به وبلاگ تخصصی حقوقی احج خوش امدید.احج مخفف انجمن حقوقدانان جوان میباشد و معنای خاص دیگری ندارد وبلاگ احج به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده .با تشکر از بازدید شما وبلاگ تخصصی حقوقی احج
وبلاگ تخصصی حقوقی احج
اخبار و روزنامه و مقالات و دانلود نرم افزارهای حقوقی 
قالب وبلاگ
مدیر وبلاگ(محمد حاجی حسینی
اخرین نوشته های وبلاگ احج
سایتها و وبلاگهای حقوقی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ahaj و آدرس ahaj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نظر سنجی در مورد عملکرد وبلاگ
قرآن آنلاین




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
شرط خونین زن برای
خواستگار خواهرش
حادثه > داخلی  - زن جوان برای موافقت با ازدواج خواهرش، خواستگار جوان او را مجبور به قتل شوهر خود کرد.

 

به گزارش مهر، هشتم بهمن سال 90 قتل مرد جوانی در زاهدان به کارآگاهان پلیس آگاهی اطلاع داده شد. کارآگاهان پس از حضور در محل که خانه‌ای مسکونی بود، با جسد مردی که با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده بود روبه‌رو شدند.در جریان بررسی‌ها مشخص شد مرد جوان از سوی قاتلی آشنا به قتل رسیده چرا که عامل جنایت به راحتی و بدون استفاده از زور وارد خانه او شده بود.

تیم جنائی در ادامه به تحقیق از همسر مقتول پرداختند. این زن درحالی‌که مضطرب بود به ماموران گفت: ساعتی قبل دو مرد نقابدار وارد خانه ما شدند و مرا در اتاقی زندانی کردند. پس از دقایقی متوجه سکوت خانه شدم و از اتاق بیرون آمدم. آنجا بود که در کمال ناباوری با جسد شوهرم روبه‌رو شدم و موضوع را به پلیس اطلاع دادم.

پس از بررسی‌های مقدماتی جسد مقتول به پزشکی قانونی منتقل شد و تیمی از کارآگاهان، تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند. ماموران که به اظهارات همسر مقتول مشکوک شده بودند تجسس‌ها را روی او متمرکز کرده و با کشف سرنخ‌هایی زن جوان را دستگیر کردند.

متهم در نخستین بازجوئی‌ها ادعاهای قبلی خود را تکرار کرد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: مدتی بود با همسرم اختلاف داشتم. او مرا کتک می‌زد و ادامه زندگی با وی برای من غیرممکن شده بود. این رفتارش ادامه داشت تا اینکه پسر جوانی به خواستگاری خواهرم آمد. من با ازدواج آنها مخالفت کردم. او علاقه زیادی به خواهرم داشت و اصرار داشت با ازدواجشان موافقت کنم. من هم از این فرصت استفاده کرده و به او گفتم درصورتی که شوهرم را بکشد اجازه می‌دهم با خواهرم ازدواج کند.

او ابتدا مخالفت کرد اما وقتی اصرار مرا دید قبول کرد. روز حادثه هم وارد خانه مان شد و شوهرم را با ضربه‌های کارد کشت و گریخت. پس از این اعترافات، ماموران همدست او را دستگیر کردند که متهم با اعتراف به جرم خود به بازسازی صحنه جنایت پرداخت. با تکمیل تحقیقات مقدماتی، پرونده این جنایت برای محاکمه به دادگاه کیفری استان فرستاده شد.

منبع:همشهری انلاین

[ جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:6 ] [ محمد حاجی حسین ]
فرار خونین مرد
طلافروش از دست دزدان مسلح
گروه حوادث همشهری:
دزدان مسلحی که هنگام سرقت از طلافروشی در رباط‌کریم، دست به قتل یک عابر پیاده زده بودند در محاصره مردم و پلیس گرفتار شدند.

 

شامگاه 12 فروردین امسال ساکنان یکی از محله‌های شهرستان رباط‌کریم، با شنیدن صدای شلیک چند گلوله، متوجه مردی شدند که سراسیمه می‌دوید و از مردم درخواست کمک می‌کرد. این مرد که صاحب یکی از مغازه‌های طلافروشی محل بود فریاد می‌زد دزد، دزد و با انگشت 2 پسر جوان را نشان می‌داد که در حال دستبرد به مغازه‌اش بودند. درحالی‌که یکی از گلوله‌های شلیک شده از سوی دزدان به یک عابر پیاده اصابت و او را نقش زمین کرده بود، شاهدان وارد عمل شدند و به طرف 2 سارق مسلح دویدند. لحظاتی بعد آنها یکی از سارقان را محاصره و دستگیر کردند اما دیگری سوار بر یک موتورسیکلت هوندای قرمز، از محل گریخت. فرار این مرد نیز چند دقیقه بیشتر طول نکشید و وی دقایقی بعد در محاصره مردم و واحد گشت پلیس گرفتار و دستگیر شد.

شلیک مرگبار

با دستگیری هر دو سارق مسلح، ماموران متوجه شدند فردی که هدف اصابت گلوله قرار گرفته، یک عابر پیاده بوده که گلوله به سرش اصابت کرده است. بنابراین وی توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان انتقال یافت اما شدت جراحت به حدی بود که فرد مصدوم،جان خود را از دست داد. از سوی دیگر ماموران به تحقیق از صاحب طلافروشی پرداختند و او ماجرای سرقت را اینطور توضیح داد: دقایقی قبل از سرقت، در حال جمع‌آوری طلاهای پشت ویترین بودم تا مغازه را تعطیل کنم که 2مرد نقاب‌دار، درحالی‌که سوار یک موتورسیکلت هوندای قرمز رنگ بودند، روبه‌روی مغازه توقف کردند و وارد طلافروشی شدند.

وی ادامه داد: هر دوی آنها کلت‌کمری در دست داشتند و یکی از آنها با تهدید سلاح مرا بیرون از مغازه نگه داشت و دیگری خودش را به پشت ویترین رساند و مشغول جمع کردن طلاها و ریختن آنها داخل یک نایلون سبز رنگ شد. در همین هنگام، موفق شدم از دست آنها فرار کنم و درحالی‌که فریاد می‌زدم، از مردم درخواست کمک کردم. یکی از سارقان با دیدن این صحنه شروع به تیراندازی به طرف من کرد اما یکی از گلوله‌ها به مرد میانسالی برخورد کرد که در حال عبور از آنجا بود و وی نقش زمین شد. مردم هم با شنیدن صدای شلیک گلوله و فریادهای من، متوجه ماجرا شدند و با محاصره سارقان یکی از آنها را دستگیر کردند.

نقشه سه ماهه

بعد از اظهارات صاحب طلافروشی، هر دو سارق دستگیر شده به اداره پلیس انتقال یافتند و تحت بازجویی قرار گرفتند. عامل شلیک مرگبار در تشریح ماجرا گفت: حدود سه ماه قبل با همدستی دوستم نقشه سرقت از طلافروشی را طرح کردیم. از همان زمان مغازه مورد نظرمان را شناسایی کردیم و در همه این مدت آنجا را زیرنظر داشتیم تا زمان مناسب برای سرقت فرا برسد. وقتی اطلاعات کاملی از زمان خلوت بودن مغازه و محل به دست آوردیم، یک قبضه کلت کمری و یک اسلحه قلابی خریدیم و یک موتورسیکلت هم سرقت کردیم تا هیچ ردی از خودمان برجا نگذاریم. سپس منتظر ماندیم تا هوا تاریک شود و ابتدا چند بار محل سرقت را بررسی کردیم و وقتی مرد طلافروش در حال تعطیل کردن مغازه‌اش بود، وارد آنجا شدیم.

وی ادامه داد: هنگامی همدستم در حال جمع‌آوری طلاها بود، ناگهان مرد طلافروش از دست من فرار کرد و من هم شروع به تیراندازی کردم که گلوله‌ای به یک عابر اصابت کرد. سرهنگ افضل گلزاری، جانشین فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با بیان این خبر گفت: متهمان محمد و جعفر نام دارند و هر دو 27ساله هستند که یکی از آنها دارای سابقه کیفری نیز هست.
وی ادامه داد: این افراد با همکاری خوب مردم و حضور بموقع پلیس قبل از فرار دستگیر شدند و تحقیقات از آنها در اداره آگاهی رباط‌کریم ادامه دارد.

[ جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:5 ] [ محمد حاجی حسین ]
پلیس در تعقیب سارقان
مسلح طلافروشی
گروه حوادث همشهری:
پلیس در تعقیب سارقان یک مغازه طلافروشی است که با تهدید مرد مغازه دار بیش از 3 کیلو طلا دزدیدند و فراری شدند.

10 آبان ماه سال 89 ماموران کلانتری 152 شهرک ولیعصر در جریان سرقت از یک طلافروشی قرار گرفتند و در محل حادثه حاضر شدند. صاحب طلافروشی به ماموران گفت: ساعت 16:30 طبق روال همیشه به مغازه‌ام آمدم و مشغول مرتب کردن ویترین بودم که ناگهان 2 نفر وارد مغازه‌ام شدند. یکی از آنها با قمه و اسلحه تهدیدم کرد و نفر دوم از بالای پیشخوان به سمت ویترین رفت و حدود 3 کیلو طلا را داخل یک کیف چرمی مشکی رنگ ریخت و بعد به سرعت همراه همدستش از مغازه خارج شد و
هر دوی آنها فرار کردند.

با اعلام این شکایت ماموران به بازبینی تصاویر دوربین مداربسته پرداختند اما بررسی‌ها حکایت از این داشت که متهمان سابقه‌دار نیستند؛ به‌همین خاطر جست‌وجوها در شاخه دیگری ادامه یافت، اما هیچ سرنخی از دزدان به دست نیامد. سرهنگ حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری سارقان ادامه داشت، هیچ‌گونه سرقت مسلحانه مشابه دیگری در سطح شهر تهران به پلیس گزارش نشد و این مسئله نشان می‌دهد که دزدان فقط یک فقره سرقت را مرتکب شده‌اند.

وی ادامه داد: از آنجا که ردی از دزدان به‌دست نیامده، قاضی پرونده مجوز انتشار تصویر ضبط شده از یکی از متهمان را در روزنامه‌ها صادر کرده و از کسانی که این متهم را می‌شناسند و از مخفیگاه او خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طریق شماره‌های تماس 51055601 و 51055501 در اختیار کارآگاهان اداره یکم مبارزه با سرقت‌های مسلحانه پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

[ جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:2 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: پسر جوان كه به هواخواهي از پسر همسايه مرتكب قتل شده بود، وقتي پي برد ماموران پدرش را دستگير كرده‌اند با مراجعه به پليس آگاهي خود را تسليم كرد.

به گزارش روز سه‌شنبه جام‌جم آنلاين به نقل از پايگاه خبري پليس، ساعت يك بامداد 29 اسفند سال 90 ماموران كلانتري 132 نبرد از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي در جريان يك نزاع دسته جمعي منجر به قتل در خيابان خاوران قرار گرفتند.

با حضور ماموران كلانتري در محل و انجام تحقيقات مقدماتي مشخص شد كه شخصي به نام بهروز 16 ساله در يك نزاع دسته جمعي، بر اثر اصابت ضربه چاقو از ناحيه پشت مجروح و پس از انتقال به بيمارستان بر اثر شدت جراحت فوت كرده است. بلافاصله با انجام هماهنگي‌هاي قضايي، تمامي افراد حاضر در درگيري دستگير و به كلانتري انتقال داده شدند.

با تشكيل پرونده مقدماتي و اعلام آن به قاضي كشيك ويژه قتل، به دستور شهرياري، بازپرس شعبه اول ويژه قتل دادسراي امور جنايي تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقيقات از طرفين درگيري مشخص شد كه مقتول به همراه دو برادر خود به نام‌هاي بهمن 19 ساله و مجتبي 30 ساله، با مراجعه به در خانه جواد 32 ساله قصد درگيري با او را داشته اند كه با دخالت پدر و برادر ديگر جواد در درگيري، نزاع دسته جمعي در مقابل خانه آنها ايجاد شده بود.

بهمن ــ يكي از برادران مقتول ــ در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: برادرم بهروز در يك كارگاه صحافي در خيابان هاشم آباد كار مي‌كرد. شب حادثه، زمانيكه متوجه دير كردن او براي آمدن به خانه شده و از سوي ديگر نيز جوابگوي تماس‌هاي تلفني خود نبود، به سمت كارگاه صحافي حركت كردم. در خيابان هاشم آباد با يكي از جوان‌هاي محل به نام جواد، چشم به چشم شدم كه همين موضوع باعث درگيري لفظي ميان ما دو نفر شد. پس از بازگشت به خانه متوجه شدم بهروز نيز به خانه بازگشته است. زمانيكه موضوع درگيري را براي او و برادر ديگرم مجتبي تعريف كردم، هر سه نفر به در خانه جواد بازگشته و در آنجا بود كه با دخالت برادر ديگر جواد به بين ما و آنها درگيري ايجاد شد.

شناسايي عامل جنايت

در ادامه تحقيقات مشخص شد كه در زمان درگيري، مجتبي با استفاده از سلاح سرد شروع به قدرت نمايي در انظار عمومي و مجروح كردن محمد و جواد كرده است. در همين زمان يكي از همسايه‌ها به نام مهدي 28 ساله با مشاهده صحنه درگيري، با برداشتن چاقو از داخل خانه به طرفداري از محمد و جواد به كوچه آمده و با مقتول درگير مي‌شود.او در حين درگيري، با چاقو ضربه‌اي را از پشت به بهروز وارد و پس از آن نيز از محل متواري مي‌شود.

با شناسايي عامل اصلي جنايت و با توجه به نظريه پزشكي قانوني كه علت اصلي مرگ را پارگي مجاري تنفسي به علت ضربه وارد شده از ناحيه پشت اعلام كرده بود، دستگيري مهدي در دستور كار كارآگاهان اداره دهم قرار گرفت.

كارآگاهان با مراجعه به محل سكونت متهم به تحقيق از اعضاي خانواده وي پرداخته اما پدر متهم در اظهارات اوليه مدعي شده بود كه پس از درگيري هيچ اطلاعي از پسرش ندارد.اين در حالي بود كه كارآگاهان در تحقيقات خود دريافتند مهدي در زمان درگيري از ناحيه كتف و سينه مجروح شده و از سوي پدر خود به بيمارستان منتقل شده بود. زمانيكه پدر وي از طريق تماس تلفني متوجه مرگ بهروز شد، در مسير بازگشت به خانه اقدام به فراري دادن مهدي كرده بود.

با توجه به اظهارات ضد و نقيض پدر متهم و همچنين اطلاعات بدست آمده از تحقيقات، به دستور قاضي پرونده پدر متهم به اتهام مبادرت به فرار قاتل دستگير و در ادامه تحقيقات به اين موضوع اعتراف كرد.پس از گذشت چند روز، مهدي نيز هفتم فروردين با مراجعه به اداره دهم پليس آگاهي خود را معرفي كرد.

اعتراف متهم

متهم پس از حضور در اداره دهم گفت: شب حادثه با شنيدن سر و صداي زياد از جلوي خانه، بيدار شدم. زمانيكه از پنجره به داخل كوچه نگاه كردم متوجه شدم كه چند نفر با يكي از همسايه‌ها و پسرانش درگير شده‌اند. من نيز به هواخواهي از پسران همسايه، با برداشتن يك قبضه چاقو از خانه خارج و با افراد حاضر در آنجا درگير شدم. در يك لحظه با چاقو يك ضربه محكم به پشت يكي از طرفين مقابل زدم و با افتادن وي بر روي زمين از محل متواري شدم. چون از ناحيه قفسه سينه احساس درد مي‌كردم، با پدرم تماس گرفتم و او نيز مرا به بيمارستان برده و پس از معاينه ترخيص شدم. پس از ترخيص شدن از بيمارستان، مدتي را در خانه يكي از بستگان مخفي شدم و از ترس به شمال رفتم كه پس از چند روز متوجه شدم كه پليس پدرم را به اتهام فراري دادن من دستگير كرده و چاره‌اي جز معرفي خود به پليس ندارم.

سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده ــ معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ ــ با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعتراف صريح متهم به ارتكاب جنايت، قرار بازداشت موقت براي متهم صادر و به دستور قاضي براي انجام تحقيقات تكميلي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

 
[ پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:36 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: دزدان نقابدار كه در جريان سرقت مسلحانه از يك طلافروشي در رباط‌كريم، مرد رهگذري را كشته بودند، دستگير شدند.

به گزارش «جام‌جم»، ساعت 21 شامگاه شنبه همين هفته مردي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 شهرستان رباط‌كريم از توابع استان تهران تماس گرفت و از وقوع يك فقره سرقت مسلحانه طلافروشي خبر داد.

در پي اين تماس، ماموران كلانتري 14 با عزيمت به محل حادثه، يكي از سارقان را كه توسط مردم دستگير شده بود به پليس آگاهي و مردي را كه با شليك گلوله سارقان زخمي شده بود، به بيمارستان انتقال دادند.

طلافروش از شب سرقت گفت

ماموران در تحقيق از مرد طلافروش متوجه شدند او ساعت 20:45 در حال ترك مغازه‌اش بوده كه دو مرد نقابدار به قصد سرقت وارد طلافروشي شده‌اند كه يكي از آنها با سلاح مرد طلافروش را تهديد و همدستش طلاها را سرقت كرده است.

در همين موقع مرد طلافروش با سارق مسلح درگير و موفق به فرار مي‌شود كه يكي از سارقان به سمت طلافروش شليك مي‌كند تا مانع از فرار او شود اما گلوله به يك مرد رهگذر اصابت و او را زخمي مي‌كند.

دستگيري سارق فراري

با اطلاعات به دست آمده از مرد طلافروش، ماموران براي دستگيري سارق كه از محل حادثه گريخته بود، وارد محل شدند و چند خيابان پايين‌تر وي را كه با يك دستگاه موتورسيكلت در حال فرار بود، خلع سلاح و دستگير كردند، طلاهاي دزدي نيز از اين متهم كشف و ضبط شد.

مرگ مرد رهگذر

در حالي كه تحقيقات از دو سارق مسلح آغاز شده بود، ماموران اطلاع يافتند مرد زخمي در بيمارستان در گذشته است.

اعتراف به دزدي مسلحانه

يكي از متهمان در اظهاراتش به پليس گفت: من و همدستم در سلطان‌آباد رباط‌كريم زندگي مي‌كنيم و چند بار به اتهام سرقت دستگير و زنداني شده‌ايم.

وي افزود: چندي پيش در پي آزادي از زندان تصميم به دزدي مسلحانه از يك طلافروشي گرفتيم. ابتدا مدتي آنجا را زير نظر گرفتيم و سپس يك سلاح قلابي و يك سلاح واقعي تهيه كرديم و در ادامه يك موتورسيكلت دزديديم.

سرقت؛ آغاز يك جنايت

دزد مسلح با اشاره به شب سرقت گفت: شب حادثه در حالي كه سلاح به دست و نقاب به چهره داشتيم، وارد طلافروشي شديم و پس از سرقت طلاها، در حال ترك مغازه بوديم كه مرد طلافروش از چنگمان فرار كرد.

متهم يادآور شد: به سمت طلافروش شليك كردم تا مانع از فرار او شوم اما تير به يك مرد رهگذر اصابت كرد. همدستم هم در محل حادثه توسط مردم دستگير شد.

در پي اعتراف متهم، ديگر همدست او نيز با تاييد گفته‌هاي وي به سرقت مسلحانه از طلافروشي اعتراف كرد.

سرهنگ گلزاري، جانشين فرماندهي انتظامي ويژه غرب استان تهران درباره اين پرونده گفت: با اعتراف دو دزد مسلح سابقه‌دار، آنها با قرار قانوني روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي براي مشخص شدن ديگر جرايم احتمالي اين دو متهم ادامه دارد.

طلاهاي مسروقه نيز تحويل طلافروش شده است.

[ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, ] [ 14:37 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: يک قاچاقچي مواد مخدر كه پس از قتل مرد كارتن خواب متواري شده بود، از سوي ماموران پليس آگاهي در كوه‌هاي مسگرآباد در جنوب شرقي تهران دستگير شد.

به گزارش جام‌جم، ساعت 45‌/‌17 روز پنجم فروردين امسال ماموران كلانتري 169 مشيريه هنگام گشت‌زني در اتوبان خاوران، مرد جواني را كه بي‌هوش و زخمي بود، مشاهده و بلافاصله به بيمارستان منتقل كردند.

در بازرسي بدني از او، مدارك متعلق به پذيرش يك گرمخانه در منطقه خاوران به دست آمد كه با مراجعه ماموران به اين محل، هويت جوان مجروح به نام رضا ـ 29 ساله ـ شناسايي شد.

در تحقيقات انجام شده از افراد حاضر در اين محل مشخص شد رضا با 2 نفر به نام‌هاي هدايت و موسي (معروف به گنجشك) درگير و از سوي اين افراد با چاقو مجروح شده است. متهمان نيز بسرعت از محل متواري شده‌اند.

شاهدان صحنه درگيري در اظهارات خود به ماموران گفتند: كمي بالاتر از گرمخانه روي چمن كنار بلوار نشسته بوديم كه متوجه درگيري لفظي ميان رضا و شخصي به نام موسي (معروف به گنجشك) شديم. ناگهان جوان ديگري به نام هدايت، به طرفداري از موسي با رضا درگير شد و با چاقو به رضا حمله و او را از ناحيه سر و گردن و سينه مجروح كرد و بسرعت از محل متواري شد.

با شناسايي هدايت 27 ساله، مأموران كلانتري 169 در تحقيقات خود پي بردند هدايت پس از فرار، در كوه‌هاي مسگرآباد ـ روبه‌روي بازار گل و گياه ـ مخفي شده است، به اين ترتيب متهم فراري عصر روز هفتم فروردين، در حالي كه در يك چادر مسافرتي مخفي شده بود، دستگير شد.

همزمان با دستگيري هدايت، ماموران اطلاع يافتند رضا بر اثر شدت جراحت فوت كرده است.

با اعلام خبر مرگ رضا، پرونده‌اي تشكيل و به دستور رسولي، بازپرس شعبه پنجم دادسراي ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ، همراه متهم دستگير شده براي تحقيقات در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقيقات از هدايت، وي در اظهارات اوليه خود با وجود اعتراف به حضور در زمان درگيري، منكر هرگونه استفاده از سلاح سرد و ضرب و جرح مقتول شد و گفت: رضا قصد گرفتن مواد از موسي را داشت و چون پول نداشت، موسي نيز به او مواد نمي‌داد. همين موضوع باعث درگيري ميان آنها شده بود اما من به هيچ عنوان كاري با رضا نداشتم و تنها مي‌خواستم آنها را از يكديگر جدا كنم و در زمان درگيري نيز چاقو در دست موسي بود.

با وجود اظهارات اوليه متهم، كارآگاهان با توجه به اطلاعات به‌دست آمده از شاهدان صحنه درگيري كه همگي آنها متهم دستگير شده را به عنوان ضارب شناسايي و معرفي كرده بودند، دوباره به تحقيق از وي پرداختند كه هدايت اين بار به كارآگاهان گفت: قصد جدا كردن رضا (مقتول) و موسي را داشتم كه ناگهان رضا با سر ضربه‌اي به صورتم زد. در حالي كه موسي گنجشك با چاقو چند ضربه به رضا زده بود، من نيز با چاقويي كه در كمر داشتم ضربه‌اي به گردن رضا زده و بلافاصله همراه موسي از محل فرار كردم.

با اطلاعات به دست آمده درباره ديگر متهم پرونده (موسي)، كارآگاهان اداره دهم با شناسايي مخفيگاه موسي در شهرك شهيد بروجردي، او را دهم فروردين هنگام مصرف شيشه دستگير و به اداره دهم منتقل كردند. با انتقال موسي به اداره دهم، وي در تحقيقات به جرم خود اعتراف كرد.

سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر، گفت: با توجه به اعترافات صريح متهمان در خصوص ارتكاب جنايت، به دستور قاضي پرونده قرار بازداشت موقت براي هر دو متهم صادر شد. متهمان براي تحقيقات تكميلي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دارند.

[ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, ] [ 14:36 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: كودك چهارساله اي كه همراه خانواده اش در صبح روز سيزدهم فروردين ماه قصد عزيمت به مناطق ييلاقي مشهد را داشت در حادثه اي هولناك جان خود را از دست داد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه خبري پليس، تماس تلفني شهروندان با فوريت هاي پليسي 110 ، ساعت 6 بامداد سيزدهم فروردين حكايت از حادثه اي هولناك و مرگ كودكي چهار ساله داشت.

ماموران كلانتري 27 مشهد بلافاصله براي يي گيري موضوع به محل مورد نظر كه واقع در ميدان حجت آباد مشهد بود اعزام شدند. بررسي هاي اوليه پليس حاكي از آن بود كه پدر اين كودك راننده كاميون مي باشد و زماني كه با دنده عقب قصد خارج شدن از كوچه را داشته ، ناگهان فرزند او در خودرو را باز و به پايين سقوط مي كند.

در اين لحظه لاستيك جلو خودرو از روي سر اين كودك عبور و طفل چهار ساله به طرز هولناكي جان خود را از دست داده است.

ماموران انتظامي با گزارش موضوع به مقام قضايي، اقدامات قانوني لازم را به عمل آوردند.

 

[ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, ] [ 1:48 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: رييس کلانتري151 يافت آباد از دستگيري باند سارقان حرفه اي خودرو در جنوب تهران خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرگرد عطاءالله سينکايي گفت: چندي پيش تعدادي از شهروندان تهراني ساکن در محله يافت آباد تهران با مراجعه به کلانتري شکايات خود مبني بر سرقت خودرو در محدوده سکونتشان را تسليم افسر تحقيق کردند.

وي افزود: به محض وصول شکايات مردمي رسيدگي به موضوع سرقت در دستور کار تيم ويژه مبارزه با سرقت دايره تجسس کلانتري قرار گرفت و تحقيقات گسترده پليسي آغاز شد.

رييس کلانتري151 يافت آباد اضافه کرد: با تحقيقات گسترده و انجام چندين عمليات تعقيب و مراقبت پليسي در سطح حوزه استحفاظي اين يگان سرانجام ماموران دايره تجسس دريافتند سرقت هاي اخير توسط فردي به نام «هادي» از مجرمان سابقه دار و حرفه اي صورت پذيرفته است.

وي با اشاره به اينکه متهم به تازگي از زندان آزاد شده بود، خاطرنشان کرد: ماموران با تحت نظر گرفتن وي و کنترل نامحسوس محل دقيق سکونتش در نهايت مخفيگاه او در شهرک يافت آباد را شناسايي کردند.

رييس کلانتري 151 يافت آباد اظهار داشت:به محض مشخص شدن مخفيگاه متهم شمارش معکوس براي دستگيري «هادي» آغاز و با هماهنگي مقام قضايي، ماموران طي يک عمليات غافلگيرانه پليسي موفق شدند متهم را درحاليکه در پشت بام منزل خود به اتفاق همدستش «مرتضي» در حال مصرف شيشه بودند را  شناسايي و دستگير کنند.

سرگرد سينکايي با اشاره به اينکه متهم در پشت بام منزل خود اتاقکي تعبيه کرده و اموال مسروقه را در آنجا نگهداري مي نمود، تصريح کرد: از سارقان مقادير قابل توجه اي اموال مسروقه خودرو يک رشته شاه کليد و يک عدد گاز اسپري اشک آور کشف شد.

وي گفت: متهمان پس از دستگيري به کلانتري منتقل شدند و تحت بازجويي هاي فني قرار گرفتند که در جريان بازجويي به 16 فقره سرقت خودرو اعتراف نمودند.

رييس کلانتري 151 يافت آباد افزود:تحقيق از متهمان براي کشف ساير سرقت هاي احتمالي کماکان ادامه دارد.

[ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, ] [ 1:47 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: پیکر بی جان لئونید شبارشین، یکی از مقامات بلندپایه سازمان اطلاعات شوروی سابق (کا گ ب) در خانه اش در مسکو پیدا شد.

به گزارش جام جم آنلاين به نقل از يورو نيوز، به گفته پلیس مسکو، این فرد با شلیک گلوله به سرش، خودکشی کرده است.

وی بین سال های 1971 تا 1983 به عنوان رییس سرویس اطلاعاتی «کا گ ب» در ایران و هند خدمت کرده بود.

شبارشين  همچنین به مدت دو روز رییس کل تشکیلات «کا گ ب» بود.

[ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, ] [ 1:46 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: فرمانده انتظامي اسلامشهر از دستگيري آبدارچي بانكي خبر داد كه با تخريب و سوراخ كردن ديوار بانك اقدام به سرقت 150 ميليون ريال كرده بود.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني پليس، سرهنگ افضل گلزاري فرمانده انتظامي اسلامشهر ، در تشريح جزييات سرقت 150 ميليون ريالي از بانكي در اسلامشهر گفت: 14 اسفندماه سال گذشته يك فقره سرقت از بانكي در منطقه «باغ فيض» به پليس گزارش شد.

وي با بيان اينكه ماموران پليس آگاهي اسلامشهر با حضور در صحنه حادثه و در بررسي اوليه دريافتند كه سارق يا سارقان احتمالي با تخريب و سوراخ‌كردن ديوار آبدارخانه وارد بانك شده و مبلغ 150 ميليون ريال به سرقت برده‌اند، گفت: ماموران پليس آگاهي پس از بررسي صحنه سرقت دستگيري سارق يا سارقان احتمالي را در دستور كار خود قرار دادند.

جانشين فرماندهي انتظامي غرب استان تهران با بيان اينكه ماموران در تحقيقات خود به فردي كه در آبدارخانه مشغول به فعاليت بود، مشكوك شدند، گفت: كارآگاهان اين فرد را تحت نظارت و كنترل خود قرار داده و در تحقيقات خود از اين فرد به سرنخ‌هاي جديدي رسيدند به گونه‌اي كه مشخص شد كه حساب بانكي آبدارچي بانك گردش خوبي داشته و پس از سرقت از بانك مبلغ سنگيني به حساب اين فرد وارد شده است.

وي افزود: سرانجام پس از تحقيقات تكميلي بعد از ظهر روز گذشته آبدارچي بانك به نام «عمران – س» توسط كارآگاهان دستگير و براي تحقيقات بيشتر به پليس آگاهي منتقل شد.

گلزاري افزود: آبدارچي بانك در اعترافات خود ضمن قبول سرقت از بانك معترف شد كه از مدت‌ها پيش به موادمخدر از نوع شيشه اعتياد داشته و با توجه به اينكه در بانك به عنوان آبدارچي مشغول به فعاليت بود؛ وسوسه شده و براي تامين هزينه‌هاي مصرف موادمخدر با تخريب و سوراخ كردن ديوار بانك مبلغ 150 ميليون ريال به سرقت برده است.

به گفته وي متهم دستگيرشده با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل دادسرا شد.

[ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, ] [ 1:44 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: زنی در شهر «کراسنویارسک» سیبری روسیه، کیسه‌ای پر از الماس پيدا كرد و آن را به پلیس تحویل داد.

به گزارش جام جم آنلاين به نقل از يورونيوز، این زن ۳۴ ساله الماس ها را در کف آسانسور ساختمان محل سکونتش پیدا کرده بود.

 ۴۶۷ قطعه الماس پیدا شده اصل هستند اما کسی راز سر به مهر آنها را نمی داند.

[ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, ] [ 1:43 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: زوج ميانسالي كه با فروش طلا و جواهر تقلبي با فاكتور مجعول از طلافروشان كلاهبرداري مي‌كردند، دستگير شدند.

به گزارش جام‌جم، ماموران كلانتري 132 نبرد در ساعت 21:30 روز 16 اسفندماه از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي در جريان خبر دستگيري زني توسط كسبه و اهالي محل، در ميدان خراسان، خيابان خاوران قرار گرفتند.

ماموران با حضور در محل در تحقيقات مقدماتي متوجه شدند اين زن با فاكتور جعلي قصد داشته طلا و جواهرات بدل و تقلبي را كه روكش آنها از آب طلا بوده، به يك طلافروش بفروشد.

صاحب مغازه طلافروشي به ماموران گفت: چند روز پيش نيز اين زن به همين شيوه مقاديري طلا و جواهرات تقلبي را به ارزش تقريبي 20 ميليون ريال به وي فروخته كه در آن زمان نيز او متوجه جعلي بودن فاكتورها و تقلبي ‌بودن طلا نشده بود.

به اين ترتيب با دستور داديار شعبه يكم دادسراي ناحيه 14 تهران پرونده‌اي تشكيل و براي رسيدگي تخصصي به پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد.

همزمان با انتقال متهم «فرزانه» 41 ساله به پايگاه ششم و آغاز تحقيقات، كارآگاهان اطلاع يافتند همسر وي نيز به هويت «احمدرضا» 50 ساله توسط ماموران كلانتري 132 نبرد دستگير شده است كه در بررسي‌ها مشخص شد وي با اطلاع از دستگيري همسرش قصد داشته تا رضايت صاحب طلافروشي را جلب كند و به همين منظور در ازاي مبلغ دو ميليون تومان، تعدادي سكه طلا در اختيار وي قرار داده است كه مالك طلافروشي پس از بررسي سكه‌ها متوجه تقلبي ‌بودن آنها شده و موضوع را به كلانتري اطلاع داده است كه با حضور دوباره ماموران در محل طلافروشي، احمدرضا دستگير شد و در اختيار پايگاه ششم پليس آگاهي قرار گرفت.

کشف جواهرات تقلبي

در ادامه رسيدگي به اين پرونده در پي كشف مقداري طلا و جواهرات تقلبي و همچنين فاكتورهاي جعلي توسط كارآگاهان پايگاه ششم از محل سكونت متهمان، احمدرضا بصراحت به فروش طلا و جواهرات تقلبي از طريق همسر خود اعتراف كرد، اما همسرش فرزانه همچنان در اظهاراتي ضدونقيض مدعي است هيچ‌گونه نقشي در تهيه و فروش طلا و جواهرات تقلبي نداشته و از اقدامات همسر خود در اين زمينه اطلاعي ندارد.

در ادامه كارآگاهان پايگاه ششم در تحقيقاتي گسترده، چندين طلافروشي در منطقه ميدان خراسان را شناسايي كردند كه اين زن و شوهر با فروش طلا و جواهرات تقلبي از آنها كلاهبرداري كرده بودند كه اين مالباختگان پس از حضور در پايگاه ششم، متهمان بويژه متهم زن اين پرونده را شناسايي كردند.

مالباختگان بيايند

سرهنگ محمد اشراقي، رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ در اين باره گفت: با توجه به شناسايي تعدادي از مالباختگان كه با اين شيوه مورد كلاهبرداري قرار گرفته بودند، براي شناسايي ديگر مالباختگان و همچنين مشخص شدن ساير جرايم ارتكابي متهمان، دستور انتشار تصاوير هر دو متهم بدون پوشش چهره از سوي مقام‌ قضايي صادر شده است.

بنابراين از تمامي مالباختگان و ديگر شاكياني كه متهمان را شناسايي كرده‌اند، دعوت مي‌شود براي طرح و پيگيري شكايات خود به پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان پيروزي، ميدان نبرد، خيابان نبرد شمالي، كوچه شهيد بيدي مراجعه كنند.

وي همچنين از شهرونداني كه از ديگر اقدامات مجرمانه متهمان اطلاعاتي دارند، خواست تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 21867966 در اختيار دايره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

[ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, ] [ 1:43 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: ماموران انتظامي در طي 72 ساعت گذشته موفق به دستگيري 46 سارق و کشف 15 خودرو و موتورسيکلت مسروقه در سطح شهرستان كرج شدند.

به گزارش روز يكشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه خبري پليس، جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان کرج گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان با اجراي طرح هاي نوروزي، ايست و بازرسي و گشت زني هاي محسوس و نامحسوس در 72 ساعت گذشته موفق به دستگيري 11 سارق خودرو ، پنج سارق منزل و 30 نفر ساير سرقت ها شدند.

سرهنگ مظفر دانش مقدم افزود: با اجراي اين طرح ها، 14 خودرو و يك موتورسيکلت مسروقه، تعداد زيادي از اقلام سرقت رفته از داخل خودروها، منازل و ساير موارد کشف گرديد.

وي اضافه كرد: دو نفر از سارقان دستگير شده از سارقين سابقه دار بوده که به بيش از 17 فقره سرقت اعتراف کردند.

جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان کرج خاطرنشان كرد: کليه سارقان دستگير شده پس از تشکيل پرونده تحويل مقامات قضايي گرديدند و در اين خصوص تاکنون 32 نفر از مالباختگان شناسايي و تلاش براي شناسايي ساير مالباختگان ادامه دارد.

[ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, ] [ 1:40 ] [ محمد حاجی حسین ]
هشدار شرکت مخابرات تهران
کلاهبرداري از مشترکان تلفن ثابت
جام جم آنلاين: شرکت مخابرات استان تهران در پی تماس تلفنی گروهی کلاهبردار با مشترکان تلفن ثابت که خود را کارمند مخابرات معرفی می کنند با اعلام هشدار به شهروندان، تاکید کرد که اطلاعات شخصی خود را در اختیار این افراد قرار ندهند.

گروهی کلاهبردار ضمن تماس از طریق تلفن های همگانی با برخی از مشترکان، خود را کارمند مخابرات معرفی کرده و با اعلام اینکه مشترک برنده سکه یا مبلغی پول شده است نسبت به اخاذی مشترکان اقدام کرده اند.

براین اساس، شرکت مخابرات استان تهران با اعلام هشدار در این زمینه از مشترکان تلفن ثابت خواست تا اطلاعات شخصی و یا شماره حساب خود را به افراد سودجو که خود را کارمند مخابرات معرفی می کنند اعلام نکنند.

شرکت مخابرات استان تهران از مشترکان تلفن ثابت و شهروندان تهرانی درخواست کرد که در مواجهه با افراد سودجو هوشیارانه عمل کرده و در صورت مشاهده هرگونه سوء استفاده با شماره تلفن 190 واحد ارتباط مردمی شرکت مخابرات استان تهران و یا با شماره 1848 ستاد خبری دفتر حراست مخابرات تماس بگیرند.

 
[ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, ] [ 1:38 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: با كشف يك دستگاه موتورسيكلت مسروقه در يكي از مناطق شهر اصفهان 12 سارق شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش روز يكشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه خبري پليس، فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان با اعلام اين مطلب، اظهار داشت:در پي وقوع چند فقره سرقت موتورسيكلت در سطح شهر، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان در دستور كار ماموران كلانتري 22 اين فرماندهي قرار گرفت.

سرهنگ محمدعلي بختياري افزود: ماموران با انجام تحقيقات ميداني و در پي گشت زني هاي هدفمند، يك دستگاه موتورسيكلت مسروقه را با چهار نفر سارق در يك پاتوق شناسايي و دستگير كردند.

وي تصريح كرد: در بازجويي هاي اوليه متهمان ضمن اعتراف به بزه انتسابي خود به همدستي با هشت سارق ديگر نيز اقرار كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان افزود: با هماهنگي مقام قضايي و در چند عمليات جداگانه هر هشت نفر سارق كه در نقاط مختلف شهر اصفهان سكونت داشتند، دستگير شدند.

اين مقام انتظامي اضافه كرد: در تحقيقات تكميلي، سارقان صراحتا به سرقت چندين فقره موتورسيكلت و قطعات آن اعتراف كردند.

سرهنگ بختياري بيان اينكه هر 12 سارق به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند به شهروندان توصيه كرد: هشدارهاي پليس را جدي بگيرند و وسايل نقليه خود اعم از خودرو و موتورسيكلت را به تجهيزات ايمني از قبيل قفل، زنجير و دزدگير مجهز كنند تا فرصت سوءاستفاده از سارقان گرفته شود.

 
[ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, ] [ 1:37 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: پليس آگاهي تهران بزرگ در اقدامي غافلگيرانه اعضاي يک باند5 نفره آدم ربايي را که از قربانيان اخاذي کرده بودند را به دام انداختند.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه خبري پليس، در تاريخ 28/10/1390 فردي با مراجعه به دادسراي امور جنايي، اظهار داشت: در ساعت 21:30 مورخه 25/10/1390 در شهرک قدس (غرب) مورد ربايش قرار گرفته و آدم ربايان مرا به ويلايي در شمال کشور منتقل و در آنجا پس از اخذ مبلغ 100 ميليون تومان ، به صورت شبانه من و راننده ام به هويت «حامد» را در حوالي پليس راه شهرستان «آمل» آزاد و متواري شدند.

با تشکيل پرونده مقدماتي و به دستور احمد قندي زاده بازپرس شعبه هشتم دادسراي ناحيه 27 تهران (دادسراي امور جنايي) پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار کارآگاهان اداره يازدهم مبارزه با آدم ربايي پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

نتايج تحقيقات مقدماتي

در تحقيقات مقدماتي انجام شده از دو شاکي پرونده مشخص شد که شاکي اصلي پرونده به هويت «رضا» به همراه «حامد» که نزد وي به عنوان راننده مشغول به کار است ، در دو اقدام جداگانه از سوي ربايندگان ، در دو منطقه مختلف شهر تهران مورد ربايش قرار گرفته و پس از آن به ويلايي در شمال کشور منتقل و در آنجا «رضا» در حاليکه به شدت از سوي آدم ربايان مورد ضرب و شتم و تهديد به مرگ قرار گرفته بود ، مجبور به دادن سه فقره چک در قالب دو چک 200 ميليون توماني و يک چک 100 ميليون توماني به آدم ربايان شده و ربايندگان نيز پس از نقد کردن يک فقره از چک ها به مبلغ 100 ميليون تومان ، رضا را به همراه راننده اش (حامد) پس از گذشت 48 ساعت ، به صورت شبانه در نزديکي پليس راه شهرستان آمل رها و متواري شده اند.

علاوه بر مبلغ 100 ميليون تومان ، مبلغ هشت ميليون تومان نيز در زمان ربايش به همراه رضا و در داخل ماشين شخصي وي بود که اين مبلغ نيز توسط ربايندگان سرقت شد.

رضا در حاليکه به علت شدت ضرب و شتم هاي انجام شده از سوي ربايندگان هنوز در وضعيت جسماني مناسبي حضور نداشت و حتي قادر به نوشتن شرح ماجراي آدم ربايي خود نبود ، در اظهارات خود به کارآگاهان اداره يازدهم گفت:«ساعت 21:30 روز يکشنبه مورخه 25/10/1390 به همراه يکي از دوستانم در شهرک قدس (غرب) بودم که با «حامد» تماس گرفته و از او خواستم تا دوستم را به منزلش برساند ؛ پس از گذشت 15 دقيقه و رسيدن حامد به شهرک قدس ، من نيز با دوستم خداحافظي کرده و پس از رفتن او به همراه «حامد» ، با ماشين شخصي همسرم که يک دستگاه خودرو سواري «هيوندا آزرا» بود از محل کار خود خارج و به سمت خانه حرکت کردم که در فاصله کوتاهي از محل کار ، ناگهان يک دستگاه خودرو «L 90» خاکستري رنگ مسير حرکت مرا بست و سه سرنشين داخل آن در حاليکه مسلح به اسلحه کمري و ديگر تجهيزات نظامي بودند ، با معرفي خود به عنوان مأمور به دستانم دستبند زده و چشمانم را نيز بستند ؛ در حدود سه الي چهار ساعت با همان حالت در داخل ماشين قرار داشتم و ماشين نيز در حال حرکت بود تا اينکه پس از اين مدت متوجه شدم که مرا به همراه حامد به ساختماني ويلايي در شمال برده و زمانيکه در آنجا در ازاي آزادي من و راننده ام درخواست پول کردند ، متوجه شدم که اين افراد مأمور نبوده و اقدام به آدم ربايي کرده اند.»

رضا در خصوص 48 ساعتي که در اختيار آدم ربايان قرار داشت به کارآگاهان گفت: «زماني که آدم ربايان در ازاي آزادي من و «حامد» درخواست مبلغ 500 ميليون تومان کردند ، به آنها گفتم که قادر به تهيه اين مبلغ نبوده و آن زمان بود که آزار و اذيت و ضرب و شتم کردن هاي آنها شروع شد ؛ حتي در چندين مورد نيز ، آدم رباها با اتصال جريان برق به قسمت هاي مختلف بدن باعث شدند که چندين بار دچار بيهوشي کامل شده و هر بار که به هوش مي آمدم همان آزار و اذيت ها تکرار مي شد تا اينکه پس از آنکه آدم ربايان اطمينان پيدا کردند که من قادر به پرداخت مبلغ 500 ميليون تومان در يک مرحله نيستم ، قبول کردند تا مبلغ 100 ميليون تومان را به صورت نقد و مابقي پول را نيز در قالب دو فقره چک 200 ميليون توماني به آنها پرداخت نمايم ؛ پس از آن نيز سه فقره چک (يک چک 100 ميليون توماني و دو چک 200 ميليون توماني) از من گرفته و پس از نقد کردن يکي از چک ها (به مبلغ 100 ميليون تومان) ، من و حامد را سوار خودرو کرده و پس از ساعتي در کنار جاده پياده کردند و در آنجا بود که متوجه شدم که ما دو نفر را در نزديکي پليس راه آمل رها کرده اند».

حامد نيز در اظهارات خود و در خصوص نحوه ربوده شدن خود توسط آدم ربايان ، به کارآگاهان گفت: روز يکشنبه مورخه 25/10/1390 در مسير بازگشت به خانه ، ماشين را براي شستشو به کارواشي که از چند ماه پيش ماشين را براي شستشو و يا سرويس خودرو به آنجا مي بردم ، رفته و پس از انجام شستشو و سرويس ماشين از آنجا خارج شدم ؛ پس از خارج شدن از داخل کارواش بود که نرسيده به ورودي اتوبان يادگار امام متوجه شدم که يک دستگاه پژو 405 مشکي در پشت سر من در حال حرکت است ؛ در خروجي اتوبان يادگار امام به داخل اتوبان شهيد همت بود که ناگهان سرنشينان پژو 405 مشکي ، با نشان دادن اسلحه و تابلوي ايست مرا مجبور به توقف کرده و قبل از هرگونه سوال و يا پاسخي مرا به سرعت وارد ماشين خود کرده و ضمن و ضرب و استفاده از شوکر برقي ، چشمانم را بسته و پس از چند ساعت متوجه شدم که مرا به همراه رضا به ساختماني ويلايي در شمال برده اند.



ادامه مطلب
[ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, ] [ 1:24 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: با تلاش ماموران انتظامي غرب استان تهران زمين خوار سابقه دار با 40 جلد اسناد جعلي در شهرستان ملارد دستگير شد.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه خبري پليس، جانشين فرماندهي انتظامي ويژه غرب استان تهران گفت: پس از آنکه ماموران انتظامي کلانتري 15 طلائيه شهرستان ملارد اطلاعاتي از ترددهاي مشکوک و وجود اسناد جعلي در منزلي در اين شهرستان را بدست مي آورند منزل فوق را تحت کنترل و نظارت شبانه روزي خود قرار مي دهند.

سرهنگ افضل گلزاري افزود: در بررسي ها و تحقيقات اوليه پليس مشخص شد منزل فوق متعلق به فردي سابقه دار بنام «داود-س» 40 ساله که به تازگي از زندان آزاد شده و سوابق متعددي از قبيل کلاهبرداري، زمين خواري و توزيع مواد مخدر داشته، در همين راستا با هماهنگي مرجع قضايي ماموران انتظامي طي عملياتي با ورود به منزل متهم سابقه دار را دستگير و در بازرسي از محل 40 جلد اسناد و مدارک مالکيت جعلي، چهار عدد کارت عابر بانک و دو عدد پلاک خودرو کشف مي کنند.

جانشين فرماندهي انتظامي ويژه غرب استان تهران خاطرنشان کرد: در بررسي هاي پليس مشخص شد اسناد کشف شده جعلي بوده و متهم پس از شناسايي املاک و زمين هاي بلااستفاده، مشخصات زمين ها را به اسناد سفيد وارد کرده و پس از جعل اسناد، املاک تصرفي را به افراد مختلف به فروش مي رسانده است.

اين گزارش حاکيست، متهم در بازجويي هاي پليس پس از تناقض گويي هاي فراوان به جرم خود اعتراف کرده و پس از تشکيل پرونده،جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شد که برابر احکام صادره زمين خوار سابقه دار مجددا روانه زندان شد.

[ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, ] [ 1:23 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: معاون عمليات فرماندهي مرزباني ناجا از كشف 556 كيلوگرم مواد مخدر و مقادير زيادي كالاي قاچاق در مرزها خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ حبيب الله مردان پور در تشريح عملكرد ماموران مرزداري و پايگاه هاي درياباني كشور در سال 1391 عنوان داشت: ماموران مرزداري و پايگاه هاي درياباني كشور در راستاي حراست از مرزهاي ميهن اسلامي در ايام نوروز طي چند درگيري مسلحانه با قاچاقچيان مسلح مواد مخدر موفق شدند از ورود 556 كيلو گرم انواع مواد مخدر و بيش از 45 هزار و 960 هزار پاكت سيگار خارجي قاچاق به كشور جلوگيري كنند.

وي افزود: همچنين مرزداران كشورمان موفق شدند طي اين مدت از خروج بيش از 213 هزار ليتر انواع فرآورده هاي نفتي از كشور جلوگيري كرده و مانع ورود بيش از 10 هزار و 500 قوطي انواع مشروبات الكلي به كشور شوند.

سرهنگ مردان پور تصريح كرد: در راستاي مبارزه با كالاهاي ضد فرهنگي مرزداران موفق شدند در هفت روز گذشته چندين دستگاه تجهيزات دريافت ماهواره را كشف كنند.

معاون عمليات فرماندهي مرزباني ناجا، دستگيري 185 عابر غيرمجاز و 439 متجاوز مرزي و طرد بيش از سه هزار و 600 نفر از اتباع بيگانه كه قصد ورود غيرقانوني به داخل خاك كشورمان را داشتند از ديگر دستاوردهاي مرزداران كشورمان در راستاي برقراري امنيت و پاسداري از مرزها برشمرد.

[ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, ] [ 1:22 ] [ محمد حاجی حسین ]
توسط سگ هاي ولگرد،
گردشگر ايراني در آنكارا كشته شد
جام جم آنلاين: یك گردشگر ایرانی روز دوشنبه بر اثر حمله سگهای ولگرد در آنكارا پایتخت تركیه جان خود را از دست داد.

" مجید یحیی خانی " گردشگر ایرانی كه به همراه همسر و فرزند خود برای گذراندن تعطیلات نوروزی و دیدار با بستگان خود به آنكارا سفر كرده بود روز گذشته هنگامی كه برای ورزش صبحگاهی از منزل خارج شده بود، مورد حمله سگهای ولگرد قرار گرفت.

بر اساس اعلام ايرنا، پلیس آنكارا ، این گردشگر ایرانی را در منطقه " اتی مسقوط " این شهر كه مورد حمله سگهای ولگرد قرار گرفته بود، پیدا كرد.

 این گردشگر ایرانی هنگام انتقال به بیمارستان به دليل جراحات وارده جان خود را از دست داد.

براساس این گزارش و به استناد گزارش پلیس آنكارا، خانم " عفت عبدی" همسر متوفی علیه شهرداری آنكارا به پلیس این شهر شكایت كرد. 

 
[ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, ] [ 1:21 ] [ محمد حاجی حسین ]

اسكان اضطراري 104هزار مسافر نوروزي
وقوع روزانه 165 حادثه در كشور
جام جم آنلاين: رییس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از امدادرسانی امدادگران اين سازمان به آسیب دیدگان هزار و 654 حادثه در 10 روز گذشته خبر داد و گفت: در این مدت 104 هزار و 662 نفر از مسافران نوروزی اسكان اضطراری شدند.

محمود مظفر افزود: 130هزار و 448 نفر در معرض حوادث به وقوع پیوسته از ابتدای طرح ملی امداد و نجات نوروزی - 25 اسفند سال گذشته - تاكنون قرار داشته اند كه با تلاش امدادگران این جمعیت، 130 هزار و 309 نفر از مرگ حتمی نجات یافتند.

وي اضافه كرد: در 10 روز گذشته، 11هزار و 577 نفر در حوادث یاد شده دچار مصدومیت شدند و از این تعداد، هزار و 158 نفر به مراكز درمانی منتقل شدند و مابقی را امدادگران هلال احمر به صورت سرپایی مداوا كردند.

بر اساس این گزارش، طرح ملی امداد و نجات نوروزی از 25 اسفند سال گذشته (1390) آغاز شده است و تا 15 فروردین سال جاري ادامه خواهد داشت.

طرح ملی امداد و نجات نوروزی با استقرار 1245پایگاه و پست امدادی در سراسر كشور اجرا می شود كه از این تعداد، 389 پایگاه ثابت و 856 پایگاه موقت هستند.

بنابر اعلام مسوولان جمعیت هلال احمر، در طرح امسال تعداد پایگاه های ثابت و سیار با افزایشی 50 درصدی رو به رو بوده است.

در طرح یاد شده، 57 خودروی كمك دار، 119 خودروی نجات، 31 خودروی آرگو، 21 تریلی، 17 كامیونت حمل مواد، 139 ست نجات و ست كوهستان، 139 كپسول آتش نشانی و 15 ست نجات دریا در اختیار استان ها قرار گرفته است. (ايرنا)

[ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, ] [ 1:19 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: ريیس پلیس راه استان زنجان از توقیف خودروی سوناتا با سرعت 193 کیلومتر در آزادراه زنجان - قزوین خبر داد.

سرهنگ عبدالعلی رشتیانی با بیان اینکه خودروی متخلف با پنج سرنشین در حرکت بود، افزود: ماموران پلیس راه اتوبان زنجان- قزوین در حین کنترل سرعت خودروها متوجه سرعت بالای یک دستگاه اتومبيل سوناتا شدند.

وی با یادآوری اینکه این اتفاق در ساعت 16 عصر روز شنبه رخ داده است، افزود: خودروی سوناتا در کیلومتر 22 لاين شمالی آزادراه زنجان - قزین به سمت زنجان ماموران با ثبت سرعت 193 کیلومتر در ساعت برای این خودرو به راننده دستور ایست دادند که راننده خودرو بدون توجه به هشدارها به راه خود ادامه داد.

سرهنگ رشتیانی با اشاره به اینکه در تعقیب و گریز ماموران پلیس و راننده این خودرو، شخص مذکور در محور فرعی زنجان به طارم متوقف شد، افزود: این خودرو پس از توقف به پارکینگ منتقل شد.

ريیس پلیس راه استان زنجان اضافه كرد: راننده خاطی علت ارتکاب همزمان چند تخلف حادثه‌ساز از قبیل سرعت زیاد، بی‌توجهی به فرمان پلیس و نبستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان خودرو را عجله برای رسیدن به مقصد عنوان کرد که این موضوع به هیچ‌عنوان برای پلیس قابل قبول نیست.

وی گفت: براساس قانون، خودروي این فرد به مدت سه روز متوقف شد و 13 نمره منفی در سوابق رانندگی وی نیز به ثبت رسید. همچنین 170هزار تومان جریمه نیز برای فرد متخلف در نظر گرفته شد.

سرهنگ رشتیانی افزود: راننده متخلف مبلغ 100هزار تومان هم قصد دادن رشوه به مامور راهنمایی  و رانندگی را داشت که این مبلغ نیز در پرونده وی ثبت و به مراجع قضایی عودت داده شد.(مهر)

[ دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:41 ] [ محمد حاجی حسین ]
سازش بعد از هشت سال
جام جم آنلاين: زندگي در برخي از مناطق كشور هنوز به صورت سنتي در جريان است و هويت افراد در قالب طايفه و ايل معني و مفهوم پيدا مي‌كند.

در چنين جوامعي، مشكل يك عضو قبيله مشكل ديگر اعضا نيز محسوب مي‌شود و همبستگي بالايي بين اعضاي طايفه وجود دارد.

همين مساله سبب مي‌شود وقتي عضوي از يك قبيله با عضوي از طايفه ديگر دچار مشكل و اختلاف شد، تمام اعضاي دو طايفه با هم وارد تنش شوند و روابط مخدوش شود. حال اگر قتلي در اين ميان به وقوع بپيوندد، ممكن است دعواهاي طايفه‌اي ادامه‌دار شود و حوادث متعددي را موجب شود.

هشت سال قبل، عضو يكي از طوايف ساكن در شهرستان ايرانشهر با عضوي از طايفه ديگر دچار اختلاف شد و اين دو با هم به درگيري و نزاع پرداختند كه نتيجه آن، مرگ يكي از طرفين بود.

پس از آن متهم به قتل دستگير شد و پرونده‌اي قضايي نيز به جريان افتاد. در اين هشت سال اختلافات دو قبيله ادامه داشت تا اين‌كه بالاخره اتفاقي شيرين، زيبا و به يادماندني خلق شد و شوراي حل اختلاف ايرانشهر براي پايان دادن به كشمكش‌ها، بزرگان هر دو طايفه را به همراه تعدادي از ريش ‌سفيدان و معتمدان مورد قبول هر دو گروه دعوت كرد و چند جلسه در حضور اين افراد تشكيل و براهميت صلح و سازش تاكيد شد تا اين‌كه بالاخره قبيله‌اي كه در جريان قتل هشت سال قبل، داغدار شده بود، از خونخواهي اعلام گذشت كرد و به اين ترتيب، اختلافات قديمي با سازش و دوستي به پايان رسيد.

پيش از اين نيز شاهد ماجراهاي مشابه بوده و ديده و خوانده‌ايم كه يك پرونده قتل يا اختلافات كهنه و ريشه‌دار با وساطت ريش‌سفيدان و بزرگان با خوشي به پايان رسيده است.

به همين خاطر است كه كارشناسان مسائل اجتماعي همچنان بر نقش و جايگاه ريش ‌سفيدان تاكيد دارند و حضور و وجود آنها را براي حفظ روحيه ايثار، فداكاري و گذشت در جامعه ضروري مي‌دانند.

 
[ دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:40 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: مركز هدایت عملیات بحران اورژانس كشور از كشته شدن 83 نفر و جراحت 621 نفر در آخرین هفته سال 90 خبر داد.

 به گزارش روز یكشنبه جام جم آنلاين به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ، از 20 تا 26 اسفند ماه جاری در مجموع 176 تصادف رخ داد كه منجر به ماموریت 260 آمبولانس مركز حوادث و فوریتی های پزشكی دانشگاه های علوم پزشكی كشور به محل حوادث برای انتقال 621 مجروح و 83 كشته این حوادث شد.

براساس این گزارش، هشت كشته و 82 مجروح، آمار مربوط به روز جمعه 26 اسفند ماه سال 90 است.

این گزارش می افزاید، مهم ترین حوادث این هفته عبارت بود از تصادف دو دستگاه پراید و پژو در محور معمولان به پلدختر، دو دستگاه كامیون و پراید در محور كوهدشت به كرمانشاه استان لرستان و ریزش كوه و برخورد سنگ ها با یكدستگاه پژو در محور ورسك فیروزكوه استان مازندران كه در مجموع منجر به كشته شدن چهار نفر از هموطنان و جراحت 11 نفر دیگر شد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، این حوادث مربوط به حوادث ویژه ترافیكی است كه در آن حداقل پنج نفر كشته و مجروح وجود دارند.

براساس این گزارش، آخرین هفته سال 90 یكی از هفته های پربرخورد خوردوها با آمار بالای مجروحان و كشته ها بوده است.

[ چهار شنبه 2 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:17 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: نيم‌نگاهي به رخدادهاي شيرين امسال، حداقل مي‌تواند اين نگرش را براي ما فراهم كند كه حادثه تنها رخدادهاي تلخي نيست كه هر روز در صفحات حوادث روزنامه‌ها خودنمايي مي‌كند.

گاه در دادسراها و مراجع انتظامي پرونده‌هايي مطرح مي‌شود كه براي مسوولان رسيدگي به اين قبيل پرونده‌ها نيز تا مدت‌ها به عنوان خاطره باقي مي‌ماند.

با اين نگاه و همگام و همراه با شما چند نمونه از اين خبرها كه طعم شيريني دارد را مرور مي‌كنيم.

دزد خودشيفته

برخي از سارقان، گاه دچار خودشيفتگي‌هاي مزمن مي‌شوند كه نمونه يكي از اين دزدها را سال گذشته هنگامي كه با لباس‌هاي صاحبخانه عكس يادگاري مي‌گرفت شاهد بوديم. اقدام سارق جوان براي گرفتن عكس يادگاري هنگامي لو رفت كه مرد صاحبخانه به اتفاق خانواده از سفر به خانه بازگشته بود.

اعضاي خانواده با ديدن سارق كه با لباس صاحبخانه به خواب خوش فرورفته بود او را طناب‌پيچ كرده و بعد هم ماموران انتظامي را براي تحويل سارق به محل فراخواندند.

متهم در تحقيقات گفت: اول اين كه دزد سابقه‌دار هستم. دوم اين كه صندوق صدقات هم سرقت مي‌كنم و سوم اين كه بعد از ورود به خانه مالباخته و ديدن لباس‌هاي شيك، آنها را يكي پس از ديگري به تن كرده و از خودم عكس مي‌گرفتم.

وي ادامه داد: مي‌دانستم كه صاحبخانه به مسافرت رفته است و باور كنيد در اين يك هفته براي خود آشپزي كرده و احساس راحتي مي‌كردم و... .

دزد ناشي و سرقت اتوبوس شركت واحد

رانندگي با اتوبوس گواهينامه پايه و يك تمرين مي‌خواهد؛ همين‌طور الله‌بختكي كه نمي‌شود پشت اتوبوس نشست و با فشار پا به پدال گاز در خيابان‌هاي تهران مردم را خانه‌خراب كرد.

باور بفرماييد گاهي‌ اوقات بعضي از سارقان وقتي وسوسه مي‌شوند تا سرقت‌هاي به ياد ماندني انجام دهند. براي نمونه يكي از اين دزدها كه احتمالا هوس رانندگي به سرش زده بود در پايانه آزادي يك دستگاه اتوبوس شركت واحد را سرقت كرد و با سرعت سرسام‌آور به سمت كرج متواري شد. دقايقي بعد از سرقت ماموران اطلاع يافتند سارق اتوبوس در جاده مخصوص كرج پس از درهم كوبيدن چندين دستگاه خودرو اتوبوس را نيز واژگون كرده است. با حضور ماموران در محل حادثه سارق كه درون اتوبوس گرفتار شده بود دستگير و روانه زندان شد.

مرد معتاد دوربين بانك را هم دزديد

جوان معتادي كه دوربين‌هاي مداربسته چند بانك را در شرق تهران سرقت كرده بود دستگير و علاقه به دوربين را انگيزه سرقت عنوان كرد.

مرد سارق پس از دستگيري در تحقيقات اعتراف كرد: از كودكي علاقه‌ وافري به دوربين داشتم و با ديدن دوربين‌ بانك وسوسه سرقت وجودم را فرا مي‌گرفت و سرانجام نيز دوربين مداربسته چند بانك را سرقت كرده و هنگامي كه دنبال مشتري براي فروش بودم، دستگير شدم.

با اين اعترافات، ماموران در بازرسي از خانه متهم دو دستگاه دوربين متعلق به بانك را نيز كشف و ضبط كردند.

عروس و داماد قلابي

عروس و داماد قلابي كه پس از مصرف قرص اكس با سرعت سرسام‌آور در خيابان حركت مي‌كردند، دستگير و روانه زندان شدند.

ماموران انتظامي هنگام گشت در غرب تهران با مشاهده حركت‌هاي غيرمتعارف يك ماشين كه به سبك خودروي عروس‌و دامادها تزئين شده بود، آن را متوقف و در بررسي‌ها معلوم شد دختر و پسر جواني كه درون خودرو هستند، عروس و دامادهاي قلابي بوده و پس از مصرف قرص روانگردان به يكباره تصميم به تزئين خودرو عروس كردند تا به قول خودشان اداي عروس و دامادها را دربياورند.

ماموران با توقيف خودرو، عروس و داماد قلابي را تحويل مراجع قضايي دادند.

 
[ چهار شنبه 2 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:8 ] [ محمد حاجی حسین ]

پس از تصادف دایی مقداری از اموال وی که گفته می‌شود حدود ۵ میلیون تومان است به همراه وسایل شخصی مثل ساعت وی به سرقت رفته که ماموران انتظامی در حال پیگیری این موضوع هستند.

 

به گزارش آتی نیوز به نقل از فارس، علی دایی سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن پس از شسکت مقابل سپاهان در راه بازگشت به تهران جدا از بازیکنان و عوامل باشگاه به همراه خودروی شخصی خود عازم تهران و در مسیر کاشان خودروی وی چپ کرد.


از همین رو علی دایی سریعا به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل شد که پس از بررسی‌های فراوان با نظر پزشکان وی برای از بین بردن پارگی بر روی سر و گوشش به اتاق عمل رفت.

پس از ۴ ساعت حضور در اتاق عمل وی ساعت ۴ بامداد به بخش ای سی یو بیمارستان شهید بهشتی رفت و زیر نظر پزشکان به ریکاوری و رسیدن به حالت عادی رسید.


صبح امروز همراهان دایی تصمیم گرفتند با یک دستگاه آمبولانس یا بالگرد او را به تهران برسانند که قرار است در یک ساعت آینده با نظر پزشکان این اتفاق بیفتد.

مرتضی حسنی، رئیس راهنمایی و رانندگی کاشان به بیمارستان بهشتی رفت و از دایی عیادت کرد.

با توجه به اینکه خودوری وی چپ کرده بود کمربند ایمنی باعت شد تا وی دچار شکستگی و مصدومیت‌های بیشتر نشود.بنا بر اظهارات کارشناسان راهنمایی و رانندگی بستن کمربند جهان آقای گل جهان را نجات داد.

محمد دایی، برادر دایی در خودرو حضور داشت که فقط دچار کوفتکی بدن شد و پس از زدن سرم‌های تقویتی از بیمارستان مرخص شد.

همچنین میاچ مربی راه‌آهن که در خودروی دایی بود مصدومیت برای وی به وجود نیامد.

پس از تصادف دایی مقداری از اموال وی که گفته می‌شود حدود ۵ میلیون تومان است به همراه وسایل شخصی مثل ساعت وی به سرقت رفته که ماموران انتظامی در حال پیگیری این موضوع هستند.

 

[ دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ] [ 14:0 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: كارمند يكي از كافي‌نت‌هاي ساوه از توابع استان مركزي كه با همدستي يكي از دوستانش، اطلاعات كاربران را سرقت و موجودي حساب بانكي آنها را مي‌دزديدند، دستگير شدند.

به گزارش «جام‌جم»، رسيدگي به اين پرونده چندي پيش با شكايت مردي مبني بر سرقت پول از حساب بانكي‌اش در دستور كار ماموران اداره آگاهي ساوه قرار گرفت.

در تحقيق از شاكي معلوم شد، هنگام برداشت پول از حساب بانكي‌اش متوجه برداشت چند ميليون تومان از حسابش شده است.

وي با بررسي دقيق‌تر پي برده اين مقدار پول طي چند مرحله به طور غير قانوني از طريق اينترنتي از حسابش برداشت و با آن كالا خريداري شده است.

در پي اين شكايت، جستجوي پليسي براي شناسايي و دستگيري سارق اينترنتي آغاز شد.

برداشت غيرقانوني پول از حساب شاكي

در ادامه تحقيقات معلوم شد، شاكي براي واريز و برداشت پول از حساب بانكي‌اش به يك كافي‌نت مراجعه مي‌كرده و آخرين بار نيز همانجا مقداري پول به حسابش واريز كرده كه چند روز بعد پول‌‌ها از حسابش خارج شده است.

ردپاي كارمند كافي‌نت در سرقت

با به دست آمدن اين اطلاعات، ماموران رفت‌وآمد كاركنان كافي‌نت را زير نظر گرفتند.

به اين ترتيب متوجه شدند يكي از كاركنان آنجا هر روز چند بار به كافي‌نت‌هاي ديگر مراجعه مي‌كند و دوباره به محل كارش برمي‌گردد.

بنابراين حساب‌هاي مالي او را بررسي كردند كه معلوم شد، چند بار مبالغي كلان به حساب او واريز و سپس برداشت شده است.

با جمع‌بندي اين اطلاعات، موضوع به پليس فتاي استان مركزي گزارش شد كه آنها در ادامه تحقيق پي بردند، پول‌ها از حساب بانكي شاكي و چند مرد ديگر به حساب كارمند خاطي كافي‌نت واريز شده است.

كارمند كافي‌نت به اتهام برداشت غيرقانوني پول از حساب شاكي دستگير شد.

اعتراف متهم

متهم با انتقال به مركز پليس در بازجويي گفت: از چندي پيش شاكي براي واريز پول و پرداخت قبوض از طريق اينترنت به كافي‌نت محل كارم مي‌آمد.

وي افزود: يك روز شماره رمز اينترنتي كارت او را به دست آوردم. با بررسي حساب بانكي‌اش وقتي متوجه شدم پول كافي در حسابش وجود دارد، تصميم گرفتم پول‌هايش را دزديده و اينترنتي خريد كنم. در برخي مواقع نيز پول‌ها را به حساب خودم واريز مي‌كردم.

متهم يادآور شد: علاوه بر شاكي، شماره حساب بانكي سه نفر ديگر از مشتريانمان را به دست آوردم و با مراجعه به كافي‌نت‌هاي ديگر موجودي حسابشان را سرقت كردم كه در اين رابطه يكي از دوستانم با من همدست بود و مبالغي از پول‌هاي دزدي را به حساب او واريز مي‌كردم.

در پي اعتراف متهم، همدست او نيز دستگير شد و به همدستي با وي اعتراف كرد.

سرگرد نوروزي، رييس پليس فتاي استان مركزي دراين‌باره گفت: اين دو متهم پس از دستگيري با قرار قانوني روانه زندان شدند.

تحقيقات تكميلي از آنها براي مشخص شدن ديگر جرايمشان و شناسايي مالباختگان ادامه دارد.

[ یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:35 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: با شروع سال نو، سفرهاي نوروزي نيز آغاز مي‌شود. در اين ميان برخي سارقان حرفه‌اي‌ منتظر فرصتي هستند تا اموال شما را سرقت كنند.

توجه به هشدارهاي پليسي و رعايت نكات ايمني مي‌تواند هرگونه فرصت را از سارقان سلب كند.

1ـ اگر قصد سفر و ترك محل سكونت خود را داريد، منزلتان را به يكي از همسايه‌ها يا اقوام مورد اعتماد بسپاريد.

2ـ از قرار دادن پول، طلا و اشياي قيمتي در دسترس خودداري كنيد.

3ـ از بسته بودن شير آب و گاز اطمينان پيدا كنيد.

4ـ اگر به مسافرت نمي‌رويد، از گشودن در براي كساني كه خود را از اقوام و آشنايان همسايه‌ها معرفي مي كنند، خودداري كنيد.

5ـ در صورت امكان از اشياي باارزش خود فيلم و عكس تهيه و شماره سريال لوازم صوتي ـ تصويري خودتان را يادداشت كنيد.

6ـ وسيله نقليه خود را بازبيني فني و رفع عيب كنيد.

7ـ اگر قصد سفر به مناطق سردسير كشور را داريد، زنجير چرخ و لوازم كافي همراه داشته باشيد.

8ـ در صورت امكان وسايل خود را به جاي باربند، در صندوق‌عقب خودرو جاي دهيد.

9ـ در اولين پمپ ‌بنزين سوختگيري كنيد.

10ـ اشياي قيمتي را درون خودرو در معرض ديد قرار ندهيد.

11ـ اگر قصد استفاده از چادر مسافرتي را داريد، در محل‌هاي خلوت و كم‌تردد چادر نزنيد.

12ـ اشياي قيمتي را كنار چادر رها نكنيد؛ زيرا سارقان هنگام شب با بريدن بخشي از چادر، اموال را سرقت مي‌كنند.

13 ـ به توصيه‌ها و علايم راهنمايي و رانندگي توجه داشته باشيد.

14ـ چنانچه در جاده افرادي با خودرو و لباس شخصي تحت عنوان مامور شما را متوقف و به بهانه‌هاي مختلف خواستند برايتان مشكل ايجاد كنند، براحتي تسليم خواسته آنها نشويد و از پليس110 كمك بخواهيد.

15ـ آدرس و شماره تلفن خودتان را در جيب كودكانتان قرار دهيد، كودكانتان نيز در طول مسافرت از زيورآلات استفاده نكنند.

16ـ از پذيرفتن غذا و نوشيدني از كساني كه نمي‌شناسيد، خودداري كنيد.

17ـ اگر احساس خستگي كرديد، در اولين توقفگاه استراحت كنيد و سپس ادامه مسير دهيد.

18ـ مدارك شناسايي لازم را همراه داشته باشيد.

19ـ در مراكز مجاز و مورد تاييد اسكان پيدا كنيد.

20ـ هنگام خريد از ارائه رمز عابربانك خود به فروشنده خودداري و خودتان رمز را وارد كنيد.

21ـ در صورت بروز مشكل، در اولين اقدام موضوع را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش كنيد.

[ یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:33 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: سه عضو یک شبکه که با روش توپی زنی به 23 خانه ویلایی در رشت دستبرد زده بودند برای فرار از دست پلیس با پلاکهای سرقتی به محلهای دزدی می رفتند.

 کارآگاهان پلیس آگاهی استان گیلان از حدود دو ماه قبل در جریان سرقتهای مشابه خانه در شهر رشت قرار گرفتند. بررسی سرقتها نشان داد، دزدیها از سوی اعضای یک شبکه انجام می شود و سارقان با روش توپی زنی وارد خانه های ویلایی می شوند. دزدان در ادامه با سرقت لوازم با ارزش کم حجم مانند طلا، اسناد و فرش های قیمتی از محل فرار می کردند.

کارآگاهان در ادامه با کمک تعدادی از شاهدان موفق شدند رد یک خودروی پرشیای سفید را در این سرقتها کشف کنند. اما بررسی پلاک آن حکایت از سرقتی بودن پلاک داشت. دزدان برای اینکه ردی از خود باقی نگذارند بر روی خودروی خود پلاک سرقتی نصب می کردند.

تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا اینکه دو شنبه گذشته ماموران گشت پلیس به یک خودروی پژو در رشت مشکوک شده و بعد از بررسی آن دریافتند پلاکش سرقتی است.

ماموران سپس به راننده دستور ایست داده که او سریع از محل فرار کرد. با انجام یک عملیات تعقیب و گریز و اضافه شده یک خودروی گشتی دیگر خودروی متهمان متوقف شد.

در بازرسی پژو نیز تجهیزات تخریب قفل در خانه و مقداری طلا که به طرز حرفه ای جاسازی شده بود کشف شد. با انتقال دو متهم به پلیس آگاهی مشخص شد آنها سارقان خانه های ویلایی هستند.

سرهنگ عبادالله کریمی، ريیس پلیس آگاهی استان گیلان با اعلام این خبر به مهر گفت: دزدان پس از انتقال به اداره آگاهی به 23 فقره سرقت از خانه های ویلایی اعتراف کردند. بررسی های پلیسی نیز نشان داد، متهمان بومی استان گیلان نبوده و پس از سه سرقت از رشت فرار کرده و مدتی بعد برای اجرای سرقتهای دیگر باز می‌گشتند.

وی افزود: با اعتراف دزدان سومین عضو این باند نیز دستگیر شد و در تحقیقات به سرقتها اعتراف کرد.

سرهنگ کریمی در پایان هشدار داد: این دزدان برای شناسایی نشدن از پلاکهای سرقتی استفاده می کردند.
شهروندان در صورت سرقت پلاک خودرویشان موضوع را سریع به پلیس اطلاع دهند تا از هرگونه سواستفاده جلوگیری شود.
 

[ یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:32 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: فردي كه با اخلال در سيستم بانكي با كارت‌هاي تقلبي از عابربانك‌ها پول برداشت مي‌كرد، از سوي پليس فتاي اصفهان دستگير شد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سردار حسن كرمي در ارتباط با موفقيت‌هاي بزرگ پليس اصفهان در سال 90، به دستگيري يك هكر حرفه‌اي كه با ايجاد اخلال در سيستم شبكه بانك‌هاي كشور اقدام به برداشت‌هاي غيرمجاز از عابربانك‌ها مي‌كرد، اشاره و تصريح كرد: متهم ابتدا در چندين استان كشور با جعل كارت‌هاي عابربانك از حساب بانك‌ها به صورت غيرقانوني برداشت مي‌كرد كه در آخرين فعاليت خود به استان اصفهان سفر كرده و از چندين بانك در اين استان سرقت كرده بود و با تلاش ماموران پليس فتا در سر صحنه دستگير و از مخفيگاه وي نزديك به 400 كارت عابربانك آماده همراه مقاديري پول كشف و ضبط شد.

رئيس پليس استان با بيان اين‌كه اين هكر حرفه‌اي تنها در 3 روز بالغ بر20 ميليون تومان از عابربانك‌ها برداشت كرده بود، گفت: دستگيري وي در نوع خود يكي از پيچيده‌ترين عمليات پليسي بود كه به عنوان افتخاري براي پليس فتاي استان اصفهان ثبت شد.

دستگيري قاتل فراري در يونان

سردار كرمي با اشاره به همكاري و تعامل فرماندهي انتظامي استان اصفهان با پليس بين‌الملل (اينترپل) گفت: با همكاري اين فرماندهي با پليس بين‌الملل، حرفه‌اي‌ترين و قوي‌ترين مجرمان حتي در صورت فرار از كشور نيز دستگير و به كشور بازگردانده شده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: در همين زمينه يكي از مجرمان شروري كه اوايل سال 90 فردي را به قتل رسانده بود، به لطف خدا و همت ماموران در روزهاي پاياني سال با همكاري پليس بين‌الملل در كشور يونان شناسايي و دستگير شد كه بزودي به ايران بازگردانده و مجازات خواهد شد.

[ یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:32 ] [ محمد حاجی حسین ]
سارقان با شلیک
تیرهوایی 300 میلیون ریال ربودند
همشهری آنلاین:
جزئیات سرقت مسلحانه از بانک صادرات شعبه تهران ویلا اعلام شد.

به گزارش ایسنا، ماموران کلانتری 118 ستارخان حوالی ساعت 11 از طریق تماس مرکز فوریت‌های پلیس «110» در جریان وقوع یک سرقت مسلحانه در بانک صادرات شعبه تهران ویلا قرار گرفتند.

دستبرد مسلحانه دزدان به بانکی در غرب پایتخت

 بر اساس گزارش‌های دریافتی، دو مرد مسلح نقابدار با ورود به بانک و تهدید صندوقداران با اسلحه و شلیک تیرهوایی اقدام به سرقت از این بانک حدود 300 میلیون ریال را ربودند و با موتورسیکلت خود از صحنه جرم متواری شدند.

 گزارش‌ها حاکی از آن است که در این سرقت به فردی صدمه‌ای وارد نشده است.

در حال حاضر کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ (معاونت مبارزه با سرقت مسلحانه) مامور رسیدگی به این پرونده شده‌اند و تحقیقات اولیه برای واکاوی زوایای پنهان این سرقت مسلحانه از بانک در واپسین‌ روزهای سال 90 ادامه دارد.

[ شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, ] [ 20:54 ] [ محمد حاجی حسین ]
میزان پول سرقت شده از
بانک مشخص نیست؛ پلیس در تعقب دزدان مسلح

 

 همشهری آنلاین:
یک مقام آگاه پلیسی گفت: هنوز میزان پول سرقت شده از بانک صادرات شعبه تهران ویلا مشخص نشده است.

مهر نوشت: این مقام آگاه ادامه داد: پس از اطلاع سرقت به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 بلافاصله نخستین تیم از ماموران گشت پلیس خود را به محل حادثه در غرب تهران رساندند. در ادامه با حضور تیم‌های مبارزه با سرقت‌های مسلحانه در محل سرقت، تحقیقات گسترده‌ای آغاز شد. در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد سارقان نقابدار با تهدید سلاح موفق به سرقت از بانک شده‌اند اما میزان سرقت هنوز از سوی بانک اعلام نشده و کارشناسان در حال بررسی موضوع هستند.

وی ادامه داد: پلیس با کشف سرنخ‌هائی از دزدان فراری تجسس‌های خود در شهر را آغاز کرده که امیدواریم به زودی شاهد دستگیری آنها باشیم. در حال حاضر تحقیقات در مرحله مقدماتی است و نمی‌توان درباره آن اظهار نظر کرد.

وی تاکید کرد: در این سرقت سارقان هیچ شلیکی انجام نداده و استفاده آنها از نقابدار شناسائی چهره شان را با مشکل روبرو کرده است.

[ شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, ] [ 20:52 ] [ محمد حاجی حسین ]
دستبرد مسلحانه دزدان
به بانکی در غرب پایتخت
همشهری آنلاین:
دزدان مسلح صبح امروز به بانکی در غرب تهران دستبرد زده و پس از سرقت میلیونی گریختند.

ساعت 8 و 45 دقیقه صبح امروز دو مرد نقابدار وارد بانک صادرات شعبه تهران ویلا شده و با تهدید کارکنان خواستند هرچه پول در صندوق موجود است داخل ساک دستی آنها بریزند. دزدان پس از این سرقت و قبل از حضور پلیس از محل گریختند.

یکی از کارکنان بانک با تائید این خبر به مهر گفت: صبح امروز مشغول کار در شعبه بودیم که دو سارق مسلح وارد شعبه شده و با تهدید اسلحه از ما خواستند روی زمین دراز بکشیم. دزدان سپس با سرقت پول و تراول چک از محل گریختند.

وی افزود: با توجه به اینکه دزدان نقابدار بودند موفق به شناسائی چهره آنها نشدیم. احتمال می‌دهیم سارقان همدستانی در بیرون از بانک دارند که با کمک آنها موفق به فرار شده‌اند.

بر این اساس هم اکنون تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با حضور در محل تحقیقات را برای افشای راز این سرقت را آغاز کرده‌اند این در حالی است که پلیس در این باره اظهار بی اطلاعی می‌کند.

[ شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, ] [ 20:50 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: فرمانده انتظامي استان البرز از كاهش 9 درصدي جرايم به عنف، كشف 4.5 تن انواع مواد مخدر، دستگيري يك جاعل حرفه‌اي و همدستش، دستگيري سارقان آرايشگاه‌هاي زنانه و همچنين دستگيري چهار عضو باند كلاهبرداري از بانك‌ها و پلمب يك كارگاه توليد آبميوه تقلبي خبر داد.

به گزارش جام‌جم، سردار عليرضا اكبرشاهي در جمع خبرنگاران از جرايم به عنف به عنوان جرايم آزار‌دهنده ياد كرد و گفت: در سال 90 پرونده‌هايي در مراكز پليس در ارتباط با جرايم به عنف تشكيل شد كه با تلاش ماموران انتظامي، متهمان اين پرونده‌ها دستگير و روانه زندان شدند.

در همين رابطه امسال شاهد 27 درصد افزايش كشف جرايم به عنف و نيز 9 درصد كاهش وقوع چنين جرايمي بوده‌ايم. فرمانده انتظامي استان البرز افزود: طي 11 ماه گذشته ماموران مبارزه با مواد مخدر 4.5 تن انواع مواد مخدر را در سطح استان از قاچاقچيان كشف و ضبط كردند.

به گفته وي درپي عمليات‌هاي پليسي بيش از 400 نفر قاچاقچي ، 100 نفر حمل‌كننده مواد مخدر، 8000 توزيع‌كننده و 460 نفر نگهدارنده انواع مواد مخدر دستگير شدند. در همين ارتباط 7800 پرونده براي متهمان تشكيل شد.

اكبرشاهي تصريح كرد: 27 باند قاچاقچيان حرفه‌اي نيز متلاشي و از اعضاي آن 69 دستگاه خودروي سبك و سنگين و 2 قبضه سلاح كشف و ضبط شد.

دستگيري جاعل حرفه‌اي

وي موضوع دستگيري يك جاعل حرفه‌اي و همدست او را نيز شرح داد.

فرمانده انتظامي استان البرز گفت: چند روز پيش درپي تماس صاحب يك دفترخانه با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 كرج مبني بر اين‌كه مدارك ارائه شده از سوي فردي كه قصد دارد يك خودروي پژو را به نام شخص ديگري به ثبت برساند، جعلي است، ماموران با حضور در محل، فروشنده را دستگير كردند.

متهم به پليس گفت: در زمينه جعل شناسنامه، كارت پايان خدمت، چك بانكي و مدارك تحصيلي فعاليت دارم. چندي پيش درپي آزادي از زندان، يكي از دوستانم به من پيشنهاد كرد با مدارك جعلي خودروي اقساطي خريده و آن را نقدي به مردم بفروشم.

وي اضافه كرد: همدستم كه كارمند اخراجي يكي از نمايندگي‌هاي فروش خودرو بود، نمايندگي‌ها را معرفي مي‌كرد و من با ارائه مدارك جعلي خودرو‌هاي پژو، سوزوكي و سمند اقساطي مي‌خريدم و بعد با آگهي در روزنامه، خودرو‌ها را با مدارك جعلي به افرادي در كرج ، اروميه ، بوشهر ، اسلامشهر ، پاكدشت و قم مي‌فروختم و به همدستم 1.5ميليون تومان پول مي‌دادم.

درپي اعتراف متهم ، همدست او نيز دستگير شد و در بازجويي به همدستي با مرد جاعل اعتراف كرد.

سردار اكبرشاهي به دستگيري يك مادر و فرزند به اتهام سرقت از آرايشگاه‌هاي زنانه اشاره كرد و گفت: از چندي پيش شكايت‌هايي عليه سارقان اموال مشتريان آرايشگاه‌هاي زنانه مطرح بود كه با جستجوي ويژه پليس، سارقان كه يك زن معتاد و فرزندش بودند، دو روز پيش با تماس يك زن آرايشگر دستگير شدند و اعتراف کردند.

كلاهبرداري يك ميلياردي از بانك‌ها

فرمانده انتظامي استان البرز در رابطه با دستگيري چهار عضو يك باند كلاهبرداري از بانك‌ها نيز خاطرنشان كرد: درپي شكايت نماينده حقوقي يكي از بانك‌هاي دولتي معلوم شد يك مرد با معرفي خود به عنوان صاحب يك كارخانه همراه سه همكارش با ارائه اسناد جعلي به بانك، وام كلاني دريافت كرده و هر چهار نفر ناپديد شده‌اند. با مطرح شدن چند شكايت مشابه ديگر نيز در اين ارتباط و چهره‌نگاري رايانه‌اي از متهمان مشخص شد اين چهار نفر به يك شيوه از شاكيان كلاهبرداري كرده‌اند.

در ادامه تحقيقات، متهمان (هر چهار نفر) چند روز پيش دستگير شدند و در بازجويي اعتراف كردند با جعل مدارك و سند ملكي اعتماد مسوولان بانك‌ها را جلب و به بهانه دريافت وام‌هاي كلان، تاكنون يك ميليارد و 300 ميليون تومان از بانك‌هاي دولتي كلاهبرداري كرده‌اند.

كشف كارگاه توليد آبميوه تقلبي

سردار اكبرشاهي همچنين از پلمب يك كارگاه توليد آبميوه تقلبي در ساوجبلاغ خبر داد و گفت: چند روز پيش درپي گزارش مردمي مبني بر توليد آبميوه تقلبي در يك كارگاه، ماموران با اعزام به محل فوق يك مرد افغان را كه نگهبان آنجا بود دستگير و به پليس آگاهي منتقل كردند.

در بررسي محل انواع قوطي، مواد اوليه تقلبي براي تهيه آبميوه، انواع قرص و هولوگرام‌هاي جعلي كشف و ضبط شد.

متهم بازداشت شده اعتراف كرد صاحب اين كارگاه يك مرد ايراني است كه در تهران زندگي مي‌كند و آبميوه‌هاي تقلبي را به كمك همدستانش در سطح شهر‌هاي كرج و تهران مي‌فروشد

[ شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, ] [ 14:36 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: راز جنایت های سیاه مرد شیطان صفت 26 بهمن امسال همزمان با شکایت پدرو مادر نیلوفر کوچولو در کلانتری 20 مشهد فاش شد. آنها در شکایت خود گفتند: امروز مردی دخترمان را در خیابان ربوده و او را در بیابان های اطراف شهر مورد آزار و اذیت قرار داده است.

 پس از این شکایت پرونده با دستور قاضی کاظمی برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

 احتمال سلامت روحی و روانی روباه پیر در حالی از سوی متخصصان پزشکی قانونی تائید شده که احتمال اتهام افساد فی الارض در پرونده او وجود دارد.

راز جنایت های سیاه مرد شیطان صفت 26 بهمن امسال همزمان با شکایت پدرو مادر نیلوفر کوچولو در کلانتری 20 مشهد فاش شد. آنها در شکایت خود گفتند: امروز مردی دخترمان را در خیابان ربوده و او را در بیابان های اطراف شهر مورد آزار و اذیت قرار داده است. پس از این شکایت پرونده با دستور قاضی کاظمی برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

دستگیری روباه پیر

کارآگاهان پلیس آگاهی با کمک نیلوفر مشخصات مرد تبهکار و خودروی او را به دست آورده و به بررسی نامحسوس در اطراف مدارس دخترانه پرداختند. پس از دو هفته تعقیب و مراقبت سرانجام تیم جنایی ردپای مرد 63 ساله ای به نام اسماعیل را در این ماجرا کشف کرده و او را در عملیاتی غافلگیرانه در منطقه قاسم آباد مشهد شناسایی و دستگیر کردند.

متهم پس از انتقال به اداره آگاهی منکر هرگونه جرمی شد . در ادامه با دستور قاضی پرونده متهم با نیلوفر کوچولو روبه رو شد که دخترک با مشاهده مرد شیطان صفت از شدت ترس شروع به گریه کرد.

در حالی که متهم دربازجویی ها به ربودن و آزار و اذیت دخترک اعتراف کرده است ، تیم جنایی در جریان بررسیهای تخصصی خود ردپای روباه پیر را در چند پرونده کودک ربائی دیگر در شهر مشهد کشف کردند.

اعتراف به 11 کودک ربائی


ادامه مطلب
[ شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, ] [ 14:32 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: رييس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي گفت: تاكنون ‌70 كارگاه و آزمايشگاه توليدكننده مواد مخدر صنعتي در تهران و كلانشهرها متلاشي شده است.

به گزارش فارس، سردار علي مويدي ‌در سفر به استان لرستان با تشريح اولويت‌هاي سال آينده پليس در مبارزه با مواد مخدر افزود: استان‌هاي كشور در راستاي مبارزه با مواد مخدر سطح‌بندي شده و 10 استان كه در خط مستقيم مقابله با مواد مخدر قرار دارد، در اولويت‌هاي پليس ناجا قرار گرفته‌ است.

وي ديگر اولويت‌هاي پليس ناجا در سال جديد را نابودي كارگاه‌ها و آزمايشگاه‌هاي توليدكننده مواد مخدر صنعتي (شيشه) در كلانشهرها و تهران اعلام و عنوان كرد: تاكنون ‌70 كارگاه و آزمايشگاه توليدكننده مواد مخدر صنعتي در تهران و كلانشهرها متلاشي شده است.

[ شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, ] [ 14:31 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: مرد میانسال وقتی به خواستگار دخترش جواب منفی داد نمی دانست این جواب به قیمت جان دختر جوان تمام خواهد شد.

 بامداد سه شنبه مسوولان بیمارستانی در غرب تهران با ماموران پلیس تماس گرفته و از مرگ مشکوک دختر جوانی در آنجا خبر دادند.

دقایقی بعد ماموران کلانتری گلستان خود را به آنجا رسانده و با جسد دختر جوانی به نام ندا روبرو شدند که با ضربه کارد از پا در آمده بود. مسوولان بیمارستان در جریان تحقیقات مدعی شدند ، دختر جوان دقایقی قبل در حالی که دچار خونریزی شدید شده بود از سوی خانواده اش به بیمارستان انتقال یافت که تلاش پزشکان برای نجات جان او موثر واقع نشد و ندا روی تخت جراحی جان سپرد.

ماموران تجسس کلانتری سپس به تحقیق از خانواده دختر جوان پرداختند که پدر او در بازجوئی ها به قتل اعتراف کرد و گفت: امشب پسر جوانی همراه خانواده اش به خواستگاری دخترم آمد. پس از صحبت متوجه شدم او آمادگی ازدواج ندارد و خانواده اش از نظر فرهنگی با ما فرق دارند. به همین خاطر به آنها جواب منفی دادم و خواستگارها عصبانی خانه را ترک کردند. بعد از رفتن آنها متوجه شدم دخترم به خواستگارش علاقه شدیدی دارد.
او از رفتار من ناراحت شد و قصد ترک خانه را داشت که من سد راهش شدم. نمی دانم چطور کارد آشپزخانه در دستانم آمد. در یک لحظه عصبانی شده و ضربه ای به او زدم. ندا غرق در خون روی زمین افتاد . سریع او را به بیمارستان رساندیم اما دیگر دیر شده بود.

پس از اطلاع ماجرا به قاضی شاهنگیان –بازپرس جنايی تهران- او دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرد. متهم نیز برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

[ شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, ] [ 14:26 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: دانشجوي 20 ساله‌اي كه يك موش «همستر» خانگي را در ماهيتابه سرخ كرده بود ، به جريمه نقدي و شركت در كلاس‌هاي گروهي روان‌شناسي محكوم شد.

اين دانشجو كه با شكايت انجمن حمايت از حيوانات به دردسر افتاده، متهم است موش خانگي هم اتاقي اش در خوابگاه دانشجويي را در يك ماهيتابه انداخته و با ريختن روغن سعي كرده او را سرخ كند.

با مرگ حيوان و شكايت هم اتاقي اين دانشجو، او دادگاهي شد و با مطلع شدن انجمن حمايت از حيوانات اين پرونده وارد مراحل تازه‌اي شد.

دانشجوي پاكستاني الاصل كه در كمبريج انگليس درس مي‌خواند مدعي است اصلا فكر نمي‌كرده جان اين موش تا اين اندازه اهميت داشته باشد و اين كار را تنها براي تفريح انجام داده است.

اكنون دانشجوي خاطي مي‌بايد در دوازده جلسه روان‌شناسي شركت كند تا ضمن ريشه‌يابي علت رفتار عجيبش با حيوان بي‌آزار با راه‌هاي مدارا با حيوانات آشنا شود.(بي‌بي‌سي)

[ شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, ] [ 14:25 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: تحقيقات پليس در مورد پرونده مرگ مشكوك كارمند نمونه بانك ثابت كرد كه او كشته نشده بلكه خودكشي كرده است.

جسد بي جان ادوارد فيشر اهل چلشاير انگليس توسط يكي از دوستانش در آپارتمان كوچكش كشف شد.

به دليل مشكوك بودن مرگ اين كارمند 24 ساله كه به تازگي از رييسش ترفيع گرفته بود پليس تحقيقات خود را در اين مورد آغاز كرد و با ادعاي برخي نزديكانش مبني بر افسردگي او در ماه‌هاي اخير جسد اين مردجوان به پزشكي قانوني فرستاده شد.

با تاييد پزشكي قانوني مشخص شد، اين كارمند با خوردن ده‌ها قرص كافئين‌دار سبب شده كافئين خونش به 120 برابر حد مجاز در خون برسد و در نهايت بر اثر ايست قلبي جانش را از دست بدهد.

پليس «چلشاير» و مسوولان پزشكي قانوني اين شهر ادعا كرده‌اند اين اولين مورد خودكشي است كه با استفاده از قرص‌هاي حاوي كافئين كه براي افراد معتاد به اين ماده ساخته شده و مقدار كم آن كاملا بي‌ضرر است، صورت گرفته است.(بي‌بي‌سي)

[ شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, ] [ 14:23 ] [ محمد حاجی حسین ]
اولین دادگاه ایرانی
متهم به بمبگذاری در تایلند برگزار شد
  - همشهری‌آنلاین:
دادگاه ایرانی متهم به بمبگذاری در تایلند که پس از انفجارهای ماه گذشته و در بدو رود به مالزی دستگیر شده بود برگزار شد.

مهر به نقل از خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) نوشت: در حالی که مقامات تایلندی خواستار استرداد این متهم به کشورشان هستند معاون دادستان کل مالزی اعلام کرد که دستگاه قضایی این کشور به دنبال طی شدن پرونده این متهم برای استرداد وی هست.

کمال بهارین در عین حال افزود: دادگاه نیاز به شواهد بیشتری در خصوص این متهم مانند عکس و تصاویر دوربین‌های مداربسته دارد.

دادگاه بعدی رسیدگی به اتهامات این تبعه ایرانی 16 آوریل مطابق با 28 فروردین ماه برگزار می‌شود.

در سه حادثه انفجار که ماه گذشته در مرکز شهر بانکوک پایتخت کشور تایلند رخ داد پنج نفر از جمله یک تبعه کشورمان مجروح شد.

[ جمعه 26 اسفند 1390برچسب:, ] [ 20:4 ] [ محمد حاجی حسین ]
دو کودک کاخ 600 ساله
را به آتش کشیدند
همشهری‌آنلاین:
پلیس اسلواکی دو کودک را به اتهام آتش‌کشیدن یک کاخ 600 ساله در شرق این کشور بازداشت کرد.

فارس نوشت: سخنگوی مرکز پلیس منطقه کوسیس در شرق اسلواکی گفت:‌ پلیس در بازجویی‌های صورت گرفته، 2 پسر را به اتهام آتش‌زدن چمن‌های اطراف قلعه «کراسنا هورکا» بازداشت کرده است.

وی افزود: ‌پس از اعزام یک واحد شناسایی به محل حادثه‌دیده مشخص شد این 2 نفر برای سیگار کشیدن به این مکان آمده و از روی بی‌دقتی و عدم استفاده از کبریت بی‌خطر، چمن تپه‌های اطراف قلعه را به آتش کشیده که این امر موجب سرایت آتش به داخل قلعه شده است.

موزه ملی اسلواکی در اطلاعیه‌ای خسارات وارده به قلعه را زیاد برآورد کرده اما از سالم ماندن 90 درصد این بنا همچون نمایشگاهی از عکس‌های اسباب و اثاثیه قلعه متعلق به قرن‌های نوزدهم و بیستم، نقاشی‌های رنگ روغن و زیورآلات متعدد خبر داد.

سوختن کامل سقف و فضای نمایشگاه جدید‌التاسیس در کاخ گوتیک قلعه و ذوب 3 ناقوس برج خسارت‌های وارد شده به قلعه هستند.

قلعه «کراسنا هورکا» که متعلق به اوایل قرن چهاردهم میلادی است در نزدیکی غار «دومیکا» قرار دارد و در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است.

پلیس سن 2 کودک بازداشت‌شده را 11 و 12 سال اعلام کرد و این درحالی است که طبق قانون اسلواکی کودکان کمتر از 15 سال در صورت ارتکاب جرم تحت پیگرد قانونی قرار نخواهند گرفت.

[ جمعه 26 اسفند 1390برچسب:, ] [ 20:4 ] [ محمد حاجی حسین ]
صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 28 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ احج (انجمن حقوقدانان جوان ) به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده و این وبلاگ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند. با تشکر از انتخاب شما
موضوعات وب
لینک های مفید

سایت مجلس شورای اسلامی

امکانات وب
حق بالاتر از قانون است(ضرب المثل روسی

ابزار هدایت به بالای صفحه

با تشکر از بازدید شما. موفق باشید