به وبلاگ تخصصی حقوقی احج خوش امدید.احج مخفف انجمن حقوقدانان جوان میباشد و معنای خاص دیگری ندارد وبلاگ احج به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده .با تشکر از بازدید شما وبلاگ تخصصی حقوقی احج
وبلاگ تخصصی حقوقی احج
اخبار و روزنامه و مقالات و دانلود نرم افزارهای حقوقی 
قالب وبلاگ
مدیر وبلاگ(محمد حاجی حسینی
اخرین نوشته های وبلاگ احج
سایتها و وبلاگهای حقوقی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ahaj و آدرس ahaj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نظر سنجی در مورد عملکرد وبلاگ
قرآن آنلاین




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

جام جم آنلاين: رييس قوه قضاييه تشکيل دادگاه متهمان پرونده فساد مالي اخير را نشانه عزم جدي دستگاه قضايي در برخورد با انواع مفاسد به ويژه مفاسد اقتصادي دانست و گفت: برگزاري اين دادگاه پاسخ به کساني بود که القا مي‌کردند نظام اسلامي و قوه قضاييه قصد و يا توان مبارزه با مفاسد اقتصادي را ندارد.

‌ آيت‌الله آملي‌لاريجاني در جلسه مسوولان عالي قضايي با اشاره به اين‌که «کار دستگاه قضايي صبوري در مقابل تمام القائات دشمنان خارجي نظام و برخي دنباله‌روهاي داخلي آنان و در عين حال انجام وظيفه قانوني در رسيدگي به اين پرونده است» گفت: تشکيل جلسه دادگاه اخير نشان داد که عزم دستگاه قضايي و همه مسئولان قضايي اين است که با مفاسد اقتصادي به نحو قاطعانه برخورد شود و در نظام جمهوري اسلامي توان و ظرفيت مبارزه با انواع مفاسد وجود دارد و اگر عزم مسئولان جزم شود، مفاسد قلع و قمع و ريشه آنها قطع خواهد شد.

رييس قوه قضاييه تاکيد مقام معظم رهبري و صدور دستورالعمل قاطع مبارزه با مفاسد اقتصادي در سال 1380 و تاکيدات حضرت امام خميني (ره) در مبارزه با مفاسد و نيز نحوه زندگي و معيشت رهبر معظم انقلاب اسلامي را نشانه و دلالتي بر عزم نظام جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با مفاسد اقتصادي توصيف کرد و اظهاركرد:‌ قوه قضاييه نيز در دوره اخير خود بخوبي نشان داده است که با فساد در تمام ابعاد آن برخورد جدي خواهد کرد و هرچند در مبارزه با انواع مفاسد اجتماعي، فرهنگي، قاچاقچيان مواد مخدر و مفاسد اقتصادي سر و صداهايي بلند خواهد شد اما استمرار مبارزه قاطعانه با مفاسد همچنان در دستور کار دستگاه قضايي قرار دارد.

وي مبارزه با مفاسد اقتصادي را به دليل احتمال ارتباط باندهاي مفاسد اقتصادي با برخي مراکز قدرت دشوارتر دانست و گفت: در نظام جمهوري اسلامي که اساس بر رعايت قوانين و مبارزه با مفاسد است، ظرفيت مبارزه با مفاسد اقتصادي بسيار بالاست.

رييس دستگاه قضايي با اشاره به کار شبانه‌روزي قضات، کارشناسان و مسئولان رسيدگي‌کننده به پرونده فساد مالي اخير، از زحمات آنان تشکر کرد و گفت: کيفرخواست اين پرونده و مستندات آن نشان داد که کار عظيمي در روند تکميل اين پرونده انجام شده و وجود 12 هزار صفحه مستندات آن نيز نشان مي‌دهد که دستگاه قضايي در اين پرونده با تمام توان وارد شده است.

آملي‌لاريجاني با تاکيد بر اين‌که تشکيل دادگاه بخشي از متهمان قدم اول برخورد با اين فساد است، از اقدامات جديد قضايي در تکميل اين پرونده و انجام روند رسيدگي در مورد برخي ديگر از متهمان و ارجاع پرونده آنان به دادگاه خبر داد.

رييس قوه قضاييه همچنين با اشاره به تلاش برخي به منظور منحرف کردن اذهان نسبت به اين پرونده و ارائه تفسيرهاي نادرست، اظهاركرد: برخي‌ به جاي تبليغ کار عظيم دستگاه قضايي و تقدير از زحمات انجام‌ شده متاسفانه با تيترها و ارائه نشانه‌هاي نادرست سعي دارند اذهان را نسبت به اين کار عظيم منحرف کنند اما دستگاه قضايي با تمرکز قانوني بر انجام وظايف خود باز هم نسبت به اين قبيل سر و صداها و هياهوها صبوري خواهد کرد و مردم شريف ايران نتيجه کار قوه قضاييه را در عمل خواهند ديد و اميدواريم که نتيجه اين دادگاه نتيجه‌اي عادلانه و قاطع باشد.(ايسنا)

[ چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, ] [ 23:36 ] [ محمد حاجی حسین ]
حکم قطعی دادگاه سعید تاجیک اعلام شد

8 ماه حبس و ۵۰ شلاق برای توهین به هاشمی و مزاحمت برای فائزه هاشمی

8 ماه حبس و ۵۰ شلاق
برای توهین به هاشمی و مزاحمت برای فائزه هاشمی
- همشهری‌آنلاین:
سعید تاجیک به جرم توهین به هاشمی رفسنجانی و فائزه هاشمی به ۸ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

فارس نوشت: سعید تاجیک به جرم توهین و فحاشی و استعمال الفاظ رکیک به ‌هاشمی رفسنجانی و ایجاد مزاحمت برای دختر وی به ۸ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

در حکم محکومیت تاجیک آمده است: در خصوص اعتراض و تجدیدنظر خواهی آقای سعید تاجیک فرزند حسین از دادنامه شماره ۱۲۲۰ مورخ ۲۷/۹/۹۰ صادره از شعبه ۱۰۸۹ دادگاه عمومی جزایی تهران که به موجب آن نامبرده به اتهام توهین و فحاشی و استعمال الفاظ رکیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عضو خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و ایجاد مزاحمت نسبت به فائزه هاشمی با استعمال الفاظ رکیک و توهین و فحاشی در حرم عبدالعظیم(ع) شهر ری و اماکن اطراف آن که بابت توهین به آیت‌الله هاشمی به تحمل ۴ ماه حبس تعزیری و از بابت مزاحمت بانوان (برای فائزه هاشمی) به تحمل ۴ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق تعزیری محکومیت یافته است. با ملاحظه محتویات پرونده و لایحه اعتراضیه تجدیدنظر خواه و اینکه از ناحیه ایشان ایراد و اشکال موجه و موثری که مسابق شقوق مندرج در ماده ۲۴۰ قانون آئین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری سبب بی‌اعتباری و در نتیجه نقض دادنامه صادره و رسیدگی بیشتر را فراهم نماید، مطرح نگردیده است. عمده مطالب آورده شده در لایحه اعتراضیه تکرار مطالب بدوی است بنابراین دادنامه بدوی از نظر رعایت اصول و تشریفات دادرسی و مبانی استدلال خالی از ایاد و نقص قانونی است. لذا دادگاه مستنداً به بند الف از ماده ۲۵۷ قانون مارالذکر ضمن رد تجدید نظرخواهی به عمل آمده دادنامه معترض عنه را عینا تایید می‌نماید. رای صادره به استناد ماده ۲۴۸ همین قانون قطعی است.

فائزه هاشمی دختر دوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز چندی قبل از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران ‌به 6 ماه حبس و 5 سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی محکوم شد‌.

علت محکومیت دختر هاشمی رفسنجانی مصاحبه وی با یک سایت ضدانقلاب بود. فائزه هاشمی در این مصاحبه ضمن توهین به برخی مسئولان، آنان را ‌‌عده‌ای اراذل و اوباش و لات و رجاله خوانده بود.

فائزه هاشمی ‌در این گفت‌وگو مدعی شده بود: "در زمان شاه این شعبان بی‌مخ و دار و دسته‌اش بودند که مثل همین اراذل و اوباش با رفتار وحشیانه و جمع کردن رجاله‌ها و لات‌ها با مخالفان خودشان برخورد می‌‌کردند. حالا هم متاسفانه همان ادبیات و همان روش با نام اسلام، انقلاب، دفاع از ارزش‌ها و این حرف‌ها انجام می‌شود. اداره مملکت الان با همین رجاله‌ها و اراذل و اوباش است."

‌بعد از این مصاحبه فائزه هاشمی رفسنجانی به دادگاه احضار شد و ‌قرار بود جلسه‌ رسیدگی به اتهامات ‌وی یکشنبه ۲۳ مرداد‌ماه برگزار شود اما این جلسه به دلیل درخواست استمهال وکیل پرونده برای تدارک دفاعیه و موافقت دادگاه، به‌ تاخیر افتاد.

‌‌شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی 13 دی‌ماه سال جاری پس از گذشت حدود 4 ماه از پایان استمهال یک‌ماهه فائزه هاشمی رفسنجانی، حکم محکومیت وی را ‌به ریاحی وکیل او ابلاغ کرد.

‌‌براساس این حکم فائزه هاشمی ‌به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام تنها به شش ماه حبس و 5 سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد که این حکم با اعتراض وکیل وی روبرو شد و به همین دلیل پرونده وی به دادگاه تجدیدنظر رفت.

‌غلامعلی ریاحی وکیل فائزه هاشمی رفسنجانی امروز در گفت‌وگو با ‌فارس گفته که ‌پرونده موکل خود ‌به دادگاه تجدیدنظر رفته اما هنوز ‌نتیجه آن معلوم نیست ‌و حکمی نیز ابلاغ نشده است.

‌فائزه هاشمی پرونده دیگری ‌نیز به اتهام حضور در اغتشاشات خیابانی در جریان فتنه ۸۸ دارد که ‌با اعلام جرم دادستانی تهران تشکیل شده بود.

[ سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, ] [ 17:53 ] [ محمد حاجی حسین ]
تغييرات قانون مجازات اسلامي در گفت‌وگوي ايسنا با قرباني؛
«مجازات سنگسار، حذف و جايگزين آن به استفتاء از رهبري واگذار شد»


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

قائم مقام معاون تنقيح قوانين مجلس با تشريح تغييرات اعمال‌شده در قانون مجازات اسلامي با مدت اجراي آزمايشي سه ساله، حذف مجازات سنگسار، حذف اعدام براي جرايم ارتداد و سحر و جادو و تعيين درجات هشت‌گانه براي جرايم مشمول تعزير را از جمله اين تغييرات عنوان كرد.

حجت‌الاسلام موسي قرباني در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در توضيح تغييرات اعمال شده در قانون جديد مجازات اسلامي با اشاره به حذف مجازات سنگسار و اعدام براي ارتداد و سحر و جادو از اين قانون اظهار كرد: در اين قانون با حذف برخي از حدود، ماده 223 جايگزين شده است.

حذف مجازات سنگسار

وي با بيان اينكه طبق ماده 223 قانون جديد مجازات اسلامي بايد در مورد حدود ذكر نشده در اين قانون مطابق اصل 167 قانون اساسي عمل كرد، يادآور شد: طبق اين اصل در صورت نبود حكم جرمي در قانون بايد به فتاواي مشهور فقها مراجعه شود؛ البته در ذيل ماده 223 نيز آمده است كه در صورت وجود الزام براي رجوع به اصل 167، مقام قضايي بايد از رهبري استفتاء ‌كند و مقام رهبري نيز مي‌تواند اين امر را به فرد ديگري واگذار كند.

عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه نام برخي از جرايم و مجازات‌ها در اين قانون نيامده است، تصريح كرد: فقه در اين موارد سر جاي خود قرار دارد تا در صورت بروز جرمي، رييس دادگاه براي تشخيص حكم موضوع بر اساس شرع عمل ‌كند.

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:16 ] [ محمد حاجی حسین ]

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

وزير دادگستري گفت:‌ اكثريت قريب به اتفاق كشورها داراي نظام مالكيت معنوي متفاوت هستند و حمايت يكساني از حقوق مالكيت معنوي به عمل نمي‌آورند.

به گزارش خبرگزاري حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مرتضي بختياري در اولين همايش ملي استراتژي مالكيت معنوي اظهاركرد: امروزه حقوق مالكيت معنوي اعم از مالكيت صنعتي، مالكيت ادبي، هنري و حقوقي مرتبط، ارزش اقتصادي به مراتب بالاتر از كالاهاي مالي دارد به طوري كه تشويق و حمايت از صاحبان حقوق مالكيت معنوي و نوآوران و مبتكران بخشي از توسعه هر كشور را تشكيل مي‌دهد.

وي ادامه داد: هدايت اين خلاقيت‌ها در مسير توسعه پايدار اقتصادي و تامين رفاه اقتصادي جوامع، وظيفه و چالش مهمي است كه تلاش سياست‌گذاران كشور را در حوزه مالكيت معنوي طلب مي‌كند.

بختياري اظهاركرد: سطح حمايت از اين دارايي معنوي و غير ملموس و تعريف يك نظام مالكيت معنوي مناسب ارتباط متقابلي با درجه توسعه‌يافتگي كشورها و هم‌چنين شرايط فرهنگي،‌ اقتصادي و مذهبي و ديدگاه‌هاي فلسفي آنها دارد به نحوي كه مي‌توان گفت اكثريت قريب به اتفاق كشورها داراي نظام مالكيت معنوي متفاوت هستند و حمايت يكساني از حقوق مالكيت معنوي به عمل نمي‌آورد، بنابراين لازم است نظام مالكيت معنوي به گونه‌اي تعريف و پايه‌ريزي شود كه هزينه‌ها آن با منافعي كه نهايتا عايد كشور مي‌شود همخواني وتناسب داشته باشد.

وزير دادگستري با بيان اينكه نظام مالكيت معنوي بدون توجه به لحاظ مولفه‌ها فوق تعريف و تدوين شود،‌ يادآورد شد: بديهي است صرف حمايت يا تقبل هر هزينه‌اي فاقد هرگونه توجيه منطقي است به عبارت ديگر استفاده از نظام مالكيت معنوي بايد به عنوان يك وسيله براي رفاه اجتماعي باشد نه به عنوان يك هدف.

وي افزود: ‌جمهوري اسلامي ايران نيز به منظور اهداف بلند مدت خود كه در سند چشم انداز 1404 تعيين شده و بر اين اساس كشور بايد به عنوان قدرت نخست اقتصادي منطقه ظاهر شود نيازمند طراحي نظامي براي حمايت از حقوق ماليكت معنوي است كه ضمن تناسب با نيازهاي توسعه اقتصادي، ‌اجتماعي كشور و برانگيختن خلاقيت‌ها نوآوري‌ها و ابتكارات بتواند در جلب سرمايه‌گذاري خارجي و انتقال تكنولوژي و تحقق جنبش نرم‌افزاري كمك كند.

بختياري با بيان اينكه شرط لازم و ضروري براي پايه‌ريزي يك نظام مالكيت معنوي مناسب و مديريت اين نظام در سطح ملي و بين‌المللي در اختيار داشتن يك استراتژي ملي مالكيت معنوي است، تاكيد كرد: در اختيار داشتن يك استراتژي ملي مالكيت معنوي كه بتواند اهداف، محورها و خطوط اساسي حمايت از اين حقوق را در حوزه‌هاي مختلف اعم از مالكيت صنعتي و مالكيت ادبي و هنري در بلند و متناسب با الزامات توسعه‌اي كشور ترسيم كند ضروري است تا برپايه آن سياست‌ها و برنامه‌هاي عملي به طور بخشي تنظيم و به اجرا درآيد و از سوي ديگر كارهاي بين‌اللملي سازمان معنوي در حوزه‌هاي مرتبط با حضور فعال‌تر نسبت به قبل دنبال شود.

 

وزير دادگستري براي تدوين يك استراتژي مناسب در كشور 13 مورد را به شرح ذيل برشمرد و تاكيد كرد كه بايد اين ملاحظات مورد توجه ويژه قرار گيرد:

1ـ بررسي نظام فعلي مالكيت معنوي كشور و جايگاه آن در حوزه‌هاي مختلف مالكيت صنعتي و مالكيت ادبي و حقوق مرتبط.

2ـ بررسي تعهدات چند جانبه جمهوري اسلامي ايران در ارتباط با كشورها و سازمان جهاني مالكيت معنوي.

3ـ بررسي دستور كارهاي مهم سازمان جهان مالكيت معنوي از قبيل دانش سنتي، منابع ژنتيك حقوق سازمان‌هاي پخش و استانداردسازي.

4ـ بررسي موافقت‌نامه جنبه‌هاي تجاري، حقوق مالكيت معنوي و شناخت دقيق تحولات قبل عضويت كشور در آن.

5ـ بررسي الزامات توسعه اقتصادي اجتماعي كشور براساس اسناد بالادستي و نقش حقوق مالكيت معنوي در آن.

6ـ بررسي دستگاه‌هاي مديريت كننده بر حقوق مالكيت معنوي در سطح ملي و بين‌المللي.

7ـ انجام مطالعات تطبيقي به منظور شناخت استراتژي مالكيت معنوي در كشورهايي كه از لحاظ توسعه‌اي با ايران تجانس دارند و استفاده از تجربيات آن‌ها جهت تدوين استراتژي مالكيت معنوي در كشور.

8ـ بررسي چگونگي ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها و نهاد‌هاي پژوهشي و تحقيقاتي كشور.

9ـ بررسي ميزان سهم مشاركت انجمن‌هاي علمي و موسسات مردم نهاد در تصميم سازي و مديريت حقوق مالكيت معنوي كشور به منظور تعريف سازوكار در جهت تقويت ميزان مشاركت آنها.

10ـ بررسي جهت ايجاد سازوكار براي تسهيل مشاركت كارشناسان زيربط حقوق مالكيت معنوي كشور در همايش‌ها، كنفرانس‌ها و مجامع علمي و پژوهشي منطقه‌اي و بين‌المللي به ويژه مشاركت جدي در سياست‌گذاري‌هاي مربوط به حقوق مالكيت معنوي.

11ـ بررسي و ايجاد سازوكار براي حمايت از تجاري‌سازي دست‌آوردهاي علمي و فني كشور به ويژه در حوزه اختراعات و استفاده از ظرفيت‌هاي شركت دانش بنيان در خصوص مورد.

12ـ ايجاد سازوكار براي ارتقاي آگاهي عمومي و‌ آموزش همگاني در زمينه حقوق مالكيت معنوي و اهميت آن.

13ـ بررسي چالش‌هاي مربوط به حقوق مالكيت معنوي و امنيت قضايي و هم‌چنين تغييرات آب‌ و هوايي و ايجاد راه‌كار و براي ترويج تكنولوژي‌هاي سبز و هماهنگ با محيط زيست.

[ دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:8 ] [ محمد حاجی حسین ]

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

وزير دادگستري گفت:‌ اكثريت قريب به اتفاق كشورها داراي نظام مالكيت معنوي متفاوت هستند و حمايت يكساني از حقوق مالكيت معنوي به عمل نمي‌آورند.

به گزارش خبرگزاري حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مرتضي بختياري در اولين همايش ملي استراتژي مالكيت معنوي اظهاركرد: امروزه حقوق مالكيت معنوي اعم از مالكيت صنعتي، مالكيت ادبي، هنري و حقوقي مرتبط، ارزش اقتصادي به مراتب بالاتر از كالاهاي مالي دارد به طوري كه تشويق و حمايت از صاحبان حقوق مالكيت معنوي و نوآوران و مبتكران بخشي از توسعه هر كشور را تشكيل مي‌دهد.

وي ادامه داد: هدايت اين خلاقيت‌ها در مسير توسعه پايدار اقتصادي و تامين رفاه اقتصادي جوامع، وظيفه و چالش مهمي است كه تلاش سياست‌گذاران كشور را در حوزه مالكيت معنوي طلب مي‌كند.

بختياري اظهاركرد: سطح حمايت از اين دارايي معنوي و غير ملموس و تعريف يك نظام مالكيت معنوي مناسب ارتباط متقابلي با درجه توسعه‌يافتگي كشورها و هم‌چنين شرايط فرهنگي،‌ اقتصادي و مذهبي و ديدگاه‌هاي فلسفي آنها دارد به نحوي كه مي‌توان گفت اكثريت قريب به اتفاق كشورها داراي نظام مالكيت معنوي متفاوت هستند و حمايت يكساني از حقوق مالكيت معنوي به عمل نمي‌آورد، بنابراين لازم است نظام مالكيت معنوي به گونه‌اي تعريف و پايه‌ريزي شود كه هزينه‌ها آن با منافعي كه نهايتا عايد كشور مي‌شود همخواني وتناسب داشته باشد.

وزير دادگستري با بيان اينكه نظام مالكيت معنوي بدون توجه به لحاظ مولفه‌ها فوق تعريف و تدوين شود،‌ يادآورد شد: بديهي است صرف حمايت يا تقبل هر هزينه‌اي فاقد هرگونه توجيه منطقي است به عبارت ديگر استفاده از نظام مالكيت معنوي بايد به عنوان يك وسيله براي رفاه اجتماعي باشد نه به عنوان يك هدف.

وي افزود: ‌جمهوري اسلامي ايران نيز به منظور اهداف بلند مدت خود كه در سند چشم انداز 1404 تعيين شده و بر اين اساس كشور بايد به عنوان قدرت نخست اقتصادي منطقه ظاهر شود نيازمند طراحي نظامي براي حمايت از حقوق ماليكت معنوي است كه ضمن تناسب با نيازهاي توسعه اقتصادي، ‌اجتماعي كشور و برانگيختن خلاقيت‌ها نوآوري‌ها و ابتكارات بتواند در جلب سرمايه‌گذاري خارجي و انتقال تكنولوژي و تحقق جنبش نرم‌افزاري كمك كند.

بختياري با بيان اينكه شرط لازم و ضروري براي پايه‌ريزي يك نظام مالكيت معنوي مناسب و مديريت اين نظام در سطح ملي و بين‌المللي در اختيار داشتن يك استراتژي ملي مالكيت معنوي است، تاكيد كرد: در اختيار داشتن يك استراتژي ملي مالكيت معنوي كه بتواند اهداف، محورها و خطوط اساسي حمايت از اين حقوق را در حوزه‌هاي مختلف اعم از مالكيت صنعتي و مالكيت ادبي و هنري در بلند و متناسب با الزامات توسعه‌اي كشور ترسيم كند ضروري است تا برپايه آن سياست‌ها و برنامه‌هاي عملي به طور بخشي تنظيم و به اجرا درآيد و از سوي ديگر كارهاي بين‌اللملي سازمان معنوي در حوزه‌هاي مرتبط با حضور فعال‌تر نسبت به قبل دنبال شود.

 

وزير دادگستري براي تدوين يك استراتژي مناسب در كشور 13 مورد را به شرح ذيل برشمرد و تاكيد كرد كه بايد اين ملاحظات مورد توجه ويژه قرار گيرد:

1ـ بررسي نظام فعلي مالكيت معنوي كشور و جايگاه آن در حوزه‌هاي مختلف مالكيت صنعتي و مالكيت ادبي و حقوق مرتبط.

2ـ بررسي تعهدات چند جانبه جمهوري اسلامي ايران در ارتباط با كشورها و سازمان جهاني مالكيت معنوي.

3ـ بررسي دستور كارهاي مهم سازمان جهان مالكيت معنوي از قبيل دانش سنتي، منابع ژنتيك حقوق سازمان‌هاي پخش و استانداردسازي.

4ـ بررسي موافقت‌نامه جنبه‌هاي تجاري، حقوق مالكيت معنوي و شناخت دقيق تحولات قبل عضويت كشور در آن.

5ـ بررسي الزامات توسعه اقتصادي اجتماعي كشور براساس اسناد بالادستي و نقش حقوق مالكيت معنوي در آن.

6ـ بررسي دستگاه‌هاي مديريت كننده بر حقوق مالكيت معنوي در سطح ملي و بين‌المللي.

7ـ انجام مطالعات تطبيقي به منظور شناخت استراتژي مالكيت معنوي در كشورهايي كه از لحاظ توسعه‌اي با ايران تجانس دارند و استفاده از تجربيات آن‌ها جهت تدوين استراتژي مالكيت معنوي در كشور.

8ـ بررسي چگونگي ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها و نهاد‌هاي پژوهشي و تحقيقاتي كشور.

9ـ بررسي ميزان سهم مشاركت انجمن‌هاي علمي و موسسات مردم نهاد در تصميم سازي و مديريت حقوق مالكيت معنوي كشور به منظور تعريف سازوكار در جهت تقويت ميزان مشاركت آنها.

10ـ بررسي جهت ايجاد سازوكار براي تسهيل مشاركت كارشناسان زيربط حقوق مالكيت معنوي كشور در همايش‌ها، كنفرانس‌ها و مجامع علمي و پژوهشي منطقه‌اي و بين‌المللي به ويژه مشاركت جدي در سياست‌گذاري‌هاي مربوط به حقوق مالكيت معنوي.

11ـ بررسي و ايجاد سازوكار براي حمايت از تجاري‌سازي دست‌آوردهاي علمي و فني كشور به ويژه در حوزه اختراعات و استفاده از ظرفيت‌هاي شركت دانش بنيان در خصوص مورد.

12ـ ايجاد سازوكار براي ارتقاي آگاهي عمومي و‌ آموزش همگاني در زمينه حقوق مالكيت معنوي و اهميت آن.

13ـ بررسي چالش‌هاي مربوط به حقوق مالكيت معنوي و امنيت قضايي و هم‌چنين تغييرات آب‌ و هوايي و ايجاد راه‌كار و براي ترويج تكنولوژي‌هاي سبز و هماهنگ با محيط زيست.

[ دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:8 ] [ محمد حاجی حسین ]
 
 

دادستان مصر خواستار صدور حكم اعدام برای حسنی مبارك شد

تهران – دادستان ارشد قاهره به دلیل كشتار مخالفان توسط حسنی مبارك، دیكتاتور مخلوع این كشور، روز دوشنبه خواستار مجازات اعدام برای او شد.

1390/12/01 -
            07:53

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مصطفی سلیمان، دادستان مصر، علاوه بر مبارك، پنج متهم دیگر دادگاه، از جمله حبیب العادلی، وزیر كشور حكومت پیشین را نیز مستحق اشد مجازات دانست.

'سلیمان' گفت حسنی مبارك دستور استفاده مستقیم از سلاح گرم را صادر و سیاست شلیك برای از پا درآوردن مخالفان در تظاهرات های مسالمت آمیز را تایید كرده بود.

از 25 ژانویه تا 11 فوریه سال 2011، بیش از 800 نفر در ناآرامی های منجر به كناره گیری دیكتاتور مصر كشته شدند.

انتظار می رود كه گروه وكیلان حسنی مبارك، آخرین دفاعیه خود را اواخر هفته جاری به دادگاه ارایه كنند.

منبع:ایرنا

[ دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:4 ] [ محمد حاجی حسین ]
 جاسوس قطری در بغداد
دستگیر شد
- همشهری آنلاین:
نیروهای امنیتی عراق موفق شدند که یک جاسوس قطری را در عراق دستگیر و پرده از نیت خصمانه دوحه علیه بغداد بردارند

به گزارش فارس، سران آل ثانی این روزها برای برهم زدن آرامش و امنیت عراق دیگر به اعزام تروریست بسنده نکردند بلکه برای نفوذ به عمق صحنه سیاسی این کشور عناصر جاسوسی به بغداد اعزام کردند.

در حالیکه قطر این روزها مجری دسیسه های غربی- صهیونیستی در منطقه خاورمیانه به شمار می رود و برای براندازی نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دست به اقدامات و دخالت های بی سابقه ای زده است، اخیرا منابع عراقی از دخالت دوحه در امور داخلی بغداد خبر دادند.

به گزارش "اسلام تایمز"، دستگاه امنیتی عراق اعلام کرده است: یک جاسوس قطری را در بغداد که یقین می رود برای قطر در عراق جاسوسی می کرده است، دستگیر کردند.

شبکه الشرقیه عراق در خبری فوری اعلام کرد که عناصر اطلاعاتی و امنیتی این کشور شخصی را که ملیت قطری داشت در منطقه المنصور بغداد دستگیر کرده اند و این شخص که در بازداشت نیروهای امنیتی عراقی به سر می‌برد متهم به جاسوسی برای قطر از کشور عراق است.

بعد از خروج نظامیان آمریکایی از عراق، دوحه با همراهی ریاض برای ناامن جلوه داده عراق، شمار زیادی از عناصر تروریستی را به این کشور روانه کرد.

به گفته منابع آگاه دولت قطر علاوه بر اختصاص بودجه های هنگفت برای انجام عملیات های تروریستی در عراق، همچنین برای هدایت تروریست ها مرکزی ایجاد کرده بود و معاون ستاد فرماندهی قطر آن را مدیریت و فرماندهی می کرد.

[ دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:3 ] [ محمد حاجی حسین ]
اميرآبادي، پولادي، حسيني و كياني‌مقدم
اعلام اسامي چهار فوتباليست خاطي
جام جم آنلاين: نشست کميسيون بدوي رسيدگي به تخلفات دوپينگ در حالي تشکيل جلسه داد که پرونده سه بازيکن ليگ برتري و يک بازيکن ليگ دسته اول مورد بررسي قرار گرفت.

به دليل عدم درخواست استيناف از سوي بازيکنان و بر اساس قوانين، اسامي بازيکناني که به اخطار کتبي بدون گذراندن دوره محروميت محکوم شدند، به شرح زير اعلام مي شود:

لازم به ذکر است اين بازيکنان به دليل اينکه فاقد سابقه قبلي محکوميت تخلف از قوانين مبارزه با دوپينگ هستند و از ماده ممنوعه ميتل هگزان آمين استفاده کردند ، شامل تخفيف شده و به اخطار کتبي بدون گذراندن دوره محروميت محکوم شدند.

1- مهدي امير آبادي - باشگاه استقلال تهران

2- سيدميثم حسيني - باشگاه استقلال تهران

3- مهرداد پولادي (اين بازيکن در حال حاضر در باشگاه پيروزي بازي مي کند. اما زماني که تست کنترل دوپينگ از وي گرفته شده ، در تيم مس کرمان حضور داشت.)

4- حسين کياني مقدم - باشگاه شهرداري اراک

لازم به ذکر است، کميسيون بدوي رسيدگي به تخلفات دوپينگ اعلام کرد طبق مفاد ماده 82 آئين نامه ملي مبارزه با دوپينگ، اين توبيخ به منزله يکبار تخلف است و در صورت تکرار از سوي بازيکن در مراحل رسيدگي بعدي از نظر ملاک تصميم گيري با تشديد مجازات مد نظر قرار خواهد گرفت.

در پايان لازم به به ياد آوري دوباره است راي صاده شده برابر با مواد 90 تا 96 آئين نامه ملي مبارزه با دوپينگ ايران از امروز ، اول اسفند تا سوم اسفند ماه قابل اعتراض در کميسيون استيناف آراء دوپينگ فدراسيون فوتبال خواهد بود. (ايسنا)

 
[ دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:0 ] [ محمد حاجی حسین ]
اول اسفند؛ نتایج
مرحله تکمیل ظرفیت کنکور دکتری
همشهری آنلاین:
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج مرحله تکمیل ظرفیت در آزمون ورودی نیمه متمرکز دوره دکتری سال 90 خبر داد و گفت: نتایج نهایی این آزمون تا ساعت 12 فردا، اول اسفند ماه 90 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با مهر افزود: گزینش نهایی، بر اساس نمرات مصاحبه ارسالی معرفی شدگان مرحله تکمیل ظرفیت برخی از کد رشته های تحصیلی در آزمون ورودی نیمه متمرکز دوره دکتری سال 90 از سوی موسسات آموزش عالی انجام شد.

وی افزود: اسامی پذیرفته شدگان تا ساعت 12 فردا اول اسفند بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

توکلی اظهار داشت: بر اساس برنامه زمانی که در اطلاعیه سازمان سنجش به همراه اسامی پذیرفته شدگان منتشر می شود، پذیرفته شدگان باید با مدارک لازم در روزهای چهارشنبه 3 اسفند و یا شنبه 6 اسفند به موسسه آموزش عالی مورد نظر برای ثبت نام مراجعه کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: البته در صورتی که دانشگاههای پذیرنده دانشجویان دکتری، برنامه زمان بندی برای ثبت نام اعلام کرده باشند، دانشجویان می توانند با اطلاع از برنامه زمان بندی که بر روی سایت دانشگاهها قرار گرفته است، برای ثبت نام به این مراکز مراجعه کنند.

 محمدحسین سرورالدین، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور پیش از این از پذیرش 2 هزار و 800 نفر در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور دکتری 90 خبر داده بود.

آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 90 در روز 25 فروردین سال 90 برگزار شد و پس از اعلام نتایج نهایی در شهریورماه، بر اساس تصمیم شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، مرحله تکمیل ظرفیت برای آن در نظر گرفته شد.

[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ 15:40 ] [ محمد حاجی حسین ]
هیئت موسس دانشگاه
آزاد 3 اسفند تشکیل جلسه می‌دهد
همشهری آنلاین:
دبیر هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی از تشکیل جلسه این هیأت به منظور بررسی اساسنامه این دانشگاه در3 اسفند خبر داد و گفت: حکم ریاست دانشگاه آزاد در دستور کار جلسه قرار ندارد.

حمید میرزاده در گفتگو با مهر، اضافه کرد: در جلسه هیأت موسس دانشگاه آزاد که چهارشنبه 3 اسفندماه برگزار می شود، علاوه بر ارائه گزارش 2 جلسه قبل هیأت امنای این دانشگاه، بررسی اساسنامه دانشگاه نیز به استحضار اعضای هیأت موسس به عنوان عالی ترین رکن دانشگاه آزاد اسلامی خواهد رسید.

وی درباره 2 دستور جلسه دیگر روز چهارشنبه، اظهار داشت: رتبه بندی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس شاخصهای آموزشی و پژوهشی و گزارش دانشگاه آزاد در مورد فناوریهای نو، در جلسه عصر چهارشنبه بررسی خواهد شد.

دبیر هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اساسنامه اصلاح شده دانشگاه آزاد در اختیار اعضای هیأت موسس قرار گرفته و به منظور بررسی وظایفی که طبق اساسنامه بر عهده اعضای این هیأت نهاده شده است، جلسه مذکور برگزار می شود.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دعوت نامه برای اعضای هیأت موسس ارسال شده است، اعلام کرد: این جلسه ساعت 16 چهارشنبه هفته جاری در دفتر تشخیص مصلحت نظام برگزار خواهد شد.

دبیرهیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی به اعلام اسامی اعضای این هیأت پرداخت و اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی- رئیس هیأت موسس- آیت الله موسوی اردبیلی، حجت الاسلام سید حسن خمینی، دکتر علی اکبر ولایتی، دکتر حسن ابراهیم حبیبی، دکتر عبدالله جاسبی، حجت اسلام قمی و حمید میرزاده دبیر هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی، از اعضای هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می آیند که در جلسه شرکت می کنند.

میرزاده در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه روز چهارشنبه هیأت موسس به موضوع حکم ریاست دانشگاه آزاد اسلامی پرداخته می شود یا نه، تاکید کرد: این موضوع در دستور جلسه هفته جاری هیأت موسس دانشگاه آزاد قرار ندارد.

[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ 15:38 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: سرهنگ عليرضا محرابي از دستگيري يک قاچاقچي تجهيزات موتورسيکلت و توقيف اجناس قاچاق خبر داد.

به گزارش روز یک شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، رييس پليس اطلاعات و امنيت عمومي تهران بزرگ صبح امروز از دستگيري يک قاچاقچي تجهيزات موتورسيکلت در تهرانپارس و توقيف اجناس قاچاق خبر داد.

وي گفت: عصر روز گذشته در پي تحقيقات ماموران پايگاه چهارم پليس امنيت عمومي تهران بزرگ يکي از قاچاقچيان تجهيزات موتورسيکلت در تهرانپارس شناسايي و اقدامات براي دستگيري متهم مذکور آغاز شد.

رييس پليس اطلاعات و امنيت عمومي تهران بزرگ افزود: بلافاصله تيمي از ماموران اين يگان به محل اعزام و پس از هماهنگي با مقام قضايي وارد منزل و محل انبار اجناس قاچاق شده و موفق شدند اين فرد را که مدتي پيش در امر قاچاق تجهيزات موتورسيکلت فعاليت داشت را دستگير کنند.

سرهنگ محرابي افزود: اين فرد به «زردك» معروف بوده و از مدتي پيش در امر تهيه و توزيع اجناس قاچاق و تجهيزات موتورسيکلت بود و تا کنون دوبار نيز دستگير شده بود که هر بار پس از آزادي به سراغ فعاليت پيشين خود رفته بود.

در اين رابطه از انبار منزل مذکور بازرسي به عمل آمد که طي آن 12 حلقه لاستيك موتورسيكلت سنگين فاقد فاكتور خريد به ارزش هفت ميليون تومان، هشت عدد كلاه كاسكت قاچاق به ارزش دو ميليون تومان، دو دست لباس مخصوص موتورسواري سنگين به ارزش پانصد هزار تومان، سه عدد چراغ جلو موتورسيكلت سنگين به ارزش پانصد هزار تومان و دو كارتن لوازم يدكي موتورسيكلت سنگين به ارزش پانصد هزار تومان کشف و ضبط شد.

[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ 15:36 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: چهار نفر كه با حفر تونل 14 متري در حياط يك خانه متروكه در شهر قزوين و پيدا كردن گنجينه‌اي از دوره ايلخانيان، قصد فرار داشتند، دستگير شدند.

به گزارش «جام‌جم»، روزهاي پاياني هفته گذشته، مردي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 شهر قزوين تماس گرفت و خبر داد، چند هفته‌اي است چهار نفر به خانه متروكه‌اي در همسايگي‌اش نقل مكان كرده و شب‌ها در اين مكان حفاري مي‌كنند.

در پي اين موضوع، ماموران تحقيقات خود را در اين باره آغاز كردند و با توجه به اين كه گودال عميقي در حياط خانه حفر شده بود، ماموران با ورود به اين خانه، چهارنفر را در اين ارتباط دستگير كردند.

ماموران در بازرسي از اين خانه متروكه مشاهده كردند، آنها گودالي به عمق 14 متر در حياط حفر كرده و خاك آن را در گوني گذاشته و در اتاق‌ها و آشپزخانه قرار داده‌اند. همچنان تعدادي اشياي عتيقه داخل يك گوني پيدا كردند كه اشياي مكشوفه براي مشخص شدن قدمت آن در اختيار كارشناسان ميراث فرهنگي قرار گرفت.

چهار نفر قاچاقچي با انتقال به پليس آگاهي، در بازجويي‌هاي مقدماتي گفتند اشياي مكشوفه متعلق به دوستانشان بوده و از آن نگهداري مي‌كنند.

متهمان در مرحله بعدي تحقيقات اعتراف كردند اشياي عتيقه را در جريان حفاري غيرمجاز كشف كرده‌اند.

اعتراف به كشف گنجينه قديمي

يكي از متهمان در اظهاراتش گفت: چندي پيش يكي از دوستانم ادعا كرد در خانه‌اي متروكه در جنوب شهر، اشياي عتيقه وجود دارد و با نشان دادن نقشه‌اي قرار شد گودالي حفر و گنجينه پنهان را پيدا كنيم و بيرون بياوريم.

متهم افزود: با توجه به اين كه قول داد در صورت يافتن گنج، نيمي از آن را در اختيار ما قرار مي‌دهد همراه او و 2 نفر از دوستانم حفاري غيرمجاز را شروع كرديم.

مرد قاچاقچي گفت: شبانه وارد خانه متروكه شده و حفاري را شروع كرديم. چند هفته اين كار را ادامه داديم تا اين كه گودالي به عمق 14 متر حفر و اشياي عتيقه را پيدا كرديم.

متهم يادآور شد: مي‌خواستيم براي پيدا كردن اشياي عتيقه بيشتر به حفاري‌مان ادامه دهيم كه دستگير شديم.

در پي اعتراف اين متهم، سه همدست او نيز گفته‌هايش را تاييد كردند. اين در حالي است كه كارشناسان ميراث فرهنگي نظر دادند اشياي مكشوفه متعلق به دوره ايلخانيان بوده است.

بنابراين گزارش، متهمان با قرار قانوني روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.

 
[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ 15:33 ] [ محمد حاجی حسین ]

امروزه برخی افراد به دلیل نامناسب بودن نام یا نام خانوادگی خواستار تغییر نام یا نام خانوادگیشان هستند.به همین دلیل سامانه ی جدیدی توسط اداره ی ثبت احوال به وجود امده.لذا اگر خواستار تغییر در نام یا نام خانوادگیتان هستید بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

با تشکر :مدیر وبلاگ

منبع :سایت ثبت احوال کشور


 

تغییر نام:www.sabteahval.ir/Default.aspx

تغییر نام خانوادگی:www.sabteahval.ir/Default.aspx

[ شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, ] [ 21:58 ] [ محمد حاجی حسین ]

 همشهری‌آنلاین:
اولین جلسه محاکمه 32 متهم پرونده فساد مالی اخیر صبح امروز در شعبه اول دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ناصر سراج برگزار شد. ساعت 9:10 دقیقه بود که 32 نفر از متهمان پرونده فساد مالی در دادگاه حاضر شدند. همچنین وکلای متهمان و برخی از اقوام آنها نیز در محل برگزاری دادگاه حضور یافتند. جزئیات این جلسه دادگاه را می‌‌توانید در یک جدول مطالعه کنید

به ادامه ی مطلب رجوع نمایید....

دادگاه فساد بزرگ اقتصادی

  

ادامه مطلب
[ شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:47 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: زن تبهکار که با همدستی خواهرشوهرش اموال مسافران مترو و خطوط BRT را سرقت می کردند، نمی دانستند خرید طلا با پول های سرقتی آنها را در دام ماموران گرفتار می کند.

همزمان با وقوع سرقت های متعدد در اتوبوس های خطوط BRT و مترو سطح شهر تهران، موضوع برای رسیدگی تخصصی در دستور کار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقیقات پلیسی کارآگاهان اداره هفدهم نشان داد که دو زن با تردد در ایستگاه های شلوغ مترو و اتوبوس سطح شهر تهران، در زمان سوار و یا پیاده شدن مسافران اقدام به سرقت وجوه نقد و دیگر اموال باارزش همراه انان کرده اند.

در ادامه تحقیقات و با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از پرونده مالباختگان مشخص شد که در تعدادی از سرقت ها ، سارقان با استفاده از رمز همراه عابر بانک ها با مراجعه به تعدادی از طلافروشی های سطح شهر تهران اقدام به خرید مقادیری طلا و جواهر کرده اند.

بلافاصله محل های خرید طلا مورد شناسایی قرار گرفت و کارآگاهان با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار زن در زمینه جیب بری به هویت «نعیمه» 26 ساله شدند. او پیش از این نیز در اسفند ماه سال گذشته به اتهام جیب بری در خطوط اتوبوس BRT و مترو دستگیر شده بود.

با بدست آمدن هویت دقیق یکی از سارقان، کارآگاهان اداره هفدهم با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی مخفیگاه «نعمیه» در خیابان مولوی شده و با اخذ دستور قضایی او را صبح روز 18 بهمن دستگیر کردند.

 کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه متهم موفق به کشف تعدادی گوشی های تلفن همراه و دیگر اموال متعلق به افراد غیر شدند. مقادیری موادمخدر از نوع شیشه و همچنین آلات و ادوات استعمال شیشه نیز از این محل کشف شد.

انجام تحقیقات مقدماتی مشخص کرد که مخفیگاه متهم، توسط همسر وی به محل خرید و فروش موادمخدر و همچنین تهیه آلات و ادوات استعمال شیشه تبدیل شده است که این فرد نیز به نام «داوود» 30 ساله دستگیر و تحویل پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ شد.

با انتقال «نعمیه» به اداره هفدهم و آغاز تحقیقات، وی منکر هرگونه سرقت و جیب بری شد اما پس از آنکه تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته در برابر وی گذاشته شد به ناچار لب به اعتراف گشود.

او این بار خواهر شوهر خود به نام «زهره» 31 ساله را به عنوان همدست معرفی کرد که بلافاصله او نیز در مخفیگاهش در 20 متری منصور شناسایی و دستگیر شد.

«زهره» نیز در بازجویی ها لب به اعتراف گشود و به دهها فقره جیب بری در ایستگاه اتوبوس و مترو و همچنین بازارچه های محلی از قبیل چهارشنبه بازار و... اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه مهدی قزلباش معاون مبارزه با جرایم خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، گفت:  تاکنون تعدادی از مالباختگان که همگی آنها از مسافران زن خطوط اتوبوس و مترو بوده اند، شناسایی و به اداره هفدهم دعوت شده اند لذا از سایر مالباختگانی که در طول سال جاری بدین شیوه مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای طرح شکایت و شناسایی متهمان به اداره هفدهم پلیس آگاهی واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.(مهر)

 
[ شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:44 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: سه مرد كه با خودروي مسروقه، صاحب يك آهن‌فروشي را در نيشابور ربوده بودند تا از خانواده‌اش اخاذي كنند، دستگير شدند.

به گزارش« جام‌جم»، اوايل همين هفته مردي با مراجعه به اداره آگاهي نيشابور از ماموران براي نجات پسر جوانش كه از سوي مردي ربوده شده بود، تقاضاي كمك كرد.

شاكي به پليس گفت: پسرم صاحب يك مغازه آهن‌فروشي است. شب به خانه بازنگشت و تلفن همراهش نيز خاموش بود.

وي افزود: در جستجوي او بوديم كه مرد غريبه‌اي با من تماس گرفت و با ادعاي اين كه پسرم را ربوده، براي آزادي او 150 ميليون تومان پول خواست. او بعد از چند ساعت دوباره تماس گرفت و اين بار صداي پسرم را كه درخواست كمك مي‌كرد، پخش كرد.

شاكي يادآور شد: مرد آدم‌ربا در تماس‌هاي بعدي تهديد كرد اگر 150 ميليون تومان پول درخواستي را فراهم نكنم، پسرم را خواهد كشت.

با اطلاعات به دست آمده در اين ارتباط، تحقيقات براي دستگيري مرد آدم‌ربا و همدستان احتمالي‌اش و نيز نجات گروگان آغاز شد. روز بعد مرد آدم‌ربا در تماس با خانواده شاكي، از آنها خواست پول درخواستي را به يكي از محله‌هاي جنوب شهر بياورند. به اين ترتيب با توصيه ماموران، خانواده شاكي اين محل حاضر شدند اما خبري از آدم‌ربا‌ها نشد. پس از آن، ماموران اطلاع يافتند آدم‌ربا‌ها گروگان را به خانه‌اي در جنوب شهر نيشابور منتقل كرده‌اند.

دستگيري دو زن و نجات گروگان

ماموران 2 روز پيش در پي هماهنگي قضايي، اين محل را به محاصره درآوردند و از آدم‌ربا‌ها خواستند خود را تسليم و گروگان را آزاد كنند، اما خبري از آنها نشد.

ماموران وارد خانه شدند و با شنيدن صداي ناله از اتاقي، مرد گروگان را نجات دادند و دو زن جوان را كه نگهباني مي‌دادند، دستگير كردند.

متهمان به اداره آگاهي نيشابور انتقال يافتند و مرد ربوده شده نيز تحويل خانواده‌اش شد.

دو زن جوان در بازجويي‌هاي پليسي گفتند نقشه آدم‌ربايي را شوهرانشان طراحي و عملي كرده‌اند و آنها فقط مسوول نگهداري از مرد گروگان بوده‌اند.

دستگيري سه آدم‌ربا

در پي اعترافات اين دو زن، شوهران آنها تحت تعقيب پليس قرار گرفتند و روز بعد در حالي كه با خودروي مسروقه‌اي قصد نزديك شدن به اسارتگاه مرد گروگان را داشتند، خودروي آنها از سوي پليس توقيف و سه مرد در اين رابطه دستگير شدند.

متهمان با انتقال به پليس آگاهي در بازجويي به ربودن و شكنجه كردن صاحب مغازه آهن‌فروشي اعتراف كردند.

اعتراف سركرده باند

يكي از متهمان در اظهاراتش گفت: چندي پيش وقتي متوجه شدم مرد آهن‌فروش وضعيت مالي خوبي دارد، تصميم به ربودن او و اخاذي از خانواده‌اش گرفتم. ماجرا را با دو نفر از دوستانم در ميان گذاشتم كه آنها هم قول همكاري دادند.

مرد آدم‌ربا اضافه كرد: براي اين كار ابتدا از يكي از خيابان‌هاي سبزوار يك خودروي پژو سرقت كرديم و چند هفته‌اي رفت‌و آمد‌هاي او را زير نظر گرفتيم تا عاقبت نقشه‌مان را عملي كرديم.

متهم با اشاره به شب حادثه گفت: آن شب وقتي صاحب آهن‌فروشي از محل كارش در بلوار آزادگان نيشابور با خودرويش خارج شد او را تعقيب و راهش را سد كرديم.

مرد آدم‌ربا افزود: مرد جوان كه با ديدن ما وحشت كرده بود، قصد فرار داشت اما راهش را سد كرديم و شيشه خودرو را شكسته و به زور او را بيرون آورديم. مرد جوان را به صندوق عقب پژو گذاشته و به مخفيگاهمان منتقل كرديم. در آنجا همسر من و نامزد يكي از آدم‌ربا‌ها نگهباني مي‌دادند تا مرد گروگان فرار نكند.

در پي اعتراف متهم، دو همدست او نيز گفته‌هاي او را تاييد و به جرمشان اعتراف كردند.

بنا بر اين گزارش، اعضاي اين باند با قرار قانوني روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.

[ پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, ] [ 22:19 ] [ محمد حاجی حسین ]

محاسبه مهریه به نرخ روز

جهت محاسبه مهریه به نرخ روز به لینک زیر مراجعه نمایید و

 پس از تعیین سال و مبلغ مهریه از نرخ روز آن مطلع گردید .

منبع:http://www.moshaver129.ir

 

 

 محاسبه مهریه به نرخ روز ( اینجا کلیک کنید)

 

[ چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, ] [ 22:18 ] [ محمد حاجی حسین ]
شوراهاي حل اختلاف با هدف خدمت به مردم و در جهت تسريع در روند رسيدگي پرونده ها و بر پايه صلح و سازش ميان طرفين، تشكيل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شوراهاي حل اختلاف با هدف خدمت به مردم و در جهت تسريع در روند رسيدگي پرونده ها و بر پايه صلح و سازش ميان طرفين، تشكيل شده است.

اين شوراها تاكنون توانسته با ايجاد صلح و سازش ميان مردم از ورود 7 هزار نفر به زندادن ها جلوگيري كند و اين اقدام شوراهاي حل اختلاف در رسيدگي به پرونده ها باعث شده تا اطاله دادرسي در دادگستري ها به نصف كاهش يابد.
 

تحقق اهداف عالي و غايي تشکيل شوراهاي حل اختلاف از يک سو، کاهش قابل توجه ورودي پرونده ها به مراجع قضايي را به دنبال داشته و از سوي ديگرموجبات توسعه مشارکت هاي مردمي و نيز تسريع و تسهيل رسيدگي به پرونده هاي واجد اوصاف مذکور را به ويژه از حيث اصلاح ذات البين و برقراري صلح و سازش بين اصحاب دعاوي، فراهم ساخته است.


 

توفيق شوراهاي حل اختلاف در کشور مي تواند سهم به سزايي را در بهبود، ارتقا، کارآيي و اثر بخشي نظام قضايي و افزايش اعتماد عمومي داشته باشد.

بدين لحاظ، موضوع بررسي روند امور و نحوه عملکرد شوراهاي حل اختلاف کلان شهرهاي تهران، اصفهان، اهواز، تبريز، شيراز و مشهد مقدس جزء بازرسي هاي برنامه اي سال 1389 سازمان بازرسي کل کشور منظور شده و پس از تصويب و موافقت رياست محترم قوه قضاييه در دستور کار سازمان قرار گرفته است.
با توجه به اينکه يکي از منابع ارزيابي عملکرد شوراهاي حل اختلاف بررسي ديدگاه هاي مراجعين به شوراهاي حل اختلاف است لذا، بررسي نظرات و تجزيه و تحليل مطالب عنوان شده و نيز ميزان رضايتمندي مراجعه کنندگان به شوراي حل اختلاف در رابطه با روند امور و نحوه عملکرد، نحوه رفتار و برخورد کارکنان، وضعيت سلامت اداري آن ها و غيره نيز مورد توجه قرار گرفت.
 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, ] [ 12:0 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه‌اي كليه مشمولان فارغ‌التحصيل داراي برگ آماده به خدمت به تاريخ اول اسفند سال 1390 را فراخوان كرد.
 

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاين به نقل از سازمان وظيفه عمومي ناجا، به اطلاع كليه مشمولان فارغ التحصيل دانشگاهي كه برگ آماده به خدمت از سازمان وظيفه عمومي ناجا به تاريخ اول اسفند سال 1390دريافت داشته‌اند مي رساند كه نحوه و چگونگي اعزام به خدمت دوره ضرورت آنان در قالب برگ معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش نيروهاي مسلح به اطلاع رسيده است و اين قبيل از عزيزان مي بايست براساس اطلاعات مندرج در آن برگ اقدام نمايند.

لذا آن دسته از مشمولاني كه به هر دليل تاكنون موفق به دريافت برگ معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش نيروهاي مسلح نگرديده اند مي‌توانند به نزديكترين دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) مراجعه و نسبت به دريافت برگ مذكور اقدام و براساس اطلاعات مندرج در آن رفتار نمايند.

لازم به تاكيد است كه كليه مشمولان مي بايست در تاريخ تعيين شده اوراق مربوط به اعزام خود را مانند: برگ آماده به خدمت، برگ واكسيناسيون، معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش نيروهاي مسلح و ساير مدارك مورد نياز از جمله شناسنامه، كارت ملي و... در هنگام مراجعه به وظيفه عمومي به همراه داشته باشند.

[ چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, ] [ 11:54 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: جوان خواستگار كه دختر مورد علاقه‌اش را به خانه دوستش دعوت و در دام شيطاني گرفتار كرده بود، در مشهد دستگير شد و همدستش نيز تحت تعقيب قرار گرفت.

به گزارش «جام‌جم»، رسيدگي به اين پرونده هفته گذشته با شكايت دختر جواني عليه دو مرد شيطان‌صفت در دستور كار ماموران اداره آگاهي مشهد قرار گرفت.

شاكي به پليس گفت: چندي پيش، بعد از خروج از آموزشگاه نقاشي، سوار خودروي پرايدي شدم تا به خانه‌مان بروم. راننده پرايد در گفت‌وگو با من، وقتي متوجه شد در زمينه نقاشي فعاليت مي‌كنم، ادعا كرد او نيز به اين رشته علاقه‌مند است و در رابطه با آن سوال‌هايي مطرح كرد.

شاكي اضافه كرد: بعد از اين ملاقات، چند بار ديگر نيز مرد راننده را نزديك آموزشگاه نقاشي ديدم و به اين ترتيب ارتباطمان شكل گرفت. پس از مدتي مرد جوان به خواستگاري‌ام آمد، اما خانواده‌ام با اين وصلت مخالفت كردند. من هم از او خواستم براي هميشه فراموشم كند اما نپذيرفت و بدون اطلاع خانواده‌ام، ارتباطمان ادامه داشت.

ديدن تابلوي نقاشي دردسرساز شد

دختر جوان درباره روز حادثه گفت: يك روز مرد خواستگار با ادعاي اين‌كه يكي از دوستانش در زمينه نقاشي فعاليت دارد، مرا به خانه او برد تا تابلوهاي نقاشي‌اش را نشانم دهد.

وي اضافه كرد: آن روز وقتي به خانه دوستش رفتم، او به بهانه نشان دادن تابلو‌ها، مرا به زيرزمين خانه برد. در آنجا يك ليوان نوشيدني، به من تعارف كرد كه با خوردن آن، سرم گيج رفت و بي‌هوش شدم.

او يادآور شد: ساعاتي بعد در يكي از محله‌هاي شهر در حالي كه از سوي آن دو جوان مورد آزار و اذيت قرار گرفته بودم به هوش آمدم.

در پي شكايت دختر جوان، جستجو براي دستگيري دو مرد آزارگر آغاز شد تا اين كه دو روز پيش يكي از متهمان فراري (خواستگار فريبكار) در يكي از محله‌هاي جنوبي شهر دستگير شد.

متهم با انتقال به كلانتري در بازجويي گفت: دختر نقاش را به بهانه ازدواج فريب دادم و اعتمادش را جلب كردم. روز حادثه او را به بهانه نشان دادن نقاشي‌هاي دوستم به خانه‌اي بردم و پس از مسموم كردن وي، من و دوستم او را مورد آزار و اذيت قرار داديم.

بنابراين گزارش، متهم با اعتراف به ارتكاب جرم، با قرار قانوني روانه زندان شد. تحقيقات تكميلي براي دستگيري ديگر متهم فراري ادامه دارد.

[ چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, ] [ 11:52 ] [ محمد حاجی حسین ]
کنکور سراسری کارشناسی
ارشد 91 آغاز شد

 

همشهری آنلاین:
کنکور سراسری کارشناسی ارشد 91 صبح امروز با بیش از 930 هزار شرکت کننده آغاز شد و تا روز جمعه 28 بهمن ماه ادامه دارد و داوطلبان در 137 رشته با هم به رقابت می‌پردازند.

به گزارش مهر، بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون کارشناسی ارشد برای 131 کد رشته امتحانی صبح و بعدازظهر روزهای چهارشنبه 26 بهمن، پنجشنبه 27 بهمن و جمعه 28 بهمن در 44 شهرستان برگزار می‌شود.

تعداد داوطلبان این آزمون نسبت به تعداد داوطلبان کنکور ارشد سال گذشته، تعداد 58 هزار و 366 نفر افزایش دارد و 6.27 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

صبح امروز چهارشنبه داوطلبان رشته‌های 1122(مجموعه زبان روسی)،1124(مجموعه زبان آلمانی)، 1134(حسابداری)،1142(مجموعه مدیریت)،1156(آماد)،1157(مدیریت بحران)، 1267(مجموعه مهندسی مکانیک) به رقابت می پردازند.

همچنین آزمون رشته‌های 1126(مجموعه حقوق)،1130(مجموعه علوم سیاسی و روابط بین الملل)، 1154(مطالعات دفاعی استراتژیک)،1155(اطلاعات استراتژیک)، 1201(زمین شناسی)، 1204(فیزیک)، 1207(آمار)، 1263(مهندسی عمران- نقشه برداری)، 1264(مجموعه مهندسی عمران)،1283(مهندسی نساجی - تکنولوژی نساجی)، 1284(مهندسی نساجی- شیمی نساجی و علوم الیاف) عصر امروز برگزار می شود.
نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و در 4 خرداد 91 برای اطلاع داوطلبان بر روی سایت قرار می گیرد. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند باید از تاریخ 5 خرداد تا 9 خرداد پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی، نسبت به انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه خود از کد رشته امتحانی مجاز اقدام و آنها را به ترتیب تقدم علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونیکی درج کنند.

[ چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, ] [ 11:47 ] [ محمد حاجی حسین ]


اسامي 88 كانديداي تاييد صلاحيت‌شده انتخابات هيات‌مديره كانون وكلاي مركز

اسامي 88 نفر از واجدان شرايط كانديداتوري بيست و هفتمين دوره انتخابات هيات مديره كانون وكلاي دادگستري مركز از سوي دادگاه عالي انتظامي قضات منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اسامي اين افراد به شرح زير است:

«علي صابري، عبدالهاشم يعقوبي، يدالله دقيقي، اسماعيل سلوكي، منصور رحمدل، مرتضي كاوياني، محمود جهان‌آرا، محمد اديب، كامبيز زنديه، سنجر فخري، علي جواهري‌زاده، سيدجلال مهدوي، ابراهيم‌اسماعيل هريسي، منصور فيروزمنش، جواد خالقيان، نبي‌الله احمدلو، حسين احمدي‌لاكلايه، كامران آقايي، حسين عبداللهي، بهشيد ارفع‌نيا، مصطفي شوكتي‌اصل، عباس كريمي، علي كاظمي‌خوئيني، علي رسول‌زاده‌فرساد، محمدحسن عظمتي، آرش صادقيان، عبدالله جهان‌بين، رضا آشوري، ابراهيم خدايار، پرويز كيهاني، مرتضي تقوي، حسنعلي موذن‌زادگان، محمد رحماني، محمدرضا پاسبان، اكبر ايمان‌پور، محدتقي غفاري‌فردويي، مهدي شهلا، سعيد توكلي‌كرماني، محمدعلي نمازي، محمدرضا كاميار، مرتضي شهبازي‌نيا، عبدالله سمامي، حسين طالع، احمد كريمي‌سفيني، محسن عامري، كريم حبيب‌نژاد بهتاش، جمشيد نورشرق ‌دهاقاني، اسدالله رنجبر، سيد‌شمس‌الدين موسوي‌مطلق، حسين ساعتچي ‌يزدي، سيدهاشم معصومي، عبدالحسين جلالي، ابوالفضل رشيدي، غلامرضا جعفري، محمدجواد رفيعي، محمدجواد صفار، عليرضا جعفرزاده، كامران كاظمي، رضا نوروزي، عيسي اميني، ايرج خالصي، سيد ايوب عبداللهي، سيدابراهيم ثابت‌قدم، نورالدين امامي، نظام رنجبر، اسدالله بيات، غلامعلي قانع‌عدالتي، سعيد باقري، سيدمصطفي شريعت، اسماعيل فرجي، شهناز سجادي، عباس مزروعي‌سبداني، حسن خدادادي، رضا كاشاني، عبدالحسين مدرس‌ بستان‌آباد، قاسم كميلي، تقي هاشمي، كريم سپه‌رام، آنژلا جابري‌زاده، رضا تمدن، گودرز ‌افتخار جهرمي، غلامرضا اميني، صديقه حجت‌پناه، نادر ديوسالار، حميد جنتي، شاهپور منوچهري، مهران محمودي، مهرداد قرباني.»

بر اساس اين گزارش، 28 نفر از داوطلبان كانديداتوري انتخابات هيات مديره كانون وكلاي دادگستري مركز نيز رد صلاحيت شده‌اند كه دادگاه انتظامي قضات،‌ اين موضوع را در دست بررسي دارد.

 

به نقل از ایسنا

[ دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:, ] [ 14:42 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: ريیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی گفت: چاپ آگهی شرکت ها، موسسات و آموزشگاه ها در روزنامه‌ها دلیلی بر قانونی بودن فعالیت آنها نیست.

سرهنگ عبدالله قاسمی با اشاره به شگرد تبهکاران برای کلاهبرداری از طریق آگهی روزنامه ها و مجلات اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد تصور می کنند چاپ آگهی موسسات و شرکت ها در روزنامه ها و مجلات تائیدی بر قانونی بودن فعالیت آن مراکز است به همین خاطر به راحتی به ادعاهای مطرح شده از سوی آنها اعتماد می کنند. حال آنکه برخی تبهکاران با سوء استفاده از این اعتماد مرتکب کلاهبرداری می شوند.

وی افزود: هموطنان قبل از هر اقدامی از دستگاه های مرتبط با فعالیت این شرکت و موسسات موضوع را بررسی کنند و در صورت تائید فعالیت آنها اقدام کنند. رسانه ها نیز باید با حساسیت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

ريیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی هشدار داد: یکی از شگردهای این کلاهبرداران چاپ آگهی اعزام دانشجو به خارج از کشور است. دانشجویان قبل از ثبت نام و واریز پول با هوشیاری بیشتری اقدام کنند و مجوز مراکز خارجی را از وزارت علوم استعلام کنند.

سرهنگ قاسمی درباره کلاهبرداری به بهانه پیش فروش مسکن هم گفت: سازندگان بیش از 10 واحد مسکونی برای انتشار آگهی باید از سازمان های مسکن و شهرسازی استان مجوز بگیرند.(مهر)

[ دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:, ] [ 14:32 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: سروان محمد فقيه صبح امروز از دستگيري دو سارق لوازم خودرو در شمال غرب تهران خبر داد.

به گزارش روز يكشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، رييس کلانتري 139 مرزداران صبح امروز از دستگيري دو سارق لوازم خودرو در شمال غرب تهران خبر داد.
وي  گفت: شب گذشته ماموران گشت انتظامي اين کلانتري هنگام گشتزني در محدوده خيابان «ناهيد»، بودند که به متوجه رفتارهاي مشکوک دو سرنشين يک خودروي سواري شدند.
 رييس کلانتري 139 مرزداران افزود: ماموران گشت انتظامي در راستاي بررسي موضوع به راننده دستور توقف داده و راننده را مجبور به توقف مي کنند و هنگامي که از راننده و سرنشين آن سوالاتي در مورد مدارک و اسناد خودرو پرسيده مي شود، آنها با دستپاچگي پاسخ داده که همين امر، ظن بيشتر ماموران را برانگيخته و خودرو را مورد بازرسي قرار دادند.
سروان فقيه گفت: در بازرسي از صندوق خودروي مذکور سه حلقه لاستيك و رينگ، سه جك پرايد، سه قطعه آچار چرخ، يك عدد سمبه حاوي ساچمه كه جهت شكستن شيشه ماشين و سرقت ار داخل آن كاربرد دارد، يك عدد آچار همه كاره كه چراغ قوه روي آن نصب مي باشد و تعدادي آچار و پيچ گوشتي کشف و ضبط شد.وي اظهار داشت: همچنين در بازرسي بدني از راننده و سرنشين همراهش، دو قبضه چاقو كشف كه بلافاصله راننده و همراهش براي تحقيقات به کلانتري منتقل شده و تحت بازجويي قرار گرفتند.
سروان فقيه تصريح کرد: خودرو به پاركينگ منتقل شد و متهمان که «مرتضي» و «امير» نام داشتند در تحقيقات انجام شده به سرقت لوازم خودرو در شمال و شمال غرب تهران اعتراف کرده و براي ادامه تحقيقات به پايگاه دوم پليس آگاهي منتقل شدند.

[ یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:, ] [ 14:50 ] [ محمد حاجی حسین ]
سالی 2500 قتل در کشور
رخ می‌دهد

 

همشهری آنلاین:
رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: سالانه حدود 2500 قتل در کشور رخ می‌دهد.

به گزارش ایسنا، سردار بتولی در نخستین همایش آمار جنایی، با بیان اینکه آمار سرآغاز هر نوع برنامه‌ریزی است و آمارها حکم قطب‌نما را برای مسئولان و تصمیم‌گیران ایفا می‌کنند گفت: طبیعتا بهره‌گیری از آمارهای جنایی در بحث پیشگیری بسیار مهم است و پیشگیری بدون برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی بدون آمار امکان‌پذیر نیست.

 بتولی با بیان اینکه در ارائه آمارها دو مشکل بزرگ و اساسی وجود دارد، در تشریح این مشکلات اساسی گفت: آمارهای ما ناقص است و حجم آمارهای سیاه و خاکستری بالاست و گاها دیده می‌شود که آمارها با وضعیت موجود انطباق ندارد.

 وی با بیان اینکه باید بررسی شود که چرا واقعیت جرم در جامعه با واقعیت‌ها انطباق ندارد گفت: به عنوان مثال در بحث تجاوز به عنف بر اساس آمارها در سال 89 حدود 968 تجاوز به عنف ثبت شده است که حدود بیش از 50 درصد آن به نوعی به بحث روابط همجنس و حدود 45 درصد آن نیز بحث تجاوز به عنف مطرح بوده است که همگی ما می‌دانیم و قبول داریم که این آمارها با واقعیت انطباق ندارد.

 رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه پلیس آگاهی برای واقعی‌تر شدن آمارها سه راه حل را برای اعلام آمار به استان‌ها ابلاغ کرده است گفت: در روش اول به برخی از استان‌ها اعلام کرده‌ایم که وقوع و کشف جرم و دستگیری متجاوز را اعلام نکنند، از گروه دیگر خواسته‌ایم در صورتی که تجاوز به عنف در استان‌ها و محل خدمت آنان رخ داد پس از کشف به عنوان سرقت به عنف معرفی شوند چرا که در بسیاری از موارد سرقت‌هایی نیز از اسیب‌ دیده صورت می‌گیرد و از ماموران خواسته شود که به بحث سرقت توجه کنند.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:, ] [ 1:32 ] [ محمد حاجی حسین ]

نقشه هولناک یک زن
برای قتل شوهرش

همشهری‌آنلاین:
زن جوان که با همدستی یک مرد افغانی نقشه قتل همسر خود را طراحی و اجرا کرده بود در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز دستگیر شد.

پنجشنبه گذشته مأموران پلیس کرج از کشف جسد مردی در بیابان‌های اطراف کمالشهر باخبر شدند، دقایقی بعد تیمی از کارآگاهان همراه بازپرس ویژه قتل در محل حاضر شده و در نخستین بررسی‌ها دریافتند مقتول مرد جوانی است که عاملان جنایت پس از کشاندن او به بیابان‌های اطراف کمالشهر وی را با ضربه‌های کارد به قتل رسانده‌اند.

پس از بررسی‌های مقدمات جسد به پزشکی قانون منتقل شد و کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی تحقیقات برای افشای راز این جنایت را آغاز کردند.

در نخستین تحقیقات مشخص شد مقتول سجاد نام داشته که خانواده‌اش روز حادثه ناپدید شدن او را به پلیس گزارش داده بودند، با شناسایی هویت مقتول روند رسیدگی به این پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و کاراگاهان با تجسس‌های گسترده رد پای یک تبعه افغانی را در این جنایت کشف کردند.

متهم که قصد فرار از کشور را داشت در عملیاتی ضربتی به دام افتاد و در بازجویی‌ها جزئیات جنایت خود را فاش کرد، او به کاراگاهان گفت، چندی قبل زن جوانی سراغ من آمد و مدعی شد به خاطر اختلافاتی که با شوهرش دارد قصد دارد او را به قتل برساند، من هم در برابر دریافت پول قبول کردم نقشه هولناکش را اجرا کنم، روز حادثه سجاد را در مسیر خانه‌اش با تهدید شوکر و چاقو ربوده و به بیابان‌های اطراف کمالشهر بردم، بعد هم بر اساس نقشه او را با ضربه‌های کارد از پا درآوردم.

بر اساس گزارش مهر، پس از این اعترافات مأموران همسر مقتول را نیز دستگیر کردند که تحقیقات از او در اداره آگاهی ادامه دارد.

[ یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:, ] [ 1:29 ] [ محمد حاجی حسین ]

 همشهری آنلاین:
امکان خرید کارت اعتباری ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 91 دانشگاه آزاد اسلامی از طریق خودپردازهای بانک ملی فراهم شده و به داوطلبان توصیه می‌شود هر چه زودتر نسبت به خرید کارت اعتباری از این طریق اقدام کنند.

به گزارش مهر، عبدالله سجادی، رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی خبر از تمدید مهلت نام نویسی در کنکور کارشناسی ارشد 91 تا روز چهارشنبه 19 بهمن ماه داد.

روال خرید کارت اعتباری و ثبت نام در این آزمون تنها از طریق اینترنتی صورت می گیرد و درگاه بانکهای ملی، ملت، تجارت، پارسیان و پاسارگاد به منظور انجام خرید شناسه و رمز عبور ثبت نام، فعال است. از سوی دیگر، متقاضیان می توانند با مراجعه به خودپرداز شعب بانک ملی، کارت اعتباری را خریداری کنند.

برخی داوطلبان در این میان از فعال نبودن برخی درگاهها برای انجام فرایند خرید کارت اعتباری خبر دادند که این مشکل برطرف شد. اما عده ای از داوطلبان نیز با تمدید مهلت نام نویسی در کنکور کارشناسی ارشد 91 قصد خرید کارت اعتباری را از خودپردازهای بانک ملی دارند و این کار را تا دقایق پایانی مهلت ثبت نام انجام نمی دهند.

این در حالیست که ممکن است خودپردازهایی که برای خرید کارت اعتباری فعال هستند تنها تا ساعتی از روز پایانی مهلت مقرر شده ثبت نام یعنی 19 بهمن فعال باشند و برای داوطلبانی که قصد خرید از این عابربانکها را دارند فرصتی برای ثبت نام باقی نماند.

با توجه به اینکه مرکز آزمون دانشگاه آزاد، فرصت دوباره ای برای جاماندگان از ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد این دانشگاه در نظر نگرفته، داوطلبان بهتر است پیش از روز پایانی ثبت نام، کارت اعتباری را خریداری کنند.

کنکور کارشناسی ارشد 91 دانشگاه آزاد اسلامی طی روزهای 21 تا 23 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار و نتایج نهایی آن در اواخر شهریور ماه اعلام خواهد شد.

[ یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, ] [ 20:5 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

178 هزار و 600 نفر در آزمون دكتری سال 91 ثبت نام كردند

تهران - مشاورعالی سازمان سنجش آموزش كشور از ثبت نام حدود 178 هزار و 600 داوطلب برای شركت در آزمون دكتری نیمه متمركز سال 1391 خبر داد.

1390/11/15 -
08:25

'حسین توكلی' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: در مهلت اولیه ای كه برای ثبت نام داوطلبان آزموندكتری نیمه متمركز سال 91 اعلام شد حدود 169 هزار نفر تقاضانامه الكترونیكی ثبت نام را تكمیل كردند.

وی افزود: در فاصله زمانی 10 تا 12 بهمن ماه، همراه با مهلت ویرایش اطلاعات ثبت نامی داوطلبان، فرصت مجددی برای بازماندگان از ثبت نام آزمون دكتری سال 91 درنظر گرفته شد كه در این مدت، بیش از 9 هزار نفر دیگر نیز به تعداد داوطلبان شركت در این آزمون اضافه شدند.

به گفته توكلی كارت شركت در آزمون دكتری سال 1391 از روز دوشنبه 21 فروردین ماه به مدت سه روز بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد و داوطلبان می توانند نسبت به گرفتن پرینت از آن اقدام كنند.

وی خاطرنشان كرد: اطلاعیه سازمان سنجش در مورد نحوه گرفتن پرینت كارت ورود به جلسه آزمون دكتری سال 91 در نشریه پیك سنجش روزهای دوشنبه 14 فروردین و 21 فروردین منتشر خواهد شد.

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، آزمون دكتری روز 25 فروردین ماه 1391 در دو نوبت و صبح بعدازظهر در حوزه های امتحانی استان های سراسر كشور برگزار خواهد شد.

منبع:ایرنا

[ شنبه 15 بهمن 1390برچسب:, ] [ 14:51 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

 

مهلت ثبت‌نام در آزمون كارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد تا 19 بهمن تمدید شد

تهران- مهلت ثبت نام داوطلبان شركت در آزمون كارشناسی ارشد سال 1391 تا پایان روز چهارشنبه، 19 بهمن ماه تمدید شد.

 

1390/11/15 -
08:25

به گزارش ایرنا، براساس اعلام روز شنبه مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، مهلت ثبت نام داوطلبان آزمون كارشناسی ارشد سال 91 این دانشگاه كه قرار بود ساعت 24 امشب، 15 بهمن ماه به پایان به مدت چهار روز تمدید شد.

داوطلبان تا ساعت 24 روز چهارشنبه، 19 بهمن ماه فرصت دارند كه با مراجعه به سامانه ثبت نامی مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام به صورت اینترنتی و pdf نسبت به ثبت‌نام در آزمون كارشناسی ارشد اقدام كنند.

 

هزینه خرید كارت اعتباری با آزمون 33 هزار تومان و هزینه خرید كارت اعتباری بدون آزمون مقطع كارشناسی ارشد این دانشگاه 10 هزار تومان اعلام شده است.

[ شنبه 15 بهمن 1390برچسب:, ] [ 14:47 ] [ محمد حاجی حسین ]
پليس آگاهي هشدار داد:
تغيير روش شرکت‌هاي هرمي
جام جم آنلاين: رِيیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی گفت: شرکت های هرمی روش های فعالیت خود را تغییر داده و در قالب سرمایه گذاری با سود کلان به میدان آمده‌اند.
 
 

سرهنگ عبدالله قاسمی با هشدار به هموطنان اظهار داشت: با توجه به برخوردهای پلیس آگاهی طی سال های اخیر با اعضای و سرشاخه های شرکت های هرمی و آگاهی مردم درباره نحوه فعالیت آنان شاهد تغییر شیوه عضوگیری اعضای این شرکت ها هستیم. سرمایه گذاری با دریافت سود بالا یکی از شگردهای این شرکت ها است، بطوریکه آنها افراد را به سرمایه گذاری در شرکت های معتبر دعوت کرده و خود را به عنوان یک شرکت معتبر جا می زنند.

وی افزود: اعضای شرکت های هرمی به دنبال جذب سرمایه های افراد هستند و در جلسات خود مدعی می شوند که با سرمایه گذاری در این شرکت ها می توان ره صد ساله را در عرض چند روز طی کرد. این شرکت ها با فعالیت خود و کلاهبرداری های کلان باعث آسیب رساندن به کانون خیلی از خانواده ها شده و آنها را در معرض نابودی قرار داده اند.

معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا اظهار داشت: هر گونه همکاری در اجاره یا رهن واحدهای مسکونی، اداری یا تجاری با شرکت های هرمی به عنوان معاونت در جرم تلقی می شود و فعالیت در اين شرکت ها به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

سرهنگ قاسمي گفت: در صورتی که اعضای اصلی این شرکت ها بار دیگر اقدام به تکرار جرایم خود کنند، طبق قانون، مجازات بیشتری در انتظار آنها است.(مهر)

منبع:خبرگزاری مهر_جام جم انلاین

 
[ شنبه 15 بهمن 1390برچسب:, ] [ 14:41 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: راز اعضای باند سارقان حرفه ای که با فروش عسل تقلبی سر روستايیان کلاه می گذاشتند و شب ها سرقت مسلحانه احشام می کردند در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس فاش شد.

از حدود شش ماه قبل کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان در جریان سرقت های مسلحانه مشابه در روستاهای این استان قرار گرفتند.

بررسی ها نشان داد، اعضای این باند شبانه به محل های نگهداری احشام حمله ور شده و با تهدید اسلحه اقدام به سرقت می کردند.

با افزایش سرقت ها و با توجه به حساسیت ماجرا بلافاصله تیمی از ماموران عملیات ویژه پلیس آگاهی تحقیقات گسترده ای را در این زمینه آغاز کرده و با کارهای اطلاعاتی و ردیابی های پلیسی متهمان را شناسایی کردند.

در ادامه تیم پلیسی در عملیات های ضربتی 9 نفر از اعضای این باند را دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه آنها نیز یکدستگاه کامیون ، دو دستگاه خودروی سواری و دو قبضه سلاح کشف شد.


ادامه مطلب
[ شنبه 15 بهمن 1390برچسب:, ] [ 14:35 ] [ محمد حاجی حسین ]

مرگ یک دختر در میان
شادی طرفداران گچسارانی پرسپولیس

همشهری‌آنلاین:
شادی طرفداران تیم پرسپولیس در شهر گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد منجر به مرگ یک دختر جوان شد.

ایرنا گزارش داد: پس از پیروزی تیم پرسپولیس و راه افتادن خودروها و مردم به خیابان‌ها، راننده‌ای با دو خانم جوان تصادف کرد که منجر به مرگ یکی و زخمی شدن یکی دیگر از آنها شد.

با پایان مسابقه فوتبال دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران و برد سرخپوشان، هوادارن این تیم در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد و از جمله شهرستان گچساران در خیابان‌ها به شادی پرداختند.

منبع:همشهری انلاین

[ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, ] [ 20:0 ] [ محمد حاجی حسین ]
آشنایی 2 مرد شیشه‌ای در زندان، آغاز تشکیل باندی شد که هدفش سرقت از خانه‌های ویلایی بود.نیمه شب 13 آذر ماه امسال ماموران کلانتری 134 تهران هنگام گشتزنی در شهرک غرب متوجه یک دستگاه پژو پرشیا شدند که در یک کوچه بن بست پارک بود و مرد جوانی داخل آن نشسته بود. مرد جوان با دیدن خودروی گشت پلیس، شروع به حرکت کرد و قصد ترک کردن محل را داشت اما همین کار او باعث شد ماموران به وی ظنین شوند. همزمان با حرکت پژو، جوان قد بلندی سراسیمه از یکی از خانه‌های ویلایی بیرون آمد و او هم با دیدن ماموران پا به فرار گذاشت. تیم گشت پلیس که مطمئن شده بود با 2 مجرم روبه‌روست به تعقیب آنها پرداخت و لحظاتی بعد یکی از آنها را در کوچه بن بست دستگیر کرد. مرد جوان به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران منتقل شد و در بازجویی‌ها گفت که او و راننده پژو پرشیا قصد سرقت از خانه ویلایی را داشته‌اند اما با مشاهده خودروی گشت پلیس، اقدام به فرار کرده‌اند.

ماموران در بررسی سوابق مرد جوان متوجه شدند که او اعتیاد شدیدی به مخدر شیشه دارد و یک مجرم سابقه دار است که به تازگی از زندان آزاد شده است. این مرد در ادامه بازجویی‌ها گفت: حدود 4 سال پیش در زندان با همدست فراری‌ام به نام غلامرضا آشنا شدم. او هم مانند من به اتهام سرقت دستگیر شده بود. من و غلامرضا در دوران حبس حسابی با هم دوست شدیم و همانجا قرار گذاشتیم که پس از آزادی، دست به سرقت از خانه‌های ویلایی بزنیم. من زودتر از او آزاد شدم اما غلامرضا هم بعد از مدت کوتاهی با سپردن وثیقه از زندان آزاد شد و آن‌وقت بود که نقشه مان را عملی کردیم.

ما با شناسایی خانه‌های ویلایی، وقتی مطمئن می‌شدیم کسی در داخل خانه نیست، در تاریکی شب به آنجا می‌رفتیم و دست به سرقت می‌زدیم و اموال مسروقه را با هم تقسیم می‌کردیم. با پول‌های به‌دست آمده از این راه نیز مخدر شیشه می‌خریدیم و با هم مصرف می‌کردیم. سرهنگ مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با اعترافات متهم مخفیگاه همدست فراری وی شناسایی شد اما ماموران وقتی به این محل رفتند، اثری از او پیدا نکردند. وی ادامه داد: با توجه به فراری‌بودن این مجرم سابقه دار قاضی پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره وی را در روزنامه‌ها صادر کرده است. از کسانی که اطلاعی از مخفیگاه او دارند درخواست می‌شود اطلاعات خود را در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

منبع:همشهری انلاین

[ پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, ] [ 18:28 ] [ محمد حاجی حسین ]
سامسونگ بار دیگر در
دادگاه از اپل شکست خورد
همشهری آنلاین:
شرکت اپل که در سراسر جهان رقبای خود در بازارهای تلفن همراه هوشمند و تبلت را به دادگاه کشانده اینبار موفق شده حکم ممنوعیت فروش یکی از تبلت‌های سامسونگ را برای بار دوم در بزرگترین اقتصاد اروپا دریافت کند.

به گزارش رویترز، دادگاهی در شهر دوسلدورف آلمان حکم موقت لغو ممنوعیت فروش تبلت گلکسی 10.1 که به درخواست شرکت اپل صادر شده بود را لغو کرد.

سامسونگ که رقیب اصلی اپل است به کپی برداری از محصولات اپل در ساخت تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌های سری گلکسی محکوم شده‌است.

اپل از سامسونگ در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایالات متحده، استرالیا و حتی کره جنوبی شکایت کرده‌است.

در ماه سپتامبر، اپل توانست حکم موقت ممنوعیت فروش تبلت گلکسی 10.1 در بیشتر کشورهای اروپایی را دریافت کند.

اما بعد از برگزاری جلسات بازبینی حکم پیشین در دادگاه، فروش این محصول در بیشتر کشورهای اروپایی و ایالات متحده از سر گرفته شد.

اما در آلمان وضعیت متفاوت بود. بعد از صدور حکم ممنوعیت فروش تبلت گلکسی سامسونگ این محصول را با تغییر کوچکی با نام 10.1N به بازار آلمان عرضه کرد.

اپل نسبت به این محصول جدید هم شکایت کرد اما نتوانست دادگاه در راضی به صدور حکم دائمی ممنوعیت فروش گلکسی کند. اما اکنون دادگاهی در دوسلدورف این حکم را موقتاً صادر کرده و تصمیم نهایی در این پرونده قرار است هفته آینده اتخاذ شود.

گفتنی‌است سامسونگ در اقدامی مشابه از اپل در آلمان شکایت کرده و گفته در ساخت محصولات قابل حمل اپل از فن‌آوری‌های به ثبت رسیده سامسونگ بدون اجازه استفاده شده‌است.

[ پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, ] [ 18:24 ] [ محمد حاجی حسین ]

معاون اجرايي مركز امور مشاوران حقوقي، وكلا و كارشناسان رسمي قوه قضاييه از برگزاري آزمون اين مركز در دو نوبت صبح و عصر 19 اسفندماه سال جاري خبر داد.

علي اديبي در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين زمينه تصريح كرد: داوطلبان مي‌توانند از 10 تا 17 اسفندماه سال 90 به وب‌سايت آزمون يا سايت مركز مشاوران به نشاني www.judiciarybar.ir جهت اخذ كارت ورود به جلسه مراجعه كنند.

وي ادامه داد: داوطلبان براي دريافت پاسخ به سوالات احتمالي خود از جمله مشكلات مربوط به كارت آزمون و ارسال مدارك مي‌توانند با شماره تلفن‌هاي 22264471 و 22264472 تماس بگيرند و با موسسه معين اداره هماهنگي لازم را به عمل آورند.

معاون اجرايي مركز امور مشاوران قوه قضاييه افزود: داوطلباني كه مدارك خود را ارسال نكرده‌اند، مي‌توانند آن را به صندوق پستي موسسه معين اداره كه در زمان ثبت نام اعلام شده بود، ارسال كنند.

[ پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, ] [ 1:25 ] [ محمد حاجی حسین ]
قاچاق کالا و ارز از
مصادیق جرایم اقتصادی محسوب می‌شود
ایران > قانونگذاری  - همشهری آنلاین:
صبح امروز در جلسه علنی مجلس تعدادی از مواد لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که برای بررسی بیشتر به کمیسیونهای تخصصی ارجاع داده شده بود مورد بررسی قرار گرفتند.

نمایندگان در جلسه علنی امروز سه‌شنبه ( 11/11/90 ) و در ادامه رسیدگی به موادی از لایجه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که برای بررسی بیشتر به کمیسیونهای تخصصی فرستاده شده بود، مواد 53 و 55 این لایحه را مورد بحث و بررسی قرار داده و تصویب کردند.

به موجب مصوبه مجلس در ماده 53، قاچاق کالا و ارز از مصادیق جرایم اقتصادی محسوب می‌شود.

نمایندگان در ماده 55 مقرر کردند در صورتی که کشف کالا و یا ارز قاچاق همراه با دستگیر مسلحانه مرتکبین قاچاق با انواع سلاح گرم و آتش زا با ماموران کاشف باشد و با عملیات ماموران کاشف مرتکبین دستگیر شوند، با حکم مرجع قضایی، وسائل نقلیه به نفع سازمان کاشف برای استفاده در مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضبط می‌شود.

نمایندگان مجلس با 119 رای موافق، 11 رای مخالف و 15 رای ممتنع از 212 نمایده حاضر در جلسه، این ماده را تصویب کردند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, ] [ 14:26 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: صبح امروز حكم اعدام مردي كه عامل شهادت يكي از ماموران پليس آگاهي استان البرز به نام «قربانعلي نظري» بود، اجرا شد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، متهم «ح . م» كه كلكسيوني از جرايم خشن از جمله  تهديد به قتل، آدم ربايي‏، سرقت، جعل عنوان مامور مواد مخدر، ايراد ضرب و جرح عمدي و چندين فقره كلاهبرداري را در پرونده سياه خود داشت، وقتي در تاريخ سوم آذر 88 خود را در محاصره ماموران پليس آگاهي ديد، چاره اي جز تسليم نداشت اما در يك اقدام جنون آميز وقتي همه مسيرهاي فرار را براي خود بسته ديد، يكي از ماموران زبده و با تجربه پليس آگاهي استان البرز به نام «قربانعلي نظري» را با خودرو خود زير گرفت و موفق به فرار شد.

پس از متواري شدن اين جنايتكار جستجوي سايه به سايه پليس تا صبح روز بعد ادامه داشت تا اينكه پس از انجام تحقيقات و كار اطلاعاتي گسترده، مخفيگاه وي در اطراف مهرشهر كرج شناسايي و محاصره شد.

خفاش جنايتكار كه مجددا خود را در محاصره پليس ديد خود را از پشت بام به يك منزل مسكوني رساند و ساكنان آن را به گروگان گرفت و پليس را تهديد كرد كه چنانچه اجازه فرار به او ندهند، همه اعضاي خانواده را خواهد كشت.

پليس با توجه به سوابق سياه اين مرد جنايتكار، وقتي متوجه شد كه جان اعضاي خانواده به گروگان گرفته شده در خطر است، با استفاده ازاقدامات ويژه ماموران رهايي از گروگان موفق شد متهم را دستگير كند.

پس از دستگيري متهم و بررسي سوابق كيفري او و بعد از تكميل شدن تحقيقات، پرونده با صدور كيفر خواست به شعبه اول دادگاه كيفري كرج فرستاده شد و مرد جنايتكار مقابل محاكم قضايي قرار گرفت.

در جريان محاكمه ،خانواده شهيد «قربانعلي نظري» و تعدادي از شاكيان از دادگاه درخواست قصاص متهم را كردند.

پس از پايان جلسه محاكمه، با توجه به اظهارات شاكيان، بررسي سوابق مرد جنايتكار، گواهي پزشكي قانوني، مستندات پليس و گزارش دادسرا، هيات قضايي شعبه اول دادگاه كيفري استان البرز  به اتفاق آرا متهم را به يك بار اعدام، يك بار قصاص،22 سال زندان،74 ضربه شلاق، بازگرداندن اموال مسروقه محكوم كردند.

راي دادگاه ازسوي قضات ديوان عالي كشور تأييد و توسط رياست قوه قضائيه نيز مورد تنفيذ قرار گرفت و در راستاي اجراي حكم صادره، ساعت شش صبح روز جاري مرد جنايتكار در محوطه پليس آگاهي استان البرز به دار مجازات آويخته شد.

[ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, ] [ 14:20 ] [ محمد حاجی حسین ]

برای مشاهده کارنامه آزمون وکالت 1390 کلیک فرمائید

 

چند تذکر:

- در هنگام وارد كردن مشخصات، زبان كی‌برد سیستم خود را تغییر ندهید (كی‌برد سیستم بر روی /EN/ باشد).

- ترجیحاً از مرورگر "اینترنت اکسپلورر" استفاده نمائید.

- اسامی پذیرفته شدگام متعاقباً از سوی کانون های محلی اعلام می گردد.

- با توجه به مشکلات جوی به وجود آمده در زمان برگزاری آزمون در کانون گیلان و عدم حضور تعداد بی شماری از داوطلبان، مقرر گردید الزاما کلیه داوطلبان کانون گیلان که در نوبت اول کارت ورود به جلسه را دریافت کرده اند (خواه در آزمون اول شرکت کرده یا نکرده باشند)، در نوبت دوم آزمون که روز جمعه 01/02/1391در شهرستان رشت برگزار می گردد، شرکت نمایند. شایان ذکر است معدل بالاتر هر یک از دو آزمون (در صورت شرکت در آزمون اول) ملاک عمل خواهد بود. ضمنا اطلاعیه توزیع کارت متعاقبا از طریق سایت www.iranbar.org و روزنامه اطلاعات به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.

منبع:http://tohidbakhtiary.ir

[ چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:, ] [ 16:47 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

کانون وکلای مرکز

 

دستورالعمل برگزاری مرحله دوم (تشریحی) آزمون وکالت 1390 کانون وکلای مرکز اعلام شد:

 

برای مشاهده کلیک فرمائید

 


منبع:http://tohidbakhtiary.ir

[ چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:, ] [ 16:44 ] [ محمد حاجی حسین ]

ثبت نام آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال 1391 دانشگاه های سراسری شروع شد:

 

برای ثبت نام کلیک کنید

[ چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:, ] [ 16:43 ] [ محمد حاجی حسین ]
صفحه قبل 1 ... 18 19 20 21 22 ... 28 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ احج (انجمن حقوقدانان جوان ) به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده و این وبلاگ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند. با تشکر از انتخاب شما
موضوعات وب
لینک های مفید

سایت مجلس شورای اسلامی

امکانات وب
حق بالاتر از قانون است(ضرب المثل روسی

ابزار هدایت به بالای صفحه

با تشکر از بازدید شما. موفق باشید