به وبلاگ تخصصی حقوقی احج خوش امدید.احج مخفف انجمن حقوقدانان جوان میباشد و معنای خاص دیگری ندارد وبلاگ احج به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده .با تشکر از بازدید شما وبلاگ تخصصی حقوقی احج
وبلاگ تخصصی حقوقی احج
اخبار و روزنامه و مقالات و دانلود نرم افزارهای حقوقی 
قالب وبلاگ
مدیر وبلاگ(محمد حاجی حسینی
اخرین نوشته های وبلاگ احج
سایتها و وبلاگهای حقوقی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ahaj و آدرس ahaj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نظر سنجی در مورد عملکرد وبلاگ
قرآن آنلاین




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
آشنایی 2 مرد شیشه‌ای در زندان، آغاز تشکیل باندی شد که هدفش سرقت از خانه‌های ویلایی بود.نیمه شب 13 آذر ماه امسال ماموران کلانتری 134 تهران هنگام گشتزنی در شهرک غرب متوجه یک دستگاه پژو پرشیا شدند که در یک کوچه بن بست پارک بود و مرد جوانی داخل آن نشسته بود. مرد جوان با دیدن خودروی گشت پلیس، شروع به حرکت کرد و قصد ترک کردن محل را داشت اما همین کار او باعث شد ماموران به وی ظنین شوند. همزمان با حرکت پژو، جوان قد بلندی سراسیمه از یکی از خانه‌های ویلایی بیرون آمد و او هم با دیدن ماموران پا به فرار گذاشت. تیم گشت پلیس که مطمئن شده بود با 2 مجرم روبه‌روست به تعقیب آنها پرداخت و لحظاتی بعد یکی از آنها را در کوچه بن بست دستگیر کرد. مرد جوان به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران منتقل شد و در بازجویی‌ها گفت که او و راننده پژو پرشیا قصد سرقت از خانه ویلایی را داشته‌اند اما با مشاهده خودروی گشت پلیس، اقدام به فرار کرده‌اند.

ماموران در بررسی سوابق مرد جوان متوجه شدند که او اعتیاد شدیدی به مخدر شیشه دارد و یک مجرم سابقه دار است که به تازگی از زندان آزاد شده است. این مرد در ادامه بازجویی‌ها گفت: حدود 4 سال پیش در زندان با همدست فراری‌ام به نام غلامرضا آشنا شدم. او هم مانند من به اتهام سرقت دستگیر شده بود. من و غلامرضا در دوران حبس حسابی با هم دوست شدیم و همانجا قرار گذاشتیم که پس از آزادی، دست به سرقت از خانه‌های ویلایی بزنیم. من زودتر از او آزاد شدم اما غلامرضا هم بعد از مدت کوتاهی با سپردن وثیقه از زندان آزاد شد و آن‌وقت بود که نقشه مان را عملی کردیم.

ما با شناسایی خانه‌های ویلایی، وقتی مطمئن می‌شدیم کسی در داخل خانه نیست، در تاریکی شب به آنجا می‌رفتیم و دست به سرقت می‌زدیم و اموال مسروقه را با هم تقسیم می‌کردیم. با پول‌های به‌دست آمده از این راه نیز مخدر شیشه می‌خریدیم و با هم مصرف می‌کردیم. سرهنگ مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با اعترافات متهم مخفیگاه همدست فراری وی شناسایی شد اما ماموران وقتی به این محل رفتند، اثری از او پیدا نکردند. وی ادامه داد: با توجه به فراری‌بودن این مجرم سابقه دار قاضی پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره وی را در روزنامه‌ها صادر کرده است. از کسانی که اطلاعی از مخفیگاه او دارند درخواست می‌شود اطلاعات خود را در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

منبع:همشهری انلاین

[ پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, ] [ 18:28 ] [ محمد حاجی حسین ]
سامسونگ بار دیگر در
دادگاه از اپل شکست خورد
همشهری آنلاین:
شرکت اپل که در سراسر جهان رقبای خود در بازارهای تلفن همراه هوشمند و تبلت را به دادگاه کشانده اینبار موفق شده حکم ممنوعیت فروش یکی از تبلت‌های سامسونگ را برای بار دوم در بزرگترین اقتصاد اروپا دریافت کند.

به گزارش رویترز، دادگاهی در شهر دوسلدورف آلمان حکم موقت لغو ممنوعیت فروش تبلت گلکسی 10.1 که به درخواست شرکت اپل صادر شده بود را لغو کرد.

سامسونگ که رقیب اصلی اپل است به کپی برداری از محصولات اپل در ساخت تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌های سری گلکسی محکوم شده‌است.

اپل از سامسونگ در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایالات متحده، استرالیا و حتی کره جنوبی شکایت کرده‌است.

در ماه سپتامبر، اپل توانست حکم موقت ممنوعیت فروش تبلت گلکسی 10.1 در بیشتر کشورهای اروپایی را دریافت کند.

اما بعد از برگزاری جلسات بازبینی حکم پیشین در دادگاه، فروش این محصول در بیشتر کشورهای اروپایی و ایالات متحده از سر گرفته شد.

اما در آلمان وضعیت متفاوت بود. بعد از صدور حکم ممنوعیت فروش تبلت گلکسی سامسونگ این محصول را با تغییر کوچکی با نام 10.1N به بازار آلمان عرضه کرد.

اپل نسبت به این محصول جدید هم شکایت کرد اما نتوانست دادگاه در راضی به صدور حکم دائمی ممنوعیت فروش گلکسی کند. اما اکنون دادگاهی در دوسلدورف این حکم را موقتاً صادر کرده و تصمیم نهایی در این پرونده قرار است هفته آینده اتخاذ شود.

گفتنی‌است سامسونگ در اقدامی مشابه از اپل در آلمان شکایت کرده و گفته در ساخت محصولات قابل حمل اپل از فن‌آوری‌های به ثبت رسیده سامسونگ بدون اجازه استفاده شده‌است.

[ پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, ] [ 18:24 ] [ محمد حاجی حسین ]

معاون اجرايي مركز امور مشاوران حقوقي، وكلا و كارشناسان رسمي قوه قضاييه از برگزاري آزمون اين مركز در دو نوبت صبح و عصر 19 اسفندماه سال جاري خبر داد.

علي اديبي در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين زمينه تصريح كرد: داوطلبان مي‌توانند از 10 تا 17 اسفندماه سال 90 به وب‌سايت آزمون يا سايت مركز مشاوران به نشاني www.judiciarybar.ir جهت اخذ كارت ورود به جلسه مراجعه كنند.

وي ادامه داد: داوطلبان براي دريافت پاسخ به سوالات احتمالي خود از جمله مشكلات مربوط به كارت آزمون و ارسال مدارك مي‌توانند با شماره تلفن‌هاي 22264471 و 22264472 تماس بگيرند و با موسسه معين اداره هماهنگي لازم را به عمل آورند.

معاون اجرايي مركز امور مشاوران قوه قضاييه افزود: داوطلباني كه مدارك خود را ارسال نكرده‌اند، مي‌توانند آن را به صندوق پستي موسسه معين اداره كه در زمان ثبت نام اعلام شده بود، ارسال كنند.

[ پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, ] [ 1:25 ] [ محمد حاجی حسین ]
قاچاق کالا و ارز از
مصادیق جرایم اقتصادی محسوب می‌شود
ایران > قانونگذاری  - همشهری آنلاین:
صبح امروز در جلسه علنی مجلس تعدادی از مواد لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که برای بررسی بیشتر به کمیسیونهای تخصصی ارجاع داده شده بود مورد بررسی قرار گرفتند.

نمایندگان در جلسه علنی امروز سه‌شنبه ( 11/11/90 ) و در ادامه رسیدگی به موادی از لایجه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که برای بررسی بیشتر به کمیسیونهای تخصصی فرستاده شده بود، مواد 53 و 55 این لایحه را مورد بحث و بررسی قرار داده و تصویب کردند.

به موجب مصوبه مجلس در ماده 53، قاچاق کالا و ارز از مصادیق جرایم اقتصادی محسوب می‌شود.

نمایندگان در ماده 55 مقرر کردند در صورتی که کشف کالا و یا ارز قاچاق همراه با دستگیر مسلحانه مرتکبین قاچاق با انواع سلاح گرم و آتش زا با ماموران کاشف باشد و با عملیات ماموران کاشف مرتکبین دستگیر شوند، با حکم مرجع قضایی، وسائل نقلیه به نفع سازمان کاشف برای استفاده در مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضبط می‌شود.

نمایندگان مجلس با 119 رای موافق، 11 رای مخالف و 15 رای ممتنع از 212 نمایده حاضر در جلسه، این ماده را تصویب کردند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, ] [ 14:26 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: صبح امروز حكم اعدام مردي كه عامل شهادت يكي از ماموران پليس آگاهي استان البرز به نام «قربانعلي نظري» بود، اجرا شد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، متهم «ح . م» كه كلكسيوني از جرايم خشن از جمله  تهديد به قتل، آدم ربايي‏، سرقت، جعل عنوان مامور مواد مخدر، ايراد ضرب و جرح عمدي و چندين فقره كلاهبرداري را در پرونده سياه خود داشت، وقتي در تاريخ سوم آذر 88 خود را در محاصره ماموران پليس آگاهي ديد، چاره اي جز تسليم نداشت اما در يك اقدام جنون آميز وقتي همه مسيرهاي فرار را براي خود بسته ديد، يكي از ماموران زبده و با تجربه پليس آگاهي استان البرز به نام «قربانعلي نظري» را با خودرو خود زير گرفت و موفق به فرار شد.

پس از متواري شدن اين جنايتكار جستجوي سايه به سايه پليس تا صبح روز بعد ادامه داشت تا اينكه پس از انجام تحقيقات و كار اطلاعاتي گسترده، مخفيگاه وي در اطراف مهرشهر كرج شناسايي و محاصره شد.

خفاش جنايتكار كه مجددا خود را در محاصره پليس ديد خود را از پشت بام به يك منزل مسكوني رساند و ساكنان آن را به گروگان گرفت و پليس را تهديد كرد كه چنانچه اجازه فرار به او ندهند، همه اعضاي خانواده را خواهد كشت.

پليس با توجه به سوابق سياه اين مرد جنايتكار، وقتي متوجه شد كه جان اعضاي خانواده به گروگان گرفته شده در خطر است، با استفاده ازاقدامات ويژه ماموران رهايي از گروگان موفق شد متهم را دستگير كند.

پس از دستگيري متهم و بررسي سوابق كيفري او و بعد از تكميل شدن تحقيقات، پرونده با صدور كيفر خواست به شعبه اول دادگاه كيفري كرج فرستاده شد و مرد جنايتكار مقابل محاكم قضايي قرار گرفت.

در جريان محاكمه ،خانواده شهيد «قربانعلي نظري» و تعدادي از شاكيان از دادگاه درخواست قصاص متهم را كردند.

پس از پايان جلسه محاكمه، با توجه به اظهارات شاكيان، بررسي سوابق مرد جنايتكار، گواهي پزشكي قانوني، مستندات پليس و گزارش دادسرا، هيات قضايي شعبه اول دادگاه كيفري استان البرز  به اتفاق آرا متهم را به يك بار اعدام، يك بار قصاص،22 سال زندان،74 ضربه شلاق، بازگرداندن اموال مسروقه محكوم كردند.

راي دادگاه ازسوي قضات ديوان عالي كشور تأييد و توسط رياست قوه قضائيه نيز مورد تنفيذ قرار گرفت و در راستاي اجراي حكم صادره، ساعت شش صبح روز جاري مرد جنايتكار در محوطه پليس آگاهي استان البرز به دار مجازات آويخته شد.

[ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, ] [ 14:20 ] [ محمد حاجی حسین ]

برای مشاهده کارنامه آزمون وکالت 1390 کلیک فرمائید

 

چند تذکر:

- در هنگام وارد كردن مشخصات، زبان كی‌برد سیستم خود را تغییر ندهید (كی‌برد سیستم بر روی /EN/ باشد).

- ترجیحاً از مرورگر "اینترنت اکسپلورر" استفاده نمائید.

- اسامی پذیرفته شدگام متعاقباً از سوی کانون های محلی اعلام می گردد.

- با توجه به مشکلات جوی به وجود آمده در زمان برگزاری آزمون در کانون گیلان و عدم حضور تعداد بی شماری از داوطلبان، مقرر گردید الزاما کلیه داوطلبان کانون گیلان که در نوبت اول کارت ورود به جلسه را دریافت کرده اند (خواه در آزمون اول شرکت کرده یا نکرده باشند)، در نوبت دوم آزمون که روز جمعه 01/02/1391در شهرستان رشت برگزار می گردد، شرکت نمایند. شایان ذکر است معدل بالاتر هر یک از دو آزمون (در صورت شرکت در آزمون اول) ملاک عمل خواهد بود. ضمنا اطلاعیه توزیع کارت متعاقبا از طریق سایت www.iranbar.org و روزنامه اطلاعات به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.

منبع:http://tohidbakhtiary.ir

[ چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:, ] [ 16:47 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

کانون وکلای مرکز

 

دستورالعمل برگزاری مرحله دوم (تشریحی) آزمون وکالت 1390 کانون وکلای مرکز اعلام شد:

 

برای مشاهده کلیک فرمائید

 


منبع:http://tohidbakhtiary.ir

[ چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:, ] [ 16:44 ] [ محمد حاجی حسین ]

ثبت نام آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال 1391 دانشگاه های سراسری شروع شد:

 

برای ثبت نام کلیک کنید

[ چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:, ] [ 16:43 ] [ محمد حاجی حسین ]


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روابط عمومی قوه قضائیه، دانشگاه علوم قضایی برای سال تحصیلی آینده از بین فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی تعداد محدودی دانشجو در مقطع کارشناسی رشته علوم قضایی (حقوق) پذیرش می کند.

متقاضیان برای آشنایی با شرایط ثبت نام و تکمیل فرم درخواست، می توانند تا تاریخ 30 بهمن امسال به سایت www.fjs.as.ir مراجعه کنند.

[ چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:, ] [ 16:26 ] [ محمد حاجی حسین ]

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: رویکرد قوه برای پیشگیری از وقوع جرم رویکردی تلفیقی است.

خبرگزاری فارس:
ایجاد رویکرد تلفیقی برای پیشگیری از وقوع جرم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه معاون رئیس قوه قضاییه در پنجمین کارگاه علمی- کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی که با حضور مسئولان قضایی، امنیتی، انتظامی و اجرایی چهار استان کشور برگزار شد، گفت: جرم به رفتاری تعبیر می‌شود که به واسطه فعل یا ترک فعلی، با مبانی ارزشی، هنجارها، اعتقادات و قوانین مغایر بوده و مستوجب مجازات و تعقیب کیفری شود.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, ] [ 16:34 ] [ محمد حاجی حسین ]

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام خبر آغاز ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد این دانشگاه از روز چهارشنبه هفته جاری اعلام کرد که مبلغ خرید کارت اعتباری آزمون 33 هزار تومان است.

عبدالله سجادی جاغرق در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر اضافه کرد: داوطلبان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 91دانشگاه آزاد اسلامی از روز چهارشنبه 5 بهمن ماه با مراجعه به سامانه ثبت نام مرکز آزمون این دانشگاه به نشانی www.azmoon.org می توانند در این دوره از پذیرش شرکت کنند.

وی با بیان اینکه فرایند ثبت نام تا 15 بهمن ماه ادامه دارد، گفت: خرید کارت اعتباری تنها به صورت اینترنتی انجام می شود. داوطلبان می توانند از سامانه مذکور فایل پی. دی. اف دفترچه راهنما را دانلود کنند. همچنین خرید رمزعبور و کارت اعتباری ثبت نام از طریق کارتهای عضو شتاب یا دستگاههای خودپرداز از روز چهارشنبه امکانپذیر می شود.

به گفته رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، هزینه خرید کارت اعتباری با آزمون 33 هزار تومان و هزینه خرید کارت اعتباری بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه 10 هزار تومان اعلام شده است.

[ دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, ] [ 16:31 ] [ محمد حاجی حسین ]

هيات عمومي ديوان عدالت اداري با رفع يك مورد تعارض آرا، اعلام كرد بازنشستگي در دستگاه‌هاي دولتي منوط به داشتن حداقل ۴۵ سال سن براي مستخدمان زن و ۵۰ سال براي مستخدمان مرد خواهد بود در غير اين صورت بر اساس مقررات مربوط سنوات خدمت، آنان بازخريد مي‎شوند.


به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متن راي شماره ۳۶۱ هيات عمومي ديوان عدالت اداري در اين زمينه به شرح زير است؛ « اولا تعارض در مدلول آراي مذكور در گردش كار محرز است.

ثانيا به موجب تبصره۲ ماده يك قانون نحوه تعديل نيروي انساني دستگاه‌هاي دولتي مصوب ۲۷/۱۰/۱۳۶۶، بازنشستگي براساس تبصره يك ماده ۷۴ قانون استخدام كشوري مصوب ۲۷/۳/۱۳۶۵ و مقررات خاص دستگاه‌هاي دولتي منوط به داشتن حداقل ۴۵ سال سن براي مستخدمان زن و ۵۰ سال براي مستخدمان مرد خواهد بود و در غير اين صورت بر اساس مقررات مربوط سنوات خدمت آنان بازخريد مي‎شود. نظر به اين كه شكات پرونده‎هاي موضـوع تعارض بيـش از ۲۰ سال سابقه خدمت داشته‎اند، ليكن سن آنان كمتـر از ۵۰ سال بوده است، بنابراين واجد شرايط بازنشـستگي مطابق قانون صدرالذكر نبوده‎اند و با توجه به مراتب راي شعبه دوازدهم ديوان عدالت اداري به شماره دادنامه ۱۴۸۰-۱۰/۹/۱۳۸۸ كه بر رد شكايت صادر شده است در حدي كه متضمن اين معني است صحيح و موافق مقررات تشخيص داده مي‎شود. اين راي به استناد بند۲ ماده ۱۹ و ماده ۴۳ قانون ديوان عدالت اداري براي شعب ديوان و ساير مراجع اداري مربوط در موارد مشابه لازم ‎الاتباع است.»

[ پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, ] [ 11:7 ] [ محمد حاجی حسین ]
صفحه قبل 1 ... 22 23 24 25 26 ... 28 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ احج (انجمن حقوقدانان جوان ) به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده و این وبلاگ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند. با تشکر از انتخاب شما
موضوعات وب
لینک های مفید

سایت مجلس شورای اسلامی

امکانات وب
حق بالاتر از قانون است(ضرب المثل روسی

ابزار هدایت به بالای صفحه

با تشکر از بازدید شما. موفق باشید