به وبلاگ تخصصی حقوقی احج خوش امدید.احج مخفف انجمن حقوقدانان جوان میباشد و معنای خاص دیگری ندارد وبلاگ احج به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده .با تشکر از بازدید شما وبلاگ تخصصی حقوقی احج
وبلاگ تخصصی حقوقی احج
اخبار و روزنامه و مقالات و دانلود نرم افزارهای حقوقی 
قالب وبلاگ
مدیر وبلاگ(محمد حاجی حسینی
اخرین نوشته های وبلاگ احج
سایتها و وبلاگهای حقوقی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ahaj و آدرس ahaj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نظر سنجی در مورد عملکرد وبلاگ
قرآن آنلاین




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
مدارک لازم:
  • حضور متقاضي تنظيم وصيت نامه (موصي) همراه با ارائه اصل شناسنامه معتبر و تصوير آن
  • ارائه اصل يا تصوير شناسنامه موصي له (در وصيت نامه تمليکي) , وصي و ناظر(در وصيت نامه عهدي)
  • تنظيم يکي از انواع وصيت نامه هاي مورد اشاره در بالا
  • اصل قبض بانکي پرداخت هزينه ثبت و تصديق وصيت نامه به حساب کنسولي نمايندگي
شرايط انجام کار:
الف - متقاضي پس از تنظيم وصيت نامه مورد نظر آن را در حضور مامور کنسولي امضاء مي نمايد.
  • هر گونه خط خوردگي , لاک گرفتگي و يا خدشه موجب ابطال وصيت نامه خواهد شد.
ب - مامور کنسولي پس از بررسي اصل شناسنامه براي احراز صحت , مطابقت عکس آن با متقاضي و کنترل اطلاعات مندرج در وصيت نامه تنظيم شده نسبت به ثبت آن , تاييد امضاء (يا اثر انگشت) وصي با امضاء و مهر اقدام مي نمايد.
توضيحات مربوط به وصيت نامه سري:
  1. کسي که سواد ندارد نمي تواند وصيت نامه سري تنظيم نمايد.
  2. اگر متقاضي تنظيم وصيت سري لال باشد بايد تمام وصيت نامه را به خط خود نوشته و حتما امضاء نمايد و در حضور مامور کنسولي روي وصيت نامه بنويسد که اين برگ وصيت نامه اوست و در اين صورت مامور کنسولي بايد روي پاکت يا لفافي که وصيت نامه در اوست بنويسد که عبارت مزبور را موصي در حضور او نوشته است .
  3. مأمور پاکت يا لفاف حاوي وصيت نامه را لاک و مهر مي نمايد و موصي نيز روي پاکت يا لفاف تاريخ تسليم امانت را با تمام حروف در حضور مامور قيد مي نمايد.
  4. مأمورپس ازتصديق, مي بايست تاريخ وشماره ترتيبي امانت راکه دردفترامانت قيد مي شود روي پاکت يا لفاف ثبت و رسيدي را که حاوي شماره , تاريخ و مشخصات است به امانت گذار تحويل دهد.
  5. به استناد ماده 282 قانون امور حسبي موصي همه وقت مي تواند به ترتيبي که براي استرداد اسناد امانتي مقرر است استرداد نمايد. در اين صورت در ستون ملاحظات دفتر امانت و در مقابل ثبتي که از امانت سند به عمل آمده موصي يا نماينده قانوني وي با حضور دو نفر شاهد رسيد نوشته و پس از امضاء , ذيل رسيد با تمام حروف تاريخ استرداد را قيد و آنرا تحويل مامور کنسولي مي نمايد.
پ - مأمور کنسولي پس از انجام کار اصل وصيت نامه و ديگر مدارک اخذ شده را به وصي تحويل مي نمايد.
مواد قانوني مرتبط :
  • مواد 825 تا 860 قانون مدني
  • مواد 276 تا 299 قانون امور حسبي
توجه داشته باشيد كه براي مشاهده و چاپ فرمهاي كنسولي به نرم افزار Adobe Acrobat Reader نياز داريد. نگارش رايگان اين نرم افزار را مي توانيد از نشاني زير دريافت نماييد.

منبع:

 سفارت جمهوري اسلامي ايران - برلين


[ دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, ] [ 21:29 ] [ محمد حاجی حسین ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ احج (انجمن حقوقدانان جوان ) به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده و این وبلاگ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند. با تشکر از انتخاب شما
موضوعات وب
لینک های مفید

سایت مجلس شورای اسلامی

امکانات وب
حق بالاتر از قانون است(ضرب المثل روسی

ابزار هدایت به بالای صفحه

با تشکر از بازدید شما. موفق باشید