به وبلاگ تخصصی حقوقی احج خوش امدید.احج مخفف انجمن حقوقدانان جوان میباشد و معنای خاص دیگری ندارد وبلاگ احج به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده .با تشکر از بازدید شما وبلاگ تخصصی حقوقی احج
وبلاگ تخصصی حقوقی احج
اخبار و روزنامه و مقالات و دانلود نرم افزارهای حقوقی 
قالب وبلاگ
مدیر وبلاگ(محمد حاجی حسینی
اخرین نوشته های وبلاگ احج
سایتها و وبلاگهای حقوقی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ahaj و آدرس ahaj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نظر سنجی در مورد عملکرد وبلاگ
قرآن آنلاین




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نمايندگان هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي ديروز با اين عکس يادگاري به چهارسال فعاليت خود پايان دادند تا از روز يکشنبه آينده شاهد شکل گيري مجلس جديدي باشيم.
[ پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, ] [ 16:19 ] [ محمد حاجی حسین ]

كدخدايي: تشخيص مغايرت مصوبات با قانون اساسي، فقط برعهده شوراي نگهبان است
 
 
سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به ابلاغ قانون نظارت بر رفتار نمايندگان از سوي رئيس‌ مجلس شوراي اسلامي و نامه رئيس‌جمهور مبني بر وارد بودن برخي ايرادات قانوني به اين مصوبه گفت: تشخيص اين كه مصوبات مجلس مغاير قانون است يا خير، فقط و فقط با شوراي نگهبان است.

عباسعلي كدخدايي ديروز در نشست خبري خود با نمايندگان رسانه‌ها با اشاره به اظهارنظر غلامحسين الهام سخنگوي سابق دولت و عضو سابق شوراي نگهبان درباره اين مصوبه اظهار كرد: تشخيص اين امر با شوراي نگهبان است، البته دوستان مي‌توانند اظهارنظر كنند، اما وظيفه قانوني ندارند. شوراي نگهبان ممكن است با توجه به اصلاحات در مواد ديگر، ايرادات مشابه در باقي مواد را رفع شده بداند.

وي افزود: گاهي شده است كه ايراد شوراي نگهبان به ايراد مبنايي در ماده قبلي بازمي‌گردد كه اگر آن اصلاح شود، ايراد مدنظر نيز اصلاح مي‌شود، بنابراين تشخيص با شوراي نگهبان است و فرد ديگري نمي‌تواند دخالت كند. چند روز قبل و پس از آن كه رئيس مجلس شوراي اسلامي قانون نظارت بر رفتار نمايندگان را ابلاغ كرد، رئيس‌جمهور در نامه‌اي به آيت‌الله شاهرودي، رئيس هيات حل اختلاف قوا، اين قانون را مغاير قانون اساسي دانست و از اين هيات خواست تا موضوع را بررسي كند.

غلامحسين الهام نيز در يادداشتي، مطالب عنوان شده از سوي رئيس‌جمهور در نامه به آيت‌الله شاهرودي را همان ايرادهايي خواند كه شوراي نگهبان به اين قانون گرفته است. الهام با اشاره به اين كه اين قانون پس از رفع ايرادات شوراي نگهبان در مجلس، مورد تاييد شوراي نگهبان قرار گرفته است، گفته بود كه مجلس تنها برخي از ايرادات را برطرف كرده، اما برخي از ايرادات همچنان پابرجاست و ممكن است در تاييد آن از سوي شوراي نگهبان، اشتباهي رخ داده باشد.

رئيس مجلس، مصوبه‌اي را لغو نمي‌‌كند

كدخدايي درباره امكان لغو مصوبات دولت توسط رئيس مجلس نيز گفت: طبق اصل 138 قانون اساسي مصوباتي كه مغاير قانون باشد از سوي رئيس مجلس به دولت بازگشت داده مي‌شود تا اصلاح شود و رعايت اين نظر رئيس مجلس براي دولت الزامي است، اما رئيس مجلس نمي‌تواند مصوبه را لغو كند بلكه آن را مغاير با قانون اعلام مي‌كند. آثار مغايرت طبق قانون لغو مصوبه تلقي مي‌شود.

سخنگوي شوراي نگهبان همچنين گفت: صحت انتخابات مرحله دوم نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تا پايان هفته جاري اعلام خواهد شد.

كدخدايي در مورد ارزيابي شوراي نگهبان از برگزاري انتخابات رايانه‌اي گفت: تجربه خوبي كسب كرده‌ايم؛ اگر وزارت كشور آمادگي داشته باشد، انتخابات رياست‌جمهوري را تمام رايانه‌اي برگزار مي‌كنيم. كدخدايي با اشاره به برخي انتقادات دولت از شوراي نگهبان، اين انتقادات را «شوراي نگهبان‌ نوازي» خواند و گفت: تعداد افرادي كه تخصصي ندارند و دوست دارند در امور ديگران دخالت كنند زياد شده است. وي افزود: بايد فكري به حال اين افراد كرد تا هر كسي در حوزه تخصصي خود اظهارنظر كند.

سخنگوي شوراي نگهبان ديروز اعلام كرد، تبصره 2 ماده 197 درخصوص نحوه سوال از رئيس‌جمهور از سوي شوراي نگهبان مغاير قانون اساسي شناخته شده است.

 

[ یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 22:9 ] [ محمد حاجی حسین ]

قانون حريف قليان نمي‌شود
 
 
سرطان ريه در حالي جزو 10 سرطان اول كشور است كه ۹۰ درصد آن به مصرف دخانيات مربوط مي‌شود،با اين حال در ايران هر چند قانون جامع كنترل مصرف مواد دخاني تصويب شده و به مرحله اجرا رسيده است، اما هيچ قانوني حريف قليان نمي‌شود.

از اواسط دهه 70 در كشور ما كميته‌اي به نام كميته كشوري كنترل دخانيات تشكيل شد. همان سال‌ها (1377) بود كه سازمان جهاني بهداشت به تدوين كنوانسيون جهاني كنترل دخانيات اقدام كرد و ايران نيز سال 1384 به كنوانسيون جهاني دخانيات پيوست.

بعد از پيوستن ايران به اين كنوانسيون جهاني، قانون جامع كنترل و مبارزه ملي با دخانيات سال 85 در مجلس به تصويب رسيد و آيين‌نامه اجرايي اين قانون نيز سال 86 ابلاغ شد. از همان سال، ستاد اجرايي قانون جامع كنترل و مبارزه با دخانيات در كشور ما تشكيل شد و كميته كشوري كنترل دخانيــــات به همين ستاد پيوست.

تمام تاريخچه كنترل دخانيات در كشور ما به همين چند جمله ختم مي‌شود، اما نتيجه اين بوده كه جمعيت سيگاري‌هاي ايران حدودا 15 درصد جمعيت كشور است و چندان رشدي در اين سال‌ها نداشته است. هر چند با ترفند‌هاي جديد شركت‌هاي دخاني، جمعيت زنان و جوانان بيشتر نشانه گرفته شده‌اند.

اين تاريخچه نشان مي‌دهد تا قبل از دهه 70 هيچ تلاشي براي كنترل مصرف دخانيات در ايران وجود نداشته و به همين دليل است كه دكتر رشيد رمضاني، رئيس اداره سرطان وزارت بهداشت با انتقاد از منفعل بودن برنامه‌هاي كنترل مصرف دخانيات در دهه 60 و سال‌هاي پيش از آن به «جام‌جم» مي‌گويد: قرار گرفتن سرطان ريه در فهرست 10 سرطان اول كشور نشان مي‌دهد، جمعيتي كه در آن سال‌ها نسبت به مصرف دخانيات حساسيتي نداشتند حالا با ابتلا به سرطان ريه به پزشكان مراجعه مي‌كنند.

بر اين اساس كنار هم گذاشتن عواملي مانند ارتباط مستقيم افزايش سن با افزايش احتمال ابتلا به سرطان و اين موضوع كه دخانيات 90 درصد با ابتلا به سرطان ريه ارتباط دارد، به گفته رئيس اداره سرطان مي‌رسيم كه قرار گرفتن سرطان ريه در فهرست سرطان‌هاي شايع كشور به نبود قانون و برنامه براي كنترل مصرف دخانيات در كشور تا پيش از سال‌هاي مياني دهه 70 برمي‌گردد.

اما حالا و با اجرايي شدن قانون جامع كنترل دخانيات كه اتفاقا آهسته و پيوسته در حال پيشروي است، نمي‌توان به خارج شدن سرطان ريه از رتبه نهم فهرست 10 سرطان شايع كشور اميدي داشت، چرا كه مصرف قليان بدون هيچ قانون بازدارنده‌اي در حال رشد است و در ميان تمام مواد دخاني، قليان در بروز بيماري‌هاي تنفسي نقش بسزايي دارد.

رئيس اداره سرطان وزارت بهداشت با اشاره به اين موضوع كه علاوه بر سرطان ريه مصرف دخانيات با 11 سرطان مانند سرطان‌هاي معده، خون، روده بزرگ و دهان ارتباط دارد، ادامه مي‌دهد: ما نبايد با سيگار مبارزه كنيم اما در مورد مصرف قليان اقدامي نكنيم، ناگفته نماند كه جمعيت كنوني مصرف‌كننده قليان بدانند كه تا 2 دهه ديگر با ابتلا به سرطان ريه به پزشكان مراجعه خواهند كرد.

10 سرطان اول كشور به ترتيب سرطان‌هاي پوست، سينه، معده، روده، مثانه، خون، مـري، پروستات، ريه و مغز است كه بيش از نيمي از آنها با مصرف دخانيات ارتباط مستقيم دارد.

 

 

http://www.uplods.com/images/lotfan_20be_20edameh_20matlab_20beravid%5B1%5D.gif


ادامه مطلب
[ یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 21:59 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

آغاز توزیع کارت کنکور ارشد سال 91 دانشگاه آزاد از فردا/ رقابت 622 هزار نفر از پنجشنبه

 

 

خبرگزاری پانا: رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه از فردا یکشنبه 17 اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: آزمون طی روزهای 21، 22 و 23 اردیبهشت ماه برگزار می شود.عبدالله سجادی جاغرق در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به زمان توزیع کارت ورود جلسه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سال 91 اظهار داشت: توزیع کارت ورود به جلسه این آزمون از ساعت 11 صبح فردا یکشنبه 17 اردیبهشت ماه در سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.org آغاز می شود.

وی با بیان اینکه فرایند توزیع کارت ورود به جلسه آزمون ارشد دانشگاه آزاد تا نیم ساعت قبل از برگزاری آزمون ادامه دارد، گفت: داوطلبان این آزمون می توانند در مهلت مقرر با ارائه اطلاعات ثبت نام از جمله شماره پرونده و کد رهگیری کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال 91 این دانشگاه گفت: آزمون کارشناسی ارشد سال 91 دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه 21 ، 22 و 23 اردیبهشت ماه سال جاری طی 6 نوبت در سراسر کشور برگزار می شود.

سجادی با اشاره به نحوه نقص کارت آزمون کارشناسی ارشد اظهار داشت: اگر داوطلبان این آزمون در مندرجات کارت ورود به جلسه خود در زمینه اطلاعات بعدی نقص مشاهده کردند می توانند در روز پنجشنبه که اطلاعیه آن در سایتwww.pubr-azmoon.com منتشر می شود به مراکز رفع نقص مراجعه و نسبت به رفع نقص موجود اقدام کنند.

وی با اشاره به رشد 25 درصدی تعداد شرکت کنندگان در سال جاری در این آزمون خاطرنشان کرد: در آزمون کارشناسی ارشد سال 91 دانشگاه آزاد در مجموع 622 هزار و 939 نفر در آزمون امسال شرکت کرده اند که این تعداد نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: آزمون کارشناسی ارشد نوبت صبح رأس از ساعت 8 صبح و آزمون نوبت عصر در ساعت 16 آغاز می شود و لازم است داوطلبان یک ساعت قبل از آزمون در جلسه حاضر باشند.

وی گفت: در آزمون سال های گذشته حدود 400 دفترچه سوال طراحی می شد و در واقع برای هر فرد با گرایش خاص دفترچه تولید می شد که این تنوع برای داوطلبان مشکل ایجاد می کرد و فرایند تولید دفترچه را با سختی مواجه کرده بود که ما با دعوت از کارشناسان دفترچه ها را تجمیع کردیم و امسال به جای 400 دفترچه 130 دفترچه سوال توزیع خواهد شد.

به گفته سجادی در آزمون کارشناسی ارشد سوالات به صورت تستی و چهار گزینه ای خواهد بود و تنها در تعداد محدودی از رشته های تحصیلی سوالات به صورت تستی – تشریحی و تشریحی کامل است.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش 31 درصدی تعداد رشته محل های آزمون کارشناسی ارشد سال 91 خبر داد و گفت: در آزمون امسال 504 رشته محل افزوده شده است و در مجموع 2 هزار و 155 رشته محل در آزمون کارشناسی ارشد امسال وجود دارد.

وی تأکید کرد: همچنین در آزمون کارشناسی ارشد سال جاری 339 رشته وجود دارد که در مقایسه با سال گذشته 61 درصد افزایش داشته است.

 

[ شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 12:41 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: سرهنگ علي باسلوسي، از دستگيري يک سارق خودرو با شليک گلوله پليس در بزرگراه باکري خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاين به نقل از سايت پليس، اين مقام انتظامي گفت: مدتي پيش دستگيري يک سارق خودروي سابقه دار در دستور کار ماموران اين يگان قرار مي گيرد و ماموران تجسس کلانتري براي شناسايي متهم اقدامات خود را آغاز مي کنند تا اينکه کار به نتيجه رسيده و موفق مي شوند اين متهم را که يکي از سارقان سابقه دار خودرو بود، شناسايي کنند.

وي افزود:در چندي مرحله اين فرد تحت تعقيب قرار مي گيرد و محل اختفاي وي شناسايي مي شود اما هر بار که ماموران براي دستگيري وي اقدام مي کنند اين فرد موفق مي شود پيش از اعزام ماموران محل اختفاي خود را عوض کند تا اينکه شب گذشته در يک قرار ملاقات صوري اين متهم پس از تعقيب و گريزي کوتاه و شليک اولين گلوله تسليم و براي بازجويي به کلانتري منتقل شد.

سرهنگ باسلوسي اظهار داشت: متهم که "علي" معروف به "کوکي" بود، بازداشت، خودروي مسروقه همراهش به پارکينگ کلانتري منتقل شد و خود متهم توسط اورژانس به بيمارستان منتقل شد که پس از مداوا براي بازجويي به کلانتري منتقل و در تحقيقات انجام شده به جرايم خود مبني بر سرقت خودرو اعتراف کرد.

براي تحقيقات در مورد سرقت هاي احتمالي ديگر، متهم به پايگاه دوم پليس آگاهي منتقل شد.

 
[ چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:25 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: مديرعامل شرکت بهره‌برداري متروي تهران از کاهش بلوتوث هاي غير اخلاقي در مترو خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، علي محمد قلي ها با اشاره به فعاليت هاي فرهنگي مترو، گفت: با برنامه ريزي هاي فرهنگي، جايگزيني بلوتوث هاي مفيد و... به شدت شاهد کاهش تبادل بلوتوث هاي غير اخلاقي در مترو هستيم.

وي با بيان اين که در ايستگاه هاي مترو مکان هايي با عنوان «با من در ميان بگذار» پيش بيني کرده ايم، گفت: اين طرح در گذشته نيز در مترو تهران اجرا شده بود و در ايام خاص روحانيون و کارشناسان مذهبي در ايستگاه هاي مترو به سوالات شهروندان پاسخ مي دادند اما در طرح جديد تنوع کارشناسان بيشتر است و بر اساس ايام مختلف کارشناسان مرتبط به اين غرفه‌ها مي آيند.

مديرعامل شرکت بهره‌برداري متروي تهران افزود: در هفته سلامت، پزشکان براي پاسخ به پرسش هاي پزشکي، در ايام مذهبي مانند ماه رمضان روحانيون و روانشناسان و مشاوران خانواده نيز در اين غرفه ها به مشکلات و پرسش هاي مسافران مترو پاسخ مي دهند.

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:44 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: رييس كلانتري 129 جامي از دستگيري مامور قلابي که با تهيه بيسيم و جعل کارت خود را مامور يكي از ارگان هاي دولتي معرفي مي كرد، خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سرهنگ ايرج بهادري گفت: چندي پيش ماموران اين كلانتري از طريق تماس تعدادي از شهروندان تهراني با مرکز فوريتهاي پليسي 110تهران بزرگ در جريان حضور مرد جواني که ضمن معرفي خود به عنوان مامور قصد اخاذي از مردم را در مركز تهران داشت قرار گرفته و به سرعت وارد عمل شدند.

وي افزود: با وصول اين خبر ماموران کلانتري به سرعت به محل اعزام شدند و به بررسي موضوع پرداختند.

رييس كلانتري 129 جامي  اضافه كرد: تحقيقات پليسي حکايت از آن داشت که متهم با جعل کارت شناسايي و با استفاده از آلات و ادوات پليسي نظير بيسيم، دستبند قصد اخاذي از شهروندان را دارد.

سرهنگ بهادري با اشاره به اجراي طرح مهار در منطقه، اظهار داشت:متهم طي يک عمليات پليسي به سرعت دستگير و براي تحقيقات بيشتر به کلانتري منتقل شد.

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:40 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ اعضاي باند سارقان مسلحي را كه قصد داشتند با سرقت يك دستگاه خودرو، دست به ديگر سرقت‌هاي مسلحانه بزنند، دستگير كردند.

به گزارش «جام‌جم»، در روز‌هاي پاياني سال گذشته فردي با حضور در كلانتري 171 طي شكايتي اعلام كرد خودروي پرايد او توسط سه سارق مسلح به سلاح سرد و سلاح كمري سرقت شده است.

با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور رييس دادگاه شهرآفتاب در ضلع غربي حرم امام خميني (ره)، پرونده براي رسيدگي و تحقيقات تخصصي در اختيار پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از مراجعه به پايگاه نهم آگاهي به كارآگاهان گفت: در ميدان آزادي، سه جوان با كرايه دربست خودرو به مقصد شهرك «مرتضي‌گرد» سوار خودرو شدند. در ادامه مسير اين سه جوان در حالي كه يكي از آنها در صندلي جلو و دو نفر ديگر در صندلي عقب ماشين نشسته بودند، با تهديد چاقو و سلاح، خودرويم را در كنار اتوبان متوقف و مرا از خودرو پياده و آن را سرقت كرده و متواري شدند.

با اطلاعات به‌دست آمده از مالباخته، مشخصات خودروي سرقتي همراه مشخصات ظاهري سه سارق مسلح در سيستم جامع پليس ثبت و دستور توقيف خودرو و دستگيري سرنشينان آن نيز صادر شد.

پس از اعلام سرقت دو روز گذشته ماموران گشت كلانتري 11 مركزي شهريار هنگام گشتزني در شهرك «وائين» به سه سرنشين يك دستگاه خودروي پرايد سفيد مشكوك شدند كه با بررسي اوليه اطلاع يافتند خودرو داراي سابقه سرقت است.

در اين هنگام ماموران با اقدام سريع و در حالي كه سه سرنشين خودرو متوجه حضور آنها نشده بودند، هر سه نفرشان را دستگير و در بازرسي از آنها چند قبضه سلاح سرد و يك قبضه سلاح كمري كشف كردند.

با انتقال متهمان به پايگاه نهم، مالباخته نيز با حضور در اين پايگاه، هر سه متهم را شناسايي كرده و نقش هر يك از متهمان را در زمان ارتكاب سرقت توضيح داد.

با توجه به شناسايي متهمان از سوي مالباخته و كشف سلاح كمري، هر سه متهم به اسامي كامران 31 ساله، ايمان 23 ساله و شهريار 36 ساله به سرقت مسلحانه پرايد اعتراف كردند.

آنها در اظهاراتشان گفتند پس از سرقت پرايد براي شناسايي ديگر محل‌هاي سرقت به منطقه حصارك كرج رفته تا از تعدادي از اماكن تجاري و مسكوني در منطقه، مسلحانه سرقت كنند كه قبل از هرگونه اقدام دستگير شدند.

كارآگاهان پايگاه نهم در ادامه رسيدگي به اين پرونده به بررسي سوابق متهمان پرداخته و اطلاع يافتند دو متهم پرونده به اسامي ايمان و شهريار، از مجرمان سابقه‌دار بوده كه پيش از اين به اتهام حمل موادمخدر، سرقت و حمل سلاح گرم دستگير و روانه زندان شده بودند.

ايمان و شهريار كه پسردايي و پسرعمه هستند، در اعترافات خود گفتند: پس از تصميم به سرقت مسلحانه موضوع را با يكي از دوستان خود به نام كامران (متهم سوم پرونده) در ميان گذاشتيم و قرار شد پس از تهيه سلاح، سرقت‌هاي خود را آغاز كنيم. براي خريد سلاح، دو نفري به يكي از شهرهاي مرزي غرب كشور رفتيم و پس از خريد يك قبضه سلاح كمري به تهران برگشتيم. پس از رسيدن به ميدان آزادي، با كامران تماس گرفتيم و او نيز به ما پيوست و تصميم گرفتيم اولين سرقت را همان شب انجام دهيم؛ به اين ترتيب كه به عنوان مسافر سوار يك دستگاه خودروي پرايد شده و پس از تهديد راننده با چاقو و سلاح، خودرو را سرقت و به سمت حصارك حركت كرديم.

متهمان افزودند: قصد داشتيم همان شب از چند مغازه سرقت كنيم كه با مشاهده گشت پليس و بسته بودن مغازه‌ها، تصميم گرفتيم ابتدا اين محل‌ها را شناسايي و سپس سرقت كنيم كه ناكام مانده و دستگير شديم.

سرهنگ عباسعلي محمديان رييس پليس آگاهي تهران بزرگ، در اين رابطه گفت: با دستگيري هر سه متهم و اعتراف صريح به زورگيري مسلحانه و داشتن طرح و نقشه براي ارتكاب ديگر جرايم و سرقت‌ها، دستور بازداشت هر سه متهم از سوي مقام قضايي صادر شده و متهمان براي تحقيقات تكميلي در اختيار پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفتند.محمديان از شهرونداني كه به اين شيوه توسط سرنشنيان يك دستگاه پرايد سفيد مورد زورگيري يا تهديد با سلاح گرم قرار گرفته‌اند، خواست براي شناسايي متهمان به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در شهرري، خيابان آستانه مراجعه كنند.

 
[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:39 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: ماموران پليس فتا دو متهم را كه به صورت اينترنتي از حساب مشتريان پول برداشت مي‌كردند، بازداشت و در ادامه يك كلاهبردار اينترنتي و عامل انتشار تصاوير خصوصي دختران را نيز دستگير كردند.

به گزارش روز دوشنبه جام‌جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سرهنگ‌ الله‌وردي، رئيس پليس فتاي خراسان شمالي در ارتباط با پرونده سرقت از حساب مشتري بانك گفت: در پي شكايت فردي مبني بر برداشت اينترنتي 200 ميليون ريال از حسابش، ماموران تحقيقات خود را آغاز كردند.

نتايج تحقيقات نشان داد مبلغ برداشت شده به حساب‌هاي ديگر واريز شده و سارق يا سارقان با  پول شاكي وكارت جعلي بانك از 2 طلا فروشي طلا خريده‌اند.

در تحقيق از شعبه بانك نيز معلوم شد  تمامي مدارك مربوط به افتتاح حساب از بانك به سرقت رفته كه با توجه به اين موضوع ماموران متوجه شدند اين سرقت با همكاري فردي از درون شعبه رخ داده است.

همچنين مشخص شد يكي از متهمان از طريق يكي از كافي‌نت‌هاي سطح شهر اقدام به برداشت موجودي از حساب شاكي كرده است. سرانجام ماموران در تحقيقات نهايي به 2 نفر از پرسنل بانك  ظنين شده و در بررسي سيستم‌هاي آنان متوجه شدند پيش از سرقت هر 2 نفر چند بار حساب شاكي را بررسي كرده‌اند.

با مشخص شدن اين موضوع بلافاصله 2 مظنون دستگير شده و به برداشت غيرقانوني از حساب مشتري بانك اعتراف كردند.

دستگيري عامل انتشار تصاوير خصوصي افراد

گزارش ديگري در اين ارتباط حاكي است، به دنبال شكايت فردي مبني بر انتشار تصاوير خصوصي‌اش در يكي از سايت‌هاي اجتماعي و ايجاد مزاحمت و هتك حرمت، ماموران تحقيقات خود را آغاز كردند و با شناسايي شماره‌هاي تماس فرد ايجادكننده صفحه اينترنتي، وي را دستگير كردند. متهم پس از مواجهه با دلايل پليسي به جرم خود اعتراف كرد.

دستگيري كلاهبردار اينترنتي

سرهنگ زارع‌پور، رييس پليس فتاي استان يزد نيز در ارتباط با دستگيري يك كلاهبردار اينترنتي گفت: با شكايت يكي از فروشندگان تجهيزات رايانه‌اي مبني بر اين‌كه شخصي ناشناس يك دستگاه لپ‌تاپ از فروشگاه وي خريده و مبلغ 8 ميليون ريال پول آن را به صورت اينترنتي به حسابش واريز كرده كه در ادامه مشخص شده اين واريز، برداشت غيرمجاز از حساب فرد ديگري بوده و با شكايت صاحب حساب، حساب بانكي فروشنده مسدود شده است، موضوع براي شناسايي متهم در دستور كار قرار گرفت.

كارشناسان پليس فتا با تحقيقات و بررسي فني و تخصصي متهم را شناسايي كردند و مشخص شد وي با طراحي سايتي اقدام به فروش اينترنتي كرده و با قراردادن صفحات مشابه‌سازي شده (فيشينگ) رمزهاي عابر بانك خريداران را سرقت مي‌كند. همچنين با استفاده از نرم‌افزارهاي تخصصي به اطلاعات مشتركين يكي از شركت‌هاي ارائه كننده خدمات اينترنتي در استان دسترسي پيدا كرده و اقدام به استفاده غيرمجاز از اشتراك آنان كرده است.

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:36 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: مرد آمريكايي كه همراه همدستانش به اتهام قتل زني دستگير شده بود، در بازجويي اعتراف كرد از طريق شبكه اجتماعي فيسبوك با اين زن آشنا شده است.

به گفته پليس محلي ايالات اوهايو، متيو 25 ساله همراه 4 نفر ديگر ماه گذشته ميلادي، زن 21 ساله‌اي را خفه و سپس  جسدش را مثله كرده بودند.

متيو در بازجويي گفت: پس از جدا شدن از نامزد سابقم دچار افسردگي شده بودم و نياز به فردي داشتم تا مرا درك كند. وقتي در شبكه اجتماعي فيسبوك با اين زن آشنا شدم، به من كمك كرد تا آرامش پيدا كنم. اما كم‌كم رابطه بين ما پرتنش شد و مرتب با يكديگر مشاجره داشتيم.

او همچنين اعتراف كرد كه چند روز پيش از ارتكاب اين قتل با همدستانش آشنا شده و پس از ادامه ارتباط با آنان، اين 4 نفر را متقاعد ساخته تا در اين قتل به او كمك كنند.

به گزارش آسوشتيدپرس، به گفته پليس محلي اوهايو نمي‌توان به اظهارات متهم اعتماد كرد و تحقيقات بيشتر ادامه دارد. (ايسنا)

 

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:33 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: دزد سابقه‌داري كه موفق به فرار از خانه‌اي مجهز به سيستم در ضد سرقت نشده و ناچار سه روز در آنجا محبوس شده بود، براي رهايي از اين وضعيت از پليس كمك خواست.

به گزارش «جام‌جم»، شامگاه 13 فروردين مردي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تهران تماس گرفت و با معرفي خود به عنوان يك سارق، از ماموران خواست او را كه سه روز است در خانه‌اي در خيابان نفت شمالي محبوس شده است، نجات دهند.

ماموران انتظامي درپي اين تماس به محل حادثه اعزام و متوجه شدند پنجره طبقه هفتم مجتمع مسكوني نيمه‌باز است ، اما وقتي زنگ خانه را به صدا‌در‌آوردند، كسي در را باز نكرد. در اين هنگام ماموران با توجه به باز بودن پنجره خانه ، اطمينان يافتند سارق همچنان در خانه است كه با هماهنگي قضايي وارد آپارتمان شدند.

دستگيري سارق بي‌هوش

ماموران پس از ورود به آپارتمان به جستجوي سارق پرداختند و متهم را در حالي كه از فرط گرسنگي بي‌هوش در اتاق خواب افتاده بود، پيدا كردند.

اين در‌حالي بود كه از وسايل همراه متهم مقاديري طلاي مسروقه كه از گاوصندوق دزديده بود و نيز مقداري اموال كه درون گوني ريخته و زير تخت پنهان كرده بود، كشف و ضبط شد.

به اين ترتيب، متهم دستگير و براي ادامه تحقيقات به مركز پليس منتقل شد.

متهم سابقه دار بود

متهم ميانسال پس از به هوش آمدن در مركز پليس با معرفي خود به عنوان قاسم (معروف به كچل) گفت: در زمينه سرقت طلا و لوازم منازل فعاليت و تبحر دارم و تاكنون به اتهام سرقت‌هاي سريالي از منازل دستگير و هفت سال زنداني شده‌ام.

وي با بيان اين‌كه چندي پيش درپي آزادي از زندان، سرقت‌هايش را از سر گرفته است، به تشريح ماجراي دزدي خود از آپارتمان طبقه هفتم حوالي بلوار ميرداماد پرداخت و گفت: از چند روز پيش رفت و آمد‌هاي ساكنان مجتمع را زير نظر گرفته و متوجه شده بودم صاحبخانه طبقه هفتم تا پايان تعطيلات به خانه‌شان برنمي‌گردد. به اين ترتيب تصميم گرفتم نقشه سرقت از آن خانه را عملي كنم.

متهم يادآور شد: نيمه شب وارد مجتمع شده و خواستم با تخريب قفل در ورودي آپارتمان وارد خانه شوم، اما چون در ورودي مجهز به سيستم ضد سرقت بود، موفق نشدم.به همين دليل از طريق نرده‌هاي مجتمع وارد طبقه هفتم شده و پنجره را باز كردم و از طريق كانال كولر به آپارتمان رفتم.

حبس سه روزه در خانه مالباخته

دزد سابقه‌دار درباره محبوس شدن سه روزه خود در خانه مالباخته گفت: پس از سرقت طلا‌ها و اموال قيمتي خواستم از كانال منتهي به كولر خارج شوم كه در نيمه راه گرفتار شدم.

وي اضافه كرد: بناچار بازگشتم و چون راهي براي فرار نداشتم، همان جا خوابيدم. روز بعد خواستم غذايي تهيه كنم، اما شبكه اصلي گاز قطع بود و در يخچال هم غذايي نبود. از فرط گرسنگي آشپزخانه را جستجو و مقداري سيب‌زميني و پياز پيدا كردم و سه شبانه روز كه آنجا محبوس بودم، غذايم فقط آب و سيب‌زميني خام بود. متهم گفت: با اين وضعيت ديگر طاقت ماندن در آن خانه را نداشتم. به همين دليل چند بار خواستم با داد و فرياد از همسايه‌ها كمك بخواهم، اما از ترس كتك خوردن و دستگيري توسط آنها از اين تصميم صرف‌نظر كردم.

وي يادآور شد: آنقدر حالم بد شده بود كه براي رهايي از اين وضعيت و نجات جان خود، با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس گرفتم و با التماس از ماموران كمك خواستم.

بنابراين گزارش، متهم با اعتراف به چند فقره سرقت سريالي اموال مردم در شمال تهران، با قرار قانوني روانه زندان شده است، اما تحقيقات تكميلي از او ادامه دارد.

[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:2 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: بر اثر برخورد يکدستگاه تويوتا با پژو در شهرستان سراوان سه نفر کشته و 10 تن زخمي شدند.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس،بر اساس اعلام مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يک فقره تصادف فوتي در محور «آسپيچ» حوالي روستاي «پرکنت» ماموران پاسگاه «آسپيچ» شهرستان سراوان واقع در استان سيستان و بلوچستان جهت بررسي موضوع به محل مراجعه کردند.

ماموران در محل مشاهده کردند يک دستگاه خودرو تويوتا به سرنشيني 13 نفر با يک دستگاه پژو برخورد کرده که در اين حادثه «فريده –ج»، «مهناز- ت» و «ميثم – د» به علت شدن جراحات وارده در دم فوت و 10 نفر ديگر از سرنشينان تويوتا نيز مصدوم که جهت مداوا به بيمارستان منتقل شدند.

علت حادثه از سوي کارشناسان در دست بررسي است.

[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:2 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: چهار دزد مسلح كه به اتهام سرقت مسلحانه طلافروشي در كرج دستگير شده بودند در بازجويي هاي پليسي اعتراف كردند كه پس از تهديد مرد طلافروش و مشتريان آنجا، طلاها را سرقت كردند.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاين، ساعت 20:59 دقيقه شب  28 اسفند سال گذشته، مرد طلافروشي با مركز فوريت هاي پليسي 110 كرج تماس گرفت و گفت: 3 دقيقه پيش، مردان مسلحي با حمله به مغازه اش در منطقه پيشاهنگي كرج مقاديري طلا از مغازه اش سرقت كردند.

با گزارش موضوع به پليس، ماموران كلانتري خرمدشت با حضور در محل حادثه و بررسي موضوع متوجه شدند زماني كه مرد طلافروش و فرزندش در حال ارائه خدمات به مشتريان بودند صداي شليك تير هوايي را شنيدند و چند ثانيه بعد مردي مسلح در حالي كه نقاب به چهره داشت وارد مغازه شده و با تهديد آنها به مرگ، شيشه ويترين مغازه را شكسته و بيش از دو كيلوگرم طلا را به سرقت برده و هنگام فرار سه نفر از سرنشينان يك خودروي زانتيا كه همدستان وي بوده و نقاب به چهره داشتند و سلاح هاي كلت و كلاشينكف نيز در دست داشتند، با شليك چند تير هوايي رهگذران را كه قصد سد كردن راهشان را داشتند، تهديد كرده و با سوار شدن بر خودرو از محل گريختند.

با تشكيل پرونده اي درخصوص اين سرقت، كارآگاهان اداره آگاهي استان البرز به سرپرستي سرهنگ حميدرضا گل صباحي رييس پليس آگاهي اين استان، تحقيقات گسترده اي را براي دستگيري متهمان فراري آغاز كردند.

در مرحله بعدي تحقيقات، ماموران به بررسي از آلبوم مجرمان سابقه داري پرداختند كه به شيوه مشابه اين سرقت، دستگير شده و داراي سابقه بودند، پرداختند. در همين موقع رد پاي يك دزد حرفه اي كه احتمال مي رفت از متهمان فراري باشد به دست آمد.

به اين ترتيب، پاتوق هاي اين فرد زير نظر گرفته شد تا اينكه ساعت چهار بامداد 29 اسفند (يك روز پس از حادثه)، مخفيگاه متهم را در يكي از محله هاي جنوبي كرج شناسايي و آنجا را محاصره كردند.

ماموران كه احتمال مي دادند كه اين خانه پاتوق سارقان فراري باشد با هماهنگي قضايي وارد منزل شدند و متهم تحت تعقيب و سه مرد ديگر كه درون خانه خوابيده بودند، غافلگير شده و آنها دستگير شدند.

با انتقال متهمان به پليس آگاهي البرز، مورد بازجويي قرار گرفتند اما هرگونه سرقتي را انكار كردند.

تحقيقات در اين باره ادامه داشت تا اينكه ساعاتي پس از دستگيري متهمان يكي از آنها اعتراف كرد كه با همدستي سه متهم ديگر وارد طلافروشي شده و سرقت مسلحانه را رقم زدند.

در حاليكه اين متهم اعتراف كرده بود سه همدست او همچنان منكر همكاري با وي بودند.

به اين ترتيب، بازجويي ها از اين سه متهم ادامه داشت تا اينكه اوايل هفته جاري، آنها نيز به اين سرقت مسلحانه اعتراف كردند.

سردار عليرضا اكبرشاهي فرمانده انتظامي استان البرز درباره آخرين جزييات اين پرونده به خبرنگار گروه حوادث روزنامه جام جم گفت: با تحقيقاتي كه از متهمان به دست آمده معلوم شد كه آنها ابتدا خودروي زانتيا را مسلحانه از يكي از محله هاي كرج به سرقت بردند و سپس شب حادثه با مراجعه به مغازه طلافروشي كه پيش از اين رفت و آمدهاي افراد آنجا را زير نظر گرفته بودند، رفته و يكي از آنها با زدن پتك به شيشه مغازه قصد شكستن آن را داشته كه موفق به اين كار نشد لذا به همراه دو همدست ديگرش در خيابان مي ماند و نفر چهارم كه وي نيز نقاب بر چهره داشته و مسلح بوده وارد طلافروشي شده و پس از تهديد مشتريان و صاحب طلافروشي، طلاها را به سرقت بردند.

وي افزود: پس از تشكيل اين پرونده، ماموران اداره آگاهي استان البرز با تلاش ويژه خود در يك اقدام كم نظير موفق به شناسايي اعضاي اين باند تبهكاري شدند.

در ادامه، ماموران با تحقيق از متهمان متوجه شدند كه آنها طلاهاي مسروقه را در بيابان هاي حومه كرج دفن كرده اند و سلاح هايي كه هنگام سرقت همراه داشتند را نيز به كانال آبي انداخته اند.

سرهنگ اكبرشاهي يادآور شد: به دنبال اعتراف متهمان، ماموران به دو محل فوق اعزام شدند و طلاهاي مسروقه و سه قبضه كلاشينكف و يك قبضه كلت كمري به همراه مقاديري فشنگ را كشف و ضبط كردند.

وي با اشاره به سابقه دار بودن متهمان، گفت: دو نفر از متهمان داراي سابقه كيفري بودند و در رابطه با ديگر متهمان تحقيقات براي مشخص شدن سوابق كيفري آنها نيز ادامه دارد.

در ادامه تحقيقات از اين باند، مشخص شد كه آنها علاوه بر خودروي زانتيا، دو عدد پرشيا و يك خودروي پرايد نيز كه مسلحانه سرقت كرده بودند كه اين خودروها نيز كشف شده است.

بنا بر اين گزارش، متهمان با قرار قانوني روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي براي مشخص شدن ديگر ابعاد اين پرونده ادامه دارد.

معصومه ملكي – خبرنگار گروه حوادث

 
[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:0 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي، 267 متهم خطرناك در مشهد دستگير شدند.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي از اجراي مرحله ديگري از طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در شهر مشهد خبر داد.

سرتيپ بهمن اميري مقدم گفت: در اين عمليات گسترده، 267 متهم خطرناك شامل 114 سارق حرفه اي، 17 زورگير ، 17 تن از اراذل و اوباش و 119معتاد تابلو و متهمان ديگر جرايم و يك قاتل دستگير  و 16 كيلوگرم موادمخدر كشف شده است.

وي همچنين از توقيف 23 دستگاه موتورسيكلت و 42 دستگاه خودرو سرقتي خبر داد و افزود: دراين عمليات 16 كيلو و 199 گرم انواع مواد مخدر نيز كشف شده است.

فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي گفت: تعداد زيادي از اين متهمان از اتباع غير مجازكشور همسايه افغانستان هستند كه پس از انجام اقدامات قانوني، نسبت به طرد آنها از كشورمان اقدام خواهد شد.

وي معضل حاشيه نشيني در مشهد را با يك ميليون جمعيت حاشيه نشيني را به عنوان يك مشكل جدي و پيچيده برشمرد و گفت برنامه ريزي فرهنگي، اجتماعي ، انتظامي و حتي توسعه فعاليت هاي اقتصادي لازمه پيشگيري از حوادث و ارتقاي وضعيت فرهنگي و اجتماعي حاشيه شهر مشهد است كه بايد مد نظر برنامه ريزان و مسئولان قرار بگيرد.

سرتيپ اميري مقدم به مسافرت 10 ميليون زائر در ايام تعصيلات نوروزي به خراسان رضوي و پايتخت معنوي ايران اشاره كرد و گفت: در اين ايام با انجام تمهيدات لازم و اجراي طرح هاي ويژه انتظامي و ترافيكي امنيت مطلوبي را در حوزه انتظامي و ترافيكي شاهد بوده ايم.

فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي از كاهش 14 درصدي تصادفات و كشته هاي جاده اي ، كاهش سرقت منزل، كاهش سرقت موتورسيكلت و افزايش 50 درصدي دستگيري سارقان خبر داد و گفت: در ميزان كشفيات مواد مخدر نيز در مقايسه با مدت مشابه سال قبل در ايام تعطيلات نوروز سال گذشته 77 درصد رشد داشته ايم.

[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:58 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: پيرمرد چيني پس از قتل همسرش، تكه‌هايي از بدن او را خورد. بنابر اعلام پليس ايالت ماساچوست آمريكا، اين مرد 79 ساله كه بتازگي به اين كشور مهاجرت كرده است، اين اتهام را رد مي‌كند.

پليس محلي ايالت ماساچوست پنجشنبه هفته گذشته اين فرد را در حالي كه دست‌ها، دهان و صورتش خونين بود در اتاقش پيدا كرد.

 پليس، جسد همسر 73 ساله اين مرد را نيز در يكي ديگر از اتاق خواب‌ها در حالي كه دستانش بشدت مجروح و غرق در خون بود، يافت.

ماموران پس از ورود به خانه، اين مرد را كه وضعيت ظاهري مناسبي نداشت و تكه‌هايي از گوشت بدن همسرش نيز در كنار او افتاده بود، پيدا كردند.

به گزارش روزنامه ديلي ميل، اين مرد پس از دستگيري تحت بررسي‌‌هاي روانپزشكي قرار گرفت. همچنين وكيل اين مرد معتقد است او از آلزايمر رنج مي‌برد. (ايسنا)

[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:58 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: سارق سابقه‌دار كه از منازل شمال‌غرب تهران سرقت مي‌كرد، هنگام فرار از سوي ساكنان محل دستگير و تحويل پليس شد.

به گزارش روز يكشنبه جام‌جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، نيمه‌شب شنبه يكي از ساكنان خيابان «اشرفي‌اصفهاني» با شنيدن صداهاي مشكوكي از طبقه بالاي منزلش، براي پي بردن به موضوع سراسيمه به آنجا مي‌رود و فردي را مي‌بيند كه كيسه به دست در حال فرار از پنجره اتاق است. در اين هنگام صاحبخانه با ايجاد سر و صدا و فرياد، همسايه‌ها را خبر كرده و به اتفاق هم دزد را دستگير مي‌كنند.

پليس 110 نيز از طريق تماس يكي از همسايه‌ها در جريان قرار مي‌گيرد كه بلافاصله موضوع را به نزديك‌ترين واحد گشت انتظامي در محل گزارش مي‌كند و ماموران در محل حاضر مي‌شوند.

با حضور ماموران، فرد دستگير شده بازداشت و براي تحقيقات همراه صاحبخانه و تعدادي از اهالي محل به كلانتري منتقل و در بازجويي مشخص مي‌شود فرد دستگير شده از سارقان سابقه‌دار است كه از منازل شمال‌غرب تهران سرقت مي‌كرده و اكنون مدتي است تحت تعقيب پليس قرار دارد.

متهم در بازجويي زبان به اعتراف گشوده و عنوان كرد با شناسايي خانه‌هاي خالي از سكنه، اموال را سرقت مي‌كرده، اما ظاهرا اين بار اشتباه كرده و صاحبخانه وي را ديده و با همكاري همسايه‌ها دستگير شده است.

در بازرسي از كيسه همراه متهم، تعدادي وسايل و اشياي قيمتي از قبيل گردنبند عقيق، انگشتر و نيز مبلغ 4 ميليون و 90 هزار تومان از وي كشف شد.

متهم و شاكي پرونده براي ادامه تحقيقات به دادسرا منتقل شدند.

[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:57 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: عامل قتل پيرمرد و پيرزني كه خرداد سال گذشته در محله «مسكن» كرمانشاه به قتل رسيدند، دستگير و در تحقيقات معلوم شد متهم نوه 2 مقتول سالخورده است.

به گزارش روز يكشنبه جام‌جم آنلاين به نقل از پايگاه خبري پليس، فرمانده انتظامي استان كرمانشاه بعدازظهر امروز از دستگيري متهمي به اتهام 2 فقره قتل در شهر كرمانشاه خبر داد.

سردار كشوري گفت: پليس كرمانشاه 30 خرداد سال گذشته از 2 فقره قتل عمد زن و شوهري 75 و 87 ساله در شهرك مسكن اطلاع يافتند و تحقيقات خود را در اين ارتباط آغاز كردند.

وي افزود: آنها با ضربات چاقو به قتل رسيده بودند و طلا و وجوه نقد آنها سرقت شده بود.

اين مقام انتظامي تصريح كرد: كارآگاهان پليس پس از بررسي‌هاي اوليه متوجه شدند احتمالا متهم يا متهمان از آشنايان مقتولان بوده و هدف از قتل، سرقت بوده است.

فرمانده انتظامي استان كرمانشاه خاطرنشان كرد: در اين رابطه كارآگاهان پليس آگاهي، شناسايي خويشان و آشنايان مقتولان را در دستور كار خود قرار دادند و در اين رابطه از چندين نفر تحقيق كردند.

كشوري اضافه كرد: پس از بررسي و انجام آزمايش‌هاي DNA، كارآگاهان پليس آگاهي به نوه دختري مقتولان كه جواني 24 ساله بود، ظنين شدند كه وي براي بازجويي به اداره آگاهي منتقل شد.

وي يادآور شد: متهم ابتدا هرگونه بزه ارتكابي را انكار مي‌كرد و با گريه و زاري براي پدر و مادربزرگ خود، قصد فريب پليس را داشت تا اين كه پس از ساعت‌ها بازجويي و استفاده از تكنيك‌هاي مختلف سرانجام به جرم خود اعتراف كرد.

متهم در بازجويي علت قتل پدر و مادربزرگ خود را سرقت وجوه نقد و طلاهايشان اعلام كرد.

سردار كشوري خاطرنشان كرد: صحنه قتل بازسازي شد و با دستور قضايي تحقيق از متهم ادامه دارد.

 
[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:53 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: بر اثر بمبگذاري نزديكي كليسايي در شهر كادونا در شمال نيجريه، دستكم 20 نفر كشته شدند.

به گزارش روز يكشنبه جام جم آنلاين به نقل از خبرگزاري فرانسه، به گفته مقامات امدادي روز يكشنبه و در جريان عيد پاك دو بمب كه داخل دو اتومبيل در مجاورت كليساي شهر كادونا در شمال نيجريه كار گذاشته شده بودند، به فاصله اندكي از يكديگر منفجر شدند.

بر اثر انفجار اين بمب ها دستكم 20 نفر كشته و بيش از 10 نفر مجروح شده اند اما به گفته شاهدان عيني و پليس تعداد كشته ها به ويژه مجروحان به مراتب بيشتر است.

پس از انفجارها بلافاصله خيابان ها مسدود شده و رستوران ها و فروشگاه ها از بيم حملات بيشتر درهاي خود را بستند.

پليس يك حلقه امنيتي پيرامون محل انفجارها ايجاد كرده و ماموران امداد در حال انتقال كشته ها و مجروحان به بيمارستان هستند.

گروه افراطگراي بوكوحرام در جريان سه سال اخير دست به حملات تروريستي متعددي در نيجريه زده و اين كشور 160 ميليوني آفريقا را با مشكلات فرقه اي مواجه كرده است.

در 20 ژانويه سال جاري در يك رشته حملات در شهر كانو كه گروه بوكو حرام مسئوليت آن را به عهده گرفت بيش از 185 نفر كشته و تعداد زيادي مجروح شده بودند.

همچنين در 25 دسامبر در جريان عيد كريسمس در يك عمليات تروريستي بوكوحرام در آبوجا ، 44 نفر جان باختند.

از سال 2009 تا كنون بر اثر حملات اين گروه افراطگرا در نقاط مختلف نيجريه بيش از 1000 نفر جان خود را از دست دادند.

پيش از اين مقامات امنيتي نيجريه از بيم حملات اين گروه در ايام عيد پاك تدابير امنيتي ويژه اي را اتخاذ كرده و در مورد امكان حملات هشدار داده بودند. مترجم : بهرام افتخاري

 
[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:51 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: مردي كه قصد داشت 1103 عدد سكه قديمي متعلق به دوره اسلامي را با فردي معامله كند، پيش از هر اقدامي توسط ماموران اداره آگاهي مشهد دستگير شد.

به گزارش «جام‌جم»، چند روز پيش گزارش مردمي در اختيار ماموران انتظامي اداره آگاهي مشهد قرار گرفت؛ مبني بر اين‌كه مردي در زمينه قاچاق و خريد و فروش اشياي عتيقه فعاليت دارد و قرار است تعداد زيادي سكه عتيقه را با فردي معامله كند.

ماموران پس از تشكيل پرونده‌اي در اين رابطه، تحقيقات خود را آغاز و مخفيگاه مرد قاچاقچي را در محله گلبهار شناسايي كردند.

در مرحله بعدي، ماموران مخفيگاه مرد قاچاقچي را زير نظر گرفتند و پس از هماهنگي قضايي با بازپرس پرونده، وارد خانه متهم شده و او را دستگير كردند.

كشف سكه‌هاي قديمي در كوزه‌ها

ماموران در بازرسي از زيرزمين خانه متهم، تعداد زيادي كوزه كه به طرز ماهرانه‌اي جاسازي شده بود، كشف و در بررسي از كوزه‌ها نيز از داخل دو كوزه 1103 عدد سكه قديمي را پيدا كردند. به اين ترتيب مرد صاحبخانه براي ادامه تحقيقات به پليس آگاهي مشهد منتقل شد و سكه‌هاي مكشوفه نيز براي تشخيص قدمت در اختيار كارشناسان اداره ميراث فرهنگي قرار گرفت.

در حالي كه تحقيقات از متهم ادامه داشت، كارشناسان ميراث فرهنگي نظر دادند، سكه‌ها مربوط به دوره اسلامي و قرن‌هاي چهارم و پنجم هجري قمري بوده و ارزش ميلياردي دارد. با مشخص شدن قدمت سكه‌هاي مكشوفه، متهم به نگهداري سكه‌هاي عتيقه در خانه‌اش اعتراف كرد.

اعتراف متهم

متهم در اظهاراتش به پليس گفت: سكه‌ها متعلق به يكي از دوستانم است كه در حفاري غيرمجاز از مزرعه‌اي در يك روستا به دست آورده بود. با توجه به عتيقه بودن سكه‌ها، قرار شد من آنها را بفروشم و در قبال آن مبلغي دريافت كنم.

متهم اضافه كرد: شبانه سكه‌ها را درون كوزه‌هاي بزرگ جاسازي و به زير زمين خانه‌مان منتقل كردم. پس از آن در جستجوي مشتري مناسب براي معامله بوديم. افراد بسياري براي ديدن سكه‌ها مي‌آمدند اما به توافق نمي‌رسيديم، تا اين‌كه مردي براي خريد سكه‌ها به خانه‌مان آمد كه مي‌گفت در خارج از كشور زندگي مي‌كند و كلكسيوني از سكه‌هاي قديمي دارد.

متهم يادآور شد: وي پس از ديدن نمونه‌اي از سكه‌ها، با اطمينان از واقعي بودن آنها تصميم به معامله گرفت. من هم 1103 عدد سكه نقره و برنز را در دو كوزه بزرگ گذاشته و در زيرزمين خانه پنهان كردم تا به او بفروشم. اما پيش از معامله دستگير شدم.

بنا بر اين گزارش، متهم با قرار قانوني روانه زندان شد. تحقيقات تكميلي براي شناسايي و دستگيري همدستان احتمالي متهم ادامه دارد.

[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:46 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: تيراندازي مرد مسلحي در آمريکا که سه کشته و دو زخمي داشت مردم را در وحشت فرو برد.

به گزارش روز يكشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، بر اثر تيراندازهاي يک مرد مسلح در شهر «تولسا» واقع در ايالت «اوکلاهما» آمريکا که اکثر جمعيت آن سياه پوست هستند، سه نفر کشته و دو نفر ديگر زخمي شدند.

حال زخمي ها وخيم گزارش شده است.

خبر اقدام اين مرد مسلح موجب وحشت مردم اين شهر کوچک آمريکا شده است به ويژه که پليس نتوانسته هنوز وي را بازداشت کند.

براساس گزارش ها، اين مرد مسلح که علت اقدامش هنوز معلوم نيست همچنان فراري است و چنين به نظر مي رسد که در جستجوي قربانيان ديگري است.

پليس شهر «تولسا» ضمن درخواست کمک از ساکنان شهر براي به دام انداختن اين مرد مسلح به مردم توصيه کرد هوشيار باشند و درصورت مشاهده فرد مظنون، بلافاصله پليس را مطلع کنند.

پليس اين شهر در حال حاضر در انتظار آزمايش هاي پزشکي قانوني است تا بلکه سرنخي براي بازداشت اين قاتل بي رحم بدست آورد.

تمام پنج قرباني اين مرد مسلح در خارج ازخانه هنگام قدم زدن در خيابان هدف قرارگرفته اند بنابراين پليس از مردم خواسته است فقط در صورت ضرورت از منازل خود خارج شوند.

قربانيان، همگي سياه پوست هستند لذا رهبران جامعه سياه پوستان با تشکيل جلسه سرگرم بررسي اين حادثه واتخاذ تدابيري براي جلوگيري از تلفات بيشتر هستند.

بر اساس آخرين گزارش ها از شهر «تولسا»، پليس در جستجوي يک مردسفيد پوست است که در محل هاي تيراندازي ديده شده است.

هم اکنون دهها مامور پليس به همراه ماموران «اف بي اي» در جستجوي اين مرد مسلح هستند.

ساکنان اين شهر مي گويند تاکنون شاهد چنين قتل هايي نبوده اند.

تاکنون پليس شهر «تولسا» چندين بار به فساد از جمله اخاذي و دست داشتن در قاچاق مواد مخدر و تجسس غيرقانوني متهم شده است و همين امر بيشتر مردم اين شهر را نگران کرده است.

[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:45 ] [ محمد حاجی حسین ]

[ شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:36 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: روز گذشته در خیابان شهید شیرانی اصفهان مسمومیت با گاز منوکسیدکربن چهار مرد جوان را به کام مرگ کشاند و یک نفر را راهی بیمارستان کرد.

 حمید اسماعیلی با بیان اینکه داستان تلخ مرگ خاموش تمامی ندارد، اظهار داشت: بعد از ظهر روز گذشته در تماسی با اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی (115) اعلام شد که پنج جوان در منزلی واقع در منطقه‌ پل رباط اصفهان، خیابان شهید شیرانی دچار کاهش سطح هوشیاری شده‌اند.

وی افزود: بر همین اساس به سرعت یک واحد امداد اورژانس پیش بیمارستانی از پایگاه خیابان کاوه بر بالین آنها حاضر شدند.

ريیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ادامه داد: بر اساس این گزارش تکنسین‌های حاضر در محل پس از بررسی وضعیت مصدومان اعلام کردند که چهار نفر از آنها بر اثر مسمومیت با گاز منو کسید کربن جان باخته‌اند و هوشیاری یکی از آنها نیز به شدت پایین آمده است، لذا فرد مسموم شده را که مردی25  ساله بود پس از انجام اقدامات اولیه‌ درمانی به بیمارستان غرضی اصفهان منتقل کردند.

وی بیان داشت: جان‌باختگان این حادثه چهار مرد 32، 28، 32 و 30 ساله بودند.

اسماعیلی یادآور شد: این پنج جوان که در حال اسباب کشی به منزل فعلی خود بوده‌اند برای گرم کردن محل، بخاری گازسوزی را بدون استفاده از دودکش روشن کردند که همین امر سبب انتشار گاز CO در منزل شد و جان چهار نفر از آنها را گرفت.

وی تاکید کرد: سردرد، سرگیجه، تهوع و بی‌قراری، تنگی نفس، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید، کبودی دست و پا و دور لب‌ها که در نهایت منجر به تشنج، بیهوشی و مرگ می‌شود از علائم و نشانه‌های هشدار دهنده‌ی مسمومیت با گاز CO است. (فارس)

 
[ شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:27 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ ضمن اشاره به خبر قتل عمويي به دست بردازاده‌اش از شهروندان خواست تا هرگونه اطلاعات خود را در ارتباط با اين قاتل فراري از طريق شماره تماس 51055510 و 51055428 در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

به گزارش روز شنبه جام‌جم آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني پليس، در ساعت 24:00 23 اسفند ماه سال 90 مأموران کلانتري 176 حسن آباد از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 از کشف يک جسد متعلق به مردي ميانسال در اتوبان تهران – قم ، در بيابان هاي اطراف فرودگاه حضرت امام خميني (ره) اطلاع پيدا کردند.

با حضور مأموران در محل و انجام بررسي هاي مقدماتي مشخص شد که جسد متعلق به فردي حدودا 45 ساله است که بر اثر ضربات متعدد چاقو به گردن ، سينه و پشت به قتل رسيده است ؛ بلافاصله موضوع به پليس آگاهي و مقام قضايي اعلام و به دستور آقاي حبيبي، رييس دادگاه شعبه 101 جزايي بخش فشافويه ، پرونده جهت انجام تحقيقات تخصصي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

شناسايي هويت مقتول

با حضور تيم بررسي صحنه جرم اداره دهم و شروع تحقيقات ، کارآگاهان در فاصله چند ده متري از محل کشف جسد متوجه يک دستگاه خودرو  پرادو نقره‌اي رنگ شدند که با بررسي هاي انجام شده آثار مربوط به اصابت چندين گلوله به قسمت عقب و همچنين لاستيک هاي عقب خودرو مورد شناسايي قرار گرفت .

با توجه احتمال وجود ارتباط ميان خودرو و جسد کشف شده در محل ، کارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي با بررسي ارکان هويتي خودرو موفق به شناسايي هويت مالک خودرو در شمال تهران شده و زماني که براي انجام تحقيقات به محل سکونت اين شخص در منطقه تجريش تهران مراجعه کردند اطلاع پيدا کردند که اين شخص خودرو را به صورت قولنامه اي به يکي از دوستان نزديک خود به هويت ياور . ن ( 47 ساله ) فروخته است .

با شناسايي هويت مالک خودرو ( ياور . ن) ، کارآگاهان اداره دهم به محل سکونت اين شخص در شهرک قدس ( غرب ) رفته و اطلاع پيدا کردند که دختر وي براي اعلام ناپديد شدن پدرش به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه کرده است .

کارآگاهان اداره دهم با حضور در پايگاه پليس آگاهي و با رويت تصاوير بدست آمده از ياور . ن و همچين شناسايي وي از سوي دخترش موفق به شناسايي هويت جسد مکشوفه شدند.

 شناسايي قاتل

در ادامه رسيدگي به اين پرونده و با شناسايي هويت مقتول ، کارآگاهان در تحقيقات خود اطلاع پيدا کردند که پس از مرگ برادر مقتول به هويت حبيب در سال گذشته ، اختلافات شديدي ميان مقتول و يکي از برادرزاده هايش به هويت عليرضا . ن ايجاد شده و در 22 بهمن ماه سال گذشته قرار ملاقاتي با وي داشته است .

با توجه به اطلاعات بدست آمده ، کارآگاهان اداره دهم به محل سکونت عليرضا در اسلامشهر رفته و در تحقيقات خود اطلاع پيدا کردند که عليرضا از همان تاريخ کشف جسد ، به صورت ناگهاني ناپديد شده است. برادر کوچکتر عليرضا در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : "حدود ساعت 18:00 روز مذكور عليرضا به خانه آمد و خودرو پژو 405 متعلق به مرا با خود برد و در ساعت 23:00 نيز ماشين را بازپس آورد اما از آنروز به بعد ، هيچ خبر و يا اطلاعي از او نداريم ".

سرهنگ کارآگاه آريا حاجي زاده ، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ ، در ادامه اعلام اين خبر گفت : " با توجه به اطلاعات بدست آمده از مسير تحقيقات و احتمال نقش و مشارکت "عليرضا . ن" در ارتکاب جنايت و با توجه به متواري بودن اين شخص ، دستور انتشار بدون پوشش چهره وي از سوي مقام محترم قضايي صادر شده است .

اين مقام مسوول در خاتمه از کليه شهرونداني که موفق به شناسايي تصوير متعلق به عليرضا . ن ( متولد 1356 ) شده اند خواست تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 51055510 و 51055428 در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

[ شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:26 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: تحقيقات پليس براي شناسايي و دستگيري دو مرد تبهكار كه با برداشت از حساب مشتريان بانك، با پول‌هاي سرقتي سكه طلا مي‌خريدند، با كشف تصاوير آنها در دوربين مداربسته طلافروشي و بانك وارد مرحله تازه‌اي شد.

به گزارش «جام‌جم»، سوم بهمن‌ماه سال گذشته مردي با حضور در شعبه دوم دادياري دادسراي ناحيه 31 تهران، با طرح شكايتي گفت، با استفاده از مدارك شناسايي متعلق به وي در خارج از تهران افتتاح حساب شده و در ادامه مبلغ 30 ميليون تومان از حساب جاري وي در شعبه تهران برداشت شده است.

با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور شادابي، داديار شعبه پنجم دادسراي ناحيه 31 تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار اداره چهاردهم مبارزه با كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در اداره چهاردهم، در اظهارات اوليه خود به كارآگاهان گفت: 27 دي ماه سال 90 مردي حدود 50 ساله با مراجعه به محل كارم در نمايشگاه خريد و فروش خودرو در خيابان اشرفي اصفهاني، خود را احمدي، كارمند بانك معرفي و ادعا كرد به علت خوش‌حسابي و مطلوب بودن كاركرد حساب‌هايم، بانك تصميم دارد تا دستگاه كارت‌خواني به من تحويل دهد.

او به اين بهانه تصوير مدارك شناسايي‌ام ـ كارت ملي و شناسنامه ـ را گرفت و قول داد چند روز ديگر دستگاه كارت‌خوان در محل نمايشگاه خودرو به من تحويل شود. اين در حالي بود كه من مدارك شناسايي او را نديدم و تنها با توجه به سن و نحوه صحبت‌هايش به او اعتماد كردم.

مالباخته افزود: چند روز پس از اين ماجرا، روز 29 دي از طريق اينترنت بانك در حال بررسي حساب بانكي خود بودم كه متوجه شدم نزديك به 30 ميليون تومان از حساب من خارج شده است. زماني كه موضوع را از رييس شعبه بانك جويا شدم، وي پس از بررسي حساب اظهار كرد كه اين مبلغ را به حساب جديدم در شعبه بانكي در استان قم واريز كرده‌ام. اين در حالي بود كه من هيچ‌گونه حساب بانكي ديگري در خارج از شهر تهران ندارم.

به اين ترتيب كارآگاهان اداره چهاردهم پليس آگاهي با اخذ نيابت قضايي به استان قم اعزام و با بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته بانكي موفق به شناسايي تصاوير متعلق به دو مرد حدود 50 و 35 ساله شدند كه از شعبه بانكي در اين استان، با استفاده از هويت مالباخته حساب باز كرده و نزديك به 20 ميليون تومان از آن برداشت كرده بودند.

در ادامه تحقيقات كارآگاهان اطلاع يافتند، اين دو نفر علاوه بر برداشت 20 ميليون تومان وجه نقد، با گرفتن عابربانك تعدادي سكه طلا به ارزش تقريبي 10 ميليون تومان خريده‌اند كه با شناسايي محل خريد سكه‌هاي طلا در خيابان كريم‌خان تهران، تصاوير دوربين‌هاي مداربسته اين محل نيز بررسي شد.

با بررسي تصاوير بانك و محل خريد سكه‌ها، كارآگاهان اطمينان پيدا كردند كه دو مرد مراجعه‌كننده به شعبه بانك استان قم، پس از برداشت نقدي از حساب بار ديگر اقدام به خريد سكه طلا از تهران كرده‌اند. كارآگاهان اداره چهاردهم در ادامه رسيدگي به اين پرونده و با همكاري پليس آگاهي استان قم موفق به شناسايي تعداد ديگري از مالباختگاني شدند كه از حساب‌هاي بانكي آنها نيز به همين شيوه سرقت شده بود.

سرهنگ كارآگاه فريدون رهبريان، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ در اين ارتباط گفت: با توجه به‌وقوع كلاهبرداري‌هاي مشابه و براي شناسايي و دستگيري متهمان اين پرونده، شادابي، داديار شعبه دوم دادسراي ناحيه 31 تهران دستور انتشار بدون پوشش تصاوير هر دو متهم تحت تعقيب پليس و دستگاه قضايي را صادر كرد.

از تمامي شهرونداني كه موفق به شناسايي تصاوير متهمان شده و از مخفيگاه يا محل‌هاي تردد آنها اطلاعاتي دارند، درخواست مي‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 51055614 در اختيار اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

همچنين از ساير شاكيان و مالباختگان احتمالي كه موفق به شناسايي متهمان شده‌اند دعوت مي‌شود تا براي طرح و پيگيري شكايات خود به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي يا شعبه دوم دادياري دادسراي ناحيه 31 تهران مراجعه كنند.

[ شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:24 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: سركلانتر ششم پليس پايتخت از متلاشي شدن يك باند سارقان زورگير كه به جعل اسناد دولتي نيز مي پرداختند، خبر داد.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سرهنگ عباس دانشجو گفت: ماموران كلانتري 114 «غياثي» با كسب چندين مورد گزارشات مردمي مبني بر زورگيري از آنها در منطقه مذكور و انجام يك سري كنترل هاي نامحسوس موفق به شناسايي سارقان و مخفيگاه آنها طي چند روز گذشته در اين منطقه شدند.

وي افزود: در اين رابطه، ماموران ضمن كسب مجوز قضايي در مراجعه به پاتوق متهمان دو نفر به نام هاي «هادي» و «رضا» را به طور ضربتي دستگير كردند.

سرهنگ دانشجو اضافه كرد: در بازرسي از محل مذكور تعدادي اسناد مسروقه خودرو ، پاسپورت و يک قبضه قمه كشف و ضبط شد.

سر كلانتر ششم گفت: ضمن شناسايي مالباخته و دعوت وي به كلانتري، او در مواجهه حضوري با سارقان، آنها را مورد شناسايي قرار داده و گفت چند وقت پيش توسط اين افراد در خيابان «تهران نو» با استفاده از قمه مورد زورگيري قرار گرفته و مقداري زيادي چک اشخاص، اسناد و مدارک مالکيت منزل، مغازه و گوشي موبايل و پول نقدش به سرقت رفته و در اين خصوص پرونده اي در پايگاه سوم آگاهي دارد.

وي اظهارداشت: متهمان در بازجويي هاي به عمل آمده در حاليكه ابتدا منكر ارتكاب هر گونه جرمي مي شدند وليكن سرانجام لب به اعتراف گشوده و به 15 فقره سرقت به شيوه مذكور اقرار كردند.

سرهنگ دانشجو با اشاره به شناسايي چهار نفر از مالباختگان، گفت: متهمان در ادامه اعترافاتشان اقرار كردند كه اموال مسروقه را به «حميد» و «غلامرضا» مي فروختند در اين راستا افراد مذكور طي يك قرار صوري دستگير شدند.

وي افزود: در بازرسي از خودرو خريداران اموال مسروقه تعداد زيادي اسناد و مدارک جعلي از جمله سند مالکيت، وکالت نامه محضري، استعلام املاک مختلف از ثبت و اسناد بصورت سفيد و خام کشف و ضبط شد.

سرهنگ دانشجو اضافه كرد: مالخران دستگير شده در بازجويي به عمل آمده اقرار كردند پس از خريد اسناد مسروقه از جمله سند، چک و اوراق بهادار آنها را به شخص جاعلي با نام مستعار «دکتر» مي فروختند و او نيز با پاک نمودن مندرجات آنان اقدام به فروش اسناد به افراد کلاهبردار مي كرده است و اکنون نيز با وي در منزلي در همان حوالي قرار ملاقات دارند.

اين مقام ارشد انتظامي گفت: در اين خصوص طي يك عمليات حرفه اي پليسي دكتر به همراه فرد ديگري به نام «تورج» در منزلش حين جعل چند جلد گواهينامه رانندگي و همچنين پاک کردن دو جلد سند مالکيت به همرا مقدار زيادي اسناد جعلي منجمله وکالت نامه هاي بلاعزل کپي مدارک هويتي اشخاص مختلف، دو قطعه مهر جعلي ارگان هاي دولتي و آلات و ادوات جعل (کامپيوتر، پرينتر رنگي ، جوهرهاي مختلف و کاغذهاي مربوطه و همچنين تعداد زيادي اسناد و چک مسروقه)دستگير شد.

سركلانتر ششم پليس تهران با اشاره به اقرار متهمان به چندين مورد كلاهبرداري و جعل سند از تحويل دستگير شدگان به مراجع ذي صلاح جهت سير مراحل قانوني پرونده شان خبر داد.

[ شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:22 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: چهار عضو يك باند آدم‌ربايي كه با ربودن پسري هشت ساله، قصد اخاذي 90 ميليون توماني از خانواده او را داشتند، در رباط كريم دستگير شدند و گروگان نيز آزاد شد.

طراح اصلي آدم‌ربايي هدف از اين گروگانگيري را تامين پول مهريه همسرش عنوان كرده است.

به گزارش جام‌جم، رسيدگي به اين پرونده ساعت 20 شامگاه 15 فروردين‌ماه در پي شكايت مردي مبني بر ربوده شدن پسر 8 ساله‌اش در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي رباط كريم از توابع استان تهران قرار گرفت.

شاكي با معرفي خود به عنوان يك مبل‌فروش گفت: پسر هشت ساله‌ام عصر حادثه به باشگاهي در قلعه‌مير رفته بود كه به خانه بازنگشت. درپي غيبت طولاني‌اش، سراغ او را از مسوولان باشگاه گرفتم، اما آنها گفتند پسرم باشگاه را ترك كرده و از او بي‌خبرند.

وي افزود: در حال بازگشت به خانه بودم كه مرد غريبه‌اي با تلفن همراهم تماس گرفت و با ادعاي اين‌كه فرزندم را ربوده است، براي آزادي او 90 ميليون تومان پول خواست.

با شكايت اين مرد، كارآگاهان اداره آگاهي رباط كريم در قالب سه گروه، عمليات ويژه خود را براي رهايي گروگان و دستگيري مرد آدم‌ربا و همدستان احتمالي‌اش آغاز كردند.

تماس‌هاي گروگانگير بوي مرگ مي‌داد

در حالي كه تحقيقات ادامه داشت، مرد آدم‌ربا دوباره با خانواده گروگان تماس گرفت و با تعيين محل قرار براي دريافت پول، تهديد كرد در غير اين صورت فرزندشان را خواهد كشت.

ماموران با اطلاع از اين موضوع به محل قرار آدم‌ربا با خانواده شاكي اعزام شدند. به اين ترتيب ماموران محل را محاصره و مرد جواني كه قصد نزديك شدن به خانواده شاكي را داشت، دستگير كردند.

متهم جوان با انتقال به پليس آگاهي رباط كريم در بازجويي گفت با همدستي سه نفر از دوستانش كودك را ربوده‌اند و نشاني محل نگهداري كودك ربوده شده را در اختيار ماموران قرار داد.

ماموران با كسب اين اطلاعات به پاتوق آنها كه خانه‌اي در جنوب شهر بود اعزام و با هماهنگي قضايي وارد آنجا شدند و دو نفر ديگر از گروگانگيرها را دستگير كردند اما نشاني از كودك ربوده شده در اين محل نبود.



ادامه مطلب
[ شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:18 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: پليس مجارستان اعلام كرد كه بامداد جمعه ششم آوريل در پي يك مشاجره خانوادگي در شهر كوچك كولكس يك مرد مجار با داس چهار نفر از اعضاي خانواده اش راكشت و سه نفر ديگر را به شدت مجروح كرد.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاين به نقل از خبرگزاري فرانسه، لاسلو گارامولجي ، سخنگوي پليس مجارستان گفت: جوان 24 ساله اي به نام يوتاس چساناد هوروات در پي مشاجره خانوادگي  با  ضربات داس پدر، برادر و پدربزرگ و مادر بزرگش را به قتل رساند و مادر ، خواهر و يكي ديگر از اعضاي خانواده اش را به شدت مجروح كرد.

وي افزود: همسايگان حوالي ساعت 9 بامداد به وقت محلي پليس را از اين ماجرا مطلع كرده و به دليل جدي بودن آن 135 مامور پليس از بوداپست ، پايتخت به شهر كوچك كولكس با 2400 نفر سكنه اعزام شدند.

ماموران با استفاده از هلي كوپتر و قايق محله را مسدود كرده و منزل اين خانواده را به محاصره درآوردند. اما قبل از اينكه ماموران موفق به دخالت شوند اين مرد جوان دست به كشتار خانواده اش زد و در حالي كه با بدني مجروح قصد فرار داشت توسط ماموران در ساعت 10 و 30 دقيقه به وقت محلي دستگير شد.

هنوز علت اين كشتار خانوادگي مشخص نشده است، چزابا كيس، شهردار شهر كولكس گفت: اين فاجعه در خانواده اي رخ داد كه خانواده اي آرام و بدون مساله بودند.

سخنگوي پليس مجارستان تاكيد كرد:‌ اين يك مورد گروگانگيري نبوده و قاتل با خشونت تمام اعضاي خانواده اش را با داس به قتل رسانده است.

درام خانوادگي مشابه اي در روز 19 مارس سال جاري در شهر تاتابانيا در مجارستان رخ داد  كه در جريان  آن جوان 21 ساله اي پس از قتل مادرش با چاقو و مجروح كردن پدرش خود را از طبقه  دهم مجتمع محل زندگي اش به پايين پرتاب كرد. مترجم : بهرام افتخاري

[ شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:17 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: پسربچه سه ساله ای روز گذشته از طبقه چهارم آپارتمانی واقع در خیابان مطهری در شهرستان تربت‌حیدریه سقوط کرد.

 علی خدادوست مسوول اورژانس 115 دانشکده علوم پزشکی تربت حیدریه به دنبال وقوع این حادثه گفت: با مراجعه نیروهای اورژانس 115 به محل پس از انجام اقدامات اولیه ،مصدوم سریعا به بیمارستان آموزشی درمانی نهم دی انتقال داده شد که متاسفانه با وجود تلاش فراوان پرسنل و پزشکان به علت خونریزی داخلی و مغزی، کودک فوت نمود .

علی خدادوست بیان کرد:امید است خانواده ها با رعایت اصول ایمنی در منازلشان و مراقبت از کودکان مانع بروز چنین حوادث تاسف باری شوند . (ايسنا)

[ شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:13 ] [ محمد حاجی حسین ]
ابهام در سرنوشت پسر
بچه دستفروش
حادثه > داخلی  - گروه حوادث:
راز ناپدیدشدن پسربچه 10ساله‌ای که در خیابان‌ها دستفروشی می‌کرد، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

ساعت 9:30 اول اسفند ماه 90، زن جوانی به کلانتری 140 باغ فیض رفت و از ناپدیدشدن پسر 10ساله‌اش خبر داد. وی گفت: پسر 10ساله‌ام به نام نادر عصر 29 بهمن ماه با لباس مدرسه از خانه بیرون رفت و دیگر برنگشت. او با وجود سن کمی که داشت برای کمک به من دستفروشی می‌کرد، به همین خاطر ابتدا تصور کردم که او در حال کار کردن است.

چند بار هم با موبایلش تماس گرفتم اما از ساعت 9 شب به بعد موبایلش خاموش شد و آن شب به خانه نیامد. نگران شدم و به محل‌هایی که فکر می‌کردم او در آنجا باشد سر زدم اما اثری از پسرم نبود. وی ادامه داد: با این احتمال که در راه برگشت به خانه تصادف کرده، به همه مراکز درمانی و بیمارستان‌های شهر و حتی پزشکی قانونی هم رفتم اما او را پیدا نکردم.

برای همین تصمیم گرفتم از پلیس برای پیدا کردن پسرم کمک بخواهم. بعد از اظهارات زن جوان، تیمی از ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت با دریافت دستور قضایی به بررسی در کلانتری‌ها و همچنین مراکز بهزیستی پایتخت پرداختند اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند و نتوانستند نادر را پیدا کنند. سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: با توجه به اینکه هیچ سرنخی درخصوص سرنوشت پسر بچه 10ساله به دست نیامده، تحقیقات برای یافتن ردی از این نوجوان همچنان از سوی ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.

وی ادامه داد: در همین حال قاضی پرونده نیز با درخواست انتشار عکس این پسربچه در روزنامه‌ها از کسانی که از وی خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055511 در اختیار ماموران قرار دهند.

[ جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:49 ] [ محمد حاجی حسین ]
اجیر‌کردن 3 سارق مسلح
برای گرفتن طلب میلیونی
حادثه > داخلی  - گروه حوادث:
یک زن شیشه‌ای برای گرفتن طلب میلیونی‌اش، 3 تبهکار اجیر کرد.

ماجرای این پرونده از آنجا آغاز شد که ماموران کلانتری 117 تهران 28 اسفند ماه سال گذشته در جریان یک سرقت مسلحانه در جنوب تهران قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند. شواهد حکایت از این داشت که 3 مرد به همراه یک زن به گاراژی حمله کرده و دست به سرقت یک خودروی پژو پارس زده بودند. مالباخته‌ها 2 پسر خاله بودند که از سوی مهاجمان مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند. یکی از آنها به ماموران گفت: من و پسر خاله‌ام داخل گاراژ نشسته بودیم که ناگهان مهاجمان درحالی‌که چاقو و اسلحه کمری همراهشان بود به گاراژ حمله کردند. سرکرده آنها زن جوانی به نام پرستو بود که بعد از ورود به گاراژ به 3 مرد همراهش دستور داد همه جا را بگردند. مردان قوی هیکل با دستور این زن ما را مورد ضرب و شتم قرار دادند و خودروی پژو پارس ما را دزدیدند و پا به فرار گذاشتند.


بعد از اظهارات مالباخته‌ها کارآگاهان به تجسس‌های ویژه دست زدند و متوجه شدند که یکی از شاکیان، پرستو را به‌خوبی می‌شناخته و با وی اختلاف حساب داشته است. بنابراین او را مورد بازجویی قرار دادند و وی که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت گفت: از چندی پیش به واسطه خرید و فروش شیشه با پرستو آشنا شدم. یکی از روزها پرستو در گاراژ بود که چشمش به 3 کوزه سفالی افتاد. کوزه‌ها مدتی بود که گوشه گاراژ افتاده بودند و پرستو مدعی شد که این کوزه‌ها عتیقه هستند.

او گفت شخصی را می‌شناسد که کار کارشناسی عتیقه می‌کند و زمان ساخت ظروف را مشخص می‌کند. به همین خاطر هر 3 کوزه را از من گرفت و بعد از چند روز به گاراژ آمد و آنها را به من تحویل داد. بعد ادعا کرد که برای انجام کار کارشناسی 3 میلیون تومان پرداخته است و از من خواست تا بخشی از این پول را به او بپردازم. وی ادامه داد: من حرف‌های پرستو را باور نکردم و می‌دانستم این پول را برای تامین هزینه مواد‌مخدر می‌خواهد. برای همین زیر بار نرفتم و گفتم که حاضر نیستم این مبلغ را پرداخت کنم. از همان زمان تهدیدهای زن جوان شروع شد و مدام می‌گفت که باید سهم خودم از هزینه کارشناسی را پرداخت کنم تا اینکه روز حادثه به همراه 3 مرد به گاراژ حمله کرد و دست به سرقت ماشین ما زد.
با افشای این حقیقت تیمی از ماموران اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت با دریافت دستور قضایی از سوی قاضی هاشمیان، دادیار شعبه یکم دادسرای جنایی تهران، تحقیقات خود را برای دستگیری پرستو و همدستانش آغاز کردند. در نخستین مرحله از تحقیقات شماره پلاک خودروی مالباخته در اختیار همه واحد‌های گشتی پایتخت قرار گرفت تا اینکه چند روز بعد این خودرو از سوی ماموران کلانتری رازی شناسایی و توقیف شد. فردی که پشت فرمان خودرو نشسته بود بعد از دستگیری با نشان دادن یک قولنامه مدعی شد که ماشین را به قیمت 9 میلیون تومان از زن جوانی به نام حبیبه خریده است. با انجام چهره نگاری مشخص شد که حبیبه همان پرستو است که با هویت جعلی اقدام به فروش خودروی مسروقه کرده است. به همین خاطر پلیس پاتوق‌های این زن را تحت کنترل قرار داد تا اینکه وی 12 فروردین ماه به همراه یکی از همدستانش دستگیر شد.


اعتراف به سرقت


پرستو در بازجویی‌ها به سرقت مسلحانه اعتراف کرد و گفت: من برای انجام کار کارشناسی روی کوزه‌هایی که از شاکی گرفته بودم 3 میلیون تومان پرداخت کرده بودم. وقتی دیدم شاکی حاضر به پرداخت این پول نیست برای سرقت نقشه‌کشیدم و برای انجام این کار 3 مرد را اجیر کردم. به آنها وعده دادم که در ازای سرقت از گاراژ پول خوبی به آنها پرداخت می‌کنم و آنها هم قبول کردند. روز حادثه درحالی‌که این سه مرد یک قبضه کلت کمری تهیه کرده بودند به گاراژ حمله کردیم و بعد از سرقت پژوپارس، آن را به مبلغ 9 میلیون تومان فروختیم و پول آن را بین خودمان تقسیم کردیم.

پس از اعترافات این زن، 2 همدست وی 14 فروردین ماه دستگیر شدند و به سرقت مسلحانه و ضرب و شتم مالباخته‌ها اعتراف کردند. سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: همه متهمان پرونده از مجرمان سابقه دار در زمینه موادمخدر هستند و به دستور قاضی پرونده، همه آنها جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یکم مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

[ جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:46 ] [ محمد حاجی حسین ]

حادثه برای یکی دیگر
از قویترین مردان کشور 

همشهری‌آنلاین:

افرادی که قصد حمله به یکی از قوی‌ترین مردان تهران را داشتند وقتی از یافتن او ناامید شدند با هجوم به مغازه برادرش او را به شدت مجروح کردند.

فارس نوشت: علیرضا استادحاجی (ظرف‌چی) قهرمان 105 کیلوگرم و نایب قهرمان قوی‌ترین مردان تهران درباره حادثه‌ای که روز ششم فروردین ماه اتفاق افتاده و قرار بوده طی آن به او حمله شود اما سرانجام برادرش مورد سوءقصد قرار گرفت اظهار داشت: حدود یک ماه قبل در یک میهمانی حضور پیدا کردیم که تحویل نگرفتن یکی از مسئولان فدراسیون کشتی آغازگر این اتفاق ناخوشایند شد.

وی ادامه داد: در آن مهمانی با آقای «س.ص» و به گفته خودش احوالپرسی سردی داشتم که بعد از مهمانی و حدود ساعت یک نیمه‌شب، به من زنگ زد و پرسید که مشکلی وجود داشت که اینگونه برخورد کردی؟ و این در حالی بود که فردی هم که کنار او بود مدام فحاشی می‌کرد.

استادحاجی گفت: من به او گفتم که مشکل خاصی با او نداشتم ولی از روز بعد پیگیر این موضوع شدم که به چه دلیل نیمه‌شب با من تماس گرفته و فحاشی کرده‌اند.

وی افزود: پیگیری‌های ما ادامه داشت تا اینکه در تاریخ ۶ فروردین امسال موضوع میان ما بالا گرفت؛ آن روز من به همراه تعدادی از قوی‌ترین‌ مردان برای ناهار به رستوران رفتیم و بعد از آن بر سر مزار پدرم که تازه فوت کرده بود رفتم. آنجا بودم که با من تماس گرفتند و گفتند که افرادی با ۷ خودرو و یک موتورسیکلت به محل زندگی ما آمده‌اند و با عربده‌کشی مقابل خانه ما به خیال اینکه من در خانه هستم، می‌خواستند که از خانه خارج شوم.

استادحاجی با بیان اینکه تمام پیامک‌هایی که این افراد به من داده‌اند را در اختیار دارم گفت: دوربین‌های مداربسته موجود در محل، تمام حرکات و رفتار آنها را ضبط کرده است. آنها بعد از حضور مأموران پلیس اقدام به فرار کردند و به مغازه برادرم رفته و آنجا هم به او حمله کردند.

وی ادامه داد: در آنجا هم دوربین مداربسته بانکی که کنار مغازه برادرم بود تمام حرکات آنها را ضبط کرده‌ است. آنها بعد از ورود به مغازه به برادرم که تنها و در حال رسیدگی به حساب و کتاب‌هایش بوده حمله کرده و با ضربات قمه که به دستش وارد کردند، عصب‌های دست او را قطع کرده‌اند.

استادحاجی درباره وضعیت جسمی و روحی برادرش گفت: دستش از کار افتاده و هنوز هم در شوک این حادثه است؛ همچنان هذیان می‌گوید و تاکنون نتوانسته ماجرا را برای پلیس تشریح کند.

وی با بیان اینکه این موضوع در پلیس امنیت در حال رسیدگی است و تاکنون کسی در این رابطه دستگیر نشده و اگر هم شده باشد به ما نگفته‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از این افراد فردی به نام «ب» است که 4 سال قبل با فرد دیگری معروف به «لولو» اقدام به قتل کرده است. «لولو» در زندان فوت کرد و «ب» تمام قتل را گردن لولو انداخت و از زندان بیرون آمد. او وقتی از زندان آزاد شد، به یکی از نوچه‌های «س.ص» تبدیل شد.

وی افزود: پیامک‌های آقای «س.ص» را در روز حادثه دارم که گفته بود به خیابان بیا ولی او آن روز اصلا در آن محل نبوده و به شمال رفته بودم و همچنان هم در شمال کشور هستم.

استادحاجی با بیان اینکه چرا باید به خاطر اینکه این فرد را در مهمانی تحویل نگرفته یا آن‌طور که او خواسته با او برخورد نکرده‌ام این اتفاق رخ دهد گفت: آقای افضلی معاون فدراسیون پرورش‌اندام پیگیر این موضوع هستند تا به نتیجه برسند.

[ جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:43 ] [ محمد حاجی حسین ]
جنایت بر سر خرید
مواد‌مخدر
حادثه > داخلی  - گروه حوادث: درگیری3 جوان بر سر خرید مواد‌مخدر با مرگ یکی از آنها پایان یافت.

ساعت 17:45 پنجم فروردین ماه سال‌جاری ماموران کلانتری169 تهران، هنگام گشتزنی در اتوبان خاوران با پیکر خون‌آلود جوانی حدودا 30 ساله روبه‌رو شدند که بیهوش روی زمین افتاده بود. با گزارش ماجرا به اورژانس، وی توسط امدادگران به بیمارستان انتقال یافت و ماموران در بازرسی از وی مدارکی متعلق به پذیرش او در یک گرمخانه در منطقه خاوران به دست آوردند. در بررسی این مدارک مشخص شد که جوان مجروح مردی 29‌ساله به نام حسین است که هدف اصابت ضربات چاقو قرار گرفته است.

ماموران در ادامه متوجه شدند که تعدادی از رهگذران، شاهد درگیری این جوان با 2 نفر دیگر بوده‌اند. شاهدان به ماموران گفتند که حسین بر سر خرید مواد‌مخدر با دو نفر به نام‌های مهدی و اصغر درگیر شده و مورد اصابت ضربات چاقوی آنها قرار گرفته است. با این سرنخ مهدی یکی از متهمان 7 فروردین‌ماه درحالی‌که در داخل یک چادر مسافرتی در کوه‌های مسگرآباد پنهان شده بود دستگیر شد. اما همزمان با دستگیری وی پلیس در جریان مرگ حسین در بیمارستان قرار گرفت و بدین‌ترتیب پرونده رنگ و بویی جنایی به‌خود گرفت.

با دستور بازپرس ویژه قتل تهران، متهم دستگیر شده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت و در بازجویی‌ها گفت: مقتول قصد گرفتن مواد از اصغر را داشت اما اصغر به او مواد نمی‌داد. چون هیچ پولی همراه مقتول نبود. اصرار مقتول و طفره رفتن اصغر از فروش مواد، باعث درگیری آنها شد. اصغر نیز با چاقو ضرباتی به مقتول زد. در همان هنگام من برای میانجیگری وارد دعوا شدم اما وقتی مقتول با سر ضربه‌ای به من زد با چاقویی که همراهم بود به گردن وی ضربه‌ای زدم و همراه اصغر فرار کردیم.

با اعترافات متهم و اطلاعات به‌دست آمده از وی کارآگاهان موفق شدند10 فروردین ماه اصغر، متهم دیگر این پرونده را نیزهنگام مصرف شیشه در پاتوقش دستگیر کنند. وی‌ در بازجویی‌ها به درگیری و زدن ضربه چاقو به مقتول اعتراف کرد. سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهمان، قاضی پرونده قرار بازداشت موقت برای هر دو متهم را صادر کرد و آنها جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ویژه قتل قرار گرفتند.

[ جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:9 ] [ محمد حاجی حسین ]
شرط خونین زن برای
خواستگار خواهرش
حادثه > داخلی  - زن جوان برای موافقت با ازدواج خواهرش، خواستگار جوان او را مجبور به قتل شوهر خود کرد.

 

به گزارش مهر، هشتم بهمن سال 90 قتل مرد جوانی در زاهدان به کارآگاهان پلیس آگاهی اطلاع داده شد. کارآگاهان پس از حضور در محل که خانه‌ای مسکونی بود، با جسد مردی که با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده بود روبه‌رو شدند.در جریان بررسی‌ها مشخص شد مرد جوان از سوی قاتلی آشنا به قتل رسیده چرا که عامل جنایت به راحتی و بدون استفاده از زور وارد خانه او شده بود.

تیم جنائی در ادامه به تحقیق از همسر مقتول پرداختند. این زن درحالی‌که مضطرب بود به ماموران گفت: ساعتی قبل دو مرد نقابدار وارد خانه ما شدند و مرا در اتاقی زندانی کردند. پس از دقایقی متوجه سکوت خانه شدم و از اتاق بیرون آمدم. آنجا بود که در کمال ناباوری با جسد شوهرم روبه‌رو شدم و موضوع را به پلیس اطلاع دادم.

پس از بررسی‌های مقدماتی جسد مقتول به پزشکی قانونی منتقل شد و تیمی از کارآگاهان، تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند. ماموران که به اظهارات همسر مقتول مشکوک شده بودند تجسس‌ها را روی او متمرکز کرده و با کشف سرنخ‌هایی زن جوان را دستگیر کردند.

متهم در نخستین بازجوئی‌ها ادعاهای قبلی خود را تکرار کرد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: مدتی بود با همسرم اختلاف داشتم. او مرا کتک می‌زد و ادامه زندگی با وی برای من غیرممکن شده بود. این رفتارش ادامه داشت تا اینکه پسر جوانی به خواستگاری خواهرم آمد. من با ازدواج آنها مخالفت کردم. او علاقه زیادی به خواهرم داشت و اصرار داشت با ازدواجشان موافقت کنم. من هم از این فرصت استفاده کرده و به او گفتم درصورتی که شوهرم را بکشد اجازه می‌دهم با خواهرم ازدواج کند.

او ابتدا مخالفت کرد اما وقتی اصرار مرا دید قبول کرد. روز حادثه هم وارد خانه مان شد و شوهرم را با ضربه‌های کارد کشت و گریخت. پس از این اعترافات، ماموران همدست او را دستگیر کردند که متهم با اعتراف به جرم خود به بازسازی صحنه جنایت پرداخت. با تکمیل تحقیقات مقدماتی، پرونده این جنایت برای محاکمه به دادگاه کیفری استان فرستاده شد.

منبع:همشهری انلاین

[ جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:6 ] [ محمد حاجی حسین ]
فرار خونین مرد
طلافروش از دست دزدان مسلح
گروه حوادث همشهری:
دزدان مسلحی که هنگام سرقت از طلافروشی در رباط‌کریم، دست به قتل یک عابر پیاده زده بودند در محاصره مردم و پلیس گرفتار شدند.

 

شامگاه 12 فروردین امسال ساکنان یکی از محله‌های شهرستان رباط‌کریم، با شنیدن صدای شلیک چند گلوله، متوجه مردی شدند که سراسیمه می‌دوید و از مردم درخواست کمک می‌کرد. این مرد که صاحب یکی از مغازه‌های طلافروشی محل بود فریاد می‌زد دزد، دزد و با انگشت 2 پسر جوان را نشان می‌داد که در حال دستبرد به مغازه‌اش بودند. درحالی‌که یکی از گلوله‌های شلیک شده از سوی دزدان به یک عابر پیاده اصابت و او را نقش زمین کرده بود، شاهدان وارد عمل شدند و به طرف 2 سارق مسلح دویدند. لحظاتی بعد آنها یکی از سارقان را محاصره و دستگیر کردند اما دیگری سوار بر یک موتورسیکلت هوندای قرمز، از محل گریخت. فرار این مرد نیز چند دقیقه بیشتر طول نکشید و وی دقایقی بعد در محاصره مردم و واحد گشت پلیس گرفتار و دستگیر شد.

شلیک مرگبار

با دستگیری هر دو سارق مسلح، ماموران متوجه شدند فردی که هدف اصابت گلوله قرار گرفته، یک عابر پیاده بوده که گلوله به سرش اصابت کرده است. بنابراین وی توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان انتقال یافت اما شدت جراحت به حدی بود که فرد مصدوم،جان خود را از دست داد. از سوی دیگر ماموران به تحقیق از صاحب طلافروشی پرداختند و او ماجرای سرقت را اینطور توضیح داد: دقایقی قبل از سرقت، در حال جمع‌آوری طلاهای پشت ویترین بودم تا مغازه را تعطیل کنم که 2مرد نقاب‌دار، درحالی‌که سوار یک موتورسیکلت هوندای قرمز رنگ بودند، روبه‌روی مغازه توقف کردند و وارد طلافروشی شدند.

وی ادامه داد: هر دوی آنها کلت‌کمری در دست داشتند و یکی از آنها با تهدید سلاح مرا بیرون از مغازه نگه داشت و دیگری خودش را به پشت ویترین رساند و مشغول جمع کردن طلاها و ریختن آنها داخل یک نایلون سبز رنگ شد. در همین هنگام، موفق شدم از دست آنها فرار کنم و درحالی‌که فریاد می‌زدم، از مردم درخواست کمک کردم. یکی از سارقان با دیدن این صحنه شروع به تیراندازی به طرف من کرد اما یکی از گلوله‌ها به مرد میانسالی برخورد کرد که در حال عبور از آنجا بود و وی نقش زمین شد. مردم هم با شنیدن صدای شلیک گلوله و فریادهای من، متوجه ماجرا شدند و با محاصره سارقان یکی از آنها را دستگیر کردند.

نقشه سه ماهه

بعد از اظهارات صاحب طلافروشی، هر دو سارق دستگیر شده به اداره پلیس انتقال یافتند و تحت بازجویی قرار گرفتند. عامل شلیک مرگبار در تشریح ماجرا گفت: حدود سه ماه قبل با همدستی دوستم نقشه سرقت از طلافروشی را طرح کردیم. از همان زمان مغازه مورد نظرمان را شناسایی کردیم و در همه این مدت آنجا را زیرنظر داشتیم تا زمان مناسب برای سرقت فرا برسد. وقتی اطلاعات کاملی از زمان خلوت بودن مغازه و محل به دست آوردیم، یک قبضه کلت کمری و یک اسلحه قلابی خریدیم و یک موتورسیکلت هم سرقت کردیم تا هیچ ردی از خودمان برجا نگذاریم. سپس منتظر ماندیم تا هوا تاریک شود و ابتدا چند بار محل سرقت را بررسی کردیم و وقتی مرد طلافروش در حال تعطیل کردن مغازه‌اش بود، وارد آنجا شدیم.

وی ادامه داد: هنگامی همدستم در حال جمع‌آوری طلاها بود، ناگهان مرد طلافروش از دست من فرار کرد و من هم شروع به تیراندازی کردم که گلوله‌ای به یک عابر اصابت کرد. سرهنگ افضل گلزاری، جانشین فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با بیان این خبر گفت: متهمان محمد و جعفر نام دارند و هر دو 27ساله هستند که یکی از آنها دارای سابقه کیفری نیز هست.
وی ادامه داد: این افراد با همکاری خوب مردم و حضور بموقع پلیس قبل از فرار دستگیر شدند و تحقیقات از آنها در اداره آگاهی رباط‌کریم ادامه دارد.

[ جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:5 ] [ محمد حاجی حسین ]
پلیس در تعقیب سارقان
مسلح طلافروشی
گروه حوادث همشهری:
پلیس در تعقیب سارقان یک مغازه طلافروشی است که با تهدید مرد مغازه دار بیش از 3 کیلو طلا دزدیدند و فراری شدند.

10 آبان ماه سال 89 ماموران کلانتری 152 شهرک ولیعصر در جریان سرقت از یک طلافروشی قرار گرفتند و در محل حادثه حاضر شدند. صاحب طلافروشی به ماموران گفت: ساعت 16:30 طبق روال همیشه به مغازه‌ام آمدم و مشغول مرتب کردن ویترین بودم که ناگهان 2 نفر وارد مغازه‌ام شدند. یکی از آنها با قمه و اسلحه تهدیدم کرد و نفر دوم از بالای پیشخوان به سمت ویترین رفت و حدود 3 کیلو طلا را داخل یک کیف چرمی مشکی رنگ ریخت و بعد به سرعت همراه همدستش از مغازه خارج شد و
هر دوی آنها فرار کردند.

با اعلام این شکایت ماموران به بازبینی تصاویر دوربین مداربسته پرداختند اما بررسی‌ها حکایت از این داشت که متهمان سابقه‌دار نیستند؛ به‌همین خاطر جست‌وجوها در شاخه دیگری ادامه یافت، اما هیچ سرنخی از دزدان به دست نیامد. سرهنگ حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری سارقان ادامه داشت، هیچ‌گونه سرقت مسلحانه مشابه دیگری در سطح شهر تهران به پلیس گزارش نشد و این مسئله نشان می‌دهد که دزدان فقط یک فقره سرقت را مرتکب شده‌اند.

وی ادامه داد: از آنجا که ردی از دزدان به‌دست نیامده، قاضی پرونده مجوز انتشار تصویر ضبط شده از یکی از متهمان را در روزنامه‌ها صادر کرده و از کسانی که این متهم را می‌شناسند و از مخفیگاه او خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طریق شماره‌های تماس 51055601 و 51055501 در اختیار کارآگاهان اداره یکم مبارزه با سرقت‌های مسلحانه پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

[ جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:2 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: پسر جوان كه به هواخواهي از پسر همسايه مرتكب قتل شده بود، وقتي پي برد ماموران پدرش را دستگير كرده‌اند با مراجعه به پليس آگاهي خود را تسليم كرد.

به گزارش روز سه‌شنبه جام‌جم آنلاين به نقل از پايگاه خبري پليس، ساعت يك بامداد 29 اسفند سال 90 ماموران كلانتري 132 نبرد از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي در جريان يك نزاع دسته جمعي منجر به قتل در خيابان خاوران قرار گرفتند.

با حضور ماموران كلانتري در محل و انجام تحقيقات مقدماتي مشخص شد كه شخصي به نام بهروز 16 ساله در يك نزاع دسته جمعي، بر اثر اصابت ضربه چاقو از ناحيه پشت مجروح و پس از انتقال به بيمارستان بر اثر شدت جراحت فوت كرده است. بلافاصله با انجام هماهنگي‌هاي قضايي، تمامي افراد حاضر در درگيري دستگير و به كلانتري انتقال داده شدند.

با تشكيل پرونده مقدماتي و اعلام آن به قاضي كشيك ويژه قتل، به دستور شهرياري، بازپرس شعبه اول ويژه قتل دادسراي امور جنايي تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقيقات از طرفين درگيري مشخص شد كه مقتول به همراه دو برادر خود به نام‌هاي بهمن 19 ساله و مجتبي 30 ساله، با مراجعه به در خانه جواد 32 ساله قصد درگيري با او را داشته اند كه با دخالت پدر و برادر ديگر جواد در درگيري، نزاع دسته جمعي در مقابل خانه آنها ايجاد شده بود.

بهمن ــ يكي از برادران مقتول ــ در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: برادرم بهروز در يك كارگاه صحافي در خيابان هاشم آباد كار مي‌كرد. شب حادثه، زمانيكه متوجه دير كردن او براي آمدن به خانه شده و از سوي ديگر نيز جوابگوي تماس‌هاي تلفني خود نبود، به سمت كارگاه صحافي حركت كردم. در خيابان هاشم آباد با يكي از جوان‌هاي محل به نام جواد، چشم به چشم شدم كه همين موضوع باعث درگيري لفظي ميان ما دو نفر شد. پس از بازگشت به خانه متوجه شدم بهروز نيز به خانه بازگشته است. زمانيكه موضوع درگيري را براي او و برادر ديگرم مجتبي تعريف كردم، هر سه نفر به در خانه جواد بازگشته و در آنجا بود كه با دخالت برادر ديگر جواد به بين ما و آنها درگيري ايجاد شد.

شناسايي عامل جنايت

در ادامه تحقيقات مشخص شد كه در زمان درگيري، مجتبي با استفاده از سلاح سرد شروع به قدرت نمايي در انظار عمومي و مجروح كردن محمد و جواد كرده است. در همين زمان يكي از همسايه‌ها به نام مهدي 28 ساله با مشاهده صحنه درگيري، با برداشتن چاقو از داخل خانه به طرفداري از محمد و جواد به كوچه آمده و با مقتول درگير مي‌شود.او در حين درگيري، با چاقو ضربه‌اي را از پشت به بهروز وارد و پس از آن نيز از محل متواري مي‌شود.

با شناسايي عامل اصلي جنايت و با توجه به نظريه پزشكي قانوني كه علت اصلي مرگ را پارگي مجاري تنفسي به علت ضربه وارد شده از ناحيه پشت اعلام كرده بود، دستگيري مهدي در دستور كار كارآگاهان اداره دهم قرار گرفت.

كارآگاهان با مراجعه به محل سكونت متهم به تحقيق از اعضاي خانواده وي پرداخته اما پدر متهم در اظهارات اوليه مدعي شده بود كه پس از درگيري هيچ اطلاعي از پسرش ندارد.اين در حالي بود كه كارآگاهان در تحقيقات خود دريافتند مهدي در زمان درگيري از ناحيه كتف و سينه مجروح شده و از سوي پدر خود به بيمارستان منتقل شده بود. زمانيكه پدر وي از طريق تماس تلفني متوجه مرگ بهروز شد، در مسير بازگشت به خانه اقدام به فراري دادن مهدي كرده بود.

با توجه به اظهارات ضد و نقيض پدر متهم و همچنين اطلاعات بدست آمده از تحقيقات، به دستور قاضي پرونده پدر متهم به اتهام مبادرت به فرار قاتل دستگير و در ادامه تحقيقات به اين موضوع اعتراف كرد.پس از گذشت چند روز، مهدي نيز هفتم فروردين با مراجعه به اداره دهم پليس آگاهي خود را معرفي كرد.

اعتراف متهم

متهم پس از حضور در اداره دهم گفت: شب حادثه با شنيدن سر و صداي زياد از جلوي خانه، بيدار شدم. زمانيكه از پنجره به داخل كوچه نگاه كردم متوجه شدم كه چند نفر با يكي از همسايه‌ها و پسرانش درگير شده‌اند. من نيز به هواخواهي از پسران همسايه، با برداشتن يك قبضه چاقو از خانه خارج و با افراد حاضر در آنجا درگير شدم. در يك لحظه با چاقو يك ضربه محكم به پشت يكي از طرفين مقابل زدم و با افتادن وي بر روي زمين از محل متواري شدم. چون از ناحيه قفسه سينه احساس درد مي‌كردم، با پدرم تماس گرفتم و او نيز مرا به بيمارستان برده و پس از معاينه ترخيص شدم. پس از ترخيص شدن از بيمارستان، مدتي را در خانه يكي از بستگان مخفي شدم و از ترس به شمال رفتم كه پس از چند روز متوجه شدم كه پليس پدرم را به اتهام فراري دادن من دستگير كرده و چاره‌اي جز معرفي خود به پليس ندارم.

سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده ــ معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ ــ با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعتراف صريح متهم به ارتكاب جنايت، قرار بازداشت موقت براي متهم صادر و به دستور قاضي براي انجام تحقيقات تكميلي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

 
[ پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:36 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: دزدان نقابدار كه در جريان سرقت مسلحانه از يك طلافروشي در رباط‌كريم، مرد رهگذري را كشته بودند، دستگير شدند.

به گزارش «جام‌جم»، ساعت 21 شامگاه شنبه همين هفته مردي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 شهرستان رباط‌كريم از توابع استان تهران تماس گرفت و از وقوع يك فقره سرقت مسلحانه طلافروشي خبر داد.

در پي اين تماس، ماموران كلانتري 14 با عزيمت به محل حادثه، يكي از سارقان را كه توسط مردم دستگير شده بود به پليس آگاهي و مردي را كه با شليك گلوله سارقان زخمي شده بود، به بيمارستان انتقال دادند.

طلافروش از شب سرقت گفت

ماموران در تحقيق از مرد طلافروش متوجه شدند او ساعت 20:45 در حال ترك مغازه‌اش بوده كه دو مرد نقابدار به قصد سرقت وارد طلافروشي شده‌اند كه يكي از آنها با سلاح مرد طلافروش را تهديد و همدستش طلاها را سرقت كرده است.

در همين موقع مرد طلافروش با سارق مسلح درگير و موفق به فرار مي‌شود كه يكي از سارقان به سمت طلافروش شليك مي‌كند تا مانع از فرار او شود اما گلوله به يك مرد رهگذر اصابت و او را زخمي مي‌كند.

دستگيري سارق فراري

با اطلاعات به دست آمده از مرد طلافروش، ماموران براي دستگيري سارق كه از محل حادثه گريخته بود، وارد محل شدند و چند خيابان پايين‌تر وي را كه با يك دستگاه موتورسيكلت در حال فرار بود، خلع سلاح و دستگير كردند، طلاهاي دزدي نيز از اين متهم كشف و ضبط شد.

مرگ مرد رهگذر

در حالي كه تحقيقات از دو سارق مسلح آغاز شده بود، ماموران اطلاع يافتند مرد زخمي در بيمارستان در گذشته است.

اعتراف به دزدي مسلحانه

يكي از متهمان در اظهاراتش به پليس گفت: من و همدستم در سلطان‌آباد رباط‌كريم زندگي مي‌كنيم و چند بار به اتهام سرقت دستگير و زنداني شده‌ايم.

وي افزود: چندي پيش در پي آزادي از زندان تصميم به دزدي مسلحانه از يك طلافروشي گرفتيم. ابتدا مدتي آنجا را زير نظر گرفتيم و سپس يك سلاح قلابي و يك سلاح واقعي تهيه كرديم و در ادامه يك موتورسيكلت دزديديم.

سرقت؛ آغاز يك جنايت

دزد مسلح با اشاره به شب سرقت گفت: شب حادثه در حالي كه سلاح به دست و نقاب به چهره داشتيم، وارد طلافروشي شديم و پس از سرقت طلاها، در حال ترك مغازه بوديم كه مرد طلافروش از چنگمان فرار كرد.

متهم يادآور شد: به سمت طلافروش شليك كردم تا مانع از فرار او شوم اما تير به يك مرد رهگذر اصابت كرد. همدستم هم در محل حادثه توسط مردم دستگير شد.

در پي اعتراف متهم، ديگر همدست او نيز با تاييد گفته‌هاي وي به سرقت مسلحانه از طلافروشي اعتراف كرد.

سرهنگ گلزاري، جانشين فرماندهي انتظامي ويژه غرب استان تهران درباره اين پرونده گفت: با اعتراف دو دزد مسلح سابقه‌دار، آنها با قرار قانوني روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي براي مشخص شدن ديگر جرايم احتمالي اين دو متهم ادامه دارد.

طلاهاي مسروقه نيز تحويل طلافروش شده است.

[ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, ] [ 14:37 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: يک قاچاقچي مواد مخدر كه پس از قتل مرد كارتن خواب متواري شده بود، از سوي ماموران پليس آگاهي در كوه‌هاي مسگرآباد در جنوب شرقي تهران دستگير شد.

به گزارش جام‌جم، ساعت 45‌/‌17 روز پنجم فروردين امسال ماموران كلانتري 169 مشيريه هنگام گشت‌زني در اتوبان خاوران، مرد جواني را كه بي‌هوش و زخمي بود، مشاهده و بلافاصله به بيمارستان منتقل كردند.

در بازرسي بدني از او، مدارك متعلق به پذيرش يك گرمخانه در منطقه خاوران به دست آمد كه با مراجعه ماموران به اين محل، هويت جوان مجروح به نام رضا ـ 29 ساله ـ شناسايي شد.

در تحقيقات انجام شده از افراد حاضر در اين محل مشخص شد رضا با 2 نفر به نام‌هاي هدايت و موسي (معروف به گنجشك) درگير و از سوي اين افراد با چاقو مجروح شده است. متهمان نيز بسرعت از محل متواري شده‌اند.

شاهدان صحنه درگيري در اظهارات خود به ماموران گفتند: كمي بالاتر از گرمخانه روي چمن كنار بلوار نشسته بوديم كه متوجه درگيري لفظي ميان رضا و شخصي به نام موسي (معروف به گنجشك) شديم. ناگهان جوان ديگري به نام هدايت، به طرفداري از موسي با رضا درگير شد و با چاقو به رضا حمله و او را از ناحيه سر و گردن و سينه مجروح كرد و بسرعت از محل متواري شد.

با شناسايي هدايت 27 ساله، مأموران كلانتري 169 در تحقيقات خود پي بردند هدايت پس از فرار، در كوه‌هاي مسگرآباد ـ روبه‌روي بازار گل و گياه ـ مخفي شده است، به اين ترتيب متهم فراري عصر روز هفتم فروردين، در حالي كه در يك چادر مسافرتي مخفي شده بود، دستگير شد.

همزمان با دستگيري هدايت، ماموران اطلاع يافتند رضا بر اثر شدت جراحت فوت كرده است.

با اعلام خبر مرگ رضا، پرونده‌اي تشكيل و به دستور رسولي، بازپرس شعبه پنجم دادسراي ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ، همراه متهم دستگير شده براي تحقيقات در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقيقات از هدايت، وي در اظهارات اوليه خود با وجود اعتراف به حضور در زمان درگيري، منكر هرگونه استفاده از سلاح سرد و ضرب و جرح مقتول شد و گفت: رضا قصد گرفتن مواد از موسي را داشت و چون پول نداشت، موسي نيز به او مواد نمي‌داد. همين موضوع باعث درگيري ميان آنها شده بود اما من به هيچ عنوان كاري با رضا نداشتم و تنها مي‌خواستم آنها را از يكديگر جدا كنم و در زمان درگيري نيز چاقو در دست موسي بود.

با وجود اظهارات اوليه متهم، كارآگاهان با توجه به اطلاعات به‌دست آمده از شاهدان صحنه درگيري كه همگي آنها متهم دستگير شده را به عنوان ضارب شناسايي و معرفي كرده بودند، دوباره به تحقيق از وي پرداختند كه هدايت اين بار به كارآگاهان گفت: قصد جدا كردن رضا (مقتول) و موسي را داشتم كه ناگهان رضا با سر ضربه‌اي به صورتم زد. در حالي كه موسي گنجشك با چاقو چند ضربه به رضا زده بود، من نيز با چاقويي كه در كمر داشتم ضربه‌اي به گردن رضا زده و بلافاصله همراه موسي از محل فرار كردم.

با اطلاعات به دست آمده درباره ديگر متهم پرونده (موسي)، كارآگاهان اداره دهم با شناسايي مخفيگاه موسي در شهرك شهيد بروجردي، او را دهم فروردين هنگام مصرف شيشه دستگير و به اداره دهم منتقل كردند. با انتقال موسي به اداره دهم، وي در تحقيقات به جرم خود اعتراف كرد.

سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر، گفت: با توجه به اعترافات صريح متهمان در خصوص ارتكاب جنايت، به دستور قاضي پرونده قرار بازداشت موقت براي هر دو متهم صادر شد. متهمان براي تحقيقات تكميلي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دارند.

[ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, ] [ 14:36 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: كودك چهارساله اي كه همراه خانواده اش در صبح روز سيزدهم فروردين ماه قصد عزيمت به مناطق ييلاقي مشهد را داشت در حادثه اي هولناك جان خود را از دست داد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه خبري پليس، تماس تلفني شهروندان با فوريت هاي پليسي 110 ، ساعت 6 بامداد سيزدهم فروردين حكايت از حادثه اي هولناك و مرگ كودكي چهار ساله داشت.

ماموران كلانتري 27 مشهد بلافاصله براي يي گيري موضوع به محل مورد نظر كه واقع در ميدان حجت آباد مشهد بود اعزام شدند. بررسي هاي اوليه پليس حاكي از آن بود كه پدر اين كودك راننده كاميون مي باشد و زماني كه با دنده عقب قصد خارج شدن از كوچه را داشته ، ناگهان فرزند او در خودرو را باز و به پايين سقوط مي كند.

در اين لحظه لاستيك جلو خودرو از روي سر اين كودك عبور و طفل چهار ساله به طرز هولناكي جان خود را از دست داده است.

ماموران انتظامي با گزارش موضوع به مقام قضايي، اقدامات قانوني لازم را به عمل آوردند.

 

[ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, ] [ 1:48 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: رييس کلانتري151 يافت آباد از دستگيري باند سارقان حرفه اي خودرو در جنوب تهران خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرگرد عطاءالله سينکايي گفت: چندي پيش تعدادي از شهروندان تهراني ساکن در محله يافت آباد تهران با مراجعه به کلانتري شکايات خود مبني بر سرقت خودرو در محدوده سکونتشان را تسليم افسر تحقيق کردند.

وي افزود: به محض وصول شکايات مردمي رسيدگي به موضوع سرقت در دستور کار تيم ويژه مبارزه با سرقت دايره تجسس کلانتري قرار گرفت و تحقيقات گسترده پليسي آغاز شد.

رييس کلانتري151 يافت آباد اضافه کرد: با تحقيقات گسترده و انجام چندين عمليات تعقيب و مراقبت پليسي در سطح حوزه استحفاظي اين يگان سرانجام ماموران دايره تجسس دريافتند سرقت هاي اخير توسط فردي به نام «هادي» از مجرمان سابقه دار و حرفه اي صورت پذيرفته است.

وي با اشاره به اينکه متهم به تازگي از زندان آزاد شده بود، خاطرنشان کرد: ماموران با تحت نظر گرفتن وي و کنترل نامحسوس محل دقيق سکونتش در نهايت مخفيگاه او در شهرک يافت آباد را شناسايي کردند.

رييس کلانتري 151 يافت آباد اظهار داشت:به محض مشخص شدن مخفيگاه متهم شمارش معکوس براي دستگيري «هادي» آغاز و با هماهنگي مقام قضايي، ماموران طي يک عمليات غافلگيرانه پليسي موفق شدند متهم را درحاليکه در پشت بام منزل خود به اتفاق همدستش «مرتضي» در حال مصرف شيشه بودند را  شناسايي و دستگير کنند.

سرگرد سينکايي با اشاره به اينکه متهم در پشت بام منزل خود اتاقکي تعبيه کرده و اموال مسروقه را در آنجا نگهداري مي نمود، تصريح کرد: از سارقان مقادير قابل توجه اي اموال مسروقه خودرو يک رشته شاه کليد و يک عدد گاز اسپري اشک آور کشف شد.

وي گفت: متهمان پس از دستگيري به کلانتري منتقل شدند و تحت بازجويي هاي فني قرار گرفتند که در جريان بازجويي به 16 فقره سرقت خودرو اعتراف نمودند.

رييس کلانتري 151 يافت آباد افزود:تحقيق از متهمان براي کشف ساير سرقت هاي احتمالي کماکان ادامه دارد.

[ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, ] [ 1:47 ] [ محمد حاجی حسین ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 28 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ احج (انجمن حقوقدانان جوان ) به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده و این وبلاگ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند. با تشکر از انتخاب شما
موضوعات وب
لینک های مفید

سایت مجلس شورای اسلامی

امکانات وب
حق بالاتر از قانون است(ضرب المثل روسی

ابزار هدایت به بالای صفحه

با تشکر از بازدید شما. موفق باشید