به وبلاگ تخصصی حقوقی احج خوش امدید.احج مخفف انجمن حقوقدانان جوان میباشد و معنای خاص دیگری ندارد وبلاگ احج به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده .با تشکر از بازدید شما وبلاگ تخصصی حقوقی احج
وبلاگ تخصصی حقوقی احج
اخبار و روزنامه و مقالات و دانلود نرم افزارهای حقوقی 
قالب وبلاگ
مدیر وبلاگ(محمد حاجی حسینی
اخرین نوشته های وبلاگ احج
سایتها و وبلاگهای حقوقی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ahaj و آدرس ahaj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نظر سنجی در مورد عملکرد وبلاگ
قرآن آنلاین




در اين وبلاگ
در كل اينترنت


معاونت آموزش و تحقيقات قوه قضاييه در اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه پذيرفته‌شدگان نهايي ورود به دوره کارآموزي قضايي جهت تشكيل پرونده قضايي اقدام كنند.




ادامه مطلب
[ دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:43 ] [ محمد حاجی حسین ]

 اصول بانکداري اسلامي  



بانكداري اسلامي همان اهداف بانكداري متداول دنيا را دنبال مي‌ كند با اين تفاوت كه ادعا مي ‌شود عمليات بانكداري در اين بانك ‌ها براساس فقه معاملات اسلامي صورت مي ‌گيرد. مهم‌ترين اصل در بانكداري اسلامي تقسيم سود و زيان حاصل از معامله و پرهيز از پرداخت ربا يا همان بهره پول است. عمومي ‌ترين مفاهيم مورد استفاده بانكداري اسلامي شامل مضاربه(تقسيم سود)، وديعه(به امانت گذاردن)، مشاركت (سرمايه‌گذاري مشترك)، مرابحه(قرارداد مبتني بر قيمت تمام شده) و اجازه به شرط تمليك(ليزينگ) است. در يك قرارداد رهني به جاي اين كه براي خريد يك كالا، وام در اختيار خريدار قرار بگيرد، بانك‌ ها خود اقدام به خريد كالا مي ‌كنند و آن را دوباره به خريدار مي ‌فروشند و وجه آن را به صورت قسطي دريافت مي‌ كند. البته در اين معامله سودي و يا جريمه‌اي دريافت نمي ‌شود. به منظور جلوگيري از هر گونه قصور در اين زمينه بانك اقدام به دريافت وثيقه مي‌ كند. كالا يا ملك مورد معامله از آغاز به نام خريدار ثبت مي ‌شود. اين كار مرابحه نام دارد. يكي ديگر از مفاهيم در انجام معاملات اسلامي اجاره و اقتنا نام دارد كه مشابه ليزينگ مستغلات است. وام بانك ‌هاي اسلامي براي خريد وسائل نقليه نيز شيوه مشابهي از ليزينگ است كه وسيله نقليه را با قيمتي بالاتر از قيمت معمول به خريدار مي ‌فروشد اما مالكيت خودرو را تا پايان مدت اقساط وام حفظ مي‌ كند. نوعي ديگر از انواع تسهيلات بانك ‌هاي اسلامي پرداخت وام به شركت ‌ها با نرخ بهره شناور است. نرخ بهره شناور به عنوان نرخ بازده ويژه يك شركت به حساب مي ‌آيد. به علاوه اين كه سود بانك دقيقا برابر با سود خود شركت خواهد بود. اين فرم از مفاهيم خدمات بانكداري اسلامي مشاركت نام دارد كه بانك تامين‌ كننده منابع مالي و شركت پديده آورنده و مجري پروژه است كه در پي يك طرح اقتصادي به سرمايه‌گذاري مشترك مي ‌پردازند. بنابراين اين سود و زيان نيز به طور مساوي بين آن ها تقسيم مي ‌شود و شركت نبايد در صورت شكست در پروژه هزينه ‌ها و زيان را برعهده گيرد.

مركز مشاوره شريعت اسلامي

بانك ‌ها و موسسات اسلامي كه به ارائه خدمات و توليدات بانكداري اسلامي مي‌ پردازند. به تاسيس يك كميته مشاوره بانكداري اسلامي نيازمندند. هدف از تاسيس اين كميته اطمينان از اجراي احكام شريعت اسلامي در قراردادها و معاملات بانكي است.

 




ادامه مطلب
[ دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:37 ] [ محمد حاجی حسین ]

۹۴ميليون و ۵۰۰ هزار تومان، نرخ ديه در سال ۹۱
دادستان كل كشور، نرخ ديه در سال آينده را ۹۴۵ ميليون ريال اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي كه پس از دومين جلسه رسيدگي به پرونده فساد عظيم بانكي در جمع خبرنگاران حضور يافته بود، با اعلام اين خبر تاكيد كرد كه اين نرخ، مربوط به ماه‌هاي غير حرام است و در ماه‌هاي حرام، ديه تغليظ شده و يك‌سوم اين ميزان، به آن اضافه خواهد شد.

[ دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:36 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: زني در پي ازدواج دوم شوهرش، به قصد انتقام از اين مرد و همسر جديدش با تغيير صدا تلفني برايشان ايجاد مزاحمت مي‌كرد.

به گزارش «جام‌جم»، چند روز پيش وكيل يك مرد كارمند با حضور در شعبه اول بازپرسي دادسراي فرودگاه مهرآباد تهران از همسر سابق موكلش به اتهام مزاحمت تلفني شكايت كرد.

در پي اين شكايت پرونده‌اي تشكيل و تحقيقات در اين باره آغاز شد. به اين ترتيب شاكي به مركز پليس احضار و در تحقيق از او معلوم شد به خاطر اختلاف و عدم تمكين همسر اول خود، او و فرزندانش را رها كرده و با درخواست ازدواج مجدد در دادگاه، از مدتي پيش با همكارش ازدواج كرده است.

در ادامه شاكي گفت كه طي چند ماه زني تلفني براي او و همسر جديدش ايجاد مزاحمت مي‌كرده تا اين‌كه پس از بررسي متوجه شده، مزاحم تلفني همسر اولش بوده و اكنون از او شكايت دارد.

با اطلاعات به دست آمده از شاكي، همسر اول او به پليس آگاهي احضار شد.

اعتراف به مزاحمت تلفني

اين زن در اظهاراتش گفت: من و شوهرم با هم اختلاف داشتيم و هميشه دعوايمان مي‌شد. از مدتي پيش ديگر حاضر به ادامه زندگي با او نبودم تا اين‌كه شوهرم من و فرزندانمان ‌را ترك كرد و ما را تنها گذاشت.

وي اضافه كرد: در اين مدت او حتي پولي براي گذران زندگي به ما نمي‌داد و من با اندك پس‌اندازي كه داشتم و نيز با كمك خانواده‌ام هزينه زندگيمان را تامين مي‌كردم. چند وقت از شوهرم بي‌خبر بودم تا سرانجام از طريق يكي از اقوام اطلاع يافتم او با يكي از همكارانش ازدواج كرده است. چند بار با تلفن محل كار آنها تماس گرفتم و پس از تهديد هر دو، از شوهرم خواستم مرا طلاق دهد و مهريه و نفقه من و بچه‌هايم را بپردازد.

وي يادآور شد: وقتي شوهرم خواسته‌هاي مرا ناديده گرفت، تصميم گرفتم از او و همسر جديدش انتقام بگيرم. بنابراين با تغيير دادن صدايم به خانه يا تلفن همراهشان زنگ مي‌زدم و برايشان مزاحمت ايجاد مي‌كردم تا با اين كار باعث جدايي آنها و بازگشت همسرم به زندگي اولش شوم.

بنابراين گزارش، تحقيقات تكميلي دراين‌باره ادامه دارد.

[ دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:34 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: به علت سرعت زياد يك دستگاه بنز در بزرگراه شهيد كلانتري مشهد و برخورد آن با سه خودروي ديگر، سه نفر كشته شدند.

به گزارش جام جم آنلاين به نقل از پايگاه خبري پليس، ساعت هشت صبح روز گذشته يك دستگاه خودروي بنز سواري به علت سرعت زياد و عدم توجه به جلو در بزرگراه شهيد كلانتري روي پل حافظ (گاراژدارها) به شدت با سه دستگاه خودروي پرايد برخورد كرد.

در نتيجه شدت اين برخورد، سه نفر از سرنشينان خودروها در دم جان خود را از دست دادند و چهار نفر ديگر مصدوم و به بيمارستان منتقل شدند.

[ دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:33 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: ماموران پليس آگاهي فرماندهي انتظامي ويژه غرب استان تهران با شناسايي يک واحد صنفي متخلف، در بازرسي از آن موفق به کشف 26000عدد مواد محترقه شدند.

به گزارش جام جم آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، ماموران پليس آگاهي فرماندهي انتظامي ويژه غرب استان تهران با بدست آوردن اخبار و اطلاعاتي از فعاليت مشکوک يک واحد صنفي در سعيدآباد، بررسي موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

اين گزارش حاکيست با کنترل و مراقبت پليس از مغازه مشخص مي شود فردي در واحد صنفي خود اقدام به عرضه مواد محترقه مي کرد که پس از شناسايي مغازه، فرد سودجو دستگير و در بازرسي از مغازه، 26000 عدد مواد محترقه به ارزش 20ميليون و هشتصد هزار ريال کشف و مالک واحد صنفي دستگير شد.

 
[ دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:32 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: پسر دانش‌آموزي كه با خود مواد محترقه دست‌ساز حمل مي‌كرد، دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

 به گزارش ايسنا، داوود براتي معاون پيشگيري آتش‌نشاني تهران اين خبر را در نخستين جشنواره ايمني دانش‌آموزان كه روز گذشته در سالن اصلي برج ميلاد برگزار شد، عنوان كرد.

وي گفت: چند روز پيش يك دانش‌آموز كه مواد محترقه دست‌ساز را در جيبش گذاشته و با خود حمل مي‌كرد، هنگام بالا رفتن از پله سر خورد و انفجار مواد محترقه موجب شد او بر اثر شدت صدمات وارده در بيمارستان فوت كند.

به گفته براتي، در حادثه ديگري نيز دانش‌آموزي فشفشه‌اي روشن به زيرزمين همسايه‌شان انداخته بود كه فشفشه روي مواد سوختني و آتش‌زاي موجود در زيرزمين آن خانه افتاده و باعث آتش‌سوزي شده بود.

وي با اشاره به اين كه آتش‌نشان‌ها روزانه به 160 ماموريت فراخوانده مي‌شوند، گفت: اين عمليات‌ها به منظور كمك‌رساني، نجات و اطفاي حريق است و حدود 80 درصد حادثه‌ديدگان روز‌هاي پاياني سال را دانش‌آموزان تشكيل مي‌دهند.

براتي تصريح کرد:در چهارشنبه آخر سال والدين وظيفه مهمي بر عهده دارند تا با کنترل فرزندان خويش آنها را از آسيب هايي که ممکن است بر اثر استفاده از مواد محترقه پيش آيد حفظ کنند زيرا بي توجهي به اين موضوع لطمات جبران نا پذيري در پي دارد.

 
[ دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:31 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: جواني كه پس از فريب يك دختر به بهانه ازدواج او را ربوده بود تا از خانواده‌اش اخاذي كند، در پي تعقيب و گريز ماموران دستگير شد.

به گزارش «جام‌جم»، ماموران كلانتري 141 منطقه گلستان تهران هنگام گشتزني در حوزه استحفاظي خود با ديدن دختر جواني كه از درون يك خودرو از ماموران درخواست كمك مي‌كرد، قصد توقف خودرو را داشتند كه جوان راننده بدون توجه به هشدارهاي پليس بسرعت متواري شد.

با فرار راننده، ماموران به تعقيب وي پرداخته و با اجراي طرح مهار، خودرو را متوقف و جوان راننده را دستگير كردند.

با انتقال متهم و دختر جواني كه سرنشين خودرو بود به كلانتري، در تحقيقات معلوم شد، مرد راننده دختر جوان را ربوده است.

سرهنگ زنگنه، رييس كلانتري 141 گلستان در اين باره گفت: دختر جوان در تحقيقات عنوان كرد كه چندي پيش اتفاقي با جوان متهم ـ كه وحيد نام دارد ـ آشنا شده و بدون اطلاع والدينش همديگر را در خيابان ملاقات مي‌كرده‌اند. تا اين كه وحيد گفته قصد ازدواج با او را دارد و دختر جوان نيز تصور مي‌كرده مرد روياهايش را پيدا كرده است.

شاكي يادآور شد كه وحيد با اطلاع از شرايط مالي خانواده دختر ياد شده، چند ساعت پيش از او خواسته بود تا براي خريد او را همراهي كند.

دختر جوان نيز وقتي سوار خودرو شده او بدون مقدمه به وي ناسزا گفته و پس از ضرب و جرح عنوان كرده قصد دارد با ربودن دختر جوان از خانواده‌اش اخاذي كند.

وي افزود: با ثبت شكايت دختر جوان دستور قضايي براي انتقال خودروي متهم به پاركينگ صادر و جوان آدم‌ربا براي ادامه تحقيقات و بررسي سوابق تحويل پليس آگاهي شد.

سرهنگ زنگنه با هشدار به خانواده‌ها تاكيد كرد: برخي مجرمان حرفه‌اي با كمين در مسير دختران جوان و به بهانه ازدواج ، آنها را فريب داده و در دام خود گرفتار و برايشان مشكلات جدي ايجاد مي‌كنند.

وي افزود: در حال حاضر و با توجه به اعتراف جوان متهم كه قصد اخاذي از والدين دختر جوان را داشت، تحقيق در اين زمينه ادامه دارد.

[ دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:29 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: زن خشني كه جلوي چشم ده‌ها شاگرد يك كلاس با قيچي به مادر ديگري حمله‌ور شده به دو سال حبس محكوم شد.

 خانم اليوت در حضور اعضاي هيات منصفه دادگاه ويرجينيا آمريكا اعتراف كرده پس از درگيري لفظي با مادر يكي از همشاگردي‌هاي فرزندش در كلاس با قيچي كوچكي كه در كيف دستي‌اش داشته به سمتش حمله‌ور شده و ضرباتي به صورت و سر او وارد كرده است.

به گفته مدير مدرسه قرار بود در اين كلاس جلسه‌اي با حضور اولياي دانش‌آموزان تشكيل شود كه قبل از رسيدن ديگران، اين دو مادر درگير شده و صحنه‌اي فراموش نشدني براي بچه‌ها پديد آوردند.

ده‌ها دانش‌آموز شاهد اين درگيري از جمله فرزندان اين دو مادر كه بشدت ترسيده و شوكه شده‌اند از زمان وقوع حادثه نزد مشاور مي‌روند و مشكلاتي از قبيل استرس پيدا كرده‌اند.

مادر مجروحي كه 10 بخيه به صورتش زده شده و احتياج به جراحي پلاستيك دارد با شكايت از خانم اليوت از او درخواست غرامت كرده است.(بي‌بي‌سي)

[ دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:27 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: 14 مجرم سابقه دار که با تشکیل باند بچه محل ها اقدام به کیف قاپی و زورگیری می کردند با ردیابی های پلیس آگاهی دستگیر شدند.

در پی بدست آمدن اخبار و اطلاعاتی در خصوص وقوع سرقت های مشابه کیف قاپی در سطح پايتخت، موضوع برای رسیدگی تخصصی در دستور کار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اخبار و اطلاعات بدست آمده حکایت از آن داشت که تعدادی از سارقان در گروه های سه، چهار، پنج و شش نفره و عمدتا به شیوه «زاغ زنی» اقدام به شناسایی مالباختگان کرده و در یک لحظه با استفاده از سلاح سرد از قبیل قمه، قداره، افشانه اشک آور، شوکر و... اقدام به سرقت وجوه نقد همراه طعمه ها می کنند.

با جمع بندی پرونده سرقت های مشابه در مناطق مختلف تهران به ویژه تهرانپارس، ملاصدرا، نازی آباد، یافت آباد، عباس آباد و محدوده خیابان آزادی، کارآگاهان اقدام به شناسایی تعدادی از مالباختگان کردند.

یکی از مالباختگان پس از حضور در اداره هجدهم پلیس آگاهی، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: 12 مرداد امسال به عنوان تحصیل دار یک شرکت هواپیمایی، به شعبه بانکی در بزرگراه رسالت مراجعه و اقدام به نقد کردن یک فقره چک به مبلغ سه میلیون و 500 هزار تومان کردم.زمانی که به خیابان خرمشهر و مقابل شرکت هواپیمایی رسیدم ، در حالی که مشغول پارک موتورسیکلت بودم، ناگهان چند جوان موتورسوار به من نزدیک و به قصد سرقت پول ها  به سمت من حمله ور شدند.در حالی که با آنها درگیر شده بودم ناگهان یکی از آنها ضربه ای را از پشت سر به من زد که بیهوش شدم و زمانیکه به هوش آمدم، متوجه شدم که تمام پول هایم به سرقت رفته است.

با شناسایی تعدادی دیگر از مالباختگان و بهره گیری از اطلاعات به دست آمده از اظهارات آنها، کارآگاهان اداره هجدهم اطمینان پیدا کردند که به احتمال فراوان تمامی سرقت ها توسط گروه مشخصی از سارقان انجام می شود.

با تجمیع پرونده سرقت های کیف قاپی و مراجعه مالباختگان به اداره هجدهم، کارآگاهان موفق به شناسایی دهها شعبه بانکی و مراکز تجاری و اقتصادی شدند که مالباختگان پس از مراجعه به این شعبات و گرفتن وجوه نقد، مورد سرقت قرار گرفته بودند.

با شناسایی این مراکز تجاری و بانکی ، کارآگاهان اداره هجدهم با بهره گیری از دوربین های مداربسته موفق به شناسایی افرادی شدند که در این مراکز اقدام به «زاغ زنی» کرده و مشخصات مالباختگان را برای سرقت اموال و وجوه نقد، در اختیار دیگر اعضای گروه قرار می دادند.

با شناسایی تعدادی از «زاغ زن»های گروه، شناسایی دیگر مجرمان در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم قرار گرفت و پس از چندین ماه اقدامات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از بچه محل های منطقه «اتابک» شدند که به پبشنهاد تعدادی از مجرمان سابقه دار اقدام به تشکیل گروه کیف قاپی و سرقت کرده بودند.

اطلاعات به دست آمده از تحقیقات پلیسی نشان داد که 14 بچه محل سابق منطقه اتابک، اقدام به تشکیل گروهی از سارقان کیف قاپ کرده و در قالب گروه های چند نفره اقدام به زاغ زنی و سرقت وجوه نقد مراجعه کنندگان به مراکز تجاری و شعبات بانکی می کردند.

بررسی سوابق تعدادی از متهمان تحت تعقیب نشان داد که برخی از این متهمان دارای سوابق متعدد دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از قبیل اخلال در نظم عمومی ، تخریب اموال عمومی ، رابطه نامشروع، شرب خمر، ایراد ضرب و جرح عمدی، کیف قاپی، حمل سلاح سرد و قدرت نمایی هستند.

با شناسایی مخفیگاه تمامی اعضای گروه و انجام هماهنگی های لازم با شعبه پنجم دادیاری دادسرای جنایی ، تیم های ویژه عملیاتی پلیس آگاهی تهران بزرگ و اداره هجدهم تشکیل و با انجام چندین عملیات مشترک و همزمان در مناطق مختلف سطح شهر تهران، هر 14 عضو گروه به اسامی علی 24 ساله، علی 17 ساله، حسن 18 ساله، سجاد 20 ساله، اشکان20 ساله، روح الله 20 ساله، محمد 20 ساله، بنیامین 26 ساله، حسین 24 ساله، حسام 20 ساله، امیر 20 ساله، میلاد 24 ساله، مصطفی 22 ساله و امیر 27ساله دستگیر و به اداره هجدهم منتقل شدند.

با دستگیری و انتقال متهمان به اداره هجدهم ، تحقیقات از آنها از همان لحظه دستگیری آغاز شد و در مقابل اسناد و مدارک ارائه شده از سوی کارآگاهان، هر 14 متهم به ناچار به دهها فقره کیف قاپی و زورگیری در مناطق مختلف سطح شهر تهران، به ویژه تهرانپارس اعتراف کردند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان ريیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر و اشاره به درخواست انتشار بدون پوشش چهره هر 14 متهم این پرونده، گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان در خصوص ارتکاب سرقت های متعدد و احتمال افزایش دیگر جرایم ارتکابی، درخواست انتشار بدون پوشش متهمان برای شناسایی مالباختگان از سوی قاضی پرونده صادر شده است.

لذا از کلیه شهروندان و مالباختگانی که موفق به شناسایی متهمان شده و شکایتی از این افراد دارند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

همچنین از کلیه شهروندانی که از دیگر اقدامات مجرمانه متهمان اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055518 در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.(مهر)

 
[ دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:27 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: جانشين فرمانده مرزباني ناجا از كشف چهار تن و 800 كيلوگرم مواد مخدر در مرزهاي شرق‏، غرب و جنوب كشور طي 48 ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش جام جم آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، امير گراوند عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به درگيري مسلحانه در هنگ مرزي «نگور» و «جكيگور» بين علائم 227 و 228 بين مرزبانان و سوادگران مواد افيوني، گفت: در اين عمليات دو تن و 300 كيلوگرم موادمخدر كشف و يك دستگاه خودروي قاچاقچيان توقيف شد.

وي افزود: همچنين در درگيري مسلحانه بين مرزبانان با قاچاقچيان موادمخدر در منطقه «كوهك» هنگ مرزي «سراوان» در مرز پاكستان، هزار و 720 كيلوگرم ترياك كشف و يك خودرو از قاچاقچيان نيز توقيف شد.

جانشين فرمانده مرزباني ناجا به درگيري مسلحانه در هنگ مرزي سلماس (مرز ايران و تركيه) در غرب كشور اشاره كرد و گفت: در اين درگيري 100 كيلوگرم موادمخدر، مقاديري مهمات از سوداگران مواد افيوني كشف و يك نفر از اشرار كشته و دو تن ديگر از آنها دستگير شدند.

امير گراوند همچنين به درگيري مرزبانان در منطقه جاسك (بندرعباس) با سوداگران مواد افيوني و كشف 500 كيلوگرم مواد مخدر كشف و ضبط شد.

به گفته وي، ماموران درياباني هرمزگان با اطلاع از ورود مقاديري مشروبات الكلي از حوزه خليج فارس با قاچاقچيان درگير شدند كه در اين درگيري يك نفر از قاچاقچيان كشته و هزار بطري مشوربات الكلي كشف و ضبط شد.

جانشين فرمانده مرزباني نيروي انتظامي همچنين از كشف 27 ميليون انواع مواد محترقه در ماه هاي آبان و آذر امسال خبر داد.

[ دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:24 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: مرد جوانی که به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم شده بود، قبل از اجرای حکم و با اعلام رضایت خانواده مقتول، از طناب دار نجات یافت.

با تلاش واحد اجرای احکام دادسرای نظامی تهران، فرد محکوم به اعدام با گذشت اولیاي دم از دار مجازات نجات یافت.

براساس گزارش اجرای احکام دادسرای نظامی تهران، قاتل به نام«ع- ب» به جرم قتل عمد «فرهاد فتحی» با رأی دادگاه نظامی تهران به قصاص نفس محکوم شد که حکم صادره به تأیید دیوان عالی کشور رسیده و توسط ريیس قوه قضائیه تنفیذ شده بود.

پس از طی مراحل قانونی و با برگزاری چندین جلسه در منزل و دفتر اجرای احکام، تلاش یک ساله کارکنان شعبه سوم اجرای احکام دادسرای نظامی تهران به سرانجام رسید و اولیاي ‌دم مقتول در اقدامی خداپسندانه با حضور در شعبه، گذشت خود را از قاتل فرزندانشان اعلام کردند.(فارس)

 
[ دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:23 ] [ محمد حاجی حسین ]
حمله یک دانشجو با
چاقو به استاد خانم دانشگاه آزاد
 همشهری‌آنلاین:
استاد در حال تدریس در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بود که دانشجوی پسر از پشت سر با چاقو به این استاد خانم حمله و وی را از ناحیه کتف زخمی می‌کند.

بازتاب از زابل گزارش داد: روز سه شنبه در حمله‌ای ناجوانمردانه، استاد خانم رشته جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی زابل توسط یک دانشجوی پسر مورد ضرب و جرح قرار گرفت.

این حمله زمانی صورت گرفت که استاد در حال تدریس در کلاس بوده است که دانشجوی پسر از پشت سر با چاقو به این استاد خانم حمله و وی را از ناحیه کتف زخمی می‌کند.

این گزارش حاکی است، دانشجوی پسر مذکور بعد از این حادثه فرار می‌کند که توسط کارکنان و دانشجویان دانشگاه دستگیر و تحویل نیروی انتظامی می‌شود. ظاهرا برای وی حکم اخراج نیز صادر شده است.

گفته می‌شود دانشجوی مذکور و این استاد از ترم گذشته بر سر "نمره" مشکلاتی داشته‌اند و در روز حادثه دانشجوی مذکور بعد از درگیری لفظی با استاد، وی را با چاقو مورد حمله قرار می‌دهد؛ اقدامی که تاکنون به این نحو سابقه نداشته است.

حال این استاد خانم وخیم گزارش شده است.

نیروهای اورژانس هم پس از اطلاع با مقداری تأخیر برای اعزام این استاد به محل حادثه آمدند، به گونه‌ای که استاد مذکور ابتدا با خودرو یکی از کارکنان تا بخشی از مسیر حمل شده و سپس با خودرو اورژانس به بیمارستان منتقل شده است.

[ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, ] [ 18:32 ] [ محمد حاجی حسین ]
نظام وظیفه منتشر کرد:
فراخوان مشمولان دیپلم و زیردیپلم
همشهری‌آنلاین:
مشمولان عادی (زیر دیپلم) غایب و غیر غایب در ساعت 6 صبح روز یکشنبه بیست و یکم اسفند به محل و مراکزی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در قالب برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح ابلاغ شده است حضور یابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

در اطلاعیه این سازمان که در باشگاه خبرنگاران منتشر شده آمده است: به اطلاع تمامی مشمولان دیپلم و زیر دیپلم (غایب و غیرغایب) و متولدین سال‌های 1355 تا پایان سال 1371 که برگه آماده به خدمت از سازمان وظیفه عمومی ناجا به تاریخ‌های هیجدهم و نوزدهم اسفند دریافت داشته‌اند می‌رساند که برای اعزام به خدمت باید به شرح ذیل اقدام کنند.

مشمولان ساکن تهران بزرگ

  • تمامی مشمولان دیپلم غایب و غیر غایب که زمان اعزام آنها در برگه آماده به خدمت صادره از سازمان وظیفه عمومی اسفند امسال قید شده است باید در ساعت 6صبح روز شنبه بیستم اسفند و مشمولان عادی (زیر دیپلم) غایب و غیر غایب در ساعت 6 صبح روز یکشنبه بیست و یکم اسفند به محل و مراکزی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در قالب برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح ابلاغ شده است حضور یابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

مشمولان ساکن شهرستان‌ها

  • مشمولان دیپلم غایب و غیر غایب که زمان اعزام آنها در برگ‌های آماده به خدمت صادره از سازمان وظیفه عمومی اسفند امسال درج شده است در ساعت 7 صبح روز شنبه بیستم اسفند مشمولان عادی (زیر دیپلم) غایب و غیر غایب در ساعت 7 صبح روز یکشنبه بیست و یکم اسفند ماه به معاونت وظیفه عمومی استان محل سکونت مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
  • آن دسته از مشمولانی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح نشده‌اند می‌توانند به نزدیکترین دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه و نسبت به دریافت برگ مذکور اقدام و براساس اطلاعات مندرج در آن رفتار کنند.
[ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, ] [ 18:31 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: مرد جنایتکار که همسر و کودک دو ساله اش را به قتل رسانده و به خارج از کشور گریخته بود، هنگام خودکشی در محل جنایت دستگیر شد.

ساعت 10:23 دقیقه صبح 16 ازدیبهشت سال 87 ماموران کلانتری 115 رازی در جریان کشف جسد مادر و فرزندی به نام های «الهام» 25 ساله و «عرشیا» دو ساله در طبقه دوم خانه اي در خیابان خطیب قرار گرفتند.

با حضور ماموران کلانتری و تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، علت مرگ هر دو مقتول خفگی ناشی از فشار بر ناحیه گردن اعلام شد.

با توجه به شواهد به دست آمده که نشان از جنایت داشت، به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای انجام تحقیقات و رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات از ساکنان طبقه اول ساختمان محل وقوع جنایت، کارآگاهان دریافتند، پیش از کشف جسد قربانیان، الهام با همسر خود به نام مهدی 30 ساله درگیر شده و مرد جوان پس از آن نیز از محل جنایت متواری شده است.

شناسایی هویت قاتل

با شناسایی هویت قاتل، بلافاصله تحقیقات برای دستگیری وی آغاز شد اما کارآگاهان پی بردند که قبل از اطلاع پلیس و همسایه طبقه پايین از وقوع جنایت، متهم با بلیطی که از قبل آماده کرده بود ساعت پنج بامداد از ایران خارج و متواری شده که همین موضوع فرضیه جنایت با طرح و نقشه قبلی را در نزد کارآگاهان مطرح کرد.

در حالیکه ادامه رسیدگی به پرونده از طریق پلیس بین الملل برای دستگیری متهم ادامه داشت، کارآگاهان اداره دهم پس از گذشت مدتی اطلاع پیدا کردند که متهم به صورت غیرقانونی به ایران بازگشته است.

دستگیری متهم

بلافاصله تحقیقات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری متهم آغاز و زمانی که مهدی قصد داشت تا خودکشی کند توسط ماموران کلانتری 115 رازی از مرگ نجات و در ادامه دستگیر شده است.

با دستگیری متهم و انتقال مهدی به اداره دهم، وی به ارتکاب جنایت و قتل همسر و فرزند دو ساله اش اعتراف و انگیزه خود از این جنایت را نیز دخالت اعضای خانواده همسرش به ویژه مادر الهام، اعلام کرد.

متهم در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان کرد که دخالت های مادر الهام زمینه ایجاد و افزایش اختلاف بین او و همسرش را ایجاد کرده بگونه ای که پس از گذشت مدت کوتاهی از زمان ازدواج، دخالت ها در زندگی آنها آغاز و در ادامه باعث ایجاد اختلافت میان او و همسرش شد.

متهم در ادامه اعترافات خود در خصوص انگیزه کشتن فرزند خردسالش نیز به کارآگاهان گفت: زمانی که در شب درگیری با همسرم، در یک لحظه الهام را با دستانم خفه کردم، همه چیز را برای خودم پایان شده دیدم.ناگهان چشمم به فرزند دو ساله ام افتاد که در حال گریه کردن بود. پیش خودم فکر کردم که پس از من چه کسی او را تربیت و بزرگ خواهد کرد و از آنجائیکه کسی را در زندگی نداشتم تا مسئولیت بزرگ کردن عرشیا را به عهده بگیرد و تنها مادر الهام او را بزرگ خواهد کرد، تصمیم گرفتم تا به زندگی او نیز پایان دهم.

متهم افزود: همیشه لحظه مرگ همسرم و پسرم در برابر چشمانم بود و طی این مدت لحظه ای نتوانستم آرام بگیرم. در حالیکه هر شب و هر روز با دیدن صحنه جنایت از خواب بیدار می شدم تصمیم گرفتم تا به تهران بازگشته و در همان محل جنایت به زندگی خودم پایان دهم. به همین علت چندین بار اقدام به خودکشی کرده که در آخرین بار زمانیکه قصد خودکشی داشتم ، یکی از دوستانم متوجه قصد و نیت من شده و موضوع را به پلیس اطلاع داد. با حضور ماموران از مرگ نجات پیدا کرده و پس از آن نیز دستگیر شدم.

تحقیقات کارآگاهان اداره دهم در این پرونده نشان داد که علاوه بر مادر الهام ، پدر وی به هویت رضا در قید حیات بوده اما در حدود 20 سال پیش به علت اختلافاتی که با همسرش داشته از او جدا شده و از آن زمان هیچ اطلاعی از او وجود نداشته و تحقیقات کارآگاهان اداره دهم نیز تا به این لحظه جهت شناسایی محل سکونت وی ، به عنوان اولیای دم و شاکی اصلی پرونده به نتیجه نرسیده است.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به این نکته که هرگونه صدور حکم برای متهم این پرونده نیاز به حضور اولیای دم در دادگاه داشته و تا به این لحظه هیچ گونه اطلاعاتی از محل سکونت پدر الهام به دست نیامده، بازپرس پرونده از شهروندانی که موفق به شناسایی این شخص شده و اطلاعاتی در خصوص محل سکونت و یا تردد وی دارند درخواست کرده تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055510 در اختیار کارآگاهان اداره دهم قرار دهند.(مهر)

 
[ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, ] [ 18:26 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: مردي كه با جعل گواهي اشتغال به تحصيل، زمينه را براي دريافت گواهينامه مشمولان فراهم مي‌كرد، به تله افتاد.

ماموران پليس استان يزد در پي كسب خبري مبني بر اين كه پرونده‌هاي ارسالي از يكي از آموزشگاه‌هاي رانندگي مشكوك است، به تحقيق در اين باره پرداختند و متوجه شدند سه فقره مدارك مشكوك به جعل، شامل گواهي اشتغال به تحصيل مربوط به دانشگاه و دانشكده فني در پرونده‌ها وجود دارد كه براين اساس مدارك مشكوك از پرونده‌ها استخراج و به اداره آگاهي منتقل شد و در مكاتبات لازم با اين مراكز آموزشي، جعلي بودن مدارك محرز شد كه بلافاصله صاحبان مدارك شناسايي شدند و جاعل را معرفي كردند و گفتند با پرداخت مبالغي بين 450 تا 500 هزار تومان به اين جاعل، گواهي اشتغال به تحصيل قلابي تهيه كرده‌اند.

ماموران در نهايت متهم اصلي را در مخفيگاهش دستگير كردند. متهم پس از دستگيري ابتدا منكر جرم شد، اما با انجام اقدامات لازم و مواجهه حضوري و تحقيقات از شهود در نهايت به اخذ وجه از متهمان اقرار كرد.

 
[ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, ] [ 18:26 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: آشپز سابق يك هتل در همشاير انگليس كه به روش قاتل سري فيلم‌هاي ترسناك «اره» يكي از دوستانش را به قتل رسانده به حبس ابد محكوم شد.

بنجامين اسكات 32 ساله كه به كراك اعتياد دارد متهم است به روش قاتل بي رحمي كه در سري فيلم‌هاي «اره» آدم مي‌كشد دوست صميمي‌اش را به قتل رسانده است.

اسكات اعتراف كرده قبل از اقدام به قتل با استفاده از چاقو و وارد كردن 120 ضربه، به دوستش گفته كه مي‌خواهد كاري را تجربه كند كه تا به حال انجام نداده است.

با وجود اعتياد و اثبات مشكلات روحي اين آشپز سابق، او از حكم اعدام گريخته و به حبس ابد محكوم شده است.
 
فيلم‌هاي «اره» كه ساخت آمريكا هستند قاتل بي‌رحمي را نشان مي‌دهند كه به روش‌هاي خشن طعمه‌هايش را از پا در مي‌آورد. (ديلي تلگراف)

[ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, ] [ 18:25 ] [ محمد حاجی حسین ]

عدم صدور قرار مجرمیت برای مهریه بالای 110 سکه
نیره اخوان بیطرف عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‌وگو با «حمایت» در رابطه با تصویب لایحه خانواده در مجلس گفت: از آنجا که بررسی بودجه 91 هنوز به صحن نیامده است زمان می‌برد تا از کمیسیون‌های تخصصی به کمیسیون تلفیق و بعد به صحن بیاید مجلس تصمیم گرفت در این فاصله زمانی طرح‌های در نوبت را بررسی کند.
وی افزود: خود ما هم غافلگیر شدیم، زیرا از حوزه‌های انتخابیه به تازگی بازگشته بودیم که لایحه خانواده در دستور کار قرار گرفت. بیطرف در رابطه با بحث مهریه و تعیین سقف 110 سکه توضیح داد: در شور دوم مجلس به بحث ماده 25 که در کمیسیون حذف شده بود رسیدیم که قوه قضاییه خواستار تعیین یک مهریه متعارف شده بود. اما تشخیص غیرمتعارف بودن مهریه بسیار سخت بود و نمی‌شد دقیق این مساله را روشن کرد به همین دلیل در کمیسیون حذف شده بود.
این نماینده شهر اصفهان در ادامه افزود: مطلب دیگر درخواست دولت بود برای تعیین مهریه که خود ظلم مضاعفی بود برای جوانانی که توان پرداخت مهریه را نداشتند و اصولا نمی‌توانست جنبه بازدارندگی در تعیین مهریه‌های سنگین داشته باشد. بی‌طرف توضیح داد: تعیین مالیات بر مهریه نیز برخلاف شرع مقدس بود زیرا نمی‌توان بر مهریه مالیات بست.این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس
در ادامه تصریح کرد: ما هیچ‌گونه محدودیتی را در تعیین مهریه اعمال نکرده‌ایم بلکه هر فرد آزاد است هر تعداد که می‌خواهد مهریه تعیین کند، اما فقط تا 110 سکه مجازات حبس خواهد داشت.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, ] [ 17:33 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: پليس فتا اعلام كرد زنان و دختران بسياري از طريق سايت‌هاي همسريابي فريب خورده و زمينه ورود آنها به مراکز خاص براي سوء استفاده از آنان فراهم شده است.

به گزارش جام جم آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، پليس فتا به کاربران هشدار داد فريب، با عناوين مختلف از جمله ازدواج در محيط سايبري بسيار آسان است که علت اصلي آن پنهان ماندن هويت‌هاي واقعي است و افراد مي‌توانند با مدارک جعلي و هويت دروغين در اين سايت‌ها عضو شوند و خود را در قالب افرادي ديگر نشان دهند.

زنان و دختران بسياري از طريق سايت‌هاي همسريابي فريب خورده و زمينه ورود آنها به مراکز خاص براي سوء استفاده از آنان فراهم شده است و امکان پيگيري در برخي موارد ممکن نمي باشد زيرا کلاهبرداران با مدارک جعلي عضو شده و در اکثر موارد در قوانين اوليه سايت عنوان شده است که آنها هيچ گونه مسئوليتي در قبال افراد و مشخصات و رفتار و عملکردشان ندارند.

پليس فتا با اشاره به اين نکته که بسياري از اين سايت‌ها کلاهبردار هستند، بيان داشت: مسئله بعدي که مي‌توان در مورد سايت‌هاي همسريابي عنوان نمود اين نکته مي‌باشد، زماني که وارد اين صفحه شديد مشاهده مي‌کنيد که ثبت نام رايگان مي‌باشد اما پس از ثبت نام به دلايل انواع عضويت، مبالغي از شما دريافت مي‌نمايند تا بتوانيد اطلاعات افراد دلخواهتان را مشاهده کنيد و ممکن است بيشتر اين اطلاعات ساختگي باشد و صرفاً جهت کلاهبرداري از شما باشيد و يکي ديگر از مشکلاتي که پس از اين ارتباطات به وجود مي‌آيد، اخاذي از فرد مقابل به بهانه پخش تصاوير خصوصي رد و بدل شده و اطلاعات شخصي افراد مي‌باشد.

همچنين به کاربران اينترنت توصيه مي‌گردد تا زماني که ساماندهي، ثبت و مجوزهاي لازم از سوي مسئولان مربوطه (وزارتخانه هاي ارشاد و  ورزش و جوانان) اعلام نگرديده است از مراجعه به اينگونه سايت ها بپرهيزند.

[ پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, ] [ 17:31 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: فردي كه با معرفي خود تحت عنوان پزشك و به بهانه درمان بيماري‌هاي صعب‌العلاج از مردم كلاهبرداري مي‌كرد توسط ماموران پليس استان زنجان دستگير شد.

در پي طرح شكايت‌هاي مختلف عليه پزشك قلابي، ماموران وارد عمل شدند و در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد متهم با ارائه كارت‌هاي تبليغاتي و فريب اذهان عمومي با ادعاي متخصص بودن از بيماران مبالغ هنگفتي كلاهبرداري مي‌كند.

با اين اطلاعات ماموران پليس اطلاعات با انجام كار اطلاعاتي محل سكونت وي را كه به صورت موقت اجاره كرد بود شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي متهم را دستگير كردند.

دو نفر از مالباختگان كه مبلغ 34 ميليون تومان از آنان كلاهبرداري شده بود شناسايي و براي پيگيري شكايت خود به دادسرا اعزام شدند.

بررسي‌هاي به عمل آمده، نشان از اين دارد كه متهم از شهروندان بيش از 100 ميليون تومان كلاهبرداري كرده است.

[ پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, ] [ 17:30 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: بنابر اعلام پليس ايالت «نيومكزيكو» در آمريكا، سارق مسلح قبل از فرار انگشتش را در صحنه جرم جا گذاشت.
نيروهاي پليس محلي نيومكزيكو پس از دريافت گزارشي مبني بر شليك چندين گلوله در يك فروشگاه، به محل اعزام شدند و قسمتي از انگشت سارق را داخل ويترين پيدا كردند.

سارق پس از خالي‌كردن صندوق فروشگاه، قصد داشته چندين پيپ را نيز از ويترين فروشگاه سرقت كند.

پليس احتمال مي‌دهد قسمتي از انگشت دست سارق هنگام شكستن شيشه ويترين بريده شده باشد.

 در پي وقوع اين سرقت، پليس از تمامي بيمارستان‌هاي اين ايالت خواسته است تا در صورت حضور مصدومي با اين شرايط، پليس را مطلع كنند. (‌‌ايسنا)
 
[ پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, ] [ 17:27 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: جانشین سازمان وظیفه عمومی از برخورد شديد با باندهای جعل کارت خدمت وظیفه خبر داد.

سردار ابراهیم کریمی گفت: یکی از مهمترین رویکردهای سازمان وظیفه عمومی شناسایی افرادی است که به صورت باندی اقدام به جعل کارت‌های پایان خدمت و معافیت می‌کنند است لذا از طریق شناسایی افرادی که از این کارت‌ها استفاده می‌کنند رد باندهای جعل زده خواهد شد.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضا برای اجرای قاطع قانون صورت پذیرفته است، افزود: باید با کسانی که قوانین را زیر پا گذاشته‌اند با جدیت برخورد شود.

جانشین سازمان وظیفه عمومی اظهارداشت: با توجه به هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت دیگر فضایی برای جاعلین در بخش جعل کارت باقی نخواهد ماند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد هم اکنون مسیر جعل به سمت ساخت مدارک، جازنی و دست بردن در مدارک مسروقه سوق یافته است.

سردار كريمي گفت: معمولا اقداماتی که در این بخش صورت می‌گیرد عموما به صورت باندی است و افراد به تنهایی نمی‌توانند به انجام آن مبادرت ورزند. در این زمینه دستگاه قضا در کنار پلیس به خوبی وارد عمل شده و شرایط فعالیت‌های باندی را به شدت سخت کرده است.(فارس)

[ پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, ] [ 17:26 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: ريیس پلیس فتا تهران از دستگیری کارمند بانکی خبر داد که از حساب مشتریان پول سرقت می کرد.

سرهنگ محمدحسن شکريان گفت: با دریافت چندین شکایت از مشتریان یکی از بانک‌های تهران مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب آنان به مبلغ هفت میلیارد ریال، ماموران اقدامات خود را آغاز کرده و بررسی‌های فنی انجام شده توسط کارشناسان توانستند متهم را شناسایی کنند.

وی افزود: متهم یکی از پرسنل بانک بود که در بازه زمانی مختلف و با توجه به دسترسی به حساب مشتریان وارد اینترنت بانک شده و از حساب آنان وجه برداشت کرده است. با مشخص شدن موضوع ماموران بلافاصله کارمند بانک را دستگیر کردند که در بازجویی ها به جرمش اعتراف کرد.

معاونت اجتماعی پلیس فتا به مدیران موسسات و بانک‌ها توصه کرد در انتخاب پرسنل خود دقت بیشتری داشته به خصوص افرادی که به اطلاعات حساب شخصی مشتریان دسترسی کامل دارند تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود.(مهر)

[ پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, ] [ 17:25 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: مرد رمالي كه با فروش نسخه‌هاي خوشبختي از زنان و مردان كرجي كلاهبرداري مي‌كرد، دستگير شد.

به گزارش «جام‌جم»، اوايل هفته فردي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 استان البرز تماس گرفت و اطلاع داد مرد همسايه شان رمال بوده و با فروش نسخه‌هاي خوشبختي از زنان و مردان كلاهبرداري مي‌كند.

در پي اين تماس مردمي، پرونده‌اي تشكيل شد و در اختيار ماموران پليس اداره اطلاعات ـ امنيت استان البرز قرار گرفت. ماموران پس از هماهنگي قضايي به محله‌اي كه خانه مرد رمال بود، اعزام و با تحقيق از همسايه‌ها متوجه شدند، روزانه افراد بسياري به خانه مرد رمال رفت و آمد مي‌كنند. ماموران خانه مــرد رمال را محـــاصره و وي را 2 روز پيش دستگير كردند.

كشف طلسم خوشبختي در خانه رمال

در بازرسي از خانه مرد رمال، 16 گرم ترياك، تعدادي كارت ويزيت ،12 جلد كتاب رمالي، يك جلد دفترچه يادداشت، سه عدد طلسم ، هفت عدد مجسمه كوچك شبيه عتيقه و ده‌ها نسخه رمالي كشف و ضبط شد.

اعتراف متهم

متهم با انتقال به اداره پليس اطلاعات ـ امنيت استان البرز در بازجويي گفت: از چندي پيش رمالي و كلاهبرداري از مردم را شروع كردم. ابتدا افراد جوياي كار را اجير مي‌كردم تا كارت‌هاي ويزيتم را بين مردم توزيع كنند.

مرد رمال افزود: به اين ترتيب زنان و مردان به خانه‌ام مراجعه مي‌كردند تا براي حل مشكلاتشان كه اغلب بيكاري يا اعتياد همسران ، نازايي و درمان بيماري‌هاي لاعلاج بود، برايشان نسخه‌هاي خوشبختي بنويسم.

نسخه‌هايي كه بي اثر بود

متهم با اشاره به كلاهبرداري از مردم به شيوه رمالي گفت: در قبال نوشتن هر نسخه از آنها مبالغي پول مي‌گرفتم و تاكيد مي‌كردم آن را طبق دستورالعمل اجرا كنند.

وي افزود: براي هر مشتري نسخه‌هاي يكسان مي‌نوشتم و وقتي اعتراض مي‌كردند اين نسخه‌ها تاثيري در حل مشكلاتشان نداشته، مي‌گفتم دليلش وجود طلسم‌هاي بيشتري در زندگي‌شان است و لازم اســـت 10 بار از نسخه‌هاي خوشبختي استفاده كنند.

وي يادآور شد: با اين ترفند افراد بسياري را به دام انداخته و مبالغي كلان از آنها كلاهبرداري كردم و هر بار پيش از آن كه گرفتار شوم، خانه اجاره‌اي‌ام را عوض مي‌كردم.

سرهنگ صادقي، رييس پليس اطلاعات ـ امنيت فرماندهي انتظامي استان البرز در اين باره گفت: مرد رمال با قرار قانوني در بازداشت به سر مي‌برد و تحقيقات تكميلي از او ادامه دارد. افرادي كه از متهم شكايت دارند مي‌توانند به اداره پليس اطلاعات ـ امنيت استان البرز مراجعه كنند.

[ پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, ] [ 17:24 ] [ محمد حاجی حسین ]

حضور كودكان زير ۱۵ سال در جلسات رسيدگي به دعاوي خانوادگي ممنوع شد

با تصويب مجلس؛ 
                                       
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني صبح امروز و در جريان بررسي مواد مراعا مانده از لايحه حمايت از خانواده، ماده‌اي را به تصويب رساندند كه بر اساس آن، حضور كودكان زير ۱۵ سال در جلسات رسيدگي به دعاوي خانوادگي جز در موارد ضروري و با اجازه دادگاه، ممنوع است
.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نمايندگان مجلس با تصويب تبصره ماده ۴۴ لايحه حمايت از خانواده، قوه قضاييه را مكلف كردند براي نحوه ملاقات والدين با طفل، ساز و كاري مناسب با مصالح خانواده و كودك فراهم كند. همچنين مقرر شد آيين‌نامه اجرايي اين ماده ظرف شش ماه توسط وزارت دادگستري تهيه و به تصويب قوه قضاييه برسد. با تصويب ماده ۳ الحاقي نيز رعايت غبطه و مصلحت كودكان و نوجوانان در كليه تصميمات دادگاه‌ها و مقامات اجرايي الزامي شد.



[ سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, ] [ 20:23 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: مرد طلا فروش قبل از اينکه در اثر خونريزي ناشي از جراحات جان خود را از دست دهد با انگشتان آغشته به خون نام قاتل را بر روي ديوار نوشت و عامل جنايت پس از سرقت شش كيلو طلا در جاده تبريز ـ تهران دستگير شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ مداحي رييس پليس آگاهي آذربايجان شرقي  در تشريح اين خبر گفت: بدنبال گزارش وقوع قتل صاحب زرگري از طريق فوريت هاي پليسي 110 بعلت حساسيت، رييس اداره مبارزه با جرائم جنايي به همراه تيم ويژه جنايي و عوامل بررسي صحنه جرم و عوامل کلانتري در محل حاضر شدند.

وي گفت: عوامل در محل مشاهده کردند فردي به هويت عليرضا در داخل کارگاه زرگري خود بوسيله ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده است.

وي افزود: صحنه توسط عوامل کلانتري 16 تبريز حفظ شده و پس از کنترل صحنه و اعلام به قاضي ويژه قتل، عوامل بررسي صحنه اقدام به جمع آوري آثار و دلايل صحنه کردند که در اين حين مشاهده شد مقتول قبل از اينکه در اثر خونريزي ناشي از جراحات جان خود را از دست دهد با انگشتان آغشته به خون کلماتي نظير نام قاتل را بر روي ديوار نوشته است.

سرهنگ مداحي ادامه داد: اين نوشته سر نخ خوبي براي دستيابي به مجرم گرديد به اين ترتيب که قاتل و مقتول همديگر را مي شناختند.

وي گفت: پيرامون اين نام ها از آشنايان و برادران مقتول بررسي به عمل آمده و نهايتاً چند نفر از بين آنان شناسايي شد و ادامه تحقيقات احتمال ارتکاب قتل توسط يکي از مظنونين را تقويت نمود که يک مغازه‌دار در نزديکي کارگاه مقتول بود.

وي ادامه داد: پيرامون فرد مورد نظر تحقيقات ادامه يافت و مشخص شد متهم روز حادثه به مغازه خود مراجعه و سپس آنجا را ترک نموده است.

مداحي گفت : پس از شناسايي محل سکونت مظنون، اکيپي از عوامل انتظامي به محل اعزام شده و مشخص گرديد نامبرده به همراه خانواده اش با خودروي شخصي منزل را ترک نموده اند.

اين مقام انتظامي تاكيد كرد: با فعال نمودن گشت‌هاي پليس آگاهي خودرو مظنون در نزديکي محل سکونت متهم بدون سرنشين پارک شده که با انتقال خودرو پليس، آثار انگشتان آغشته به خون و قطرات خون در داخل آن مشاهده گرديد.

سرهنگ مداحي تصريح کرد: با شناسايي چند تن از بستگان متهم و انجام تحقيقات مشخص گرديد برخي از بستگان وي از جريان اطلاع دارند و با راهنمايي همسر وي بخشي از طلا و جواهرات و مقاديري از پول هاي مسروقه کشف و ضبط گرديد.

وي گفت: با ادامه تلاشها جهت دستگيري متهم با انجام کارهاي تحقيقاتي محل اختفاي وي در جاده تبريز- تهران شناسايي شده و با اعزام اکيپ نامبرده در کمتر از 24 ساعت دستگير گرديد و در بازرسي از وي مقاديري وجه نقدي و چک و طلاجات مسروقه از وي کشف گرديد.

 وي ضمن اشاره به کشف جمعاً شش کيلو طلا و جواهرات و مبلغ 128 ميليون ريال وجه نقد و سه قطعه چک از قاتل اظهار داشت: در تحقيقات پليسي و قضايي متهم به سرقت و قتل ارتکابي اعتراف نمود و با صدور قرار روانه زندان گرديد.

رييس پليس آگاهي استان در خاتمه  تصريح کرد: بررسي ها نشان مي دهد علت قتل بلند پروازي خانواده قاتل بوده که بدهي هاي هنگفتي را به وي تحميل نموده و قاتل جهت رهاي از بدهي ها و رسيدن به پول خواسته راه صدساله را در يک شب بپيمايد و دست به چنين جنايت هولناکي بزند.

 
[ سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, ] [ 20:23 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان اعلام كرد: با توقيف خودرويي مسروقه توسط ماموران واحد گشت پليس مركز استان اصفهان، تعدادي عتيقه شامل كتب قديمي، گلدان و يك عدد قوري سفالي كه هشت سال پيش از ميدان امام (ره) اصفهان به سرقت رفته بود، كشف شد.

 به گزارش ايسنا، سرهنگ محمدعلي بختياري گفت: روز گذشته ماموران واحد گشت يكي از كلانتري‌هاي اين فرماندهي هنگام گشتزني به يك دستگاه خودروي پرايد مشكوك شده و پس از استعلام متوجه سرقتي بودن آن مي‌شوند.

 وي افزود: به همين دليل، ماموران خودرو را توقيف و در بازرسي از آن تعدادي كتاب قديمي، يك عدد گلدان و يك عدد قوري سفالي قديمي كشف و ضبط كردند. 

 بختياري خاطرنشان كرد: در تحقيقات معلوم شد متهم اين اشيا را هشت سال پيش از ميدان امام (ره) اصفهان سرقت كرده و از آن روز به بعد مخفي بوده است تا اين كه با خودروي سرقتي قصد فروش اين اقلام را داشت كه در نقشه خود ناكام ماند.

رييس پليس اصفهان با بيان اين كه متهم اعتياد شديد به مواد مخدر دارد و داراي سابقه متعدد كيفري است، گفت: در بازجويي‌هاي اوليه متهم به چند فقره سرقت خودرو و تلفن همراه نيز اعتراف كرده است.

 بختياري خاطرنشان كرد: اقلام كشف شده براي بررسي بيشتر به اداره ميراث فرهنگي استان اصفهان منتقل و متهم با قرار قانوني روانه زندان شد.

[ سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, ] [ 20:21 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: پسر جواني كه به خاطر سوءظن، خواهرش را در شهر پيشوا در استان تهران خفه كرده بود با رضايت اولياي دم از جنبه عمومي جرم در دادگاه محاكمه و به زندان محكوم شد.

روز دوم بهمن سال 88 ماموران در جريان اين جنايت قرار گرفتند و با حضور در محل جنايت در پيشواي ورامين با جسد فرناز 18 ساله روبه‌رو شدند. بررسي‌هاي مقدماتي نشان داد دختر جوان بر اثر خفگي جان باخته است.

در پي اين جنايت، برادر 20 ساله مقتول به نام بهروز به اتهام قتل دستگير شد و در بازجويي گفت: مدتي بود به رفتار خواهرم مشكوك شده بودم و تصور مي‌كردم او به شوهرش خيانت كرده و با مرد غريبه‌اي ارتباط دارد. روز حادثه بر سر اين موضوع با هم درگير شديم. در يك لحظه عصباني شده و با دستمال جلوي دهانش را گرفتم. وقتي به خودم آمدم، متوجه شدم فرناز ديگر نفس نمي‌كشد.

پس از اعتراف متهم و بازسازي صحنه قتل از سوي او، پرونده با صدور كيفرخواست براي محاكمه به شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد.

صبح امروز جلسه محاكمه متهم به رياست قاضي اصغر عبداللهي برگزار شد كه در اين جلسه نماينده دادستان با تشريح كيفرخواست براي متهم درخواست مجازات قانوني كرد.

به‌دنبال درخواست مجازات براي متهم، اولياي دم مقتول با حضور در جايگاه از خون دختر خود گذشته و رضايتشان را اعلام كردند.

متهم نيز پس از تفهيم اتهام، با قبول آن گفت: من به خاطر سوءظن خواهرم را كشتم. روز حادثه او شروع به داد و فرياد كرد و من مي‌خواستم وي را ساكت كنم. هرگز قصد كشتن خواهرم را نداشتم و اين اتفاق در يك لحظه افتاد و تا به حال عذاب وجدان يك لحظه هم رهايم نكرده است.

قضات دادگاه با توجه به رضايت اولياي دم به جنبه عمومي جرم رسيدگي و پسر جوان را به زندان محكوم كردند.
(مهر)

[ سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, ] [ 20:20 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: مرد جنایتکار که در جریان دوئل مرگبار با همسرش او را با ضربات چاقو از پا در آورده بود به اعدام محکوم شد.

صبح روز دهم فروردین امسال مردی در تماس با پلیس 110 از قتل همسرش خبر داد.

دقایقی بعد تیمی از کارآگاهان همراه بازپرس ویژه قتل در محل جنایت در یکی از روستاهای شهرستان رباط کریم حاضر شدند. آنها پس از ورود به قتلگاه زن جوان، با جسد او در حالیکه با ضربه های متعدد چاقو از پا در آمده بود، روبرو شدند.

در نخستین بررسی ها مشخص شد مقتول به نام «نرگس» 35 ساله اختلاف شدیدی با شوهرش داشته و چند بار از سوی او تهدید به قتل شده بود.

در ادامه، همسر مقتول به نام «فیصل» دستگیر شد که در بازجویی ها به قتل «نرگس» اعتراف کرد.

پس از تکمیل تحقیقات در دادسرا پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

مرد جنایتکار صبح روز 21 دی ماه امسال پای میز محاکمه قرار گرفت و در دفاع از خود، گفت: در تعطیلات نوروز برای دیدن خانواده همسرم به شهرستان رفتیم در آنجا او به من تهمت زد که با زنان دیگر ارتباط پنهانی دارم. من هم عصبانی شدم و نرگس را به قتل تهدید کردم. جلوی خانواده اش به او گفتم وقتی به خانه برگردیم تو را تکه تکه می کنم.

شب حادثه تصمیم خودم را گرفته و چاقويي را زیر بالشم مخفی کردم. صبح که از خواب بیدار شدم دیدم چاقو در دست نرگس است او مرا تهدید کرد و گفت: نقشه ات لو رفته و حالا من تو را می کشم. به طرفم حمله کرد که چاقو را از دستش گرفته و چندین ضربه به بدنش وارد کردم وقتی از مرگش مطمئن شدم با پلیس تماس گرفته و موضوع را به آنها اطلاع دادم.

قاضی اصغر عبداللهی ريیس شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران و چهار قاضی مستشار پس از آخرین دفاعیات متهم و با توجه به درخواست قصاص از سوی اولیاي دم فیصل را به قصاص نفس - اعدام - محکوم کردند.(مهر)

[ سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, ] [ 20:19 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: سرپرست پليس امنيت استان البرز از دستگيري فردي كه با ادعاي ارتباط با ملائكه از مردم كلاهبرداري مي‌كرد، خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني پليس، سرهنگ حبيب‌الله صادقي گفت: در پي مراجعه فردي به پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان البرز و اعلام شكايت مبني بر اين كه يكي از آشنايانش از وي كلاهبرداري كرده است، موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: شاكي كه وكيل دادگستري است، حدود هشت سال پيش با فردي از اهالي كرمانشاه آشنا شده و او را به عنوان منشي استخدام كرده و همراه خانواده‌اش به شيراز آورده است.

سرهنگ صادقي يادآور شد: براساس گفته‌هاي شاكي، وي پس از مدتي با جلب اعتماد او و خانواده‌اش با القاي انحرافات فكري و شيطاني و ادعاي اين كه با اجنه و ملائكه در ارتباط است، خود را به عنوان عارف معرفي و از عقايد وي و خانواده‌اش و كساني كه به عنوان مريدانش شناخته مي‌شدند، سوءاستفاده كرده است.

سرپرست پليس اطلاعات و امنيت عمومي ادامه داد: اين فرد شياد به مدت هشت سال خانواده شاكي و تعدادي از مريدانش را به فرمانبرداري از خود واداشته تا حدي كه براي وي همه امكانات زندگي از قبيل مسكن و خودرو فراهم كرده بودند.

صادقي با بيان اين كه شاگردان و مريدان اين فرد شياد كه حدود 70 نفر هستند، تاكنون بيش از چند ميليون تومان پول به حساب متهم واريز كرده‌اند، گفت: با توجه به اعتراضاتي كه اخيرا مريدان وي، شاكي و خانواده‌اش به مرد شياد داشته و تهديد كرده‌اند اگر دست از اقدامات فريبكارانه‌اش برندارد او را به پليس معرفي خواهند كرد، متهم متواري شده است.

سرهنگ صادقي اظهار كرد: با توجه به دلايل و مدارك ارائه شده‌ از سوي شاكي معلوم شد متهم ابتدا به يكي از شهرهاي شمالي متواري و در حال حاضر مدت چهار ماه است همراه خانواده‌اش در كرج مخفي شده است.

سرپرست پليس اطلاعات و امنيت عمومي تصريح كرد: از آنجا كه متهم پس از فرار به كرج مكان مشخصي نداشته و بارها مخفيگاه خود را به علت ترس از دستگيري تغيير داده، تيم ويژه‌اي از ماموران پليس اطلاعات با كنترل بيش از 10نقطه شهر و محل تردد متهم فراري در يك هفته به صورت شبانه‌روزي و بازرسي از چند منزل با هماهنگي مقام قضايي در نقاط مختلف كرج، سرانجام مخفيگاه وي را در منطقه عظيميه كرج شناسايي و وي را دستگير كردند. تحقيقات تکميلي در اين باره ادامه دارد.

[ سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, ] [ 20:18 ] [ محمد حاجی حسین ]

گروه حوادث:
راز قتل دکتر داروساز پس از گذشت 3 ماه با دستگیری 2 سارق سابقه دار فاش شد.

 بامداد 29 آذر ماه سال‌جاری ساکنان یکی از خیابان‌های تهرانپارس با شنیدن فریادهای کمک‌خواهانه مردی، از خانه‌های خود خارج شدند و صحنه وحشتناکی را دیدند.

مردی حدودا 45 ساله، از پنجره یک خودروی تویوتا کمری آویزان بود و راننده خودرو با سرعت سرسام آوری در کوچه تنگ و باریک در حرکت بود و مرد میانسال به‌خودروهای پارک شده در کنار خیابان برخورد می‌کرد و سرنشینان تویوتا کمری بی‌توجه به جراحاتی که به او وارد می‌شد به راهشان ادامه می‌دادند.

بعد از طی مسافتی، وقتی مرد میانسال از ماشین به بیرون پرت شد، 2 مردی که سوار تویوتا کمری بودند با سرعت متواری شدند و همسایه‌ها به کمک مرد مجروح شتافتند اما این مرد به‌دلیل جراحات‌ عمیقی که به او وارد شده بود جان خود را از دست داده بود. با حضور ماموران کلانتری 126 تهرانپارس در محل، تحقیقات اولیه آغاز شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد میانسال، صاحب خودروی تویوتا کمری بوده که در جریان سرقت خودرواش، توسط سارقان به قتل رسیده بود.

یکی از شاهدان به پلیس گفت: مقتول‌ دکتر داروساز و صاحب یک داروخانه بود و آن شب از محل کار به خانه‌اش باز می‌گشت اما وقتی مقابل پارکینگ خانه‌اش توقف کرد، ناگهان خودروی پراید مشکی رنگی، سد راهش شد. 2 مرد جوان به سرعت از پراید پیاده و سوار خودروی تویوتا کمری شدند. آنها سپس با چاقو چند ضربه به پای دکتر زدند تا ماشین را سرقت کنند اما وقتی او می‌خواست از پنجره ماشین خودش را به بیرون پرت کند، یکی از سارقان پشت فرمان نشست و با سرعت زیاد شروع به حرکت کرد. مرد مجروح که از ماشین آویزان شده بود، بعد از طی چندین متر و برخورد با خودروهایی که در خیابان پارک بودند، جان باخت و وقتی از پنجره به بیرون پرت شد، دیگر نفس نمی‌کشید. این در حالی بود که مهاجمان با رها کردن خودروی پراید مشکی رنگ در محل سرقت، از آنجا متواری شدند.

با این اطلاعات، قاضی شاهنگیان‌ بازپرس ویژه قتل تهران در جریان ماجرا قرار گرفت و دستور تحقیقات گسترده برای شناسایی دزدان جنایتکار را صادر کرد. در بررسی‌های نخست مشخص شد که قربانی مرد 46 ساله‌ای به اسم حسین بوده است. از سوی دیگر کارآگاهان در بررسی خودروی به جا مانده از سارقان دریافتند که این خودرو سرقتی بوده و در همان شب در اتوبان شهید محلاتی از سوی دزدان به سرقت رفته است.

ماموران که تنها راه شناسایی سارقان را پیدا کردن خودروی تویوتا کمری مسروقه می‌دیدند، مشخصات این خودرو را در اختیار همه واحدهای گشتی قرار دادند. جست‌وجوها برای یافتن سرنخی در این پرونده ادامه یافت تا اینکه مدتی بعد پلیس به اطلاعات مهمی دست پیدا کرد. ماموران متوجه شدند که خودروی مسروقه در اختیار جوانی به نام حمید است و وی چند بار سوار بر این خودرو برای خرید شیشه به جنوب شرق تهران رفته است.

با این اطلاعات، تلاش برای دستگیری حمید شروع شد. شواهد حکایت از این داشت که وی یک مجرم سابقه دار است که پیش از این چند بار به اتهام شرارت، درگیری با ماموران، رابطه نامشروع و حمل و استفاده از سلاح سرد دستگیر و راهی زندان شده و در حال حاضر نیز به همین اتهام‌ها تحت تعقیب پلیس آگاهی و پلیس امنیت قرار دارد.

جست‌وجو برای دستگیری این مرد ادامه داشت تا اینکه سرانجام وی در 7 بهمن ماه از سوی پلیس دستگیر شد. این مرد در بازجویی‌ها خود را در قتل دکتر داروساز بی‌گناه دانست و مدعی شد که در سرقت تویوتا هیچ نقشی نداشته است. وی گفت که تویوتا کمری مورد نظر توسط دو برادر به نام‌های مهدی و احمد به سرقت رفته و وی از مخفیگاه آنها خبر ندارد.

سرقت پر ماجرا

اظهارات حمید در حالی بیان می‌شد که ماموران پلیس در جریان سرقت یک خودروی آزرا در شمال تهران قرار گرفتند. دزدان 3 مرد خشن بودند که سوار بر یک پراید مسروقه، با خودروی آزرا تصادف صوری و آن را متوقف کرده بودند. زمانی که راننده از خودرواش پیاده شده بود، آنها با چوب و چاقو به وی حمله کرده و بعد از مجروح کردن او، خودرو‌ را به سرقت برده بودند. ماجرا اما به همین ختم نشده بود؛ چرا که وجود چند کارت عابربانک به همراه رمز آنها در داخل داشبورد آزرا، سارقان را حسابی شوکه کرده بود. آنها با بررسی موجودی کارت‌ها، متوجه شده بودند که حدود 105 میلیون تومان در این کارت‌ها پول هست و به این ترتیب شروع به ولخرجی با کارت‌های مسروقه کرده بودند. آنها همه این مبلغ را صرف خرید طلا، لوازم خانگی و هدیه‌های گرانقیمت کرده و بدون بر جا گذاشتن ردی از خودشان ناپدید شده بودند.

درحالی‌که یک روز از ماجرای سرقت آزرا گذشته بود، ماموران پلیس موفق شدند این خودرو را در یکی از خیابان‌های تهران شناسایی و آن را متوقف کنند. راننده که قصد داشت با آزرای مسروقه به مراسم عروسی یکی از دوستانش برود، به اداره آگاهی منتقل شد و‌ در بازجویی‌ها به سرقت این خودرو با همدستی 2 برادر به نام‌های احمد و مهدی اعتراف کرد.

بعد از اعترافات مرد سارق که جمال نام دارد، ماموران متوجه شدند احمد و مهدی همان دو برادری هستند که در سرقت خونین تویوتا کمری هم نقش داشته‌اند، بنابراین بازجویی از جمال را ادامه دادند و وی که می‌دید دستش رو شده است، علاوه بر سرقت آزرا، به سرقت تویوتا کمری و قتل دکتر داروساز اعتراف کرد. با راهنمایی وی ماموران تحقیقات خود را برای دستگیری دو برادر آغاز کردند تا اینکه یکی از آنها به نام احمد در 5 اسفند ماه در مخفیگاهش به محاصره پلیس درآمد. او که با دیدن ماموران قصد فرار داشت، با آنها درگیر شد و درحالی‌که یکی از ماموران را مجروح کرده بود، به دام افتاد. با اطلاعات به دست آمده از احمد، برادرش مهدی نیز در 7 اسفند ماه دستگیر شد و در بازجویی‌ها به سرقت و قتل با همدستی جمال اعتراف کرد.

او گفت: پس از سرقت یک خودروی پراید در حال گشت زدن در خیابان بودیم که به حوالی تهرانپارس رسیدیم. جمال که پشت فرمان پراید نشسته بود، با دیدن تویوتا کمری نقشه سرقت آن را طرح کرد. ما بعد از اینکه مقابل تویوتا توقف کردیم، سوار آن شدیم و با جا گذاشتن پراید مسروقه قصد فرار داشتیم. راننده مقاومت کرد و درحالی‌که از پنجره ماشین آویزان شده بود، از مردم و همسایه‌ها کمک می‌خواست. همان لحظه جمال شروع به حرکت کرد تا اینکه راننده بر اثر برخورد با ماشین پارک شده در کنار خیابان از حال رفت و روی زمین افتاد. بعد از این سرقت، ما پا به فرار گذاشتیم تا اینکه مدتی بعد دست به سرقت یک خودروی آزرا زدیم و همین سرقت باعث دستگیری ما شد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: متهمان پس از اعتراف به سرقت و قتل دکتر داروساز، با دستور قاضی راهی بازداشتگاه شدند و تحقیقات تکمیلی برای شناسایی دیگر جرائم احتمالی این باند ادامه دارد.

[ دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, ] [ 21:50 ] [ محمد حاجی حسین ]

- گروه حوادث:
مرد رمال که با معرفی خود به‌عنوان مهندس دست به کلاهبرداری از زنان و دختران می‌زد، سیکل هم نداشت.


مدتی قبل مرد جوانی به دادسرای ناحیه 11 تهران رفت و از یک رمال به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. این مرد به قاضی مکرمی، بازپرس شعبه اول دادسرا گفت: مدتی بود که با همسرم اختلاف داشتم. او اصرار می‌کرد که باید از هم جدا شویم اما من زندگی‌ام را دوست داشتم و نمی‌خواستم همسرم را از دست بدهم تا اینکه چند وقت پیش، زمانی که با یکی از دوستانم مشغول درد دل کردن بودم، او‌ مرد رمالی را به من معرفی کرد و گفت که این مرد تحصیلات عالی دارد و می‌تواند مشکلم راحل کند. دوستم مدعی شد که همسرش مدتی پیش نزد این رمال رفته و با طلسمی که او در اختیارشان قرار داده بود، زندگی‌شان دگرگون شده است.

شماره مرد رمال را از دوستم گرفتم و با او قرار گذاشتم. وقتی به محل قرار رفتم، مرد شیک پوشی را دیدم که خود را مهندس معرفی کرد. می‌گفت با نوشتن نسخه‌های خوشبختی، مشکلات خیلی از زوج‌ها را حل کرده و زندگی آنها شیرین‌تر شده است. به او گفتم که همسرم اصرار به جدایی دارد و حتی چندین بار هم نزد مشاور رفتیم اما فایده‌ای نداشت و او حاضر نیست از تصمیمش منصرف شود.

مرد شیک پوش بعد از شنیدن حرف‌هایم مدعی شد که کلید حل مشکلم در دستان اوست و نسخه‌ای که برایم می‌نویسد زندگی‌ام را دگرگون می‌کند. او می‌گفت که برای حل مشکلم، باید یک قطعه فلزی بخرم و آن را به خانه‌ام ببرم. در این صورت محبت و عشق همسرم بیشتر و اختلافاتمان روز به روز کمتر خواهد شد. من که حرف‌هایش را باور کرده بودم، برای خرید آن قطعه فلزی مبلغ قابل توجهی به وی پرداختم. نسخه خوشبختی را از او گرفتم و به خانه بردم اما نه تنها رابطه من و همسرم بهتر نشد بلکه ما تا مرز جدایی پیش رفته‌ایم. آنجا بود که فهمیدم مرد رمال یک کلاهبردار است و تصمیم گرفتم از او شکایت کنم.
بعد از شکایت این مرد بازپرس مکرمی دستور تحقیقات ویژه در این زمینه را صادر کرد تا اینکه مدتی بعد، پرونده ابعاد تازه‌ای پیدا کرد.

شکایت‌های سریالی

درحالی‌که بررسی‌ها ادامه داشت، زن جوان دیگری نزد بازپرس مکرمی رفت و به طرح شکایت از مرد رمال پرداخت. وی گفت: من از طریق یکی از دوستانم با مرد رمال آشنا شدم. او مدعی بود که تحصیلکرده و مهندس است. وقتی به او گفتم که با همسرم اختلاف دارم و مشکلاتم در زندگی زیاد است، مدعی شد که با آیینه بینی و فالگیری می‌تواند مشکلاتم را حل کند. بعد هم در 2 نوبت مبلغ هنگفتی از من دریافت کرد و گفت که در فال و آیینه دیده که زندگی من طلسم شده و احتمالا دشمنانم مرا جادو کرده‌اند. به همین خاطر از من خواست تا برای شکستن این طلسم به او پول بیشتری بدهم. من هم فریب او را خوردم اما
نه تنها مشکلاتم برطرف نشد بلکه هر چه پس انداز داشتم را از دست دادم.

رمال کم سواد

با افزایش شکایت‌ها، ماموران از یکی از مالباختگان خواستند به بهانه حل مشکلش با مرد رمال تماس بگیرد و با او قرار بگذارد. به این ترتیب وقتی متهم در محل قرار حاضر شد، به دام ماموران افتاد و به اداره پلیس انتقال یافت. درحالی‌که وی مدعی بود بی‌گناه است، ماموران دفترچه‌ای در جیب او کشف کردند که در آن شماره تلفن زنان و دختران زیادی نوشته شده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد که همه این شماره‌ها متعلق به افرادی است که مرد رمال از آنها کلاهبرداری کرده بود. از سوی دیگر بررسی‌ها نشان داد که مرد رمال نه تنها مهندس و تحصیل‌کرده نیست بلکه تا مقطع ابتدایی بیشتر درس نخوانده است.

همزمان با بازجویی از این مرد، شاکی دیگری نیز به دادسرا رفت و مدعی شد که متهم به بهانه حل مشکل همسرش، وی را فریب داده و علاوه بر دریافت پول، با فرستادن پیامک‌های عاشقانه برای وی مزاحمت ایجاد کرده است. با این شکایت‌ها، متهم به دادسرا انتقال یافت و نزد بازپرس مکرمی اعتراف کرد که به بهانه نوشتن نسخه خوشبختی، فالگیری، آیینه‌بینی و شکستن طلسم زندگی، دختران و زنان جوان را شناسایی و از آنها کلاهبرداری می‌کرد. این مرد پس از اعتراف به کلاهبرداری با صدور قرار قانونی راهی بازداشتگاه شد و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

[ دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, ] [ 21:49 ] [ محمد حاجی حسین ]

 همشهری‌آنلاین:
زنی دادخواست مهریه‌ 20 شمش طلا و 350 سکه‌ای خود را به دادگاه خانواده ارائه داد تا بتواند به خواسته‌هایش تحقق بخشد.

فارس نوشت: زنی با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک)، دادخواست مهریه خود را به قاضی فریبرز مردانی رئیس شعبه 271 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد.

مهریه زن؛ 20 شمش و 350 سکه طلا

این زن در برابر قاضی این پرونده با بیان اینکه حدود 5 سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد، اظهار داشت: شوهرم از نظر مالی وضع مناسبی دارد بنابراین می‌تواند مهریه‌ام را به آسانی بپردازد.

وی با اشاره به اینکه فرزندی نداریم، گفت: مهریه‌ام 20 شمش طلا و 350 سکه بهار آزادی است که شوهرم باید بدون وقفه آن را بپردازد و بهانه‌ای نیاورد.

شوهرم املاک زیادی دارد

زن بار دیگر در حضور قاضی مردانی با بیان اینکه شوهرم املاک بسیاری دارد و اگر برخی از آنها را بفروشد، می‌تواند مهریه‌ام را تهیه کند، عنوان کرد: طی 5 سال زندگی مشترک من و شوهرم یک بار هم با یکدیگر دعوا نکردیم، در واقع ما با هم تفاهم داریم.

وی با اشاره به اینکه قصد جدایی نداشته و تنها مهریه‌ام را می‌خواهم، گفت: برای خرج کردن مهریه‌ام تصمیماتی گرفته‌ام و شوهرم باید آن را بپردازد وگرنه برنامه‌ریزی‌‌ام به هم می‌خورد.

همسرم نباید به دادگاه خانواده می‌آمد

مرد در دادگاه خانواده حضور داشت و با بیان اینکه همسرم نباید به دادگاه می‌آمد، اظهار داشت: می‌دانم که می‌توانم مهریه همسرم را بپردازم و این وظیفه‌ام است ولی از همسرم چنین توقعی نداشتم و او با ارائه دادخواستش طرز تفکرم را نسبت به خود تغییر داد.

وی در خصوص نحوه آشنایی خود با همسرش افزود: پدر‌انمان با یکدیگر همکار بودند که به مرور زمان و رفت‌ و آمد بسیار، با یکدیگر آشنا شده و ازدواج کردیم.

نمی‌دانم از عهده پرداخت مهریه‌ همسرم برمی‌آیم یا نه

مرد در انتها بیان کرد: مهریه‌ همسرم را می‌پردازم ولی نمی‌دانم که از عهده پرداخت کامل آن برمی‌آیم یا خیر؛ بنابراین می‌خواهم او مرا درک کرده و خودخواه نباشد و چنانچه نتوانستم مهریه‌اش را پرداخت کنم، دوباره درخواست ندهد.

قاضی مردانی رئیس شعبه 271 مجتمع قضایی خانواده 2 (ونک)، بعد از شنیدن اظهارات طرفین و ارائه مدارک موجود در خصوص اموال مرد، او را محکوم به پرداخت مهریه زن کرد.

[ شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, ] [ 18:42 ] [ محمد حاجی حسین ]

همشهری‌آنلاین:
متهم در حالیکه دوران حبس را سپری می‌کند، از طریق یک خط اعتباری با شاکی تماس گرفت و توانست وی را فریب دهد.

به گزارش برنا، پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت مبلغ زیادی به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی، بلافاصله پرونده مقدماتی تشکیل و در دستور کار ماموران قرار گرفت.

بنا بر اظهارات شاکی و گرفتن استعلام از بانک مذکور، مشخص شد که متهم در حالیکه دوران حبس را سپری می‌کند، از طریق یک خط اعتباری با شاکی که رستوران‌دار است، تماس گرفته است.

متهم در اولین تماس، خود را پزشک معرفی کرده و تعداد زیادی پیتزا سفارش داده است. پس از درخواست هزینه از سوی شاکی، متهم شماره حساب وی را برای واریز پول دریافت و پس از دقایقی به شاکی اعلام کرده که مبلغ درخواستی واریز شده است.

شاکی پس از چک کردن حساب بانکی، متوجه شد که هیچ مبلغ واریزی در حساب خود ندارد. به همین دلیل با شماره متهم تماس گرفته و موضوع را مطرح کرد که در پاسخ این جملات را شنید: من یک پزشک هستم، دروغی در کارم نیست و تو به من تهمت می‌زنی.

متهم با عنوان این مطلب که می تواند به صورت اینترنتی موضوع را پیگیری کند، توانست رمز کارت و شماره حساب رستوران‌دار را دریافت کرده و سپس تمام موجودی وی را برداشت کند.

شاکی پس از چک کردن مجدد حساب، متوجه شد که نه تنها پولی به حساب وی پرداخت نشده، بلکه حساب خالی شده است. مراجع قضایی پس از پیگیری، توانستند منزل متهم را شناسایی کنند که پس از مراجعه به منزل، همسر متهم اعتراف کرد که شوهرش مدتهاست در حبس بوده و در زندان هم دست از کلاهبرداری بر نمی‌دارد.

[ شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, ] [ 18:30 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: زني كه در پي اختلاف با شوهرش او را كشته و جسدش را سوزانده بود، قصد فرار از كشور را داشت كه از سوي ماموران انتظامي استان قزوين در شهر آستارا دستگير شد.

به گزارش «جام‌جم»، رسيدگي به اين پرونده روزهاي پاياني دي امسال با شكايت زن ميانسالي مبني بر گم‌شدن شوهرش در دستور كار كارآگاهان جنايي اداره آگاهي استان قزوين قرار گرفت.

در تحقيق از اين زن معلوم شد، شوهرش با خودروي شخصي از خانه بيرون رفته و ديگر بازنگشته است.

در پي اين شكايت، جستجو براي يافتن مرد گمشده آغاز شد تا اين كه يك روز بعد خودروي مرد گمشده در يكي از محله‌هاي جنوب شهر، بدون سرنشين پيدا و به پاركينگ پليس انتقال يافت.

كشف جسد مرد گمشده

چند روز بعد از كشف خودروي مرد گمشده، ماموران جسد سوخته مردي را در حومه شهر پيدا و به پزشكي قانوني منتقل كردند.

ماموران كه احتمال مي‌دادند جسد متعلق به مرد گمشده باشد، از همسر او خواستند با حضور در پزشكي قانوني، آن را شناسايي كند.

به اين ترتيب هويت جسد تاييد و تحقيقات ويژه براي رازگشايي از اين جنايت مرموز آغاز شد.

فرار مرموز همسر مقتول

در حالي كه تحقيقات در اين باره ادامه داشت، ماموران اطلاع يافتند همسر مقتول به طرز مرموزي خانه‌اش را ترك كرده و حتي فرزندانش نيز از او خبري ندارند.

به اين ترتيب اين فرضيه پليسي كه اين زن در قتل شوهرش نقش داشته، قوت گرفت و او به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقيب پليس قرار گرفت.

دستگيري در نقطه صفر مرزي

در ادامه جستجو‌ها ماموران اطلاع يافتند، همسر مقتول به آستارا رفته و قصد دارد از كشور خارج شود.

از اين رو ماموران عازم آستارا شده و اين زن را در خانه ويلايي‌اش دستگير كردند.

متهم با انتقال به پليس آگاهي قزوين در بازجويي‌هاي مقدماتي ادعا كرد در مرگ شوهرش نقش نداشته تا اين كه در ادامه تحقيقات سرانجام راز اين جنايت هولناك را فاش كرد.

اعتراف به جنايتي هولناك

زن متهم در اظهاراتش گفت: چندي پيش اختلاف‌هاي من و شوهرم شروع شد، اما موضوع را با فرزندانمان در ميان نگذاشتم. با شدت گرفتن اختلاف‌ها تصميم به قتل شوهرم گرفتم. عصر روز حادثه با نوشيدني مسموم او را بي هوش كردم و سپس شير اجاق گاز را بازگذاشته و از خانه بيرون رفتم.

وي اضافه كرد: ساعاتي بعد به خانه بازگشتم و جسدش را در صندوق عقب خودروي شخصي‌مان گذاشته و به حومه شهر بردم و با بنزين سوزاندم. خودرو را نيز در جنوب شهر رها كردم.

زن متهم به قتل يادآور شد: پس از چند هفته وقتي متوجه شدم ماموران ردي از قاتل پيدا نكرده‌اند، تصميم به فرار گرفتم بنابراين با برداشتن اسناد و مدارك خانه، خودرو و پول به آستارا رفتم تا از كشور خارج شوم.

بنا بر اين گزارش، متهم با قرار قانوني روانه زندان شد. تحقيقات تكميلي از زن متهم به قتل ادامه دارد.

 
[ شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, ] [ 18:27 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: جعل عنوان مامور نيروي انتظامي يكي از شگردهايي است كه مجرمان از آن زياد استفاده مي‌كنند و پليس نيز بارها در اين خصوص به شهروندان هشدار داده و از آنها خواسته است در برابر افرادي كه خود را مامور معرفي مي‌كنند، هوشيار باشند و فريب جاعلان را نخورند.

اين بار يك شهروند زيرك با هوشياري توانست دست مامور قلابي را رو كند. او براي خريد به بازارچه علاء‌الدين در خيابان جمهوري رفته بود كه مردي جلويش را گرفت و با طرح اين ادعا كه مامور است گفت به وي مظنون شده و بايد بازرسي بدني انجام شود.

شهروند محتاط طبق آنچه نيروي انتظامي اعلام كرده بود از مامور كارت شناسايي خواست. مرد ناشناس نيز كارتش را به وي نشان داد. مرد هوشيار با دقت به كارت نگاه كرد و متوجه شد جعلي است.

براي همين نه‌تنها تسليم خواسته مامور قلابي نشد بلكه با مراجعه نزد ماموران گشت كلانتري جامي موضوع را اطلاع داد و به اين ترتيب ماموران توانستند مرد مجرم را در سريع‌ترين زمان ممكن دستگير كنند.

در بازرسي بدني از متهم تعدادي تجهيزات و يك كارت شناسايي جعلي كشف و ضبط و وي به مرجع قضايي معرفي شد.

به اين ترتيب با احتياط يك شهروند از وقوع جرم جلوگيري و مجرمي حرفه‌اي كه مي‌توانست افراد زيادي را طعمه قرار دهد و بر احساس ناامني جامعه دامن بزند، دستگير شد.

شهروندان بايد بدانند ماموران نيروي انتظامي موظف هستند به افراد كارت شناسايي معتبر نشان بدهند.

 
[ جمعه 12 اسفند 1390برچسب:, ] [ 20:21 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: همزمان با اعتراف های جدید روباه پیر، دادستان عمومی و انقلاب مشهد، دستور رسیدگی سریع و ویژه به این پرونده را صادر کرد.

اسماعیل 63 ساله که معروف به روباه پیر است جنایت های سیاه خود را از اوایل امسال در سطح شهر مشهد و اطراف آن آغاز کرد.

ماموران پلیس آگاهی استان خراسان رضوی 26 بهمن امسال همزمان با طرح آخرین شکایت علیه او و کشف سرنخ هایی از خودرویش موفق شدند مرد شیطان صفت را در منطقه طوس مشهد شناسایی و در خانه اش دستگیر کنند.

متهم پس از انتقال به اداره آگاهی در نخستین بازجویی ها به ربودن دختر 9 ساله به نام نیلوفر و آزار و اذیت او اعتراف کرد.

تیم جنایی که احتمال می دادند او مرتکب جرائم دیگری نیز شده باشد به تحقیقات در این رابطه ادامه داده و با چند شکایت مشابه دیگر روبرو شدند. در این شکایت ها نیز مرد شیطان صفت با یک دستگاه خودرو پیکان طعمه های خود را که اغلب زیر 10 سال سن داشته ربوده و پس از کشاندن آنها به بیابانهای اطراف مشهد مورد آزار و اذیت قرار داده بود.

قربانیان روباه پیر در شکایت خود مدعی شده بودند دو انگشت دست راست مرد شیطان صفت کوتاه تر از بقیه انگشتانش بود که با دستگیری اسماعیل مشخص شد دو انگشت دست راست او نیز به علت قطع شدن در حادثه ای کوتاهتر از بقیه است.

با کشف این سرنخ، اسماعیل تحت بازجویی های تخصصی قرار گرفت و در تازه ترین اعتراف های خود به ربودن و آزار و اذیت 11 دختربچه اعتراف کرد.

او در بازجویی ها گفت: پس از پرسه زدن در اطراف مدارس دخترانه ابتدایی طعمه های خود را شناسایی کرده و به بهانه نشان دادن آدرس مورد نظرم آنها را سوار ماشین می کردم.

قربانیان وقتی متوجه نقشه شوم من می شدند شروع به داد و فریاد می کردند که آنها را تهدید می کردم اگر در مقابلم مقاومت کنند در یک قفس پر از سگ زندانیشان می کنم.

پس از اعترافات جدید متهم و طرح چند شکایت جدید علیه او قاضی ذوقی دادستان عمومی و انقلاب مشهد دستور رسیدگی سریع و ویژه به این پرونده را صادر کرد.

همچنین با توجه به مطرح بودن چند شکایت در مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد علیه مردم شیطان صفت پرونده برای رسیدگی نهایی از مجتمع قضایی کامیاب به این مجتمع ارسال شد.

قرار است به اتهام آزار و اذیت دختربچه ها در دادگاه کیفری و به اتهام آدم ربایی در دادسرا و سپس دادگاه عمومی رسیدگی شود.

قاضی پرونده و پلیس از افرادی که در دام روباه پیر گرفتار شده اند خواسته اند شکایت خود را مطرح کنند و مطمئن باشند به پرونده آنها به صورت محرمانه رسیدگی خواهد شد.(مهر)

 
[ جمعه 12 اسفند 1390برچسب:, ] [ 20:17 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: اعضاي باند چهار نفري خواهران سارق كه در پوشش مشتري از مغازه‌ها و پاساژهاي كرج سرقت مي‌كردند، دستگير شدند.

ماموران در پي اعلام گزارشي از سوي مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر دستگيري زني سارق در يكي از بازارهاي كرج براي بررسي موضوع به محل اعزام شدند و طي تحقيقات اوليه از اين زن مشخص شد، وي به همراه سه نفر ديگر از خواهرانش در پوشش خريدار از مغازه‌هاي بازار سرقت مي‌كنند.

با توجه به اين‌كه ساير خواهران متهم در قسمت‌هاي ديگر بازار پراكنده شده و در حال سرقت بودند، ماموران با مسدود كردن راه‌هاي ورودي و خروجي بازار هر سه نفر آنها را در حالي كه ظاهرا در حال خريد از يك مغازه لوازم دكوري بودند، دستگير كردند.

اين چهار خواهر در بازجويي‌ها اعتراف كردند با ورود به مغازه‌هاي مختلف و درخواست لباس يا كالاهاي ديگر توجه فروشنده را منحرف و اقدام به سرقت مي‌كردند.

 
[ جمعه 12 اسفند 1390برچسب:, ] [ 20:16 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: بنابر اعلام پليس آمريكا، يك دانش‌آموز دبيرستاني در اين كشور 5 همكلاسي‌اش را به گلوله بست و يكي از آنان را كشت.

به گفته پليس محلي ايالت اوهايو، در اين سانحه كه در يكي از دبيرستان‌هاي اين ايالت اتفاق افتاد، 4 نفر ديگر از دانش‌آموزان مجروح شدند.

براساس اين گزارش، دانش‌آموز مهاجم به نام كليولند به طور غيرقانوني سلاح به مدرسه آورده بود و در سلف‌سرويس چند گلوله به سمت دوستانش شليك كرد.

يكي از معلمان مدرسه پس از شنيدن صداي گلوله، دانش‌آموز ضارب را به كمك چند دانش‌آموز ديگر، بيرون از مدرسه به دام انداخت و با پليس تماس گرفت.

به گفته پليس، اين دانش‌آموز هنگام دستگيري يك سلاح و يك چاقو به همراه داشت.

وزير آموزش آمريكا در بيانيه‌اي، شجاعت اين معلم را تحسين كرد و گفت: اگر شجاعت اين معلم نبود، امكان داشت تلفات اين حادثه افزايش يابد.

پليس در حال بررسي انگيزه اين نوجوان از اقدام به تيراندازي است.‌(ايسنا)

[ چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:43 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: حكم اعدام مرد جواني كه با پاشيدن اسيد، دختر مورد علاقه خود را به قتل رسانده بود، در ديوان عالي كشور، تاييد شد.

 ۱۱ مرداد سال ۸۹ اهالي شهرك شهيد مطهري اسلامشهر با شنيدن فريادهاي دختر ۲۳ ساله‌اي به نام ليلا سراسيمه از خانه‌هاي خود بيرون آمدند.

آنها با ديدن بدن نيمه‌جان يك دختر جوان، بلافاصله با مركز فوريت‌هاي پزشكي ۱۱۵ و پليس ۱۱۰ تماس گرفتند و دقايقي بعد ليلا با آمبولانس اورژانس به بيمارستان انتقال يافت.

ماموران پليس در تحقيقات اوليه متوجه شدند خواستگار سمج ليلا به نام آرش اقدام به اسيدپاشي كرده و متواري شده است.

ماموران، متهم را دستگير و بازداشت كردند.

دختر جوان از روز حادثه گفت

ليلا در بازجويي به پليس گفت: آرش چند بار به خواستگاري‌ام آمده بود، ولي من و خانواده‌ام به او جواب رد داديم. اما او دست‌بردار نبود و اصرار داشت يا بايد با من ازدواج كند يا قيد اين زندگي را مي‌زند.

وي اضافه كرد: روز حادثه، آرش تلفني با من تماس گرفت و به بهانه آوردن نذري و شنيدن آخرين حرف‌هايم، مرا به دم در كشاند. در را كه باز كردم، او را مقابل خود ديدم. قابلمه‌اي كوچك در دست داشت، اما تا سرم را بلند كردم، مايع درون آن را به صورتم پاشيد. ناگهان سر و صورتم گر گرفت و چشمانم سياهي رفت، انگار خواب مي‌ديدم.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:42 ] [ محمد حاجی حسین ]
صفحه قبل 1 ... 10 11 12 13 14 ... 28 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ احج (انجمن حقوقدانان جوان ) به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده و این وبلاگ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند. با تشکر از انتخاب شما
موضوعات وب
لینک های مفید

سایت مجلس شورای اسلامی

امکانات وب
حق بالاتر از قانون است(ضرب المثل روسی

ابزار هدایت به بالای صفحه

با تشکر از بازدید شما. موفق باشید