كلانتري 11 مركزي شهريار هنگام گشتزني در شهرك «وائين» به سه سرنشين يك دستگاه خودروي پرايد سفيد مشكوك شدند كه با بررسي اوليه اطلاع يافتند خودرو داراي سابقه سرقت است.

در اين هنگام ماموران با اقدام سريع و در حالي كه سه سرنشين خودرو متوجه حضور آنها نشده بودند، هر سه نفرشان را دستگير و در بازرسي از آنها چند قبضه سلاح سرد و يك قبضه سلاح كمري كشف كردند.

با انتقال متهمان به پايگاه نهم، مالباخته نيز با حضور در اين پايگاه، هر سه متهم را شناسايي كرده و نقش هر يك از متهمان را در زمان ارتكاب سرقت توضيح داد.

با توجه به شناسايي متهمان از سوي مالباخته و كشف سلاح كمري، هر سه متهم به اسامي كامران 31 ساله، ايمان 23 ساله و شهريار 36 ساله به سرقت مسلحانه پرايد اعتراف كردند.

آنها در اظهاراتشان گفتند پس از سرقت پرايد براي شناسايي ديگر محل‌هاي سرقت به منطقه حصارك كرج رفته تا از تعدادي از اماكن تجاري و مسكوني در منطقه، مسلحانه سرقت كنند كه قبل از هرگونه اقدام دستگير شدند.

كارآگاهان پايگاه نهم در ادامه رسيدگي به اين پرونده به بررسي سوابق متهمان پرداخته و اطلاع يافتند دو متهم پرونده به اسامي ايمان و شهريار، از مجرمان سابقه‌دار بوده كه پيش از اين به اتهام حمل موادمخدر، سرقت و حمل سلاح گرم دستگير و روانه زندان شده بودند.

ايمان و شهريار كه پسردايي و پسرعمه هستند، در اعترافات خود گفتند: پس از تصميم به سرقت مسلحانه موضوع را با يكي از دوستان خود به نام كامران (متهم سوم پرونده) در ميان گذاشتيم و قرار شد پس از تهيه سلاح، سرقت‌هاي خود را آغاز كنيم. براي خريد سلاح، دو نفري به يكي از شهرهاي مرزي غرب كشور رفتيم و پس از خريد يك قبضه سلاح كمري به تهران برگشتيم. پس از رسيدن به ميدان آزادي، با كامران تماس گرفتيم و او نيز به ما پيوست و تصميم گرفتيم اولين سرقت را همان شب انجام دهيم؛ به اين ترتيب كه به عنوان مسافر سوار يك دستگاه خودروي پرايد شده و پس از تهديد راننده با چاقو و سلاح، خودرو را سرقت و به سمت حصارك حركت كرديم.

متهمان افزودند: قصد داشتيم همان شب از چند مغازه سرقت كنيم كه با مشاهده گشت پليس و بسته بودن مغازه‌ها، تصميم گرفتيم ابتدا اين محل‌ها را شناسايي و سپس سرقت كنيم كه ناكام مانده و دستگير شديم.

سرهنگ عباسعلي محمديان رييس پليس آگاهي تهران بزرگ، در اين رابطه گفت: با دستگيري هر سه متهم و اعتراف صريح به زورگيري مسلحانه و داشتن طرح و نقشه براي ارتكاب ديگر جرايم و سرقت‌ها، دستور بازداشت هر سه متهم از سوي مقام قضايي صادر شده و متهمان براي تحقيقات تكميلي در اختيار پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفتند.محمديان از شهرونداني كه به اين شيوه توسط سرنشنيان يك دستگاه پرايد سفيد مورد زورگيري يا تهديد با سلاح گرم قرار گرفته‌اند، خواست براي شناسايي متهمان به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در شهرري، خيابان آستانه مراجعه كنند.

 
[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:39 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: ماموران پليس فتا دو متهم را كه به صورت اينترنتي از حساب مشتريان پول برداشت مي‌كردند، بازداشت و در ادامه يك كلاهبردار اينترنتي و عامل انتشار تصاوير خصوصي دختران را نيز دستگير كردند.

به گزارش روز دوشنبه جام‌جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سرهنگ‌ الله‌وردي، رئيس پليس فتاي خراسان شمالي در ارتباط با پرونده سرقت از حساب مشتري بانك گفت: در پي شكايت فردي مبني بر برداشت اينترنتي 200 ميليون ريال از حسابش، ماموران تحقيقات خود را آغاز كردند.

نتايج تحقيقات نشان داد مبلغ برداشت شده به حساب‌هاي ديگر واريز شده و سارق يا سارقان با  پول شاكي وكارت جعلي بانك از 2 طلا فروشي طلا خريده‌اند.

در تحقيق از شعبه بانك نيز معلوم شد  تمامي مدارك مربوط به افتتاح حساب از بانك به سرقت رفته كه با توجه به اين موضوع ماموران متوجه شدند اين سرقت با همكاري فردي از درون شعبه رخ داده است.

همچنين مشخص شد يكي از متهمان از طريق يكي از كافي‌نت‌هاي سطح شهر اقدام به برداشت موجودي از حساب شاكي كرده است. سرانجام ماموران در تحقيقات نهايي به 2 نفر از پرسنل بانك  ظنين شده و در بررسي سيستم‌هاي آنان متوجه شدند پيش از سرقت هر 2 نفر چند بار حساب شاكي را بررسي كرده‌اند.

با مشخص شدن اين موضوع بلافاصله 2 مظنون دستگير شده و به برداشت غيرقانوني از حساب مشتري بانك اعتراف كردند.

دستگيري عامل انتشار تصاوير خصوصي افراد

گزارش ديگري در اين ارتباط حاكي است، به دنبال شكايت فردي مبني بر انتشار تصاوير خصوصي‌اش در يكي از سايت‌هاي اجتماعي و ايجاد مزاحمت و هتك حرمت، ماموران تحقيقات خود را آغاز كردند و با شناسايي شماره‌هاي تماس فرد ايجادكننده صفحه اينترنتي، وي را دستگير كردند. متهم پس از مواجهه با دلايل پليسي به جرم خود اعتراف كرد.

دستگيري كلاهبردار اينترنتي

سرهنگ زارع‌پور، رييس پليس فتاي استان يزد نيز در ارتباط با دستگيري يك كلاهبردار اينترنتي گفت: با شكايت يكي از فروشندگان تجهيزات رايانه‌اي مبني بر اين‌كه شخصي ناشناس يك دستگاه لپ‌تاپ از فروشگاه وي خريده و مبلغ 8 ميليون ريال پول آن را به صورت اينترنتي به حسابش واريز كرده كه در ادامه مشخص شده اين واريز، برداشت غيرمجاز از حساب فرد ديگري بوده و با شكايت صاحب حساب، حساب بانكي فروشنده مسدود شده است، موضوع براي شناسايي متهم در دستور كار قرار گرفت.

كارشناسان پليس فتا با تحقيقات و بررسي فني و تخصصي متهم را شناسايي كردند و مشخص شد وي با طراحي سايتي اقدام به فروش اينترنتي كرده و با قراردادن صفحات مشابه‌سازي شده (فيشينگ) رمزهاي عابر بانك خريداران را سرقت مي‌كند. همچنين با استفاده از نرم‌افزارهاي تخصصي به اطلاعات مشتركين يكي از شركت‌هاي ارائه كننده خدمات اينترنتي در استان دسترسي پيدا كرده و اقدام به استفاده غيرمجاز از اشتراك آنان كرده است.

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:36 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: مرد آمريكايي كه همراه همدستانش به اتهام قتل زني دستگير شده بود، در بازجويي اعتراف كرد از طريق شبكه اجتماعي فيسبوك با اين زن آشنا شده است.

به گفته پليس محلي ايالات اوهايو، متيو 25 ساله همراه 4 نفر ديگر ماه گذشته ميلادي، زن 21 ساله‌اي را خفه و سپس  جسدش را مثله كرده بودند.

متيو در بازجويي گفت: پس از جدا شدن از نامزد سابقم دچار افسردگي شده بودم و نياز به فردي داشتم تا مرا درك كند. وقتي در شبكه اجتماعي فيسبوك با اين زن آشنا شدم، به من كمك كرد تا آرامش پيدا كنم. اما كم‌كم رابطه بين ما پرتنش شد و مرتب با يكديگر مشاجره داشتيم.

او همچنين اعتراف كرد كه چند روز پيش از ارتكاب اين قتل با همدستانش آشنا شده و پس از ادامه ارتباط با آنان، اين 4 نفر را متقاعد ساخته تا در اين قتل به او كمك كنند.

به گزارش آسوشتيدپرس، به گفته پليس محلي اوهايو نمي‌توان به اظهارات متهم اعتماد كرد و تحقيقات بيشتر ادامه دارد. (ايسنا)

 

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:33 ] [ محمد حاجی حسین ]


این قسمت علایم و درجات نظامی نیروی دریایی ارتش ایران

علایم و درجات نظامی نیروی دریایی ارتش ایران

برای مشاهده ی علایم و درجات به ادامه ی مطلب بروید


ادامه مطلب
[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:45 ] [ محمد حاجی حسین ]

در این قسمت شما خوانندگان محترم می توانید شاهد علایم و درجات نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشید.

آرم سپاه

می توانید علایم را در ادامه مطلب ببینید.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:43 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: دزد سابقه‌داري كه موفق به فرار از خانه‌اي مجهز به سيستم در ضد سرقت نشده و ناچار سه روز در آنجا محبوس شده بود، براي رهايي از اين وضعيت از پليس كمك خواست.

به گزارش «جام‌جم»، شامگاه 13 فروردين مردي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تهران تماس گرفت و با معرفي خود به عنوان يك سارق، از ماموران خواست او را كه سه روز است در خانه‌اي در خيابان نفت شمالي محبوس شده است، نجات دهند.

ماموران انتظامي درپي اين تماس به محل حادثه اعزام و متوجه شدند پنجره طبقه هفتم مجتمع مسكوني نيمه‌باز است ، اما وقتي زنگ خانه را به صدا‌در‌آوردند، كسي در را باز نكرد. در اين هنگام ماموران با توجه به باز بودن پنجره خانه ، اطمينان يافتند سارق همچنان در خانه است كه با هماهنگي قضايي وارد آپارتمان شدند.

دستگيري سارق بي‌هوش

ماموران پس از ورود به آپارتمان به جستجوي سارق پرداختند و متهم را در حالي كه از فرط گرسنگي بي‌هوش در اتاق خواب افتاده بود، پيدا كردند.

اين در‌حالي بود كه از وسايل همراه متهم مقاديري طلاي مسروقه كه از گاوصندوق دزديده بود و نيز مقداري اموال كه درون گوني ريخته و زير تخت پنهان كرده بود، كشف و ضبط شد.

به اين ترتيب، متهم دستگير و براي ادامه تحقيقات به مركز پليس منتقل شد.

متهم سابقه دار بود

متهم ميانسال پس از به هوش آمدن در مركز پليس با معرفي خود به عنوان قاسم (معروف به كچل) گفت: در زمينه سرقت طلا و لوازم منازل فعاليت و تبحر دارم و تاكنون به اتهام سرقت‌هاي سريالي از منازل دستگير و هفت سال زنداني شده‌ام.

وي با بيان اين‌كه چندي پيش درپي آزادي از زندان، سرقت‌هايش را از سر گرفته است، به تشريح ماجراي دزدي خود از آپارتمان طبقه هفتم حوالي بلوار ميرداماد پرداخت و گفت: از چند روز پيش رفت و آمد‌هاي ساكنان مجتمع را زير نظر گرفته و متوجه شده بودم صاحبخانه طبقه هفتم تا پايان تعطيلات به خانه‌شان برنمي‌گردد. به اين ترتيب تصميم گرفتم نقشه سرقت از آن خانه را عملي كنم.

متهم يادآور شد: نيمه شب وارد مجتمع شده و خواستم با تخريب قفل در ورودي آپارتمان وارد خانه شوم، اما چون در ورودي مجهز به سيستم ضد سرقت بود، موفق نشدم.به همين دليل از طريق نرده‌هاي مجتمع وارد طبقه هفتم شده و پنجره را باز كردم و از طريق كانال كولر به آپارتمان رفتم.

حبس سه روزه در خانه مالباخته

دزد سابقه‌دار درباره محبوس شدن سه روزه خود در خانه مالباخته گفت: پس از سرقت طلا‌ها و اموال قيمتي خواستم از كانال منتهي به كولر خارج شوم كه در نيمه راه گرفتار شدم.

وي اضافه كرد: بناچار بازگشتم و چون راهي براي فرار نداشتم، همان جا خوابيدم. روز بعد خواستم غذايي تهيه كنم، اما شبكه اصلي گاز قطع بود و در يخچال هم غذايي نبود. از فرط گرسنگي آشپزخانه را جستجو و مقداري سيب‌زميني و پياز پيدا كردم و سه شبانه روز كه آنجا محبوس بودم، غذايم فقط آب و سيب‌زميني خام بود. متهم گفت: با اين وضعيت ديگر طاقت ماندن در آن خانه را نداشتم. به همين دليل چند بار خواستم با داد و فرياد از همسايه‌ها كمك بخواهم، اما از ترس كتك خوردن و دستگيري توسط آنها از اين تصميم صرف‌نظر كردم.

وي يادآور شد: آنقدر حالم بد شده بود كه براي رهايي از اين وضعيت و نجات جان خود، با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس گرفتم و با التماس از ماموران كمك خواستم.

بنابراين گزارش، متهم با اعتراف به چند فقره سرقت سريالي اموال مردم در شمال تهران، با قرار قانوني روانه زندان شده است، اما تحقيقات تكميلي از او ادامه دارد.

[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:2 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: بر اثر برخورد يکدستگاه تويوتا با پژو در شهرستان سراوان سه نفر کشته و 10 تن زخمي شدند.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس،بر اساس اعلام مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يک فقره تصادف فوتي در محور «آسپيچ» حوالي روستاي «پرکنت» ماموران پاسگاه «آسپيچ» شهرستان سراوان واقع در استان سيستان و بلوچستان جهت بررسي موضوع به محل مراجعه کردند.

ماموران در محل مشاهده کردند يک دستگاه خودرو تويوتا به سرنشيني 13 نفر با يک دستگاه پژو برخورد کرده که در اين حادثه «فريده –ج»، «مهناز- ت» و «ميثم – د» به علت شدن جراحات وارده در دم فوت و 10 نفر ديگر از سرنشينان تويوتا نيز مصدوم که جهت مداوا به بيمارستان منتقل شدند.

علت حادثه از سوي کارشناسان در دست بررسي است.

[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:2 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: چهار دزد مسلح كه به اتهام سرقت مسلحانه طلافروشي در كرج دستگير شده بودند در بازجويي هاي پليسي اعتراف كردند كه پس از تهديد مرد طلافروش و مشتريان آنجا، طلاها را سرقت كردند.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاين، ساعت 20:59 دقيقه شب  28 اسفند سال گذشته، مرد طلافروشي با مركز فوريت هاي پليسي 110 كرج تماس گرفت و گفت: 3 دقيقه پيش، مردان مسلحي با حمله به مغازه اش در منطقه پيشاهنگي كرج مقاديري طلا از مغازه اش سرقت كردند.

با گزارش موضوع به پليس، ماموران كلانتري خرمدشت با حضور در محل حادثه و بررسي موضوع متوجه شدند زماني كه مرد طلافروش و فرزندش در حال ارائه خدمات به مشتريان بودند صداي شليك تير هوايي را شنيدند و چند ثانيه بعد مردي مسلح در حالي كه نقاب به چهره داشت وارد مغازه شده و با تهديد آنها به مرگ، شيشه ويترين مغازه را شكسته و بيش از دو كيلوگرم طلا را به سرقت برده و هنگام فرار سه نفر از سرنشينان يك خودروي زانتيا كه همدستان وي بوده و نقاب به چهره داشتند و سلاح هاي كلت و كلاشينكف نيز در دست داشتند، با شليك چند تير هوايي رهگذران را كه قصد سد كردن راهشان را داشتند، تهديد كرده و با سوار شدن بر خودرو از محل گريختند.

با تشكيل پرونده اي درخصوص اين سرقت، كارآگاهان اداره آگاهي استان البرز به سرپرستي سرهنگ حميدرضا گل صباحي رييس پليس آگاهي اين استان، تحقيقات گسترده اي را براي دستگيري متهمان فراري آغاز كردند.

در مرحله بعدي تحقيقات، ماموران به بررسي از آلبوم مجرمان سابقه داري پرداختند كه به شيوه مشابه اين سرقت، دستگير شده و داراي سابقه بودند، پرداختند. در همين موقع رد پاي يك دزد حرفه اي كه احتمال مي رفت از متهمان فراري باشد به دست آمد.

به اين ترتيب، پاتوق هاي اين فرد زير نظر گرفته شد تا اينكه ساعت چهار بامداد 29 اسفند (يك روز پس از حادثه)، مخفيگاه متهم را در يكي از محله هاي جنوبي كرج شناسايي و آنجا را محاصره كردند.

ماموران كه احتمال مي دادند كه اين خانه پاتوق سارقان فراري باشد با هماهنگي قضايي وارد منزل شدند و متهم تحت تعقيب و سه مرد ديگر كه درون خانه خوابيده بودند، غافلگير شده و آنها دستگير شدند.

با انتقال متهمان به پليس آگاهي البرز، مورد بازجويي قرار گرفتند اما هرگونه سرقتي را انكار كردند.

تحقيقات در اين باره ادامه داشت تا اينكه ساعاتي پس از دستگيري متهمان يكي از آنها اعتراف كرد كه با همدستي سه متهم ديگر وارد طلافروشي شده و سرقت مسلحانه را رقم زدند.

در حاليكه اين متهم اعتراف كرده بود سه همدست او همچنان منكر همكاري با وي بودند.

به اين ترتيب، بازجويي ها از اين سه متهم ادامه داشت تا اينكه اوايل هفته جاري، آنها نيز به اين سرقت مسلحانه اعتراف كردند.

سردار عليرضا اكبرشاهي فرمانده انتظامي استان البرز درباره آخرين جزييات اين پرونده به خبرنگار گروه حوادث روزنامه جام جم گفت: با تحقيقاتي كه از متهمان به دست آمده معلوم شد كه آنها ابتدا خودروي زانتيا را مسلحانه از يكي از محله هاي كرج به سرقت بردند و سپس شب حادثه با مراجعه به مغازه طلافروشي كه پيش از اين رفت و آمدهاي افراد آنجا را زير نظر گرفته بودند، رفته و يكي از آنها با زدن پتك به شيشه مغازه قصد شكستن آن را داشته كه موفق به اين كار نشد لذا به همراه دو همدست ديگرش در خيابان مي ماند و نفر چهارم كه وي نيز نقاب بر چهره داشته و مسلح بوده وارد طلافروشي شده و پس از تهديد مشتريان و صاحب طلافروشي، طلاها را به سرقت بردند.

وي افزود: پس از تشكيل اين پرونده، ماموران اداره آگاهي استان البرز با تلاش ويژه خود در يك اقدام كم نظير موفق به شناسايي اعضاي اين باند تبهكاري شدند.

در ادامه، ماموران با تحقيق از متهمان متوجه شدند كه آنها طلاهاي مسروقه را در بيابان هاي حومه كرج دفن كرده اند و سلاح هايي كه هنگام سرقت همراه داشتند را نيز به كانال آبي انداخته اند.

سرهنگ اكبرشاهي يادآور شد: به دنبال اعتراف متهمان، ماموران به دو محل فوق اعزام شدند و طلاهاي مسروقه و سه قبضه كلاشينكف و يك قبضه كلت كمري به همراه مقاديري فشنگ را كشف و ضبط كردند.

وي با اشاره به سابقه دار بودن متهمان، گفت: دو نفر از متهمان داراي سابقه كيفري بودند و در رابطه با ديگر متهمان تحقيقات براي مشخص شدن سوابق كيفري آنها نيز ادامه دارد.

در ادامه تحقيقات از اين باند، مشخص شد كه آنها علاوه بر خودروي زانتيا، دو عدد پرشيا و يك خودروي پرايد نيز كه مسلحانه سرقت كرده بودند كه اين خودروها نيز كشف شده است.

بنا بر اين گزارش، متهمان با قرار قانوني روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي براي مشخص شدن ديگر ابعاد اين پرونده ادامه دارد.

معصومه ملكي – خبرنگار گروه حوادث

 
[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:0 ] [ محمد حاجی حسین ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ احج (انجمن حقوقدانان جوان ) به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده و این وبلاگ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند. با تشکر از انتخاب شما
موضوعات وب
لینک های مفید

سایت مجلس شورای اسلامی

امکانات وب
حق بالاتر از قانون است(ضرب المثل روسی

ابزار هدایت به بالای صفحه

با تشکر از بازدید شما. موفق باشید