به وبلاگ تخصصی حقوقی احج خوش امدید.احج مخفف انجمن حقوقدانان جوان میباشد و معنای خاص دیگری ندارد وبلاگ احج به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده .با تشکر از بازدید شما وبلاگ تخصصی حقوقی احج
وبلاگ تخصصی حقوقی احج
اخبار و روزنامه و مقالات و دانلود نرم افزارهای حقوقی 
قالب وبلاگ
مدیر وبلاگ(محمد حاجی حسینی
اخرین نوشته های وبلاگ احج
سایتها و وبلاگهای حقوقی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ahaj و آدرس ahaj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نظر سنجی در مورد عملکرد وبلاگ
قرآن آنلاین




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

گروه حوادث:
راز قتل دکتر داروساز پس از گذشت 3 ماه با دستگیری 2 سارق سابقه دار فاش شد.

 بامداد 29 آذر ماه سال‌جاری ساکنان یکی از خیابان‌های تهرانپارس با شنیدن فریادهای کمک‌خواهانه مردی، از خانه‌های خود خارج شدند و صحنه وحشتناکی را دیدند.

مردی حدودا 45 ساله، از پنجره یک خودروی تویوتا کمری آویزان بود و راننده خودرو با سرعت سرسام آوری در کوچه تنگ و باریک در حرکت بود و مرد میانسال به‌خودروهای پارک شده در کنار خیابان برخورد می‌کرد و سرنشینان تویوتا کمری بی‌توجه به جراحاتی که به او وارد می‌شد به راهشان ادامه می‌دادند.

بعد از طی مسافتی، وقتی مرد میانسال از ماشین به بیرون پرت شد، 2 مردی که سوار تویوتا کمری بودند با سرعت متواری شدند و همسایه‌ها به کمک مرد مجروح شتافتند اما این مرد به‌دلیل جراحات‌ عمیقی که به او وارد شده بود جان خود را از دست داده بود. با حضور ماموران کلانتری 126 تهرانپارس در محل، تحقیقات اولیه آغاز شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد میانسال، صاحب خودروی تویوتا کمری بوده که در جریان سرقت خودرواش، توسط سارقان به قتل رسیده بود.

یکی از شاهدان به پلیس گفت: مقتول‌ دکتر داروساز و صاحب یک داروخانه بود و آن شب از محل کار به خانه‌اش باز می‌گشت اما وقتی مقابل پارکینگ خانه‌اش توقف کرد، ناگهان خودروی پراید مشکی رنگی، سد راهش شد. 2 مرد جوان به سرعت از پراید پیاده و سوار خودروی تویوتا کمری شدند. آنها سپس با چاقو چند ضربه به پای دکتر زدند تا ماشین را سرقت کنند اما وقتی او می‌خواست از پنجره ماشین خودش را به بیرون پرت کند، یکی از سارقان پشت فرمان نشست و با سرعت زیاد شروع به حرکت کرد. مرد مجروح که از ماشین آویزان شده بود، بعد از طی چندین متر و برخورد با خودروهایی که در خیابان پارک بودند، جان باخت و وقتی از پنجره به بیرون پرت شد، دیگر نفس نمی‌کشید. این در حالی بود که مهاجمان با رها کردن خودروی پراید مشکی رنگ در محل سرقت، از آنجا متواری شدند.

با این اطلاعات، قاضی شاهنگیان‌ بازپرس ویژه قتل تهران در جریان ماجرا قرار گرفت و دستور تحقیقات گسترده برای شناسایی دزدان جنایتکار را صادر کرد. در بررسی‌های نخست مشخص شد که قربانی مرد 46 ساله‌ای به اسم حسین بوده است. از سوی دیگر کارآگاهان در بررسی خودروی به جا مانده از سارقان دریافتند که این خودرو سرقتی بوده و در همان شب در اتوبان شهید محلاتی از سوی دزدان به سرقت رفته است.

ماموران که تنها راه شناسایی سارقان را پیدا کردن خودروی تویوتا کمری مسروقه می‌دیدند، مشخصات این خودرو را در اختیار همه واحدهای گشتی قرار دادند. جست‌وجوها برای یافتن سرنخی در این پرونده ادامه یافت تا اینکه مدتی بعد پلیس به اطلاعات مهمی دست پیدا کرد. ماموران متوجه شدند که خودروی مسروقه در اختیار جوانی به نام حمید است و وی چند بار سوار بر این خودرو برای خرید شیشه به جنوب شرق تهران رفته است.

با این اطلاعات، تلاش برای دستگیری حمید شروع شد. شواهد حکایت از این داشت که وی یک مجرم سابقه دار است که پیش از این چند بار به اتهام شرارت، درگیری با ماموران، رابطه نامشروع و حمل و استفاده از سلاح سرد دستگیر و راهی زندان شده و در حال حاضر نیز به همین اتهام‌ها تحت تعقیب پلیس آگاهی و پلیس امنیت قرار دارد.

جست‌وجو برای دستگیری این مرد ادامه داشت تا اینکه سرانجام وی در 7 بهمن ماه از سوی پلیس دستگیر شد. این مرد در بازجویی‌ها خود را در قتل دکتر داروساز بی‌گناه دانست و مدعی شد که در سرقت تویوتا هیچ نقشی نداشته است. وی گفت که تویوتا کمری مورد نظر توسط دو برادر به نام‌های مهدی و احمد به سرقت رفته و وی از مخفیگاه آنها خبر ندارد.

سرقت پر ماجرا

اظهارات حمید در حالی بیان می‌شد که ماموران پلیس در جریان سرقت یک خودروی آزرا در شمال تهران قرار گرفتند. دزدان 3 مرد خشن بودند که سوار بر یک پراید مسروقه، با خودروی آزرا تصادف صوری و آن را متوقف کرده بودند. زمانی که راننده از خودرواش پیاده شده بود، آنها با چوب و چاقو به وی حمله کرده و بعد از مجروح کردن او، خودرو‌ را به سرقت برده بودند. ماجرا اما به همین ختم نشده بود؛ چرا که وجود چند کارت عابربانک به همراه رمز آنها در داخل داشبورد آزرا، سارقان را حسابی شوکه کرده بود. آنها با بررسی موجودی کارت‌ها، متوجه شده بودند که حدود 105 میلیون تومان در این کارت‌ها پول هست و به این ترتیب شروع به ولخرجی با کارت‌های مسروقه کرده بودند. آنها همه این مبلغ را صرف خرید طلا، لوازم خانگی و هدیه‌های گرانقیمت کرده و بدون بر جا گذاشتن ردی از خودشان ناپدید شده بودند.

درحالی‌که یک روز از ماجرای سرقت آزرا گذشته بود، ماموران پلیس موفق شدند این خودرو را در یکی از خیابان‌های تهران شناسایی و آن را متوقف کنند. راننده که قصد داشت با آزرای مسروقه به مراسم عروسی یکی از دوستانش برود، به اداره آگاهی منتقل شد و‌ در بازجویی‌ها به سرقت این خودرو با همدستی 2 برادر به نام‌های احمد و مهدی اعتراف کرد.

بعد از اعترافات مرد سارق که جمال نام دارد، ماموران متوجه شدند احمد و مهدی همان دو برادری هستند که در سرقت خونین تویوتا کمری هم نقش داشته‌اند، بنابراین بازجویی از جمال را ادامه دادند و وی که می‌دید دستش رو شده است، علاوه بر سرقت آزرا، به سرقت تویوتا کمری و قتل دکتر داروساز اعتراف کرد. با راهنمایی وی ماموران تحقیقات خود را برای دستگیری دو برادر آغاز کردند تا اینکه یکی از آنها به نام احمد در 5 اسفند ماه در مخفیگاهش به محاصره پلیس درآمد. او که با دیدن ماموران قصد فرار داشت، با آنها درگیر شد و درحالی‌که یکی از ماموران را مجروح کرده بود، به دام افتاد. با اطلاعات به دست آمده از احمد، برادرش مهدی نیز در 7 اسفند ماه دستگیر شد و در بازجویی‌ها به سرقت و قتل با همدستی جمال اعتراف کرد.

او گفت: پس از سرقت یک خودروی پراید در حال گشت زدن در خیابان بودیم که به حوالی تهرانپارس رسیدیم. جمال که پشت فرمان پراید نشسته بود، با دیدن تویوتا کمری نقشه سرقت آن را طرح کرد. ما بعد از اینکه مقابل تویوتا توقف کردیم، سوار آن شدیم و با جا گذاشتن پراید مسروقه قصد فرار داشتیم. راننده مقاومت کرد و درحالی‌که از پنجره ماشین آویزان شده بود، از مردم و همسایه‌ها کمک می‌خواست. همان لحظه جمال شروع به حرکت کرد تا اینکه راننده بر اثر برخورد با ماشین پارک شده در کنار خیابان از حال رفت و روی زمین افتاد. بعد از این سرقت، ما پا به فرار گذاشتیم تا اینکه مدتی بعد دست به سرقت یک خودروی آزرا زدیم و همین سرقت باعث دستگیری ما شد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: متهمان پس از اعتراف به سرقت و قتل دکتر داروساز، با دستور قاضی راهی بازداشتگاه شدند و تحقیقات تکمیلی برای شناسایی دیگر جرائم احتمالی این باند ادامه دارد.



[ دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, ] [ 21:50 ] [ محمد حاجی حسین ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ احج (انجمن حقوقدانان جوان ) به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده و این وبلاگ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند. با تشکر از انتخاب شما
موضوعات وب
لینک های مفید

سایت مجلس شورای اسلامی

امکانات وب
حق بالاتر از قانون است(ضرب المثل روسی

ابزار هدایت به بالای صفحه

با تشکر از بازدید شما. موفق باشید