به وبلاگ تخصصی حقوقی احج خوش امدید.احج مخفف انجمن حقوقدانان جوان میباشد و معنای خاص دیگری ندارد وبلاگ احج به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده .با تشکر از بازدید شما وبلاگ تخصصی حقوقی احج
وبلاگ تخصصی حقوقی احج
اخبار و روزنامه و مقالات و دانلود نرم افزارهای حقوقی 
قالب وبلاگ
مدیر وبلاگ(محمد حاجی حسینی
اخرین نوشته های وبلاگ احج
سایتها و وبلاگهای حقوقی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ahaj و آدرس ahaj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نظر سنجی در مورد عملکرد وبلاگ
قرآن آنلاین




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

در ادامه در انجام تحقيقات ماموران مشخص شد که سارقان در يکي از اين خريدها اقدام به خريد سه دست سرويس طلاي مردانه مشابه جمعا به ارزش 12 ميليون تومان کرده‌اند.

15 خودرو در تعقيب سارق شيشه‌اي

سرانجام در ساعت 20:30 روز ششم بهمن ماه مأموران کلانتري 110 شهدا از طريق اعلام مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 در جريان خبر تعقيب و گريز تعدادي از خودروهاي شخصي با يک دستگاه خودرو آزرا مشکي قرار گرفتند كه با شناسايي محل تعقيب و گريز، طرح مهار از سوي کلانتري و ديگر عوامل انتظامي به مرحله اجرا گذاشته شد و سرانجام خودرو مسروقه در حاليکه توسط 15 دستگاه خودرو شخصي ديگر مورد تعقيب قرار گرفته بود، توسط مأموران کلانتري 110 و همكاري مردم و پليس راهور، در ميدان فردوسي چهار راه سعدي متوقف شد و سرنشين آن به هويت «حامد- س» 25 ساله نيز دستگير و در بازرسي از داخل خودرو يک دستگاه سرويس طلاي زنانه به ارزش تقريبي 10 ميليون تومان به همراه يک عدد سرويس طلاي مردانه به ارزش تقريبي 5 ميليون تومان کشف شد.

با دستگيري «حامد» و بررسي ارکان هويتي خودرو آزرا مكشوفه مشخص شد که اين خودرو داراي سابقه سرقت به شيوه زورگيري در خيابان دولت بوده و دستور توقيف خودرو و دستگيري سرنشينان آن در سيستم جامع پليس ثبت و پرونده نيز در پليس آگاهي در حال رسيدگي است بنابراين با توجه به آنکه محل دستگيري در محدوده پايگاه ششم قرار داشت، متهم در اختيار پايگاه ششم پليس آگاهي قرار گرفت.

در تحقيقات انجام شده از سرنشينان 15 دستگاه خودروي تعقيب کننده متهم دستگير شده نيز مشخص شد که «حامد» هنگام تردد در خيابان شکوفه ابتدا با يک دستکاه خودرو 206 تصادف کرده اما زمانيکه قصد فرار از محل تصادف را داشته، با تعداد ديگري از خودروهاي عبوري و پارک شده تصادف و همچنان قصد فرار از محل را داشته که همين موضوع باعث شده تا تعداد 15 دستگاه خودرو به تعقيب آن بپردازند!

دستگيري و اعتراف متهمان

 با انتقال حامد معروف به «سيا ساکتي» به پايگاه ششم وي در اظهارات اوليه خود معترف شد كه قصد رفتن به مراسم عروسي يکي از بستگان نزديک خود را داشته و طلاهاي توقيف شده داخل ماشين را نيز به عنوان هديه عروسي خريده بوده که در بين مسير تالار دستگير شده است.

متهم در ادامه اظهارات خود ضمن اعتراف به مشارکت در زورگيري خودرو مدعي شده كه در روز گذشته به همراه دو نفر ديگر از دوستانش به اسامي «مجتبي» و «حميد» در خيابان دولت اقدام به زورگيري و سرقت يک دستگاه سواري آزرا کرده‌اند كه پس از سرقت خودرو و زمانيکه در حال بررسي ديگر اموال داخل ماشين بودند، به تعدادي کارت عابر بانک برخورد‌اند که بر روي همه آنها رمزهاي ورود به حساب درج شده بود كه پس از بررسي ميزان موجودي عابر بانک‌ها و اطلاع از وجود بيش از يکصد ميليون تومان پول در حساب‌ها در همان ساعات اوليه اقدام به خريد ميليوني مقادير زيادي طلا و جواهرات، گوشي‌هاي تلفن همراه، تلويزيونهاي LCD، لپ تاپ و... كرده‌اند و در کمتر از چند ساعت تمام پول‌ها را به اين شيوه خرج و سرويس‌هاي طلاي زنانه و مردانه داخل ماشين را نيز با همين پول‌هاي سرقتي خريداري کرده است.

در ادامه تحقيقات، کارآگاهان پايگاه ششم مطلع شدند که يکي از متهمان به هويت «مجتبي - ج» 25 ساله با زني به هويت «سحر- ص» 28 ساله در ارتباط است که محل سکونت سحر در محدوده خيابان نبرد مورد شناسايي قرار گرفت و با شناسايي وي، کارآگاهان به تحقيقات از وي پرداخته و سحر در اظهارات خود با اعتراف صريح به اطلاع از سارق بودن مجتبي به کارآگاهان گفته كه در حال حاضر تعدادي از اموالي که مجتبي به عنوان هديه به وي داده است را در اختيار دارد كه پس از هماهنگي‌هاي انجام گرفته با مقام قضايي در 16 بهمن ‌ماه سالجاري، در بازرسي از محل سکونت سحر، يک سرويس طلا به ارزش 8 ميليون و 700 هزار تومان، يک دستگاه تلويزيون LCD، يک دستگاه لپ تاپ، يک دستگاه گوشي تلفن همراه به ارزش تقريبي يک ميليون و 800 هزار تومان كه با وجوه مسروقه خريداري شده بود، كشف شد.

در ادامه تحقيقات از سحر، مخفيگاه مجتبي در خيابان سهروردي نيز مورد شناسايي و تحت مراقب‌هاي نامحسوس قرار گرفت و سرانجام مجتبي در ساعت 12 روز بيستم بهمن ماه هنگام سوار شدن به يک دستگاه خودرو پرشيا سفيد رنگ، دستگير و در زمان دستگيري يک سرويس طلاي مردانه به ارزش تقريبي چهار ميليون تومان به همراه يک دستگاه لپ تاپ و يک دستگاه گوشي تلفن همراه به ارزش يک ميليون و 800 هزار تومان از وي كشف شد.

پس از دستگيري مجتبي ، وي ضمن اعتراف صريح به زورگيري يک دستگاه خودرو به خريد اموال با استفاده از وجوه به‌دست آمده از سرقت نيز اعتراف و عنوان کرد که خودرو پرشيا سفيد رنگ را نيز به مبلغ 18 ميليون و 700 هزار تومان، با استفاده از همين وجوه مسروقه خريداري کرده است.

مجتبي در ادامه اعترافات مدعي شده كه در حال پرسه زني در منطقه اتوبان صياد شيرازي بوده که چشمش به يک دستگاه خودرو پرايد سبز رنگ که در کنار خيابان بدون هرگونه قفل و زنجير و سيستم ضد سرقت پارک شده بود، افتاده پس از سرقت پرايد به دنبال حامد رفته و مدتي را در خيابان گشته‌اند تا اينکه براي مصرف شيشه به خانه حميد رفته و پس از کشيدن شيشه، هر سه نفر سوار ماشين شده و به مناطق شمال تهران حرکت کرد‌ه‌اند كه در همان ساعت‌هاي اوليه روز و در حال پرسه زني در کوچه‌ها و خيابان‌ها، ناگهان يک دستگاه خودرو آزرا در حاليکه راننده آن نيز تنها بود، توجه‌شان را جلب کرده و پس از سرقت ماشين و دور شدن از محل سرقت، ماشين پرايد را در يکي از کوچه‌هاي نياوران رها و هر سه نفر با ماشين جديد از منطقه نياوران خارج و پس از بررسي موجودي عابر بانک‌ها و اطلاع از موجودي ميليوني آنها، به محض باز شدن مغازه‌هاي بازار شروع به خرج کردن عابر بانک‌ها کرده‌اند.

با دستگيري مجتبي و اعترافات صريح وي، مخفيگاه ديگر عضو گروه به هويت «حميد - م» 25 ساله که يکي از فروشندگان موادمخدر شيشه در مناطق جنوب شرق تهران بود در خيابان پيروزي مورد شناسايي قرار گرفت و در ساعت20 همان روز، در يک عمليات تعقيب و گريز همراه با تيراندازي هوايي، دستگير و در بازرسي از مخفيگاهش يک سرويس ديگر طلاي مردانه به ارزش تقريبي چهار ميليون تومان، يک دستگاه لپ تاپ، دو دستگاه گوشي تلفن همراه به ارزش تقريبي 3 ميليون و 300 هزار تومان، يک عدد ساعت مچي مردانه به ارزش تقريبي 700 هزار تومان و دو دستگاه تلويزيون LCD خريداري شده با وجوه مسروقه کشف شد.

با دستگيري هر سه عضو گروه در عرض 14 روز ، از مالباخته خواسته شد براي شناسايي متهمان به پايگاه ششم مراجعه كند كه وي پس از حضور در محل هر سه متهم دستگير شده را به عنوان سارقان زورگير خودرويش مورد شناسايي قرار داد.

به گزارش ايسنا، سرهنگ عباسعلي محمديان، رييس پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعترافات صريح متهمان به زورگيري منجر به ضرب و جرح و خريد اموال با وجوه نقد بدست آمده از سرقت و شناسايي کامل و دقيق سه متهم پرونده از سوي مالباخته، قرار بازداشت قانوني از سوي مقام محترم قضايي براي اين سه متهم پرونده و همچنين ديگر متهم زن پرونده به اتهام معاونت در سرقت صادر و هر چهار متهم روانه زندان شده‌اند.


[ جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, ] [ 21:15 ] [ محمد حاجی حسین ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ احج (انجمن حقوقدانان جوان ) به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده و این وبلاگ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند. با تشکر از انتخاب شما
موضوعات وب
لینک های مفید

سایت مجلس شورای اسلامی

امکانات وب
حق بالاتر از قانون است(ضرب المثل روسی

ابزار هدایت به بالای صفحه

با تشکر از بازدید شما. موفق باشید